Eli ostin 2005 vuosimallin mondeon 2.2tdci vähän aikaa toimi hyvin kunnes alkoi. Käynnistyessään kävi kuin kolmella ja vähän savutti ja nyki, mutta 1km ajon jälkeen toimi moitteetta. menin fordille ja mikä vikana?? Auts.. siirtopumppu varmaan rikki? Niistä irtoo jotain hilua, joka liikkuu sitten syöttöpumppuun, paluuputkea tankkiin, ja taas siirtopumpun kautta syöttöpumppuun ym.. Eli jos siinä on sitä perusvikaa, niin täytyy vaihtaa kaikki polttoainelaitteet, muuten ne hajoaa taas kohta. ja korjauksen hinta arvio n:4000 ja ford ei tule vastaan... ETTÄ NÄIN! VOIKO AUTOJA ENÄÄ OSTAA JOS HETI TULEE TOMMOISIA REMONTTEJA!! ja sanotaan että joo se onjo 2005 vuosimalli normi kulumaa mielestäni se on valmistus virhe ja . JA TÄMÄ ON KUULEMMA YLEISTÄ TDCI VEHKEISSÄ.
VAROKAA TDCI MONDEOITA
22
6524
Vastaukset
- korkeapaine vehkeissä
siirtopumppuja menee nykyisissä korkeapaine dieseleissä Audista, Volkkarista, Bemarista, PSA dieseleistä etc. Vaihda siirtopumppu suodatin ja taas menoksi.
- tosiaankaan ole
yleistä 2005 vuosimallin keskivertoajomäärän omaavalle audille, volkkarille tai bemarille. Ehkä 10 vuotta vanhoille romuille tai jollekkin 300tkm ajetuille. Tosin voihan tuo otsikonkin auto olla jo nähnyt 300tkm jos on entinen taksi. Oliko näin?
- tekstiä
tosiaankaan ole kirjoitti:
yleistä 2005 vuosimallin keskivertoajomäärän omaavalle audille, volkkarille tai bemarille. Ehkä 10 vuotta vanhoille romuille tai jollekkin 300tkm ajetuille. Tosin voihan tuo otsikonkin auto olla jo nähnyt 300tkm jos on entinen taksi. Oliko näin?
Veljen Audi A8 A Diesel, ajettu alle 100 000 ja pumppu sanoi itsensä irti kesken ajon. Vähän yli 4000 tuli halvan polttoaineen syötölle lisähintaa.
- vvbb
tosiaankaan ole kirjoitti:
yleistä 2005 vuosimallin keskivertoajomäärän omaavalle audille, volkkarille tai bemarille. Ehkä 10 vuotta vanhoille romuille tai jollekkin 300tkm ajetuille. Tosin voihan tuo otsikonkin auto olla jo nähnyt 300tkm jos on entinen taksi. Oliko näin?
On melko erilainen tekniikka kuin ennen. Nykyiset siirtopumput ei siedä eikä kestä yhtään vettä, roskia, metallimujua ym... Käykääpä alan kursseilla niin opitte nykydieseleistä ja niiden toimintaperiaatteista. Vaihtakaa polttoainesuodatin ennen talvea. Vähän jäätä järjestelmässä niin tulee mujua joka tekee vahinkoa. Älkää hinatko dieselautoja käyntiin talvella. Siirtopumppu vahingoittuu kun jäistä polttoainetta kierrätetään väkisin. Vahingon suuruus saattaa paljastua vasta paljon myöhemmin eikä osata yhdistää hinausta vahinkoon ja haukutaan auto paskavehkeeksi. Suomalaista yksinkertaisuutta... Käypä sanonta on: Jos menee rikki niin korjataan. Yksinkertaista, mikään ei ole ikuista.
- normaalia dieseleille
Joudut vaihtamaan paljon osaa railputken suuttimet korkeapainepumpun polttoaineputken yms.. tsemppiä
- hhannu
sanotaan dieselin tulevan halvaksi...
- Teknikko-tyyppi
Ei korvikkeilla tee mitään. Pahin nälkä laantuu mutta vitutus on saletti!
- kun mondein ostit?
Olisit vaikka lukenut sivuja täällä ensin. Korruptoituneet jotku autotoimittajat rahapulassa kyllä niitä kehuu?
- kia-mies nauraa teille
JA korealaisessa ois viiden vuoden takuu. Sehän ei tosin vaikuta mitään ostopäätökseen kun ihmiset korjuuttaa mieluusti pari vuotiaita Passatteja omilla rahoillaan..
- josko sitte
kiia mies menisi yrittämään auton vaihtoa Deltan mafian ulkopuolelle. Voi olla että sulle nauretaan ja vaihtohinnasta tulle itku. Toki jos pidät sen korean ihmeen paalausasteelle hengissä niin ei se sitten haittaa.
- nykyään se ja sama
josko sitte kirjoitti:
kiia mies menisi yrittämään auton vaihtoa Deltan mafian ulkopuolelle. Voi olla että sulle nauretaan ja vaihtohinnasta tulle itku. Toki jos pidät sen korean ihmeen paalausasteelle hengissä niin ei se sitten haittaa.
mikä peli sinulla on alla, jos vaihdat sen 4-5 vuotiaana. Koreanihmeestä ei ehkä saa juuri mitään vaihdossa mutta saksanseisoja on pudottanut hinnastaan jo vähintään uuden koreanihmeen verran euroja. Lisäksi saksanseisojaa on korjattu omalla rahalla jo vuosia kun taas koreanihmeen korjaukset ovat menneet tehtaan pussista.
- kalliit huoltohinnat
nykyään se ja sama kirjoitti:
mikä peli sinulla on alla, jos vaihdat sen 4-5 vuotiaana. Koreanihmeestä ei ehkä saa juuri mitään vaihdossa mutta saksanseisoja on pudottanut hinnastaan jo vähintään uuden koreanihmeen verran euroja. Lisäksi saksanseisojaa on korjattu omalla rahalla jo vuosia kun taas koreanihmeen korjaukset ovat menneet tehtaan pussista.
Niinno, korealaista käytät huollossa tuplasti useammin ja maksat joka huollosta 1.5 kertaa enemmän kuin saksalaisen.. Sillä rahalla jo maksaa pari korjausta vuodessa.. Eli kumpaakohan jymäytetään, sitä joka ostaa auton, jota ei tarvi omasta pussista korjata, mutta joka maksaa arvonalennuksena ja todella arvoikkaina huoltoina moninkertaisesti sen, mitä oikean auton ostaneet.. Mutta onhan siinä se 5-7v takuu. Ole onnellinen idioottinakin :)
- Idiootti.....
Kolmen sadan euron öljyn vaihtoihin? Äläkä yritäkään kertoa, että KIAn huolto on halpaa.
- se on se ja samma
Idiootti..... kirjoitti:
Kolmen sadan euron öljyn vaihtoihin? Äläkä yritäkään kertoa, että KIAn huolto on halpaa.
KIA:sta mitään tiedä mutta Sonatan 15 tkm. huolto osineen, öljyineen, töineen ja merkkiliikkeen leimoineen huoltokirjaan maksoi 129 euroa! Jos tuo on kallista niin sitten elämä on!
- är de samma med
se on se ja samma kirjoitti:
KIA:sta mitään tiedä mutta Sonatan 15 tkm. huolto osineen, öljyineen, töineen ja merkkiliikkeen leimoineen huoltokirjaan maksoi 129 euroa! Jos tuo on kallista niin sitten elämä on!
Kia, jos vältät Delta-Auton huoltoa.
- vie muualle
Etsi käsiisi valtuutettu Bosch-huolto ja vie vehje sinne. Fordin linjana on se, ettei ruiskutuspumppuja korjata, ei vaikka olisi satasen solenoidi paskana. Sen sijaan myyvät ilomielin uutta. Voit vain turvautua dieselkorjaamoihin, kuten Hesan dieseliin ja vastaaviin. Jos kyseessä on Saksasta tuotu vempele, on edessä tiivisteiden vaihto, jonka hinnat on 500 eurosta ylöspäin, ja syynä talvidieseliä kestämätön tiivistekumi. Siis pientä hinnanlisää tuonnin päälle, ei muuta. ("Ei vika, vaan ominaisuus.") Fordin linjaa korjauksissa voi minusta arvostella. Ruiskutuspumppu on sen verran iso juttu, että sitä pitää voida korjata. Enkä ihan tajunnut, mitä siirtopumpulla tarkoitit. Koko ruiskutuspumppuako, vai sille polttoainetta tuovaa osaa (solenoidipumppu vai mikä lie)? TDCI-pumppuja on sinänsä maailman romiksilla, ks. vaikka www.ebay.de ja hakuun "Mondeo TDCI Einspritzpumpe" ja asia-alueeksi "Auto&Motorrad: Teile". Hintaa viisisataa ja siitä ylöspäin. Solenoidi (advance actuator) vanhaan 1.8 td-koneeseen lähtee maailmalta 60 eurolla, sekin on vähemmän kuin Fordin tarjoama 3000-4000 .
- ihmeissäänsä
Pitää varoitta?? Miksi ei voi kysellä mitä voisi tehdä? Edellä oli oikein hieno kirjotus!! Voin vannoa, että autossa kun autossa on vikaa!! Monilla uusilla ei ole edes 1000km täynnä kun kone laukeaa!? Tai akselistot on vääränä jo alkujaan!! Autokauppa on aina arpapeliä!! Oston jälkeen on vastuu eniten itsellään!!
- TDCI kuski
koska kyseinen vikä on 2.2 litrasessa, EI 2.0 litrasessa TDCI koneessa. Ja näitä 2.2 litrasia on myyty alle 10% kaikista TDCI koneista Modeossa.
- Helpottunut!
Autotuli pajalta tänään ja saoivat että kaikki kunnossa vika olikin kuulemma vaan päivityksestä kiinni. joku sumutus arvo yli alueen. taas pitäisi auton toimia... pelottelivat vaan heti kalliimman puolen remonteilla... tää on tätä autoilua mutta Fordin maine säilyy...
- kaikilla
ja kilsoja reilusti alle 200 eikä mikään saksan tuonti. mut vahinkoja sattuu.
- viat senkun jatkuu...
kaikilla kirjoitti:
ja kilsoja reilusti alle 200 eikä mikään saksan tuonti. mut vahinkoja sattuu.
olen sitä mieltä että merkkipajalla eivät nykyään osaa korjata vikoja jos obd portti näyttää ei vika koodeja. ei siinä vikaa ole kun ei kerran koodejakaan tule. MUUTEN vaa käy kun traktori ja savuttaa ja nykii!!&&=%#"%&&/( rupee pikku hiljaa nyppiin!! eli kiertoon sano ostakaa hyvä mondeo :)
- taistovainaa
talvilaatu dieselissä on liika kuivaa noillepumpuille yms. ei voitele. laittkkaa red line rl-2 pikkuse tankkiin joka tankkaukses, ei hajoa enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4638320Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165721Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1174722Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2344649Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli384533Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s594052Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793782Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava453725SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1543655