Hei!Surettaa anoppi joka pitää lastamme toisarvoisena.Itse olemme ylpeitä lapsestamme, niinkuin varmasti jokainen omistaan, mutta anopin välinpitämätön käytös vaivaa.Ennenkuin lapsemme syntyi oli hyvät välit anoppiin.Anoppi tuntui aivan super ihanalta, oli sitä noin 10- vuotta.Mutta kun lapsemme syntyi kaikki muuttui.Pyysimme kylään, ei tullut kuin pakolliset.
Äitienpäivää ennen sanoi ettei enää sitten äitienpäivää vietetä...olimme aivan ihmeissämme.tottakai veimme kukat mutta ei ollut kotona ja jätimme oveen ne.en osannut enää tehdä mitään oikein.Vähätteli lastamme teoillaan.
Nyt kun muitakin lapsenlapsia , on heidän kanssaa joka viikko ja kiinnostunut heidän asioistaan.Pyytää yökyläänkin.meidän lapsestamme sanoi jo 5- vuotiaana että on niin iso että eihän mummon seura kelpaa.ei vain mummo halunnut olla yhdessä.Lapsemme on ehkä10 kertaa ollut hoidossa tai yökylässä.luku vain sen takia koska kertoo kuinka harvoin yhdessä olleet.ja toisen pojan lapset joka kuukausi useasti saaneet mummon omaa aikaa.Toisen toisen pojan lapsi koulussa eikä kummasti ole liian iso ollakseen mummon kanssa.nyt lapsemme on 10- vuotias .siis kun tuntuu pahalta etenkin lapsen kannalta kun hän huomaa käydessään miten muut ovat ollet mummolla yötä yms.toki antaa lahjat synttäreillä mutta kun itse haluaisin sitä yhteistä aikaa.minusta tuntuu pahemmalta lapsen ikävä kohtelu kuin jos olisi minulle suoraan ilkeä.
Olimme viemässä mummoa asioille ja lapsemme kanssa istui autossa eikä sanonut hänelle sanaakaan.Miehenikin huomasi ettei puhua pukahtanut mitään hänelle.Samoin jouluna sama juttu.
siis en jaksa tälläistä kohtelua joka eroaa niin selvästi.ero on kuin yöllä ja päivällä.etenkin kun lapsesta kysymys niin en voi ymmärtää.Omasta mielestäni lapset ovat jokainen oma yksilönsä ja ihania sellaisinaan kun ovat.
eriarvoiset lapsenlapset,anopeilta neuvoja
14
975
Vastaukset
- 8765678
että vaikka itse kuinka olisi tasapuolinen yms., niin kaikki eivät sitä ole. Itse olen kokenut saman, minun lapseni (nyt jo aikuisia) eivät ole olleet vanhemmillani hoidossa tms. kuin korkeintaan 5 kertaa. Sisareni lapsi sen sijaan on ollut jopa useita kuukausia (peräkkäisiä) vanhempieni kanssa jopa ulkomailla.
Minullekin oli alussa kova paikka, kun tilanteen huomasin, minun lapset olivat kuin ilmaa vanhemmilleni mutta sisareni lasta taas hyysättiin senkin edestä. No, kyllä sen nyt aikuisena näkee, minun lapseni eivät välitä isovanhemmistaan yhtään mitään, on ihan sama kuin heitä ei olisikaan.
Ymmärrän tunteesi, mutta sinuna pitäisin etäisyyttä enkä viitsisi olla missään tekemisissä anoppisi kanssa. Ehkä hän ei alussa edes huomaa sitä, mutta uskon että varsinkin mitä vanhemmaksi anoppisi tulee, asia rupeaa häntä vaivaamaan. Minäkin huomaan äidissäni (tapaan häntä n. kerran vuodessa) kuinka nolona hän asiasta on, sillä kyllä hän ymmärtää millainen hän on ollut. Sen olen sanonut sisarellenikin, että jos minun apua tarvitsee, turha on luulla että minulta sitä saa, en minäkään ole sitä saanut vaikka olisin tarvinnutkin.
Lapsesi pahoittaa vain mielensä, jos yrität väen vängällä häntä anoppisi luo viedä kyläilemään yms., jos tilanne on se ettei lapsi oikeasti anoppiasi kiinnosta. Lapset kyllä huomaavat tällaiset asiat. - tasa-arvoa
Oletteko koskaan keskustelleet asiasta mummon kanssa?Kuulostaa kyllä ihan kamalalta.Itse mummona haluaisin kuulla lapsiltani,jos heistä tuntuisi että suosisin joitakin lapsenlapsia ja suorastaan hyljeksisin joitakin heistä.
Omien lasten elämäntilanteetkin voi olla erilaisia,toisilla on sellainen tilanne,että tarvitsevat enemmän suoranaisesti apua.Toisilla perheillä on tarkempaa,toisilla rennommat käytännöt.Joskus itse olen vähän kuulolla ja ymmälläni mitä minulta mahdetaan odottaa,pidänkö liikaa yhteyttä vai liian vähän.- missetön
On varmaankin vaikea olla mummona ettei liikaa tuppaannu.Ja senkin ymmärrän todella hyvin että joskus toisen lapsen perhe tarvitsee enemmän apua sillä hetkellä.
Mutta kun meidän lapsi pieni ei kyllä kertaakaan tarjonnut apua vapaaehtoisesti ja kun kysyimme niin aina menoa mökille.tosiaan eikös olisi voinut siirtää joka viikkoista mökille menoa yhdellä päivällä.Ei tarvitse aina suostua mutta jos aina muut , vielä samat menot aina, tärkeämpiä niin en ymmärrä.Ja sitten anoppi vielä joskus ystävän kanssa ollessaan sanoikin että jokainen hoitaa omat lapsensa.kumma kyllä ei pätenyt toisen pojan perheeseen.ja tosiaankaan ei useasti ketään kysytty hoitamaan muutenkaan.oma äitini kyllä kyseli aina välillä lasta mummolaan ja kummitäti.
Etenkin se suututtaa että toista tukee ja ymmärtää kaikki lapsen kanssa tulevat ongelmat.ei meidän...vaan päinvastoin tuhahteli.On kyllä loukattu meidän tunteita ja tuntuu myös pahalta mieheni puolesta.En haluaisikaan omaa lastani että pitäisi pitää ykkösenä vaan saisi olla tasapuolinen ja hyväksyä omana itsenään.nyt ei siltä tunnu. - naapurintäti/ Oulu
Miniä tulee sukuun aikuisena ihmisenä, jolla on oma menneisyytensä, omat tapansa ja oma luonteensa.
Miniät ovat erilaisia, niin kuin yleensäkin ihmiset. Toisten ihmisten kanssa on helppo tulla toimeen alusta asti.
Ehkä näihin valituksiin, joissa miniät kertovat lastenlasten eriarvoisesta kohtelusta, syyt löytyvät kaukaa menneisyydestä. Tiedän yhden isoäidin, jolla on kaksi miniää. Toisen kanssa sukset menivät ristiin ensimmäisen tulevassa anoppilassa vietetyn viikonvaihteen aikana. Sama kyräily on jatkunut monta vuotta. Tämän miniän lapset eivät koskaan vieraile ylimääräisesti mummilassa.
Toisen miniän kanssa asia on puolin ja toisin kunnossa. - missetön
naapurintäti/ Oulu kirjoitti:
Miniä tulee sukuun aikuisena ihmisenä, jolla on oma menneisyytensä, omat tapansa ja oma luonteensa.
Miniät ovat erilaisia, niin kuin yleensäkin ihmiset. Toisten ihmisten kanssa on helppo tulla toimeen alusta asti.
Ehkä näihin valituksiin, joissa miniät kertovat lastenlasten eriarvoisesta kohtelusta, syyt löytyvät kaukaa menneisyydestä. Tiedän yhden isoäidin, jolla on kaksi miniää. Toisen kanssa sukset menivät ristiin ensimmäisen tulevassa anoppilassa vietetyn viikonvaihteen aikana. Sama kyräily on jatkunut monta vuotta. Tämän miniän lapset eivät koskaan vieraile ylimääräisesti mummilassa.
Toisen miniän kanssa asia on puolin ja toisin kunnossa.Kyllä tässä suvussa myös ongelmia.ja anopilla omaan anoppiin.mutta aina sanoi että toivottavasti hänestä ei tule samanlaista...Ja 15- vuotta olikin mukava ennenkuin saimme lapsen.Mutta luulisi ettei tee samoja virheitä.no nyt tein päätöksen etten käy paljon kylillä, hoitakoon mieheni sen.mitä käydä jos monta päivää sitten pahoilla mielin.ja e uskon että alussa ainekin anoppi teki asiat tarkoituksella, loukatakseen.
- fsdsd
naapurintäti/ Oulu kirjoitti:
Toisen miniän kanssa asia on puolin ja toisin kunnossa.Puhut vain miniän lapsista, ovat kai ne anopin pojan lapsiakin, ellei kyse ole uusperheestä.
- missetön
fsdsd kirjoitti:
Puhut vain miniän lapsista, ovat kai ne anopin pojan lapsiakin, ellei kyse ole uusperheestä.
Puhuin ainekin ensimmäisessä viestissä monikossa: lapsemme! :-) Mutta kerroinkin tuossa aiemmissa viesteissä että tuntuu myös pahalta miehestäni (eli anopin pojasta!)tosiaankin ei uusioperhe, sorry vaan jos sekavasti kirjoitettu ja ei ymmärrä että anopin poikahan se lapsen isä. Ja siis ei pelkästään "pahan miniän " ajatuksia nämä, mies itse hyvin loukkaantunut ja murheissaan.kyllä uskon että jos yleensäkin muissa perheissä samanlaista olisi , tuntuisi se niistäkin perheistä ikävältä.itse kun vielä niin lapsirakas ja lapset ovat rakkaita..ystäväperheiden yms. Ei meidän tyttöä halittu tai pidetty sylissä....toisia kyllä ... Tosiaankin tätä korostan äitinä että itseäni vaikka haukkuisi, kestäisin senja sanoisin takaisin.mutta tuntuu pahalta kun lapsen kautta haluaa satuttaa.
- eräs näkökulma
missetön kirjoitti:
Puhuin ainekin ensimmäisessä viestissä monikossa: lapsemme! :-) Mutta kerroinkin tuossa aiemmissa viesteissä että tuntuu myös pahalta miehestäni (eli anopin pojasta!)tosiaankin ei uusioperhe, sorry vaan jos sekavasti kirjoitettu ja ei ymmärrä että anopin poikahan se lapsen isä. Ja siis ei pelkästään "pahan miniän " ajatuksia nämä, mies itse hyvin loukkaantunut ja murheissaan.kyllä uskon että jos yleensäkin muissa perheissä samanlaista olisi , tuntuisi se niistäkin perheistä ikävältä.itse kun vielä niin lapsirakas ja lapset ovat rakkaita..ystäväperheiden yms. Ei meidän tyttöä halittu tai pidetty sylissä....toisia kyllä ... Tosiaankin tätä korostan äitinä että itseäni vaikka haukkuisi, kestäisin senja sanoisin takaisin.mutta tuntuu pahalta kun lapsen kautta haluaa satuttaa.
Onko toisen pojan lapset myös tyttöjä? Minun isoäitini muuten oli ihan kiva ja mukava mummo, mutta hän kasvatustaustansa vuoksi eriarvoisti lapsenlapsiaan, pojat olivat etuoikeutettuja. Koska meidän perheessä oli molempia, erot olivat hyvinkin nähtävissä.
Lapset eivät oikeastaan tätä eriarvoistamista huomaa, ei ainakaan kovin nuorena, siihen tottuu, mikäli vanhemmat eivät siitä tee numeroa. Kuitenkin murrosikää lähestyttäessä olisi hyvä asioihin puuttua. välien katkaiseminen on aika radikaalitapa, kuitenkin jos puhuminen ei auta, silloin sitäkin kannattaa harkita. Mikäli isoäiti ei osaa edes normaalisti puhua lapsenlapselleen, silloin asiasta kannattaa huomauttaa, ei kuitenkaan lapsen kuullen.
Minun suhteeni mummooni muuttui heti läheisemmäksi, kun sain poikavauvan, kovin lämpimät ne eivät tosin ole edelleenkään. - missetön
eräs näkökulma kirjoitti:
Onko toisen pojan lapset myös tyttöjä? Minun isoäitini muuten oli ihan kiva ja mukava mummo, mutta hän kasvatustaustansa vuoksi eriarvoisti lapsenlapsiaan, pojat olivat etuoikeutettuja. Koska meidän perheessä oli molempia, erot olivat hyvinkin nähtävissä.
Lapset eivät oikeastaan tätä eriarvoistamista huomaa, ei ainakaan kovin nuorena, siihen tottuu, mikäli vanhemmat eivät siitä tee numeroa. Kuitenkin murrosikää lähestyttäessä olisi hyvä asioihin puuttua. välien katkaiseminen on aika radikaalitapa, kuitenkin jos puhuminen ei auta, silloin sitäkin kannattaa harkita. Mikäli isoäiti ei osaa edes normaalisti puhua lapsenlapselleen, silloin asiasta kannattaa huomauttaa, ei kuitenkaan lapsen kuullen.
Minun suhteeni mummooni muuttui heti läheisemmäksi, kun sain poikavauvan, kovin lämpimät ne eivät tosin ole edelleenkään.Kaikki tyttöjä.Itsekkin mietin että voisiko olla että odottivat poikaa, mikä kyllä uskomatonta tuntuu.itse olin iloinen kun sain tytön ja tyttöjutut tietysti tuntuu läheisemmältä itselle :-)Mutta siis sukupuoli ei meille kummallekkaan ollut tärkeä, päinvastoin mies kulki rinta rottinkilla vauvan kanssa! Kyllähän se anoppi toi vaaleanpunaisen kakun kun lapsi syntyi ja sanoi että pojalle olisi ollut sininen kakku...!se jäi mieleeni ja mietin että oliko se tarkoitettu piikiksi.Olivat kuitenkin ensimmäiset sanat ovesta sisään astuessaan ja loukkaukset jäävät mieleen. Nyt vaikea tilanne koska en halua että mies joutuu kärsimään ja mitä jos en käy niin miten vaikuttaa heidän suhteeseensa.onhan se tietysti jäljet jo jättänyt kun puolusti minua kun oli ilkeä alussa kun lapsemme syntyi.
- paska_fiilis
missetön kirjoitti:
Kaikki tyttöjä.Itsekkin mietin että voisiko olla että odottivat poikaa, mikä kyllä uskomatonta tuntuu.itse olin iloinen kun sain tytön ja tyttöjutut tietysti tuntuu läheisemmältä itselle :-)Mutta siis sukupuoli ei meille kummallekkaan ollut tärkeä, päinvastoin mies kulki rinta rottinkilla vauvan kanssa! Kyllähän se anoppi toi vaaleanpunaisen kakun kun lapsi syntyi ja sanoi että pojalle olisi ollut sininen kakku...!se jäi mieleeni ja mietin että oliko se tarkoitettu piikiksi.Olivat kuitenkin ensimmäiset sanat ovesta sisään astuessaan ja loukkaukset jäävät mieleen. Nyt vaikea tilanne koska en halua että mies joutuu kärsimään ja mitä jos en käy niin miten vaikuttaa heidän suhteeseensa.onhan se tietysti jäljet jo jättänyt kun puolusti minua kun oli ilkeä alussa kun lapsemme syntyi.
Meillä on myös mummo, joka hoitaa ja auttaa mieheni veljen perhettä ja lapsia. Heidän kanssa harrastetaan ja heidät otetaan yökylään yksin ja yhdessä. Meidän lapsilta kysytään kun joskus tavataan, että koskas tulette mummolaan. Ei kutsua kuitenkaan koskaan kuulu. Asutaan 5km päässä, toiset n.7km päässä mummolasta.
Meidän lapset ovat harvakseltaan päässeet johonkin tapahtumaan mummon ja muiden lapsien kanssa. Jälkeenpäin kertoivat, ettei mummo heille juuri seuraa pitänyt, vaan näiden muiden kanssa kylläkin oli seurustellut. Meidän lapset eivät nyt sitten enää jaksa olla mitenkään innostuneita koko mummosta. Tätä on jatkunut ihan koko 12v, kun meillä lapsia ollut. Jos joskus (en enää vuosiin ole viitsinyt kysyä) kysyin voisko meidän lapset tulla yöksi, niin vastaus oli joko että nyt ei käy, mennään kauppaan tai kylään yms tekosyitä. Tai sitten että voisivat tulla sitten vaikka illalla 6-7 aikaan, kun on ensin tehtävä sitä ja tätä. Ja aamulla aikasin pois.
Asia on niin, että toiset lapset ovat tietenkin tulleet läheisemmiksi, kun ovat saaneet viettää niin paljon aikaa mummon kanssa. Meidän lapsiin eivät ole viitsineet sellaista yhteyttä rakentaa. Nyt on myöhäistä, eikä me miehenikään kanssa enää jaksa tätä tilannetta. Niin paljon on tapahtunut ihan räikeitä syrjimisiä, että nyt on oman mielenterveyden takia pakko kylmästi pistää välit poikki.
Pahalta tuntuu, olisin niin mielelläni ollut anopin kanssa hyvissä väleissä. En jaksa enää teeskennellä, että kaikki on hyvin, kun hän kertoo kuinka muiden kanssa on oltu uimassa, elokuvissa ja vaikka missä ja ovat olleet koko viikonlopun mummolassa jne...ja millonkas ne teidän lapset tulis mummolaan? - Liina Anniina
missetön kirjoitti:
Kaikki tyttöjä.Itsekkin mietin että voisiko olla että odottivat poikaa, mikä kyllä uskomatonta tuntuu.itse olin iloinen kun sain tytön ja tyttöjutut tietysti tuntuu läheisemmältä itselle :-)Mutta siis sukupuoli ei meille kummallekkaan ollut tärkeä, päinvastoin mies kulki rinta rottinkilla vauvan kanssa! Kyllähän se anoppi toi vaaleanpunaisen kakun kun lapsi syntyi ja sanoi että pojalle olisi ollut sininen kakku...!se jäi mieleeni ja mietin että oliko se tarkoitettu piikiksi.Olivat kuitenkin ensimmäiset sanat ovesta sisään astuessaan ja loukkaukset jäävät mieleen. Nyt vaikea tilanne koska en halua että mies joutuu kärsimään ja mitä jos en käy niin miten vaikuttaa heidän suhteeseensa.onhan se tietysti jäljet jo jättänyt kun puolusti minua kun oli ilkeä alussa kun lapsemme syntyi.
Kyllä koko juttu näyttää olevan sinulle protestiksi tarkoitettu, mutta tapahtuu nyt ikävästi lapsen kautta. Joku vuorovaikutusongelma sinun ja anoppisi välillä on.
Vanhan naisen hampaankoloon on jäänyt asioita kaihertamaan, oli syytä tai ei.
Tuota kakkujuttua en nyt ihan loukkauksena pitäisi, minusta se nyt vaan on ajattelematon tokaisu. Sitä ihmiset ja anopit välillä sanovat ilman ajattelua sen kummempaa tarkoittamatta.
Uskoisin että ei monikaan käyttäydy ilkeästi ilman ettei olisi siis joku syy. Eri asia sitten, onko syy aiheellinen vai aiheeton. Tässä tapauksessa syy anopilla on täysin aiheeton, mutta se on syy HÄNELLE käyttäytyä torjuvasti.
Kun torjutaan, niin usein takana on oletettu torjutuksi tuleminen. Mieti onko joku ihan pikku juttu ollut syynä siihen, että hän alkaa torjua?
VAI
oletko täysin varma, että sinua ei ole jonkun sukulaisen taholta mustamaalattu anopille. Rollaako joku sinusta juttuja anopille, väittää sinun esim. puhuneen pahasti anopille.
Kuules, sitä voi joskus pitää kyytä povellaan, en tarkoita miestäsi, mutta tulee mieleen miehen sisarusten puolisot. Voisiko joku heistä kaivaa maata jalkojesi alta? Tai kuka muu, mietipä...
anopin käytökselle kyllä löytyy selitys.
Anopin käytös vaikuttaa siltä, että siellä on pelkoa, torjuntaa, loukatuksi tulemista takana... vaikka ne ei tietenkään ole sinun aiheuttamisia... joku muu ne aiheuttaa/ tai on aiheuttanut. - työssä ja vapaalla
Liina Anniina kirjoitti:
Kyllä koko juttu näyttää olevan sinulle protestiksi tarkoitettu, mutta tapahtuu nyt ikävästi lapsen kautta. Joku vuorovaikutusongelma sinun ja anoppisi välillä on.
Vanhan naisen hampaankoloon on jäänyt asioita kaihertamaan, oli syytä tai ei.
Tuota kakkujuttua en nyt ihan loukkauksena pitäisi, minusta se nyt vaan on ajattelematon tokaisu. Sitä ihmiset ja anopit välillä sanovat ilman ajattelua sen kummempaa tarkoittamatta.
Uskoisin että ei monikaan käyttäydy ilkeästi ilman ettei olisi siis joku syy. Eri asia sitten, onko syy aiheellinen vai aiheeton. Tässä tapauksessa syy anopilla on täysin aiheeton, mutta se on syy HÄNELLE käyttäytyä torjuvasti.
Kun torjutaan, niin usein takana on oletettu torjutuksi tuleminen. Mieti onko joku ihan pikku juttu ollut syynä siihen, että hän alkaa torjua?
VAI
oletko täysin varma, että sinua ei ole jonkun sukulaisen taholta mustamaalattu anopille. Rollaako joku sinusta juttuja anopille, väittää sinun esim. puhuneen pahasti anopille.
Kuules, sitä voi joskus pitää kyytä povellaan, en tarkoita miestäsi, mutta tulee mieleen miehen sisarusten puolisot. Voisiko joku heistä kaivaa maata jalkojesi alta? Tai kuka muu, mietipä...
anopin käytökselle kyllä löytyy selitys.
Anopin käytös vaikuttaa siltä, että siellä on pelkoa, torjuntaa, loukatuksi tulemista takana... vaikka ne ei tietenkään ole sinun aiheuttamisia... joku muu ne aiheuttaa/ tai on aiheuttanut.Lukiessani näitä anopin ja miniän välisiä "isoja" ongelmia, olen kiitollinen, että molemmat poikani ovat osanneet naida äitinsä kaltaiset naiset :) Meillä läiskitään sanaa pitkin ja poikin, sanotaan, ei jätetä hampaankoloon.
Viimeksi eilen sanoin miniälle, että teidän lapset ovat kyllä melkoisia villikkoja. Miniän silmät tummenivat, kun hän äyskäisi: "Mutta eivät käyttäydy sopimattomasti. He vain ovat niin vilkkaita." Ja minä lieventämään, että saamaa mieltä.
Kaikki sanat ja kaikki käyttäytyminen ei varmasti ole tarkoitettu loukkaukseksi. Jos puhun sinisestä, vaikka pitäisi puhua vaan vaaleanpunaisesta, saattaa kysymys olla siitäkin, että ajatukseni pyörii jossain kinkkisessä työasiassa tai että olen yksinkertaisesti väsynyt.
Puhukaa älkääkä takertuko kuukausiksi tai vuosiksi miettimään, mitä joku sana tai kädenliike "oikesti" mahtoi tarkoittaa.
- ANOPIT SIPERIAAN
MINUN ANOPILLENI KELPAAVAT VAIN HÄNEN TYTTÄRENSÄ LAPSET!PÄIVITTÄIN TEKMISISSÄ JNE.ANOPPI EI KÄY EDES MEIDÄN LASTEN SYNTYMÄPÄIVILLÄ TAI MUISSA JUHLISSA!TAPAAMISET LOPPU KUIN SEINÄÄN KUN TYTÄR SAI LAPSIA!
- A.A.
Hei!
En ole anoppi, mutta vastaan koska kokemusta on.
Mielestäni ei kannata tuhlata ajatuksia tuollaiselle ihmiselle. Parempi ettei ole missään tekemisissä, myös lapsellesi. Ei se mikään itseisarvo ole, että täytyy olla lähisuvusta aikuisia lapsen elämässä. Ketä geenit ja dna:t todellisuudessa kiinnostavat? Rakastavia ja tervepäisiä aikuisia voi olla lapsen elämässä oli sukua tai ei. Tärkeintä on, että lapsi tuntee itsensä rakastetuksi, hyväksytyksi ja tärkeäksi. Tuo mummon vaikutushan on ihan vastakohta. Kuulostaa melkein yhtä järkyttävältä kuin oman lapseni "mummu".
1,5 vuotta sitten oma anoppini katkaisi täysin välit meidän perheeseen. Tätä ennen tulimme hyvin toimeen ja anoppi tykkäsi minusta, kuin myös minä hänestä. Poikamme syntymä oli niin jännää ja jaksoi olla siitä innoissaan. Samaan aikaan tyttärensäkin sai vauvan ja aijai kun sitä oltiin niin pullantuoksuista ja lämmintä mummua molemmille lapsille että.
Ihan tervepäinen anoppi tuskin koskaan olikaan, oli kova viljelemään vihaa ja puhumaan pahaa muista sukulaisista ja katkomaan välejä mitään selittämättä (mm oma anoppinsa vieläkin 9-kymppisenä kyselee, että mikähän sille miniälle aikoinaan tuli kun välit katkaisi). Itse en tajunnut tämän olevan mikään hälyyttävä merkki, ajattelin vain että on sen luonteinen ihminen jne. No, yhtäkkiä minä olinkin vihan kohde kun olin vissiin yhtenä päivänä liian hyvää pataa yhden vihaamansa ihmisen kanssa. Tästä siis täydellinen välien katkaisu, ei selityksiä, vaan mm lapsemme kuvat poistettiin jne, oli kuin kuollut "mummulle". Sen jälkeen ei tullut mitään yhteydenottoja, ei edes tekstiviestiä tai muuta kun lapsi täytti 1-v.
Onneksi poikamme oli tällä hetkellä 6kk, joten ei joudu koskaan kärsimään tuon ihmisen ilkeilystä. Toiselle lapsenlapselleen "mummu" on niin lässynlässyn raksunraksun kuin vain olla ja voi, ihan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Toki joudumme kertomaan pojalle isompana koko totuuden "mummusta", mutta siihen saakka hän ei edes kuule koko tyypistä mitään. Rakastava mummi löytyy ja paljon täyspäisiä ihania aikuisia, joille hän on todella tärkeä. :) En ymmärrä tuota ajattelutapaa, mikä monilla on, että vaikka sydän verillä on oltava tekemisissä kun on kerran biologisesti sukua, vaikka tyyppi olisi aivan karsea ilkeämieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama225010Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl682133Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272097- 1341633
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505