vakuusmaksu

abcdefgfe

moi.

Tilasin itselleni netistä ensimmäisen kytkypuhelimeni saunalahdelta.

Nyt saunalahden omilla sivuilla näkyy ainoastaan "odottaa vakuusmaksun suoritusta"..

Mikä ihme tuo on? En ole sössinyt missään vaiheessa luottotietojani, eikä minulla ole todellakaan
maksamattomia laskuja saunalahteen tai elisaan..

Osaako joko selittää tätä?

5

2297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olli43

      eli jos et maksa takuuta et saa puhelinta etkä mitään liittymää sori vaan.Kyllä se koskee sinua vaikka olisit hoitanut elisalle maksut.Muutkin pitää hoitaa.Ja joskus operaattorit pyytää vakuusmaksun vaikka onkin kaikki luottotiedot kunnossa,mutta on opiskelija tai työtön se on täysin laillistakin.

      • Saunis haisee

        Nuo vakuusmaksut on muuten aivan tolkuttomia. Ei ole ihan täysijärkisen puuhaa se miten ne määritellään. Eikä ole kyllä ilmeisesti operaattorien ahneudella mitään rajaa.

        Itselläni on maksuhäiriömerkintä muttei minkään roistomaisen tahallaan laskujen maksamatta jättämisn takia, vaan näkövammasuuden takia pitkittyneen opiskelun vuoksi rahat ei vaan aina ole riittänyt. Nyt oli keväällä tarkotus hommata toinen puhelin hajoavan tilalle, jonka näyttöäkin alkoi olla vaikea luea. Ajattelöin, että ostan kytkypuhelimen jollon rahaa jäisi puhelinlaskuihinkin kun ei tarvitsisi maksaa koko puhelinta kerralla. Laskeskelin moneen kertaan, että joo kytkypuhelimeen olisi varaa koka se kuukausittain maksettava summa on niin pieni. Olin jopa valmis vaikka maksaman etukäteen usean kuukauden puhelinlaskut jollon ei niistäkään olisi tarvinnut huolehtia, puhun känykällä loppujenlopyuksi suht vähän.

        Noh valitsin sitten Sauniksen operaattoriksi, koska olen ollut jo vuosia heidän ADSL-asiakkaansa ja olen edelleen ja olen ollut tyytyväinen. Ajattelin, että otan samalla nykyisen prepaid-liittymän tilalle normaalin liittymän johon voi sitten mylöhemmin joskus saada mobiililaajakaistan jota en sillon just ollut hankkimassa. Valitsin sitten Sauniksen 3G-puhelimista Nokia 5800 XPressMusic luurin, koska se oli halpa ja ennenkaikkea koska siinä on suuri kirkasta ja tarkka näyttö. Olin tuota puhelinta jo käynyt testailemassa liikkeissä ja todennut sen hyväksi.

        Tilasin sitten liittymän Elisa shopitissa ja mulle sanottiin, että puhelin ja paeprit tulee koiin . Noh vähän ajan päästä tuli tilausvahvistus ja sitten Oma Saunalahti sivulla alkoi näkyä että odotetaan vakuusmaksua. Ajattelin että noh jos ei se ihan hirveä summa ole, niin olkoon. Mutta sitten kotiin tuli lappu, missä sanottiin, että vakuusmaksu oli 600€ :O SIIS MITÄ HELVETTIÄ!!! KUUSISATAA EUROA?????? Kuinka helvetin typerinä ne oikeen ihmisiä pitää? Kuka täysijärkinen muka suostuu tollasen vakuusmaksun maksamaan? Etenkin kun tuon kyseisen puhelimen saa ostettua kokonaan itselle uutena n. 200 eurolla. Eli olisi pitänyt maksaa pelkkää takuumaksua kolminkertanen summa puhelimen arvoon verrattuna. Ja sitten sen päälle olisi pitänyt maksaa vielä puhelimen j puhelinliittymän kuukausimaksut ja puhelumaksut???? Siis ei haloo.

        No minä tottakai peruutin koko tilauksen, tuollasilla ehdoilla minä en hanki Saunikselta yhtään mitäöän. En nyt enkä jatkossa sittenkään kun on säännölliset työtulot.

        Minä sitten ostin ihan toiselta firmalta käteisellä saman puhelimen minkä meinasin ostaa Saunikselta kytkyliittymänä. maksoin puhelimesta n. 200€ Ja päätin pysytellä nykyisessä prepaid-liittymässä. Säästin siis 400€ jo pelkkinä vakuusmaksuina. Mulla menee tyypillisesti 10-15 euroa puhelinlaskuihin kuussa eli mä puhun vähintään 2.5 vuotta tuolla 400 eurolla, todennäkösesti jopa kolme vuotta.

        Saunis ei saanut nyt sitten senttiäkään niistä mun rahoistani, ei senttiäkään puhelimen ostosta eikä senttiäkään puhelinlaskuista.

        Ei sitten, jos ei kerran asiakkaat kelpaa Saunalahdelle. Minä en tuollaiseen riistoon suostu ja se mikä on varma, että en tule koskaan ottamaan Saunalahdelta minkäänlaista kännykkä tai mobiililaajakaistaliittymää tai puhelinta. En hommaa niitä Saunikselta senkään jälkeen kun mulla on säännölliset tulot. Tuollaselta riistäjäpuljulta en hanki enää mitään ja vien ADSL-liittymänikin muualle jossain välissä. Minullakion on ylpeyteni aj sitä on kyllä koukattu sen verta pahasti, että Saunis voi sanoa pysyvästi hyvästit mun rahoilleni.


    • Saunis haisee kakall

      Totta on !!!

    • vierailijatar

      Mä otin pelkän liittymän ja vakuusmaksu ei ollut ollenkaan kohtuuton, 300 e.

      • Ei Saunalahdelle

        300 e vakuusmaksu pelkästä liittymästä kun on oma puhelin (pitävät sen rahan ominaan vuoden) on kyllä aivan hävytön! Pidän vanhan dna liittymäni ja 300 e itselläni, ihan periaatteesta vaikka olisikin varaa maksaa se. Naurattaa kun pankissa on 400 000 e tilillä ja lisää on tulossa ja silti katsotaan että olen huono riski! :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe