Hei. Meillä on n.2 v kissa ja nyt on tulossa russellpentu. Vaatiko mitä toimenpiteitä, pitäisikö kissasta luopua vai uskaltaako pennun tuoda vaikka kissa jäisi ? Pelkään että kissa tekisi pennulle jotain. Onko muilla ollut vastaavasta kokemuksia ja miten on sujunut ?
kissa ja russell
3
155
Vastaukset
- Hukka-Musti
Kuinka kissasi suhtautuu koiriin? Kissat ovat yksilöitä ja eroavat tällain suuresti toisistaan. Jotkin kissat rakastavat ja tykkäävät hoivata niin ihmisvauvoja, kissanpentuja kuin koiranpentujakin. Jotkin kissat ovat omanarvontuntuisia, eivätkä tunnu välittävän muiden parhaasta kuin itsensä ja omistajansa. Kissan käytös riippuu suuresti siitäkin, kuinka se on kasvatettu, eli onko se tapaillut vaikka paljon koiria, ihmisiä ja muita kissoja vai onko se kasvanut vain omistajansa parissa. Jos koirakaan ei ole aikuiseksi kasvettuaan tapaillut lainkaan kissoja, niin se ei välttämättä sellaisia hyväksy.
- unikatti
Kiitos kommentista. Sehän tässä arveluttaakin kun meidän kissa on ns. löytökissa ja ollut meillä vasta vuoden. Oli tänäkin kesänä puolitoista kuukautta karkuteillä ja luultiinkin jo että on hävinnyt kokonaan. Siksi kerettiin varata koiranpentu. Nyt kissa kotona yhtä itsekkäänä ja komentavana kun ennenkin. Ei siedä ainakaan muita kissoja ja koiria ei ole tavannut mutta luulen että pelkää. Luulen että en uskalla ottaa riskiä että jättäisin ainakaan kahdestaan. Vaikea tilanne kun olen kuitenkin niin kiintynyt kissaan.
- Hukka-Musti
unikatti kirjoitti:
Kiitos kommentista. Sehän tässä arveluttaakin kun meidän kissa on ns. löytökissa ja ollut meillä vasta vuoden. Oli tänäkin kesänä puolitoista kuukautta karkuteillä ja luultiinkin jo että on hävinnyt kokonaan. Siksi kerettiin varata koiranpentu. Nyt kissa kotona yhtä itsekkäänä ja komentavana kun ennenkin. Ei siedä ainakaan muita kissoja ja koiria ei ole tavannut mutta luulen että pelkää. Luulen että en uskalla ottaa riskiä että jättäisin ainakaan kahdestaan. Vaikea tilanne kun olen kuitenkin niin kiintynyt kissaan.
Hankala tapaus vaikuttaa olevan kyseessä.
Jos kissa ei toisia kissoja siedä, niin silloin ei yleensä koiriakaan. Mutta kyllä niitä poikkeuksiakin löytyy, jotka voivat lajikumppanien inhoamisesta huolimatta pitää koirista. Sen sijaan jos koiran taloon kissan seuraksi hankkii, niin kissan tulisi ehdottomasti olla oikein pentuystävällinen. Jos kissa (...niin kuin koira tai ihminenkin) vähänkin kohtelee koiraa aggressiivisesti, niin koiralle saattaa tulla sen seurauksena käytöshäiriö, sillä koirat ottavat pentuina mallia niin hyvistä kuin huonoistakin käytöstavoista.
Tosiaan teidän on nyt tehtävä päätös - kissa tai koira -.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1314491Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803250- 1021530
- 881375
- 96907
- 79784
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18752- 42710
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111688- 42608