Olen neljän vanha Westie poika. Emäntäni mielestä meillä on pieni ( suuri ) ongelma ? Merkkaan sisällä kaikki huonekalut.Tapa vain tuntuu lisääntyvän koko ajan, kuten arvaatte sanomista tulee.Emäntä on yrittänyt kehua , jos en ole pissannut, mutta en vain pääse tavasta eroon. Ostivat jotakin ainettakin huonekaluihin eläinkaupasta, mutta ei tehonnut meikä poikaan. Onko teillä jokin keino, etteivät ainakaan leikkaukseen veisi...muuten olen maailman paras koira kuulemma. Ainiin käyn kyllä paljon lenkillä, joten ei minulla hätä ole. AUTTAKAA
MERKKAILU SISÄLLÄ
6
475
Vastaukset
- Hukka-Musti
Että emäntä >>kehuu>> sinua >>pahoista>> teoista? Olet ottanut laumanjohtajan paikan ja emäntäsi vain palvoo sinua. Emäntäsi pitäisi olla johtaja ja osoittaa olevansa sinua korkeammalla valtapaikalla. Jos emäntäsi lopettaisi sinun palvomisesi ja pistäisi sinut menemään hänen säännöillään, niin lopettaisit huonekalujen omimisen. Jos emäntä palkitsee sinut pahoista teoistasi, niin sen kus jatkat niitä omaksi parhaaksesi. Mutta kova kurittaminen ei sinuun myöskään tehoa, vaan emäntäsi on osoitettava sinulle olevansa johtaja talossa ei-aggressiivisella tavalla. Emäntäsi on vain saatava sinut kunnioittamaan häntä, kun tilanne on nyt toisin päin.
- taavi
Ei emäntäni kehu minua pahoista teoista, vaan silloin kun EN ole tehnyt niitä ( vahvistaminen ). Emäntäni tosiaankin on meidän pomo.
- Hukka-Musti
taavi kirjoitti:
Ei emäntäni kehu minua pahoista teoista, vaan silloin kun EN ole tehnyt niitä ( vahvistaminen ). Emäntäni tosiaankin on meidän pomo.
Mutta silti taidat saada vähän liikaa kunniaa. Emännän pitäisi jättää kehut toistaiseksi, jotta sinäkin oppisit olemaan kuninkuuden ulkopuolella. Aina laumassa on johtaja ja jos johtaja on koira, niin pian ovat huoneet märkinä. Oletkohan nyt varma, ettei emäntäsi ole tarjonnut sinulle liikaa vapauksia ja valtaa. Nyt emäntäsi saisi ruveta tekemään sinulle uusia rajoja, sillä vaikutatkin itse rajoittavasi emäntääsi. Jos emäntäsi kerran on pomo, niin leikkiikö hän vain pomoa vai onko hän tosiaan pomo, kun itse pomottelet niillä merkkilätäköilläsi?
- alexan
Hukka-Musti kirjoitti:
Mutta silti taidat saada vähän liikaa kunniaa. Emännän pitäisi jättää kehut toistaiseksi, jotta sinäkin oppisit olemaan kuninkuuden ulkopuolella. Aina laumassa on johtaja ja jos johtaja on koira, niin pian ovat huoneet märkinä. Oletkohan nyt varma, ettei emäntäsi ole tarjonnut sinulle liikaa vapauksia ja valtaa. Nyt emäntäsi saisi ruveta tekemään sinulle uusia rajoja, sillä vaikutatkin itse rajoittavasi emäntääsi. Jos emäntäsi kerran on pomo, niin leikkiikö hän vain pomoa vai onko hän tosiaan pomo, kun itse pomottelet niillä merkkilätäköilläsi?
niin eli suihkauta vesi ja etikka sekoitusta merkattuun kohtaan, ei haise ihmiselle, mutta koira haistaa ja jättää ainakin sen huonekalun merkkaamatta, meillä tepsinyt!! niin ja ei liikaa etikkaa ettei haise huonekalut etikalle.
- samoissa ongelmissa ollut
alexan kirjoitti:
niin eli suihkauta vesi ja etikka sekoitusta merkattuun kohtaan, ei haise ihmiselle, mutta koira haistaa ja jättää ainakin sen huonekalun merkkaamatta, meillä tepsinyt!! niin ja ei liikaa etikkaa ettei haise huonekalut etikalle.
Meillä auttoi sisällä merkkailuun myös se, että koirapojat laitetaan meidän poissaolojen ajaksi yhteen huoneeseen. Ja toinen mikä voisi auttaa on pallien poisto...
- Pörrönaama
samoissa ongelmissa ollut kirjoitti:
Meillä auttoi sisällä merkkailuun myös se, että koirapojat laitetaan meidän poissaolojen ajaksi yhteen huoneeseen. Ja toinen mikä voisi auttaa on pallien poisto...
Noniin, että tämmöinen ongelma.
Siun täytyy eka löytää sisälle merkkaamisen todelliset syyt, ennen kuin yrität muuttaa sitä käytöstä. Se voi olla että koirasi tahtoo jättää pelkkiä hajuviestejä, mutta muita syitä voivat esim. olla koiran rakon täyttyminen yli pidätyskyvyn rajojen joko rakenteellisista syistä, sairauden tai vian vuoksi tai puutteellisten ulkoilumahdollisuuksien vuoksi. Taustalta saattaa paljastua tavallista vilkkaampi aineenvaihdunta joko koiran pienen koon tai esim. koholla olevan stressitason vuoksi. Tai jatkuvasti juoksuaikaisten narttujen lähellä eläminen ja silti niissä eristyksissä oleminen, levottomat kotiolot ja muu koiran turhautuminen voivat purkautua lisääntyneenä jalannosteluna niin sisä- kuin ulkotiloissa.
Joskus paljastuu myös pentuvaiheessa väliin jäänyt sisäsiisteyskasvatus. Moni eroahdistuskoira virtsaa sisälle (jos kyse on siitä, koiraa hoidetaan eroahdistuskoirana)
Kannattaa siis ehdottomasti aloittaa käytöksen todellisen syyn paikallistamisella. Vasta sitten on muiden toimenpiteiden ja esim. kouluttamisen aika. On reilua koiraa kohtaan, että käytöksen todellinen syy löydetään ja juuri se yritetään korjata.
Joskus pelkkä syyn poistaminen auttaa. Jos sisälle virtsaaminen on jatkunut pitkään, opittu tapa saattaa säilyä syyn poistamisesta huolimatta ja tarvitaan lisäksi koiran uudelleenkoulutusta.
Toivottavasti tästä oli jtn hyötyä. Kopioin suurimman osan tekstistä Tuire Kalmion kirjasta Koirien käyttäytyminen kappaleesta "Sisätiloissa jalkaansa nostavat urokset"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295089Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773647Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272147- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538