Joskus tuntuu, ettei aviorikokset, tapot tai murhatkaan ole niin tuomittavia tekoja kuin homoseksuaalisuus kirkonpiireissä.
Itse jouduin eroamaan kirkosta (harmi), koska petyin tuomitseviin ihmisiin ja sain niistä tarpeekseni. Jumalaa en kuitenkaan kadota elämästäni enkä sydämestäni, mutta en vain halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa jotka eivät hyväksy minua sellaisena kuin olen.
Ja lopuksi vielä kannustuksena homoseksuaaleille uskovaisille: olkaa sellaisia kuin koette olevanne, älkää sellaisia kuin joku ihminen tahtoo teidän olevan. Jumala ei hylkää teitä, vaikka ihminen (todella läheinenkin) tekee niin.
Ja sinä joka pahalla silmällä luit tämän, muista et synnitön ole sinäkään vai oletko?
Suvaitsevaisuudesta
9
744
Vastaukset
- mansku88
Olen myös huomannut, että homous on monille uskoville se kaikkein suurin synti, jota vastaan on taisteltava kaikin keinoin. Yksi tyttö seurakunnastani juuri totesi, että on maailmanloppu tulossa, kun homoseksuaalisuudestakin on jo tullut hyväksyttyä. Maailmanloppua tietenkään ei ole aiheuttamassa jatkuvat sodat, joita eri uskontokunnat käyvät keskenään, ihmisten itsekkyys ja jatkuva tuomitseminen. Vain ja ainoastaan homot ovat kaiken pahan alku ja juuri. Tällaisia juttuja kuunnellessani en tiedä pitäisikö minun itkeä vai nauraa. Raamatun mukaan kukaan ei pääse taivaaseen ilman armoa. Helvetin tulen ovat ansainneet niin lepopäivän rikkojat kuin täydellisesti lakia noudattavat fariseuksetkin, ja kaikkien näiden takia Jeesus meni ristille. Missään kohtaa ei sanota, että tämä armo koskisi kaikkia muita paitsi homoja. Valitettavan monilla uskovaisilla vaan on uskomaton tarve osoittaa syyttävällä sormella muita ja unohtaa, miten täynnä oma sydän on katkeruutta, tarvetta tuomita ja erityisesti tarvetta olla muita pyhempi ja parempi. Jotenkin vaan kaiken tämän homovihan alle unohtuu raamatun todellinen sanoma: Älkää tuomitko, ettei teitäkään tuomittaisi.. Päästäkää vapauteen, niin teidätkin vapautetaan.. Niin kuin te mittaatte, niin teille tullaan mittaamaan..
Olen kyllä kertonut perheelleni (uskovaisia hekin) ja parhaille ystävilleni olevani lesbo, mutta seurakunnassani en enää käy, enkä heille tule suuntautumisestani kertomaan ennen kuin seurustelen todella vakavasti. Olen kuitenkin kuullut sen verran monta kertaa heidän mielipiteensä homoseksuaaleista, etten sen kivityksen kohteeksi tahdo ihan heti joutua. - että vääryydentekijät
eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
- Hyvä, että
...edes sinä olet täydellinen ja pääset Jumalan valtakuntaan! Onnea ja siunausta sinulle elämän poluillasi.
- Pohtimaton91
Pistää vihaksi tuollaiset lelli-ihmiset, jotka eivät tajua, että yhtä hyvin he olisivat voineet syntyä homoiksi tai lesboiksi. Millä oikeudella he sitten saavat tunteitaan seurata mutta homot ja lesbot eivät? Voin kuvitella jonkun hienoissa vaatteissa olevan heterohienostotytön siellä selittelevän, kuinka kamalia homot on. No uiui, ku ollaan niin heteroita itse. Heteroushan ei ole omaa "ansiota" mitenkään, vaan se johtuu ruumiista, hormoneista ja ties mistä (en minä vaan tiedä). Huoh...
Tuo on siis ajatukseni nopeasti, mutta kaikki ihmiset tarvitsevat ymmärrystä, kun kerran jokainen ihminen kuvittelee itse olevansa oikeassa. Joku ihminen saattaa minusta vaikuttaa tyhmältä, mutta minkä tietämätön tietämättömyydelleen voi. Eli pahoittelen viestini vihaista äänensävyä. - ihmetteleväinen
Oletko sinä sitten rakastavainen ja suvaitsevainen näitä muita ihmisiä kohtaan, kun et edes halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä?
Tuosta tuomitsemisesta sitten, millaisena se mielestäsi ilmenee tai ilmeni?
Minusta tuhlaajpoikavertaus on tosi upea juttu läheissuhteista.
Isä riensi poikaansa vastaan kyselemättä, tivaamatta ja tuomitsematta.- vastaan
ihmistä, joka vain heittää lokaa vasten kasvoja?
Vaikka raamatussa kehotetaankin kääntämään toinen poski, niin kai sitä silti voi maalaisjärkeä käyttää. Ihan turhaa hurskastelua tuollainen.
On helppo käskeä (toisin sanoen tuomita) toista asiassa, josta ei ole itsellä kokemuksia.
Ja on ihan luonnollista, että tuollaisessa tilanteessa toimii itsesuojeluvaisto, eli ihminen näkee parhaaksi (omalle mielelleen) olla erossa tuollaisista pahoista ihmisistä.
Kannattaisiko ensiksi miettiä asioita toisen kannalta, eli miltä toisesta tuntuu, ennenkuin antaa omia "hyviä" neuvoja. - sitten
vastaan kirjoitti:
ihmistä, joka vain heittää lokaa vasten kasvoja?
Vaikka raamatussa kehotetaankin kääntämään toinen poski, niin kai sitä silti voi maalaisjärkeä käyttää. Ihan turhaa hurskastelua tuollainen.
On helppo käskeä (toisin sanoen tuomita) toista asiassa, josta ei ole itsellä kokemuksia.
Ja on ihan luonnollista, että tuollaisessa tilanteessa toimii itsesuojeluvaisto, eli ihminen näkee parhaaksi (omalle mielelleen) olla erossa tuollaisista pahoista ihmisistä.
Kannattaisiko ensiksi miettiä asioita toisen kannalta, eli miltä toisesta tuntuu, ennenkuin antaa omia "hyviä" neuvoja.olet saanut poskillesi niiltä suvaitsemattomilta uskovaisilta?
- mutta...
sitten kirjoitti:
olet saanut poskillesi niiltä suvaitsemattomilta uskovaisilta?
Millaista paskaa olen joutunut kokemaan suvaitsemattomien uskovaisten taholta:
- Selän takana juoruilua
- Rukouksia parantumiseni puolesta, vaikka homous ei ole sairaus.
- Painostusta lopettaa homoseksuaalinen käyttäytyminen
- Homouden vertaamista varastamiseen, lapsiin- ja eläimiin sekaantumiseen
- En tule häihisi, mikäli sinut vihitään joskus tulevaisuudessa kirkossa -uhkauksia
- Eivät uskalla tulla kanssani saunaan, luulevat että katselen jokaista vastaantulijaa sillä silmällä
- Kuvittelevat, että homot syttyvät himoissaan toisiinsa, kun mikään synti ei enää riitä
- Kuvittelevat, että Somora ja Gomorra tuhottiin homojen vuoksi, myös maailmanloppu on tulossa, kun homotkin suvaitaan
- Koko ajan ovat muuttamassa, kieltämässä ja säälimässä, vaikka itse en kärsi homoudestani
- Perhe vuorotellen kiristää ja lahjoo, jotta muuttuisin heteroksi
- Oma äitinikään ei uskalla olla lähettyvilläni vähissä vaatteissa, aivan kuin häntä katselisin
- Uhkailevat helvetillä, saavat minut tuntemaan oloni jotenkin likaiseksi, sairaaksi ja vioittuneeksi, todellisuudessa heillä ei ole mitään tietoa koko asiasta. Eräskin uskovainen kaverini ihmetteli suu auki, kun kerroin eläinkunnassakin olevan homoja. - omana itsenä
mutta... kirjoitti:
Millaista paskaa olen joutunut kokemaan suvaitsemattomien uskovaisten taholta:
- Selän takana juoruilua
- Rukouksia parantumiseni puolesta, vaikka homous ei ole sairaus.
- Painostusta lopettaa homoseksuaalinen käyttäytyminen
- Homouden vertaamista varastamiseen, lapsiin- ja eläimiin sekaantumiseen
- En tule häihisi, mikäli sinut vihitään joskus tulevaisuudessa kirkossa -uhkauksia
- Eivät uskalla tulla kanssani saunaan, luulevat että katselen jokaista vastaantulijaa sillä silmällä
- Kuvittelevat, että homot syttyvät himoissaan toisiinsa, kun mikään synti ei enää riitä
- Kuvittelevat, että Somora ja Gomorra tuhottiin homojen vuoksi, myös maailmanloppu on tulossa, kun homotkin suvaitaan
- Koko ajan ovat muuttamassa, kieltämässä ja säälimässä, vaikka itse en kärsi homoudestani
- Perhe vuorotellen kiristää ja lahjoo, jotta muuttuisin heteroksi
- Oma äitinikään ei uskalla olla lähettyvilläni vähissä vaatteissa, aivan kuin häntä katselisin
- Uhkailevat helvetillä, saavat minut tuntemaan oloni jotenkin likaiseksi, sairaaksi ja vioittuneeksi, todellisuudessa heillä ei ole mitään tietoa koko asiasta. Eräskin uskovainen kaverini ihmetteli suu auki, kun kerroin eläinkunnassakin olevan homoja.lukea tollaisia juttuja. Se on jokaisen ihmisen oma asia että miten on suuntautunut. En tajua sitäkään miten läheisiet tuomitaan jonkun kirjan takia. Ei kaikki onneksi, mutta valitettavasti niitä ahdasmielisiä ja itsekeskeisiä ihmisiäkäin on jotka tuomotsevat toisen onnen ja hylkäävät. Ja mietin viellä miksi rakastaa jotain "henkilöä" jota ei kukaan meistä ole nähnyt eikä sitä henkilöä joka on läsnä elämässäsi ja viellä rakas sinulle. Joten ihmiset miettikää, muuttukaa ja muuttakaa, niin saadaan kaikki edes jotenkin parempi pakka elää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295099Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773657Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272157- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538