Lapsille töitä

Nyt jo aikuinen

Mielestäni siinä ei ole mitään väärää jos 13-14 vuotiaana haluaa kesätöihin tai muuta työtä tekemään. Kumma että siitäkin joidenkin pitää valittaa että käytetään lapsia hyväksi, onko se sitten parempi että lapset varastavat tavaroita kaupasta jos ei saa viikkorahaa eikä muutenkaan ole mitään tekemistä? Itse en koskaan saanut tuon ikäisenä mitään työtä mistään, ja sitten vapaa-aika menikin lähinnä vain miten meni. Töitä olisin halunnut tehdä, mutta kuin ei niin ei! Onko jossakin muka määrätty että tuon ikäisenä pitää olla lapsi ja leikkiä nukeilla? Ja heti 18-vuotiaana pitää ottaa vastuu omasta elämästään ja muuttaa omaan asuntoon (ilman työkokemusta ja varattomana)!

27

2104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12-vuotias

      itse olen 12-vuotias tyttö ja tahtoisin jotakin kesötöitä täksi kesälomaksi mutta en mitenkään keksi mitä voisi alkaa tehdä, jos olisi joillakin jotain ehdotuksia niin ehdottomasti kertomaan :D

      • ....

        Tutustu lakiin nuorista työntekijöistä niin ehkä sinulle selviää, miksi sinulle ei löydy töitä.

        No ehkä voi pientä korvasta vastaan ulkoiluttaa tuttavien/naapurien koiria tai tarjota lemmikkien hoitoa vaikka lomareissun ajaksi.


      • 10v
        .... kirjoitti:

        Tutustu lakiin nuorista työntekijöistä niin ehkä sinulle selviää, miksi sinulle ei löydy töitä.

        No ehkä voi pientä korvasta vastaan ulkoiluttaa tuttavien/naapurien koiria tai tarjota lemmikkien hoitoa vaikka lomareissun ajaksi.

        Hei olen 10 v . Haluaisin töitä.


      • ?????
        10v kirjoitti:

        Hei olen 10 v . Haluaisin töitä.

        Minä olen 25v. ja haluan suuren lottovoiton.


      • löä

        Hei, olen varovaisen toiveikas pilke isäni silmä kulmassa, ja tahtoisin jotakin pääjohtaja tasoista työtä.


    • 78579

      Muuta kesäksi johonkin ulkomaille, niin siellä ei tule tämä RIKOSOIKEUDELLINEN laki 15v, vastaan ja työtä voit tehdä millä allalla tahdot, illasta aamuun.

      Ei EU: maihi kuiteskaan.( kenia, afrikka, banglades, syyria, jne...)

    • hhljjjgyggh

      Oot jo yli 18

    • 10v.

      Hei! olen 10v. tarvitsisin töitä nopeasti :(

      • -----

        Minä olen 27-vuosia ja tarvitsisin suuren lottovoiton nopeasti.


      • rikastunut
        ----- kirjoitti:

        Minä olen 27-vuosia ja tarvitsisin suuren lottovoiton nopeasti.

        Voi, voi, Kalle, ei taida kuuluu tippua sulle sen enempää lottovoittoa kuin työtä, seuraava sukupolvi ajaa kylmästi ohi työmarkkinoilla.talvi töitä 9vuotiaalle tytölle


    • muikku8257

      hei olen päissään

    • duunii

      olen 11 vuotias tyttö uusimaalta ja haluaisin kesätöitä onko jollain vinkkiä olen ulkomaalainen mutta osaan sujuvasti suomea kielitaito A-B ja englantia osaan melko hyvin

    • Зжфрпщшдлюъ

      Mut eiks lehtiä voi jaella 13-15??

    • JossuTOSSU

      Moi mä oon 11v ja mäki etin kipeesti työtä. Kesätyötä siis ja se on muka laitonta muka rttä lapsi ei saa tehä työtä. MIKS MUKA EI VOI LAPSI TEHÄ!!??

    • EnskuBensku

      TOTTA!!

    • Einojäbä

      Moi olen 11v ja haluaisin tehdä jotain töitä koska kerään vain pelitietokoneeseen kun kuvittelee äitin ja isän palkkaa miettii että saa pelikoneen 3kk tarvisin 1700€ voisin kyllä ostaa koneen kuukausimaksulla mutta äiti sanoo ettei se ole mahdollista olis mukava saada jotain työtä olisin mennyt vaihtamaan ympäri kylää renkaita näin syksynä mutta äitin mielestä se ei sovi mikä työ voisi sopia 11vuotiaalle. Voisitteko auttaa???

    • EL1T3Riko

      Moi! Olen 12-13v poika, Etsin töitä että saisi ostaa bmx-lle uudet osat.
      Olen aktiivinen. Teen Youtube videoita! On Taitoja Parkour, Kiipeily Ja Harrastan Ameerikan Jalkapalloa! Olen asunut suomessa 3Vuotta.
      Olen Virolainen. Luokan Vahvoin ja nopein.

      Kiitos!

      • Tanksu

        Katoin sun videot Riko. Sä Käytät Steroideja.
        Mut Hyvin kirjoitit Tekstit.


      • XJesseJäbäX
        Tanksu kirjoitti:

        Katoin sun videot Riko. Sä Käytät Steroideja.
        Mut Hyvin kirjoitit Tekstit.

        Mita Vittua Tanksu


    • Talkootyö

      Minun mielestäni on mahtavaa, jos alaikäinen on kiinnostunut tienaamaan omaa taskurahaa ja valmiina käyttämään vapaa-aikaansa sen saamiseen. Jos raha ja työkokemus kiinnostaa niin siinä ei ole mitään pahaa tai väärää, se on suorastaan mahtavaa ! Mutta olen kuitenkin sitä mieltä myös, että jos alaikäinen ei hikihatussa paina duunia, niin se on myös ok ! Lasten ja nuorten pitää muistaa myös olla nuoria ja käydä koulut ahkerasti loppuun saavuttaakseen erilaisia unelmia. Töitä kerkeää tehdä eikä nuorena tarvitse ottaa paniikkia siitä jos niitä ei saa, sekin aika tulee vielä.

    • 13vTyttö

      Olen 13 vuotias tyttö Helsingistä ja mielestäni on typerää että 12-14 vuotiaille ei ole jotain helppoja töitä sallittu tehdä. Vaikkapa ihan kesäksi! (Ellei saa joltain sukulaiselta tai vanhempien ystävältä töitä) ite voisin mielelläni vaikka viikata vaatteita kauppojenhyllyille tai jtn :D voisin vaikkapa mennä kahvilaan myymään leivonnaisia ja kahvia? Ei se nyt niin vaikeaa vois olla?

    • Noel123

      Olen 11v poika haluisin töitä olen kiltti työ ajoista pitävä ja perus kouku aineet menee hyvin

    • kristiyasn

      minä olet kristiyan ja haluuun tulee kesä töytä

    • Anonyymi

      Olen vasta 10.V ja haluaisin töitä

    • Anonyymi

      Nykyään ehkä ok, mutta en haluais vanhaa Suomeakaan takaisin. Mummoni olivat varattomista mökeistä ja joutuivat 15-vuotiaana palvelijoiksi ja sisko puuvillatehtaalle. Vaari meni 18-vuotiaana metsätehtaalle ja oli siellä 42 vuotta samassa hommassa sodan. Toinen vaari oli kyllä normi maatalosta, mutta nuorin ja peri sen takia vähiten. Hän kävi sitten palkkatöissä ja rakensi itse pientilan

    • Anonyymi

      Minä olen Samuel 11v poika joka etsii kesätöitä. Minä en ole ennen tehnyt mitään töitä josta maksetaan haluaisin tutustua vähän työelämään. Minä asun Etelä-pohjanmaalla Kauhavalla kommentoikaa tähän jos haluaisitte tarjota minulle töitä.

    • Anonyymi

      Piti olla toisella kymmenellä olevana navetalla lypsyllä,kouluaikana myös,heinäpellolla,pyykillä,siivota , leipoa, kiviä kerätä pellolta jne..viikkorahaa saatiin myös. Mutta asian kauhea puoli oli se,ettei ollut suihkua ja koululla per..leet sättivät ,kiusasivat vereslihalle asti -Lempiset,Roivaiset,Makkoset yms.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe