Peugeot 306

Mä vaan

Heps

Pitäs ostaa 2. auto ja tollanen 306 pösö olis tarjolla vuosimallia -98 1,6 koneella, vähän ajettu ja siisti.

Mulla ei ole koskaan ollut ranskalaista autoa ja hirvittää ne kaikki tarinat...palloniveliä menee ym. jatkuvaa riesaa esim. jarruista, sanokaa ketkä tiedätte enemmän ko. merkistä, tai tarkemmin just tuosta mallista ja vanha auto siis kyseessä, niin pitäskö pitää näpit erossa vai kuinka?
Kiitos asiallisesta keskustelusta etukäteen!

13

2291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bossonen
    • kokemukset

      306 td alapallot meni 200tkm ja toinen vetari meni 180tkm (suojakumi risa), oven kaapelit aiheutti harmia 230tkm kohdalla lukot ja lasit ei toimi niin kuin pitää. Syylärin söi suolavesi n.250tkm ja etupyörän laakerit 300tkm ja sen jälkeen vaihdoin Citroeniin, toistaseksi toiminut ilman muutamaa lampun palamista lukuun ottamatta 150tkm. Voisi kohta vaihtaa uuteen. Joten voit tuosta päätellä kestääkö vai ei.

    • Suosittelen

      Itse olen omistanut 306 srdt:n vm 1996 ja olin todella tyytyväinen autooni! Ajokilometrejä auton mittarissa oli n 350 tkm ja mitään isompia ongelmia autossa ei ollut. Auto meni vaihtoon koska luulin autossa olevan isompikin vika kun alkoi nykiä/sammuilla. Syyksi paljastui pitkien etsintöjen jälkeen pieni ilmavuoto polttoainesuodatimen kupissa.

      Ajo-ominaisuudet ko autossa olivat ihan omaa luokkaansa! Mielummin sitä lähti liikenteeseen vanhalla pösöllä kuin uuden karhealla Nissanilla!

      Sen verran hyvänä autona pidin 306:tta että ostin sen tilalle käytetyn 307:n. Ja kilometrejä on kertynyt melkoisesti ilman ongelmia!! Ja matka jatkuu.

    • Jaakko1979

      joo, 306 ei ole kokemusta mutta kaverilla semmonen on 96 vuoden ja on tyytyväinen, ei ruostetta niin kun esim 2001 tai 2002 vuoden nissaneissa. mainettaan parempi auto jos ei ole kyseessä maanantai-yksilö. peugeotteja mulla on ollu 10 vuotta ja jarruissa ei ole ollu ongelmia eiköhän nuo jarrut ole lähinnä nissanien ja mazdojen ongelmia joissa jarrut rouhii ja puoltaa vaikka just olis jarrupalat levyt ja satulat vaihdettu.

      mm. näistä syistä tyttöystäväni päätyi vaihtamaan mazdansa 306 seuraajamalliin 307 vuodelta 2002.

    • Oma valinta

      Kovasti yleistäen, asia on näin:

      1998 mallisen 306:den saat parhaimmillaan alle 2000 euron. Totta se on mitä olet kuullut, näihin joutuu vaihtamaan palloniveliä ja pyöränlaakereita ja jarruosiakin. Todennäköisesti vieläpä useammin kuin samanikäiseen japanilaiseen. Jokatapauksessa jos olet kuullut ns. "kauhutarinoita", uskoisin että se totuus ei ole niin paha.

      Sitten jos mietitään vaihtoehtona esim. 2000 euron japanilaista autoa, joudut katselemaan ehkäpä jopa 5 vuotta vanhempaa autoa. Ehkä niitä palloniveliä ja muita osia ei joudu vaihtamaan niin usein, mutta kyllä niitä menee jo tuossa ikäluokassa. Tuon lisäksi ongelmaksi muodostuu jokavuotiseen katsastukseen tehtävä hitsausoperaatio. Pari tai useampaa paikkaa pohjassa, helmoissa tai takakaarissa on aivan vakio operaatio. Kustannukset... pari - kolmesataa euroa. Aika monta osaa vaihtelee itsekin, hitsaamista osaa harvammat.

      Lisäksi peugeot on huomattavasti mukavampi auto ajella.

      Kaksi eri tapaa lähestyä liikkumista halvalla autolla...

      • 306 XRTD

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.


      • eerikkaveikka
        306 XRTD kirjoitti:

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.

        Ammattihaukkujat täällä purkautuu.22 vuotta 1987 tämä alkoi ja hyvin pyyhkii 8 pösö menossa 306 turbo Diesel,lukema 388,000 .Itse teen kaikki korjaukset alapallon vaihdoin niitä helpoimpia töitä vaikka pimeässä,hinta jotain 40e.


    • Juha

      Itellä ollu 306 pösö melkein 7 vuotta ja ainoastaan keskuslukituksen kanssa ongelmia

    • timppa2

      hyvin on toiminut ainakin jääautona viime kesästä asti

    • Anonyymi

      Itselläni on ollut 2001 306 1.8 16v lähes alusta asti, ei pahemmin moitittavaa ole ollut. Rosteri putkilla ja KN putsarilla menee vielläkin reilu 20 v vanhana se 210km/h..

    • Anonyymi

      Jos on hyvin huollettu ja pidetty, eikä korroosio vielä näy, niin osta pois. Hyviä ja kestäviä käyttöautoja.

      • Anonyymi

        Hyvä vastaus aloittajalle. Hän todennäköisesti vielä 12 vuotta myöhemmin pähkäilee että ostaako vaiko eikö osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe