kysymys...

Melyanna

Tuli tälläinen (kummallinen) kysymys mieleen... Onko TSH- KIRJASSA jotain, mikä ärsyttää?! Älkää verratko elokuvaan... Itse en keksi nyt /muista, että siinä olisi, mutta kertokaa mielipiteitä! ( Näitä Arwen, Aragorn...jne juttuja on tullut kyllä luettua, joten keksiikö joku siis jotain muuta, mikä ärsyttää...?) Ja tietty vastapainoksi, mikä ihastuttaa? (Koko kirjassa? Kohtaus? Henkilö? jne...?)

17

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eowyn :)

      Ärsyttävää:
      1.Se, ettei haltikielisiä lauluja oo suomennettu.
      2.No, täytty nyt alkaa taas näitä "Aragorn ja Arwen-juttuja", mutta mua ärsyttää aivan älyttömästi, kun Aragorn otti Arwenin, eikä Eowynia.
      3.Kirjassa ei kuvailtu tarkasti henkilöiden ulkonäköä. Tai siis mä oisin halunnu tietää esim.silmien ja hiusten värejä yms.

      Ihastuttavaa:
      1.Ihania luonnon kuvauksia.
      2.Samin ja Frodon ystävyys.
      3.Se, että Arwen uhrasi kuolemattoman elämän Aragonin takia.
      (4.Liitteet.)

      • Elwë

        Lue vähän tarkemmin, niin huomaat kyllä, että joitain haltiarunoja on kyllä suomennettu.


    • PölyPallo

      Ärsyttää:
      1. Henkilöitä ei ole kuvailtu kunnolla
      2. Berenin ja Lúthienin laulussa mainittu keijukaisneitonen
      3. Rautapihan kuvailu
      4. joidenkin hahmojen "keskeneräisyys"

      Ihastuttaa:
      Kaikki muu


      Ihan pakko vielä sanoo, mutta elokuvassa Arwen oli niiiin ÄRSYTTÄVÄ, että hyvä kun en oksentanu.

      Kirjassa Arwen on ihan hyvä ja siedettävä. :)

      • Eowyn :)

        Oon kanssas iiihan samaa mieltä, että Arwen on leffassa niiiin ärsyttävä...Ja rumakin, ja yhtä haltiamainen ku lehmä...


      • jazzy
        Eowyn :) kirjoitti:

        Oon kanssas iiihan samaa mieltä, että Arwen on leffassa niiiin ärsyttävä...Ja rumakin, ja yhtä haltiamainen ku lehmä...

        Arwenin näyttelijä Liv Tyler oli upea! Sellaiseksi hänet lukiessani kuvittelinkin! Kaunis kuin mikä! Todellinen haltia. Ja minusta oli hän ei ollut huono. Arwen ei nyt ole kovin esillä kirjassa eikä filmillä, mutta filmiin laitettiinkin lisää Arwenia ja minun mielipiteeni: HYVÄ NIIN!!!!


      • siis joo
        jazzy kirjoitti:

        Arwenin näyttelijä Liv Tyler oli upea! Sellaiseksi hänet lukiessani kuvittelinkin! Kaunis kuin mikä! Todellinen haltia. Ja minusta oli hän ei ollut huono. Arwen ei nyt ole kovin esillä kirjassa eikä filmillä, mutta filmiin laitettiinkin lisää Arwenia ja minun mielipiteeni: HYVÄ NIIN!!!!

        Ei ole totta toi sun juttus!!!!

        Arweniahan tungettiin leffassa ihan joka kohtaan. Kahdessa tornissakin puoli elokuvaa oli sellaista hölmöä jankutusta että arwen sitä ja arwen tätä ja arwen tuota.... Hyvä ku en paiskannu telkkaa ikkunasta ku sormusten ritareissa glorfindelin sijasta ruutuun astuikin arwen. Kirjassa kaikki oli ihanaa paitsi tietty arwen....


    • höpötti

      ärsytti se että Frodo ei olisi selvinnyt matkasta ilman Samia, mutta Sam olisi ilman Frodoa, paremminkin jos Frodoa ei olisi ollut, ja sitten Arwen antoi FRODOlle pääsyn kuolemattomille maille ja Frodo oli niin urhea ja kärsi paljon ja plaa plaa..

      • Muumipeikko

        "ärsytti se että Frodo ei olisi selvinnyt matkasta ilman Samia, mutta Sam olisi ilman Frodoa, paremminkin jos Frodoa ei olisi ollut"

        Mutta niin siinä kävi että sormus päätyi Frodolle, ei Samille. Frodon oli määrä kuljettaa se Mordoriin, ei Samin. Kaikenlisäksi sormushan oli todella voimakas ja aiheutti kovaa tuskaa kantajalleen, siitä Frodon heikkous. Siksi hän ei selvinnyt ilman Samia. Vai mikä sinua niin ärsyttää? Se että Frodo oli niin tuskissaan?


      • höpötti
        Muumipeikko kirjoitti:

        "ärsytti se että Frodo ei olisi selvinnyt matkasta ilman Samia, mutta Sam olisi ilman Frodoa, paremminkin jos Frodoa ei olisi ollut"

        Mutta niin siinä kävi että sormus päätyi Frodolle, ei Samille. Frodon oli määrä kuljettaa se Mordoriin, ei Samin. Kaikenlisäksi sormushan oli todella voimakas ja aiheutti kovaa tuskaa kantajalleen, siitä Frodon heikkous. Siksi hän ei selvinnyt ilman Samia. Vai mikä sinua niin ärsyttää? Se että Frodo oli niin tuskissaan?

        se että esim. Örkki tornissa Frodo sanoi samia varkaaksi ja Sam raukka ei voinut kestää sitä. ja aiheuttihan sormus samillekin tuskaa, mutta silti hän pelasti Frodon. Minä en olisi pelastanut, mutta sen takia ihailenkin Samia, sillä hän todella rakasti Frodoa, ja niin suurta rakkautta on aika vaikea käsittää. sitäpaitsi, jos ei minulta mennyt jokin ohi, niin miksei Frodo olisi voinut antaa sormusta Samille?


      • Lasse
        höpötti kirjoitti:

        se että esim. Örkki tornissa Frodo sanoi samia varkaaksi ja Sam raukka ei voinut kestää sitä. ja aiheuttihan sormus samillekin tuskaa, mutta silti hän pelasti Frodon. Minä en olisi pelastanut, mutta sen takia ihailenkin Samia, sillä hän todella rakasti Frodoa, ja niin suurta rakkautta on aika vaikea käsittää. sitäpaitsi, jos ei minulta mennyt jokin ohi, niin miksei Frodo olisi voinut antaa sormusta Samille?

        ..ei voinut antaa Sormusta Samille, koska ei enää kyennyt siihen. Sormus oli saanut jo niin suuren vallan Frodossa. Sen takia Frodo näki Samin varkaana, kun Sam otti Sormuksen Frodolta hetkeksi.

        Ja mikä ärsyttää TSH:ssa. Se on liian lyhyt :)


    • arwen

      Muakin ärsytti se, että kirja oli liian lyhyt.
      JA sitten se, että jotkut asiat jäi mulle hieman epäselviksi Kuninkaan Paluussa.
      Ja sitten jotkut tasitelukohtauksetkin ärsytti välillä ja tuli niissä hypittyä vähän joidenkin pienten kohtien yli.

    • Eowyn :)

      Jos Tolkien ei olisi itse sanonut kirjaa liian lyhyeksi liitteissä (vai oliko se esipuheessa..)te ette 100 prosenttisella varmuudella sanois sitä lyhyeksi!!!!
      Siis toi on niin rasittavaa, kun toistetaan vaan jonkun sanoja ominaan...
      Mitäs mieltä muut on??

      • höpötti

        miten niin ei? minulla ainakin tuli kirjan loputtua sellainen olo, että hitto kun oli lyhyt. sitäpaitsi, vaikeapa sitä on täysin uusiakaan sanoja keksiä..


      • PölyPallo
        höpötti kirjoitti:

        miten niin ei? minulla ainakin tuli kirjan loputtua sellainen olo, että hitto kun oli lyhyt. sitäpaitsi, vaikeapa sitä on täysin uusiakaan sanoja keksiä..

        Mulle tuli lopussa sellanen "se- se loppu... YHYY!! EI! EI! se loppu!! Se eisaa loppua!!" olo. :)

        Niinpä kipitin kiireesti ostamaan Silmarillionin ja Keskeneräisten tarujen kirjan! :D

        Mutta ei. Neki loppu... :,(

        Pitää varmaan ostaa Hobitti...


      • Melyanna
        PölyPallo kirjoitti:

        Mulle tuli lopussa sellanen "se- se loppu... YHYY!! EI! EI! se loppu!! Se eisaa loppua!!" olo. :)

        Niinpä kipitin kiireesti ostamaan Silmarillionin ja Keskeneräisten tarujen kirjan! :D

        Mutta ei. Neki loppu... :,(

        Pitää varmaan ostaa Hobitti...

        Mun mielestä myös se tuntu sitten niin lyhyeltä kun sen oli lukenu!! Tulihan siinä myös vähän haikea olo, sillä niin paljon Tolkien olisi vielä voinut kertoa kaikesta... Taru ei siis jatku enää ikinä ja jää jokaisen oman mielikuvan varaan (mikä ei siis missään nimessä ole huono asia... oma mielikuvitus...) Sitä toivoo, että taru vain jatkuisi...
        Kiitos vastanneille!!:)


      • Lasse

        ...on se helkutin hyvä homma, että joku tietää minun omat ajatukseni 100% varmuudella. En voi muuta kuin hämmästyä. Eihän tässä uskalla enää mitään sanoa, koska joku on voinut sanoa sen aikaisemminkin.
        Olikos muuten oma kommenttisi ihan ite keksitty? Musta tuntuu että mä luulen että se oli 100 prosentin varmuudella jonkun muun ajatus/mielipide. Ainoan järki syyn miksi sinun oli pakko mustamaalata minut ja Arwen on pätemisen tarve "lälläslää, noilla ei ole omia ajatuksia mutta minullapa on. olen parempi ihminen". Toivottavasti nyt on hyvä mieli.

        Kirja ON liian lyhyt minun mielestä.

        Ps. Vähennä pikkasen huutomerkkejä!!!Ja myös vähäsen kysymysmerkkejä??? Siis toi on niin rasittavaa.


      • Eowyn :)
        Lasse kirjoitti:

        ...on se helkutin hyvä homma, että joku tietää minun omat ajatukseni 100% varmuudella. En voi muuta kuin hämmästyä. Eihän tässä uskalla enää mitään sanoa, koska joku on voinut sanoa sen aikaisemminkin.
        Olikos muuten oma kommenttisi ihan ite keksitty? Musta tuntuu että mä luulen että se oli 100 prosentin varmuudella jonkun muun ajatus/mielipide. Ainoan järki syyn miksi sinun oli pakko mustamaalata minut ja Arwen on pätemisen tarve "lälläslää, noilla ei ole omia ajatuksia mutta minullapa on. olen parempi ihminen". Toivottavasti nyt on hyvä mieli.

        Kirja ON liian lyhyt minun mielestä.

        Ps. Vähennä pikkasen huutomerkkejä!!!Ja myös vähäsen kysymysmerkkejä??? Siis toi on niin rasittavaa.

        ...jo hakeutunut hoitoon, jos suutut siitä, kun kerron oman mielipiteeni? Jos et, niin juokse äkkiä jonottamaan.

        P.S.Toivottavasti huomasit, että vähensin kysymysmerkkejä, ihan Sinun iloksesi vain?

        Ja kiitos vain, ei tarvitse enää vastata, en jaksaisi enää jatkaa tätä "keskustelua".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe