Mun sydämeni tänne jää

poika ja kahvikuppi

14

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahti_sonninen

      Kunniaa Samulin Veikolle ja Vainion Juhalle hienosta biisistä.
      Tämä Katrin tulkinta on mielestäni paras.

      • r.moore

        Olen ehdottoman samaa mieltä edellisten kanssa. Tämä on Katri Helenan kappale. Vain hän osaa TULKITA kappaleen oikein, ilmeisesti ja muistelen että kappale on Katrille tehty alun perin. Ja vaikka ei olisikaan, Katrin tulkinnassa on se jokin.
        Vielä suurempaan arvoonsa tämä kappale saa omalla suosikkien listallani siksi, että tämä soi kesämökkielämän lopettajaisissa joka syksy. No nyt ei ole enää mökkiä, eikä juuri sydäntäkään sen mukana. Mutta tämä kappale on. Ja tavallaan pyhä itselleni. Antaahan tämä moinenlaisia mietteitä muitakin, muistoja ja kaikkea...


      • jaskan kaveri
        r.moore kirjoitti:

        Olen ehdottoman samaa mieltä edellisten kanssa. Tämä on Katri Helenan kappale. Vain hän osaa TULKITA kappaleen oikein, ilmeisesti ja muistelen että kappale on Katrille tehty alun perin. Ja vaikka ei olisikaan, Katrin tulkinnassa on se jokin.
        Vielä suurempaan arvoonsa tämä kappale saa omalla suosikkien listallani siksi, että tämä soi kesämökkielämän lopettajaisissa joka syksy. No nyt ei ole enää mökkiä, eikä juuri sydäntäkään sen mukana. Mutta tämä kappale on. Ja tavallaan pyhä itselleni. Antaahan tämä moinenlaisia mietteitä muitakin, muistoja ja kaikkea...

        kyllä katrin versio on ainoo oikea


    • Oli miten oli!

      Voi hyvä tavaton!
      En ole kyllä kuullut moista esitystä,että en pysty vertaamaan!
      Eikös laulu ole tehty juuri Katri Helenalle,ja hän sen osaa tulkita upeasti.
      Muistaakseni Juha Vainio oli tehnyt kyseisen laulun nimenomaan Katrille!
      Kun vielä Katri ei olisi mielellään ottanut niin surumielistä laulua laulaakseen,mutta oli lopulta suostunut,ja siitähän tuli sitten aikansa hitti - sekin vielä,että tänäpäivänä tätä laulua kuullaan radiossa - kertoo vain sen,että artistin valinta on osunut täysin oikeaan.

      • poika ja kahvikuppi

        nimim. Oli miten oli! : valitettavasti laulaa http://www.youtube.com/watch?v=VBwRAIsK3JQ&feature=related tosta voit kuunnella hänen versiota.
        Tietääkö kukaan faktoja miten Kari Tapio päätyi levyttämään tämän ja millä vuosikymmenellä???

        nimim. r. moore: jokin liikahti kun luin kirjoituksesi... haikeaa.


      • r.moore
        poika ja kahvikuppi kirjoitti:

        nimim. Oli miten oli! : valitettavasti laulaa http://www.youtube.com/watch?v=VBwRAIsK3JQ&feature=related tosta voit kuunnella hänen versiota.
        Tietääkö kukaan faktoja miten Kari Tapio päätyi levyttämään tämän ja millä vuosikymmenellä???

        nimim. r. moore: jokin liikahti kun luin kirjoituksesi... haikeaa.

        LOL ;) joo, välillä itken kaiken pahan ulos ja pois. mutta tämä laulu tuo muistot takaisin, hyvässä mutta surullisessa mielessä myös...


    • eeroji

      Harmi vaan että Kari Tapio Jalkasella on tapana levyttää toisten artistien hittibiisejä. En moiti Kari Tapiota muuten, mutta ei kannata lähteä jäljittelemään artisitia joka on saanut kappalen itselleen levytettäväksi ja lauletavaksi. Antakaamme arvo aina alkuperäiselle levytykselle ja Katri Helenalle.

      Tosin Eero Aveenin laulamana Anna mulle tähtitaivas on järkyttävää kuultavaa halusin vaan tässä sivussa mainita missä mennään !

      • jaskan kaveri

        tämä on ollut Suomessa tapana että jokainen pysyy "omalla tontillaan" eikä levytä toisten biisejä. mutta joskus 70-80-luvuilla kyllä oli samasta kappaleesta useammalla artistilla oma versionsa. ajat ovat kuitenkin muuttuneet ja nykyään räätälöityjä enemmän


      • se on
        jaskan kaveri kirjoitti:

        tämä on ollut Suomessa tapana että jokainen pysyy "omalla tontillaan" eikä levytä toisten biisejä. mutta joskus 70-80-luvuilla kyllä oli samasta kappaleesta useammalla artistilla oma versionsa. ajat ovat kuitenkin muuttuneet ja nykyään räätälöityjä enemmän

        Kyllä se alkuperäinen parhaiten toimii.
        Näitä toisten "biisien" uudelleenlevytyksiä on aika paljon.
        Esim.
        Pate Mustajärvi - Juice Leskistä
        Vesa-Matti Loiri - Juha Vainiota
        Hector - Tapio Rautavaaraa
        Mari Rantasila - Hectoria ym.

        Ei ne vaan oikein toisille sovi.


      • poika ja kahvikuppi

        En tiennytkään, että Eero Aven on levyttänyt Anna mulle tähtitaivaan. Onneksi en ole kuullut. Siitä olin tietoinen, että Jukka Kuoppamäki on sen levyttänyt. En erityisemmin pidä. Mitäs mieltä olette muut, jos olette kuulleet?
        Tää rupes nyt menemään vähän ohi aiheesta, kun kysymyksessä kuitenkin oli Mun sydämeni tänne jää...


    • r.moore

      Tätä Juha Vainion tekstiä on lainattu myös kuolinilmoituksissa. Joten kyllä se monia meistä koskettaa jopa noin syvältä. Minusta sanoissa on myös toivoa, en tiedä sitten miksi, tuleeko se Katri Helenan valoisasta tyylistä tulkita tämäkin kappale, ja kuitenkin niin että ei me elävät kuunnellessamme saamme siitä kuitenkin toivoa. Kaksi viimeistä säkeistöä ennen kertosäettä ovat myös voimaa ja valoa uskoa edes johonkin tässä aika paskassa maailmassa:

      Mun sydämeni tänne jää
      kun aika on mun mennä pois
      syystuuli vaan soi lauluaan
      kuin kaiken tietää vois

      Mun sydämeni tänne jää
      aina asuinpailleen
      vaik itse saan vain viivähtää
      kesäiltaan viimeiseen

      Kun mennyt oon, niin kuulet
      vain kuiskeen rantamainingin
      jos uskot enemmän kuin luulet
      siinä sua tervehdin

      Sä kevään näät taas kerran
      ja kuulet laulut lintujen
      jos herkistyt ees hetken verran
      silloin ymmärrät sen

      Mun sydämeni tänne jää
      se lähelläsi aina on
      sen tavoitat jos haluat
      vaik maa ois lauluton

      Mun sydämeni tänne jää
      aina asuinpailleen
      vaik itse saan vain viivähtää
      kesäiltaan viimeiseen

      Sä kevään näät taas kerran
      ja kuulet laulut lintujen
      jos herkistyt ees hetken verran
      silloin ymmärrät sen

      Mun sydämeni tänne jää
      se lähelläsi aina on
      sen tavoitat jos haluat
      vaik maa ois lauluton

      Mun sydämeni tänne jää
      aina asuinpailleen
      vaik itse saan vain viivähtää
      kesäiltaan viimeiseen

      • Oli miten oli!

        Ovat yleensä uskoa,ja toivoa,inhimillisyyttä iloa ja valoa antavia sanoituksia! Mikäli olette huomanneet laulut eivät juuri koskaan ole surua eivätkä murhetta!
        Katri on suoraan sanottuna luonteeltaan valoisa,ja elämässään eteenpäin pyrkivä ihminen! Hän ei jää ns: tuleen makamaan.
        Tämä on aina kuulunut hänen lauluissaan.
        Se mitä r.moore tuossa edellä kirjoitti on ihan totta,mutta kyseisen laulun sanoista tosiaankin löytyy usko myös tulevaisuuteen toivoa täällä kulkeville - meille kaikille - !
        Sanoisin - Mestarin työtä!!


      • poika ja kahvikuppi
        Oli miten oli! kirjoitti:

        Ovat yleensä uskoa,ja toivoa,inhimillisyyttä iloa ja valoa antavia sanoituksia! Mikäli olette huomanneet laulut eivät juuri koskaan ole surua eivätkä murhetta!
        Katri on suoraan sanottuna luonteeltaan valoisa,ja elämässään eteenpäin pyrkivä ihminen! Hän ei jää ns: tuleen makamaan.
        Tämä on aina kuulunut hänen lauluissaan.
        Se mitä r.moore tuossa edellä kirjoitti on ihan totta,mutta kyseisen laulun sanoista tosiaankin löytyy usko myös tulevaisuuteen toivoa täällä kulkeville - meille kaikille - !
        Sanoisin - Mestarin työtä!!

        havahduin tänään siihen, että Kari Vepsäkin on levyttänyt Mun sydämeni tänne jää. Minulla on se jollain kokoelmalla. Siitäkin versiosta voi tietysti olla montaa mieltä. Se jokin puuttuu.


      • poika ja kahvikuppi
        poika ja kahvikuppi kirjoitti:

        havahduin tänään siihen, että Kari Vepsäkin on levyttänyt Mun sydämeni tänne jää. Minulla on se jollain kokoelmalla. Siitäkin versiosta voi tietysti olla montaa mieltä. Se jokin puuttuu.

        En edelleenkään voi olla ihmettelemättä, kuinka Kari Tapio on päätynyt levyttämään kys. laulun. Se on ehdottomasti KATRIN kappale!! Kuinka joku kehtaa väittää muuta. Tähän tunnepuuskaani vaikuttaa tietysti sekin, että en välitä Kari Tapiosta tippaakaan. Niin, onko tuo Kari Vepsän versio kenellekään muulle tuttu? Mielestäni aika turha tekele.
        Eija Koriseva veti vuosia sitten BumtsiBumissa televisiossa tuon laulun todella (yllättävän) hyvin. Onnistui siinä haikeudessa tosi hyvin, mikä siihen lauluun kuuluukin. Sekin on katsottavissa youtubessa jos jotakuta kiinnostaa. Ja olihan se Eija kauniin näköinenkin siinä :) http://www.youtube.com/watch?v=Nr-Z6ni9cjM
        terv. ja hyviä hiihtolomia kaikille t. poika ja kahvikuppi, jolla tälläkin hetkellä kahvikuppi tuossa vieressä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe