Onko tanssitaito tärkeä?

tanssitaidoton35

Aika monelle naiselle kuulostaa tanssiminen olevan kovasti mieluista. Erityisesti latinotanssit ovat suosiossa. Olen 35 vuotias sinkkumies enkä osaa tanssia mitään paritansseja. En ole koskaan tanssinut. Jonkun kerran olen joutunut kieltäytymään naisen kysyessä tanssimaan. Olenko naisten silmissä täysin mielenkiinnoton mies kun en tanssi? Eivät kai kaikki naisetkaan tykkää tanssia... Kannattaisiko opetella tanssimaan, jotta tapaisi enemmän naisia, ja onko se tässä ikäluokassa ilman vakipartneria edes realistinen mahdollisuus kun ei edes tiedä missä tanssiessa kädet pidetään?

Olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa, mutta minun on vaikea kuvitella että minusta tulisi kovin hyvä tanssija. Jos en olisi hyvä tanssija, niin minusta tuntuu se olisi melkein sama kuin jos ei tanssisi ollenkaan. Olen kuulluut naisten kovasti kritisoivan miehiä, joiden tanssitaidossa on puutteita ja jotka tanssivat silti. Omasta mielestäni tanssiminen (paritanssit) on fyysisesti liian läheinen tapa tuttavuuden alkuvaiheeksi.

Itse asiassa minusta tuntuisi oudolta pitää naisesta kiinni siten kuin paritansseissa pidetään ja olla ajattelematta sitä seksuaalisena läheisyytenä. Siten en ymmärrä, että naiset usein puhuvat tanssista "vain liikuntamuotona", jolla ei tarvitse olla seksuaalista ulottuvuutta. Toisaalta esimerkiksi naisten kirjallisuudessa on yleistä, että hyvään miehen tanssitaitoon liitetään seksuaalinen vetovoima. Luulen, että tanssilla ja seksillä on hyvin kiinteä yhteys naistenkin ajattelussa, vaikka sitä häveliäisyyssyistä peitellään.

18

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luova ihminen

Tanssiminen on tärkeä heille jotka pitävät tanssimisesta huolimatta siitä minkä vuoksi tanssivat. Minuakin "vaivaa" jos ollaan liian lähellä tanssiessa koska olen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen ja olen ujo. Pidän kuitenkin tanssimisesta. Se on hauskaa. Jos et koe tanssimista hauskana, löydät varmaankin jonkun toisen lajin joka miellyttää, jota voit harrastaa ja tavata myös samaa harrastavia naisia, esimerkiksi kieltenopiskelu iltakurssilla, ratsastus, miekkailu, jooga tms.

• tanssitttaaa

Tanssiharrastus ei todellakaan ole sinua varten..unohda se.

• 11 vuotta humpannut

Kyllä tanssimalla ilman muuta tapaa enemmän naisia. Käy muutama lavatanssien peruskurssi ja kiertele muutama kuukausi lavoja. Huomaat kyllä aika pian onko sinusta siihen. Kukaan ei tietenkään ole heti alussa mestari, mutta jos se aivan kauheaa tervanjuontia on, niin sitten se ei ehkä ole sinun juttusi. Kurssin kautta kannattaa mennä lavoille jo senkin takia, että kursseilla tutustuu valmiiksi tanssiviin naisiin ja heitä on sitten helpompaa hakea lavalla.

• Kylmää touhua

Ei sitä eroottisuutta sen kummemin peitellä - ainakaan minkään häveliäisyyssyiden perusteella. Pitkään tanssinut tottuu lähellä olemiseen ja lähekkäin oleminense ei hätkäytä ollenkaan, sitä ei edes tiedosta. Pitkään tanssinella kahdenkeskinen kiinnostus herää pikkuhiljaa samaan tapaan kuin muissakin piireissä, mutta tanssin puitteissa kuitenkin tilanne muodostuu helpommin - sitä ei käy kiistäminen.

Nykyisin tanssitaan jopa kymmeniä vuosia ja ei se ole tanssiympäristöista tehnyt mitään eroottisia taivaita. Suoraan sanottuna "nykyinen tanssiminen on aika kylmää touhua" verrattuna siihen aikaan, kun tanssipaikat olivat ensisijaisia parinmuodostuspaikkoja.

Mutta aina kun mies ja nainen joutuvat lähekkäin, se eroottinen vetovoima voi tulla esiin - saattaa suorastaan räjähtää.

Kuvailemasi aloittelijan tuntemukset ovat normaalia tilaa, mutta siihen tottuu valitettavankin nopeasti.

• naisetkaaaan

nyt suustaan totuuksia aina avoimesti päästelee?kyllä ne siellä tansseissakin ovat ihan miestenkin takia.yleensäkin kaiken takana kuitenkin on se mies..luonnonlaki,useimmille ainakin.

Kyllä itse ainakin voin myöntää että tanssiessa kyllä kemian huomaa aika helposti.jonkun kanssa vain natsaa älyttömän hyvin,enkä nyt tarkoita pelkästään mitään askelia,vaan kokonaisuutta.Huumorit yms,sosiaalista toimintaa tanssikin.
      Ja kyllä se toisen "aistiminen" jatkuu myös muissakin asioissa huomattavasti helpommin näiden "tanssitaitoisten"kanssa.
      Eihän seksistäkään mitään tule jos kumpikin rimpuilee mihin sattuun..taitohan tietystikin jossakin määrin karttuu,mutta siltikin sitä jotain ei ole kaikilla/kaikkien kanssa.ja se pätee myöskin siinä tanssissa.

Parhaat/muistuvimmat tanssikokemukset ei kyllä liity juurikaan "huippu"tanssikuvioihin vaan juuri siihen läheisyyteen/olotilaan.kyllä sen tansseissa huomaa ketkä ovat toisensa löytäneet.Eikä se ole ollenkaan "hässimisen" näköistä touhua.Sen vain erottaa ja itsekukin tuntee.
      En usko että nainenkin on hiljaa ja aukaisee silmät vasta kappaleiden loputtua leveän hymyn kera jos se nyt tuntuu kamalan pahalta!

Ei muutakuin rohkeasti tanssimaan.ei se todellakaan haittaa jos jalat joskus sotkeentuu.hyvä jäänsärkijä vain jos sen osaa oikein sisäistää.Ja vältä juuri sitä yliyrittämistä/väkisin tekemistä.Tanssi ei ole voimalaji ollenkaan.Viedä pitää mutta ei väkisin.kyl se nainen vikisee.
      Ja yleensäkin vähempi on enemmän!tarkoitan tällä niitä kaikenmaailman osaamattomia härdelli kuvioita.
      Tanssiessa todellakin voi viettää elämän pisimmältä ja lyhyimmältä tuntuvat viisi minuuttia!

• taivaisiin..

tunnustan ja naisenakin, kyllä minulle ainakin tanssi on myös seksuaallinen hyvänolon tunne.. Pitkäänkin aviossa ollut ja nyt vapaampana. Olen tiedostanut ja uskallan tunnustaa.

• sisäpuolinen tanssis

Kirjoituksesi ? Onko tuo sinun tekemä vai 2 persoona joltakin?

Tanssiin liittyy musiikki ja siksi seksuallisuus ei ole ainoa vietti tai tarve eikä edes ollennainen tanssiessa.
      Musiikki ja sen elementit tekee samaa "riippuvuutta" ihmiskokonaisuudelle kuin mikä tahansa aistiasia.

Naisen/miehen paritanssi on siksi pari-intiimimpi koska viesti kohdistuu parille, ei yhteisölle tai muulle hierargialle. Tanssi voi todellakin ilman että, on parittelua hakemassa tai itse altistut sen uhalle. Taitona todellakin on tärkeää itsensä ilmaiseminen myös kehollisesti, muiden sosialisuuksien lisäksi.

• +50

En kirjoittanut ainoaksi vietiksi-tarpeeksi , mielestäni tanssi= tarkoitan että uskallan tunnustaa olevani NAINEN ja aistit valppaana elävänä, musiikki ja sen elementti voivat saada aikaan sen upean tunteen kun tahtois olla vain ja ainoastaan tässä ja kauan. Uhka..mitä se on, jos puhutaankin seksistä ja tanssista?? Molemmat ovat nautintoja ja en löydä kummastakaan UHKAA..

• Kursseilla käynyt

Tanssipaikoilla jonkinlainen perustanssitaito on tärkeä. Jos et osaa tanssia, niin tanssipaikalla tunnet itsesi ulkopuoliseksi.

Kaiken maailman härdellejä sinun ei tarvitse osata. Jos tanssi sinua kuitenkin kiinnostaa ja sinun on mahdollista osallistua tanssikursseille, niin kokeile! Pian huomaat onko se sinun juttusi vai ei. Tanssi saattaa viedä mukanaan, jos huomaat oppineesi jotain ja toteat tanssin olevan myös hauskaa!

Tanssi on luonteva keino tehdä tuttavuutta ventovieraiden ihmisten kanssa. Tansseissa ihmisiin tutustuminen ei velvoita mihinkään, mutta se antaa mahdollisuuden syvällisempäänkin tutustumiseen, jos siltä molemmista tuntuu.

• eräs ajattelija on..

Aika monelle naiselle kuulostaa tanssiminen olevan kovasti mieluista. Erityisesti latinotanssit ovat "Kannattaisiko opetella tanssimaan, jotta tapaisi enemmän naisia, ja onko se tässä ikäluokassa ilman vakipartneria edes realistinen mahdollisuus kun ei edes tiedä missä tanssiessa kädet pidetään?"

Ilman muuta kannattaa, jos haluat kontakteja naisiin. Opetteliminen ei ole ihan helppoa, mutta onnistuu varmasti, jos vähän siihen panostat.

"Olen kuulluut naisten kovasti kritisoivan miehiä, joiden tanssitaidossa on puutteita ja jotka tanssivat silti."

Tuota tapahtuu, mutta totuus on että varsin keskikertaisellakin tanssitaidolla saat runsaasti kontakteja miellyttäviin naisiin. Naisia on tanssipaikoilla sadoittain, ja ne kriittisimmät voit jättää tanssittamatta. En osaa kuvitella harrastusta, jossa se onnistuu yhtä helposti. Jossain määrin työlästä tanssin opettelua se kyllä vaatii. Kontakti on tietysti vain alku, jatko on sinusta kiinni.

Omasta mielestäni tanssiminen (paritanssit) on fyysisesti liian läheinen tapa tuttavuuden alkuvaiheeksi.

Jos tästä pidät kiinni, tanssi ei tietysti ole sinua varten. Fyysiseen kontaktiin tottuu kyllä nopeasti.

Itse asiassa minusta tuntuisi oudolta pitää naisesta kiinni siten kuin paritansseissa pidetään ja olla ajattelematta sitä seksuaalisena läheisyytenä. Siten en ymmärrä, että naiset usein puhuvat tanssista "vain liikuntamuotona", jolla ei tarvitse olla seksuaalista ulottuvuutta.

Kaikki eivät ole sisäistäneet Freudin oppeja siitä, että olemme aika huonosti selvillä toimintamme todellisista motiiveista. Ihmisillä on (tietenkin) tarvetta selitellä tanssi-intoaan parhain päin. Jos seksuaalisuudella ei ole jollekulle mitään roolia tanssissa, luulisi heidän valitsevan aerobiccia tai vastaavaa. Se, että niitä harrastetaan kertoo toki sen, että yhdistelmä musiikki liikunta tuntuu hyvältä sellaisenaankin. Se, jos se tuntuu vielä paremmalta vastakkaisen sukupuolen kanssa, kertoo puolestaan että muitakin vaikuttimia ja tuntemuksia on pelissä mukana.

Toisaalta esimerkiksi naisten kirjallisuudessa on yleistä, että hyvään miehen tanssitaitoon liitetään seksuaalinen vetovoima. Luulen, että tanssilla ja seksillä on hyvin kiinteä yhteys naistenkin ajattelussa, vaikka sitä häveliäisyyssyistä peitellään.

Näin minäkin luulen, ja Freud luuli myös.

• Tanssi tärkeintä
        eräs ajattelija on.. kirjoitti:

Aika monelle naiselle kuulostaa tanssiminen olevan kovasti mieluista. Erityisesti latinotanssit ovat "Kannattaisiko opetella tanssimaan, jotta tapaisi enemmän naisia, ja onko se tässä ikäluokassa ilman vakipartneria edes realistinen mahdollisuus kun ei edes tiedä missä tanssiessa kädet pidetään?"

Ilman muuta kannattaa, jos haluat kontakteja naisiin. Opetteliminen ei ole ihan helppoa, mutta onnistuu varmasti, jos vähän siihen panostat.

"Olen kuulluut naisten kovasti kritisoivan miehiä, joiden tanssitaidossa on puutteita ja jotka tanssivat silti."

Tuota tapahtuu, mutta totuus on että varsin keskikertaisellakin tanssitaidolla saat runsaasti kontakteja miellyttäviin naisiin. Naisia on tanssipaikoilla sadoittain, ja ne kriittisimmät voit jättää tanssittamatta. En osaa kuvitella harrastusta, jossa se onnistuu yhtä helposti. Jossain määrin työlästä tanssin opettelua se kyllä vaatii. Kontakti on tietysti vain alku, jatko on sinusta kiinni.

Omasta mielestäni tanssiminen (paritanssit) on fyysisesti liian läheinen tapa tuttavuuden alkuvaiheeksi.

Jos tästä pidät kiinni, tanssi ei tietysti ole sinua varten. Fyysiseen kontaktiin tottuu kyllä nopeasti.

Itse asiassa minusta tuntuisi oudolta pitää naisesta kiinni siten kuin paritansseissa pidetään ja olla ajattelematta sitä seksuaalisena läheisyytenä. Siten en ymmärrä, että naiset usein puhuvat tanssista "vain liikuntamuotona", jolla ei tarvitse olla seksuaalista ulottuvuutta.

Kaikki eivät ole sisäistäneet Freudin oppeja siitä, että olemme aika huonosti selvillä toimintamme todellisista motiiveista. Ihmisillä on (tietenkin) tarvetta selitellä tanssi-intoaan parhain päin. Jos seksuaalisuudella ei ole jollekulle mitään roolia tanssissa, luulisi heidän valitsevan aerobiccia tai vastaavaa. Se, että niitä harrastetaan kertoo toki sen, että yhdistelmä musiikki liikunta tuntuu hyvältä sellaisenaankin. Se, jos se tuntuu vielä paremmalta vastakkaisen sukupuolen kanssa, kertoo puolestaan että muitakin vaikuttimia ja tuntemuksia on pelissä mukana.

Toisaalta esimerkiksi naisten kirjallisuudessa on yleistä, että hyvään miehen tanssitaitoon liitetään seksuaalinen vetovoima. Luulen, että tanssilla ja seksillä on hyvin kiinteä yhteys naistenkin ajattelussa, vaikka sitä häveliäisyyssyistä peitellään.

Näin minäkin luulen, ja Freud luuli myös.

Epäilemättä paritanssiharrastuksen alkuvaiheessa on mukana seksuaalinen motiivi. Harrastuksen edetessä itse tanssiminen alkaa kuitenkin kiinnostaa yhä enemmän ja pelkkä tanssikin motivoi.

• 7755

Riippuu tietysti siitä, mitä aiot tansseista hakea. Jos elämänkumppania etsit niin luultavimmin sen löydät jostain muualta kuin tansseista, koska niille kurssit käyneille vain se tanssi on tärkeää, eikä heillä tuon harrastuksen takia riitä aikaa parisuhteelle.
      Jos tanssi ei sinua liiemmin edes kiinnosta, miksi tuhlaisit aikaasi ja rahojasi kursseihin??

• tanssitaidoton35

Yksi ajatukseni alkuperäisessä kysymyksessä oli se, että hankkisin perustanssitaidon siitä yksinkertaisesta syystä, että on käsittääkseni röyhkeää kieltäytyä tanssimasta jos menee sellaiseen tilaisuuteen, jossa tanssi on keskeisessä asemassa. Näin on nimittäin tapahtunut esimerkiksi pikkujouluissa ym juhlissa. Joku nainen on minua pyytänyt ja olen joutunut sanomaan etten osaa tanssia. Olen saanut aika monta kertaa todella pahan olon tästä itselleni kun joutuu noin kieltätymään. Olenkohan liian vanhanaikainen? Kuinka röyhkeää on kieltätyä tanssista jos nainen pyytää?

Kuulun erääseen yhdistykseen, jonka satunnaisiin illanviettoihin kovin mielelläni osallistuisin, mutta erityisesti pelkään loukkavani erästä naista, johon olen kovasti ihastunut, jos hän pyytäisi tanssimaan. Kysymyksessä ovat siis tilaisuudet, joissa on orkesteri ja tanssitaan "oikeita" paritansseja. Diskojytkettä, jossa ei partnerista pidetä kiinni, olen kyllä tarvittaessa tanssinut. Tässä siis oikeastaan se varsinainen syy kysymykseeni tanssin opettelusta.

Jotenkin minusta tuntuu, että vaikka miehet eivät pidä tanssimisesta niin lähes kaikki sitä osaavat sen verran ettei kysyttäessä tarvitse sanoa ettei osaa.

• Paljon veivannut

Suosittelen rentoa asennoitumista! Ei maailma tanssitaitoon kaadu eikä edes tanssiminen.

Suosittelen seuraavaa. Sano, että et kyllä edes osaa tanssia, mutta jos "kävely" tai "hytkyminen" kelpaa, niin sitä saa mitä tilaa ja eiku menoksi.

Viestistäsi käy myös ilmi, että toivoisit itsellesi sellaista perustanssitaitoa, josta olisi apua mainitsemissasi sosiaalisissa tilanteissa. Tähän on helppo lääke. Menet muutamalla tanssin peruskurssille ja opettelet foksin, tangon ja valssin alkeet.

• "liikunnan takia"

Kyllä monetkin miehet pitävät tanssimisesta. Eikä vähiten sen takia, kun saa olla lähellä naista.

• Tanssiva sohvapottu

Ei se kieltäytyminen niin kamalaa ole, jos kerrot että et oikeasti osaa. Ilman selitystä voisi tuntua tylyltä.

Suosittelen joka tapauksessa käymään ainakin foksin alkeiskurssin ja mielellään valssinkin. Niillä pärjäät jo pitkälle.

• TanssitaidotoN35

Tässä 35-vuotias sinkkunainen, joka ei edelleenkään osaa kovin hyvin tanssia. Monta vuotta pähkäilin, josko sitä uskaltaisin tanssimaan, mutta kantti ei kestänyt. Nyt sitten päätin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kesällä kävin lavatansseissa ja tykästyin. Valitettavasti omalla kohdallani kosahti sitten siihen, kun sitä tanssitaitoa ei löytynyt. Seuraavana askeleena onkin meno tanssikurssille, jotta perusteet oppisin.

Miksi minä haluan tanssimaan? No, ensinnäkin, ja ihan aikuisten oikeasti, sen liikunnan takia. Toisekseen, tanssiminen on mukavaa ajanvietettä. Kolmanneksi, lavoilla/tanssipaikoissa vallitseva ilmapiiri on mukava piristys yökerhoihin tottuneelle. Neljänneksi, tapaa uusia ihmisiä ja viidenneksi, ehkä joskus saattaa vastaan tulla joku mukava mies, jonka kanssa voisi vaikka kahvitella. Tosiaan, miehen "metsästys" on todellakin listalla vasta viimeisenä. :) Seksuaalinen läheisyys tarkoittaa meille jokaiselle jotakin erilaista, ja esim. itse en koe tanssimista mitenkään sen kummemmin eroottisena. Kun vetovoimaa jonkun kanssa on, sen tuntee kyllä tanssimattakin.

Totta on se, että tanssitaitoinen mies on "kiinnostavampi" kuin tanssitaidoton. Sinuna en kuitenkaan heittäisi kirvestä kaivoon, vaan ajattelisin pikemminkin asiaa niin, että nyt olisi hyvä mahdollisuus oppia uusi, mahtava harrastus. Oletko miettinyt mahdollisuutta kysellä jostain tutusta naisesta paria tanssikurssille? Tutun naisen kanssa oppiminen voisi olla "helpompaa" ja tuolloin ei tarvitsisi pelätä liikaa fyysisyyttä, kun kaveripohjalla mennään.

Minä en ole ainoa ikäisesi nainen, joka ei osaa tanssia, mutta haluaa oppia. Mikseipä vaikka jostakin tansseista löytyisi sinulle "vastakappaletta" kurssille, hullumpaakin on nähty. :) Rohkeutta peliin! Itseäni näin uutena tanssinharrastajana (ja vielä osaamattomana) harmittaa se, että tanssitaitoiset miehet karttavat ja jään seinäruusuksi. :) Tosin joskus onnekkaasti joku käy hakemassa, ja sepä vasta sitten mukavaa. Ja silloin ei kyllä haittaa osaako vastakumppani tanssia vai ei. Pääasia, että pääsee parketille. :)

Näin tuoreena tansseissa kävijänä hieman ihmetyttää joidenkin paikkojen sisäänlämpiävyys, jossa selkeästi tutut käyvät hakemassa tuttuja (ts. tanssitaitoiset tanssitaitoisia) ja itse ulkopuolisena on ihan hukassa. Onpahan seinustalla hyvä tarkkailla toimintaa ja oppia tanssietikettiä sitä kautta. :D

• Taito on väline

Näitten nuorten- ja vanhaintanssipiirien ulkopuoleisessa todellisuudessamme on varsinkin nuorten poikain, kuten sanonta näitten nuorten- ja vanhaintanssipiirien ulkopuolella sinänsä toki melko komeista herroista kuuluu, ajattelumallistossa ominaisena idea siitä, että kun he saavat hienot autot ja stereot ja kaikki, niin sitten tulevat ne ihmeen kauniit tytöt, kuten sanonta näitten nuorten ja vanhaintanssipiirien ulkopuolella todella upeista daameista kuuluu, mutta ei se niin näissä nuorten- eikä noissa vanhainkaan tanssipiireissä mene, että ne tulisivat todella upeat daamit sinänsä toki melko komeallekaan herralle silkastansa siitä syystä, että osaisi hän joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssia:

Nythän on hyvinkin pitkälti niin, että melko komealla herralla on vaarana tehdä näihin nuorten- ja vanhaintanssipiireihin innostumisensa jäljestä vastaava parisuhdanteiskardinaalinen munaus kuin silloin kiilloitellessaan kokemattomana poikasna yötä päivää hienon autonsa sytytystulppaa ja konepeltiä niin, että sinänsä toki täysin mahdolliset tyttöystäväehdokkaat, kuten sanonta näissä nuorten- ja vanhaintanssipiireissä paritanssiharjoitusystävistä, todella upeista daameista kuuluu, kyllästyivät ja alkoivat etsiä vähemmän sytytystulpista ja konepeltejä syväkiillottavista kestovahamenetelmistä kiinnostuneita, naurettavan pienillä sylinteritilavuuksilla liikennevaloihin juuttuneita luusereita, jumalaisen komeita ja siten suosittuja jätkiä, kuten sanonta näitten nuorten- ja vanhaintanssipiirien ulkopuolella helkkarin komeista herroista kuuluu.

Vähänkin tarkemmin ajateltuanne huomaatte, ettei nuorten tahi vanhainkaan tanssitaidoilla ole tässä hiomismielessä kuin sinänsä toki lupaavasti alkanutta joko nuorten- tahi vanhaintanssillisparisuhdanteista tilannetta rapauttavaa merkitystä. //Jokainen voi melko väsymättä lähteä kulkemaan sekä nuorten- että vanhaintanssikurssilta toiselle, mutta tuollaiselta retkeltä ei niin vain tulla takaisin ja aleta ilman muuta hengähtää: sillä välin hän on mitä todennäköisimmin mennyt, eikä silloin yhdellekään noista innostuneista henkeäkään jää. //Leskinen
      http://www.youtube.com/watch?v=52Jd5GD86vI

T: Eräs vakiokirjoittajista

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      89
      7458
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      117
      6179
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      158
      4314
    4. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      41
      3049
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2955
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2866
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      88
      2577
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2318
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2249
    10. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      15
      1777
    Aihe