AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / teinille järkkäri
21 Vastausta 722 Lukukertaa

teinille järkkäri

olen ostamassa syntymäpäivä lahjaksi teinille seiskaluokkalaiselle järkkäriä. sillä tullaan varmaan ottamaan hieman luontokuvia mutta varmasti enemmänkin ns. teinikuvia. minkähän canonin sitä osais ostaa ja mitä siihen kannattaa ottaa lisäksi kuin pelkkä kamera??

Kaikki on turhaa

Canon.
Tässä pari vinkkiä
– rungossa kaikki eurot dynamiikkaan
– ja objektiivissa valovoimaan

Eli osta niinpaljon dynamiikkaa ja valovoimaa kun budjetti suinkin sallii – kaikki muu on kuvaamisen kannalta toisarvoista.

Se on siinä

niin no...

Niin no..? Ise olen ns. teini kasiluokkalainen. Olen kuvannut jo jonnkin aikaa. Ise olen kuvannut Canon eos 1000d:llä ja todennut se todella hyväksi varsinkin aloittelijalle. Ns. teini kuvat eivät välttämättä tarvitse mitään hirmu "hyvää" kameraa. Riippuu hieman kylla teinistä. Onko teini kuvannut paljon, vai onko hän vasta aloittelija? Onko kuvaus kunnon kuvausta vai vaan räpsimistä? Itse olen jo hankkimassa tuota Canonin uusinta 7d: tä. Nuorena ihmisenä se säästäminen on hiukan hankalaa kun ei ole kunnon tuloja :D.Tuossa kuitenkin muutama hyvä malli...

Canon eos 1000d
Canon eos 450d
Canon eos 500d

Siinähän ne Canonilta. 1000d ja 450d ovat suht samanlaisia. 500d hyppää sitten jo hintaluokassa ylemmäs.
Kaikkien noiden kittitzoomit varmaan riittää (=paketissa mukana tulevat), mutta ainahan jokin erillinen objektiivi on hyvä.

Toki Olympukseltakin löytyy joitain hyviä..

EOS1000D

Huutonetissä juuri myynnisä. Käy kurkkaamassa.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=119967424

Ja lopetetaan

nuo linkitykset tuonne huuto.netin puolelle.
Ne on kielletty huuto-netin käyttöehdoissa. Huuto.netin ylläpito tulee poistamaan kaikki tällaiset kohteet, jotka on sääntöjen vastaisesti linkitetty muuallle.

Hekoheko

Laitoin tuon linkin, mutta EN ole tuotteen myyjä. Käsittääkseni ulkopuolisen laittamana tuo ei riko Huutonetin sääntöjä.
Alla ote säännöistä. Minun käsitykseni mukaan voin linkin laittaa, kun kyseessä ei ole oma kohde.
Vai olenko ymmärtänyt tuon tekstin väärin?????

"Jokaisella Huuto.netiin ilmoitetulla tuotteella on oma url-osoite, jonka avulla tuotteeseen voidaan viitata vaikkapa omalta kotisivulta tai sähköpostiviestistä. Kuitenkin kuten yleiseen netikettiin kuuluu, esimerkiksi tämän osoitteen massapostittaminen suurelle joukolle ihmisiä tai oman kohteen mainostaminen sellaisissa uutisryhmissä tai keskustelupalstoilla, joiden säännöt kieltävät mainostuksen, ovat kiellettyjä asioita, ja ne johtavat kohteen poistamiseen huutokauppalistoilta. "

*********************************************************************************************************************************************
huutonetti on aivan hyvä että jos joku vinkkaa katsomaan sieltä, niin mitä pahaa siinä. itse en pidä pahana edes tuota "oman kohteen mainostamista", vaikken kyllä ole sitä koskaan harrastanut.

jonkin aikaa..

teinini on kuvannut jo useampia vuosia ja saanut joitain tosi hienoja otoksia ja hänellä on silmää kuvien ottamisessa. hän haluaisi sellaisen kameran että ei tarvitsisi ostaa toista enää, eikä meillä semmoiseen olisi varaakaan. olisiko canon eos 450D hyvä ostos ? pärjääkö pakettiin tulevalla objektiivilla ihan hyvin

Kameralla kyllä

Kameralla kyllä pärjää pitkään, ja toki mukana tulevalla objektiivillakin.
Siinä vaiheessa kun teini kiinnostuu enemmän kuvan laadusta ja valovoimasta(saat parempia kuvia lyhyemmillä valoitusajoilla) saattaa objektiivin osto olla edessä. Myös tele-objektiivi olisi ehkä ostolistalla

T: Toinen teini:D
Kittizoomi on surkea!
Surkea lienee suhteellinen käsite. En tosin tunne Canonin kittizoomeja mutta olen kokeillut/käyttänyt paria Nikonin ihan hyvin tuloksin mm. Nikkorin18 - 105 VR.

Kunhan koulukas oppii hieman käyttämään sitä uutta kameraansa niin hän voi tarpeen mukaan kirjoittaa Joulupukille uusista toiveista, parempaa ja valovoimaisempaa zoomia, makroa tai lintuputkea ihan miten alkaa kiinnostaa. Kyllä noilla surkeilla alkuun pääsee ja niiden hintakaan ei päätä huimaa.
Tänä vuonna jo Canon EOS 600D
Ei hyvää päivää!

"olen ns. teini kasiluokkalainen... Itse olen jo hankkimassa tuota Canonin uusinta 7d: tä."

8. luokkalainen teini ja Canon 7D:tä hankkimassa! Mistä nää teini(pellet) vetää rahansa?

Ihan näin yli 30-vuotiaana aikuisena ihmettelen. Tuolla menee kaupungin kaduilla 12-vuotiaita pissaliisoja järjestelmäkameroidensa kanssa...

Mistä ihmeestä nää teinit vetää 500 euroa kameraansa?
ja rahalla saa...
mä oon 12v tyttö ja mulla on canon eos 1000d :--) objektiiveina on vasta se mukana tullu + yks lisäobjektiivi ja kolmas on tilattu.
suosittelen tonnista, hyvä ja HALPA runko !
Kaikki rungot ovat varmaan riittävän hyviä, mutta mukana tuleva objektiivi saisi olla parempaa vakaajallista mallia, eli siitä pitäisi löytyä teksti EF-S 18-55mm f:3.5-5.6 IS. Halvimmat paketit on yleensä huonommalla objektiivilla ja niissä lukee IS:n tilalla II.
Meidän teinit pitävät pienikokoisesta rungosta, joten satanen (tällä hetkellä siis 600D) on ok, vaikka se ominaisuuksiltaan onkin vähän hankala. Siinä on käyttöä haittaamassa typeriä aiheohjelmia, jotka vain sotkevat säätöjä.

Objektiivin valinta onkin sitten vaativampi juttu. F/2.0 35mm on selvä valinta normaaliksi. Yleistele ja samalla macro on f/2.8 100mm. Jos luontokuvaus tarkoittaa lintuja, niin halvin objektiivi siihen on f/4.0 300mm. Lisäksi joku laajakulma.

Noiden lisäksi laukku, jalusta ja kääntyväpäinen salama.
auto ja peräkärry kai noitten mukanakuljettamiseen jo tarvitaan : D
On nämä kuitenkin kertaluokkaa kevyempiä, kuin mitä itse tuli kannettua saman ikäisenä! Silloin kalusto oli rakennettu Canonin FD sarjaan ja painoa oli varmaan tunturivaelluksillakin yli 15kg. Jalusta mukaanlukien kamerakalusto saattoi helposti olla 20kg lyhyemmillä, viikonlopun vaelluksilla!

Toki pitkillä vaelluksilla vähän jaettiin mukaan otettavaa kalustoa. Kaikilla ei kannata olla ihan kaikkea mukana. Luontokuvaus ei ole kevyt harrastus.

Käytännössä kamera kannattaa pitää lintulasin kanssa kädessä. Monilla se on vielä kiinni monopodissa ja olalla. Muu kalusto on sitten veden pitävässä laukussa putkirinkan yläpäässä kiinni. Kun rinkan laskee maahan, on vaihto-objektiivi välittömästi saatavilla.
itelläni 500D, että se varmaan kannattais ekaks. siinä on se videokuvauskin sitte jos sitä tarttee. ja hintakin kohallaan, ainaki mulle. ite en ottais 1000D, jotenkin vaan en halua halvinta kameraa, tuntuu sitte liian halvalta eikä oo videokuvaustakaan (=
Tuo satasperhe, johon 1000D ja 1100D:kin kuuluvat, on aloittelijalle ok. Niissä on omat ongelmansa, kuten typerät aiheohjelmat ja kiinteä salama, mutta niillä tulee toimeen. Uudemmassa 1100D:ssä on myös jonkinlainen video.

Objektiivin valinta on suurempi juttu. F/2.0 35mm on varma valinta edulliseksi normaaliksi, mutta mitä muuta?
Aiheohjelmat ja salama on jollekin ongelma vai?
Niitä ei oo tosiaankaan pakko käyttää jos ei haluu.
 /   /  /  / teinille järkkäri

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua