Ihmetyttää

??????

Näitä kun lukee niin aina on kirjoituksia miksei pääse tanssimaan "oudoissa" paikoissa.Niin naiset kuin miehetkin.Miksi sitten minä(mies) pääsen jokseenkin jokapaikassa tanssimaan?Hakijoina niin "valkotäplä"kenkäisiä kuin eläkeikäisiä.Kerran saanut rivistä pakit ja naistenhaullakin hakevat,ihan kahvilastakin kyselevät.Eli mitä teen oikein/väärin?
Haen kyllä usein itsekin aika laajalla skaalalla,mutta kuitenkin.

10

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon tanssiva

No vähän samaa olen minäkin ihmetellyt. Aina olen vieraassakin paikassa tanssimaan päässyt, kun olen ollut alusta lähtien itse aktiivinen hakija ja ollut vastahakujen aikaan näkyvästi tyrkyllä.

• En ihmettele

Haen itse tanssimaan ja tulen haetuksi. Sitä en ole ehtinyt vahtimaan mistä ja mtien tulen haetuksi onko se hattuhyllyltä vai portaikon päästä. Mutta asia on järjestyksessä.

Mikäli en tanssi eikä joku muu tanssi kanssani silloin on sellaista ja se on hyvä.

• haluan vuorohaun

pääset,kun olet mies ja miehet yleensä hakee.Vieraassa paikassa naisten on tietenkin vaikeampi päästä tanssimaan,vasta kun on naisten haku,pääsee niin paljon kun vain haluaa hakea.Siinä selitys.Helppohan se on miesten,kun yleensä miehet aina hakuvuorossa.

• Tanssimaan pääsevä

Miten selität sitten naistentanssit? Ihan yhtälailla vieras mies pääsee niissäkin tanssimaan, kun on vaan reilusti tyrkyllä.

• Tanssimaan pääsevä kirjoitti:

Miten selität sitten naistentanssit? Ihan yhtälailla vieras mies pääsee niissäkin tanssimaan, kun on vaan reilusti tyrkyllä.

...paikkakuntakohtaista joskus myös, miten milloinkin flaksi käy.

Vuonna 2004 tuli käydyksi ensikerran Pyhäsalmen lavalla naistentansseissa kesäkuussa ja sitten uudelleen elokuussa.

Tuttuja ei ollut alkukesästä paikalla, mutta haku oli vallan mahdotonta. Taukoa sai vain menemällä ulos tai WC-tiloihin. Miehille ei ollut minkäänlaista hakuaikaa koko iltana.

Seuraavana iltana samoin naistentanssit Oulun Hietasaaressa. Jokunen tuttukin jo siellä oli, mutta haku huomattavasti vähäisempää.

Loppukesän käynneillä meni lähes samalla tavalla muuten, mutta Hietasaaressa sentään jo hiukan paremmin sielläkin. Nyt tietysti niitä tuttuja jo olikin molemmissa paikoissa jonkin verran.

Pari käyntiä Revontulen naistentansseista antoivat kehnonpuoleisen kuvan hakuinnosta siellä, kun taas muutama keskiviikkoilta Kuikanlavalla tarjosi paljon valoisamman kuvan heti jo ensikäynnillä. Viimeisin tosin sielläkin, toissakesänä, oli huonompi.

Paljon riippuu paikkakunnan lisäksi myös illan orkesterista ja sen myötä tanssiyleisön rakenteesta.

Esimerkiksi "kotilavallani" Jenkkapirtillä naistetansseissa flaksi saattaa vaihdella eri iltojen välillä todella rajusti, vaikka tuttuja on aina runsaasti. Orkesterista se sielläkin kiinni on.

• Parempi seka

Kuinka tuo on ainainen harhakäsitys että miehillä on "helppoa" ja minkä suhteen tansseissa? Hakuvuorot ovat nimen omaan naisen vuoksi muotoutuneet siten että mies pyytää ja nainen voi päättää sallia tanssin tai ei! Se on kunnioitusta naiselle ja miestä rajoittavaa juuri näinpäin.

Nykyäänkö on naisilla se röyhkeys että koska naiset "aina saavat" mitä haluaa he myös haluaa ottaa miehetkin silloin ja siten kuin haluaa tansseissakin? Eikä taida huomata mitä he samalla menettää! Siis edessä on se että pakkeja alkaa tulemaan naisille ja niin tietty pitääkin.

Vuorohaku on ihan jees siis parempi kuin seka haku. Mutta jos rehtejä ollaan naisten arvostus voisi olla ihan hyvin osaksi sitä mitä se on ollut kin kautta aikojen että he saavat päättää ja mies saa osakseen hyväksynnän tai hylkäämisen tanssissa.

Toinen onneton asia on tämä tulosvastuullinen tuote tanssiminen eli "kirjanpito" kuinka paljon ja kuinka moni ja ketä ja mistä ja milloin. Ikäänkuin ohjelmapäiväkirjaa. Onko tämä sitä "naisten tanssia?

Vaikeudet ovat vain kuulvia haasteita ja kuuluvat asiaan ne ei ole sen kummepia kun ottaa asiat hyväksyttävinä todellisuuksina.

• *****'

"Miksi sitten minä(mies) pääsen jokseenkin jokapaikassa tanssimaan?"

- on nuo asetelmat hieman eri naisilla ja miehillä.. naisia yleensä paljon enemmän. Kyllä tanssitaitoiset miehet naistenhaulla pääsevät tanssimaan, ei siinä tuttujakaan tarvita. Miellyttävä ulkoinen olemus toki on aina plussaa.

• > Miksi sitten minä(mies) pääsen jokseenkin jokapaikassa tanssimaan?

Tuohon riittänee, että vaikuttaa mukavalta ihmiseltä ja tanssitaitoiselta.

• yykaanee

No miten näin päin. Menemme tanssimaan miesystävän kanssa yhdessä. Tanssimme myös keskenään. Sitten kun toinen menee vaikka vessaan ja jään istumaan ns. parien puolelle niin usein tullaan hakemaan tanssimaan. Olen kuitenkin kieltäytynyt ja syynä on ehkä päällimmäisenä se etten ole tanssinut muitten kanssa sitten parisuhteen perustamisen jälkeen joten oma tanssitaito hämmentää ns.vieraan kanssa. Askeleet kun on jo muovautuneet samoiksi puolison kanssa.Mitenkähän hakijat tähän suhtautuvat tyrkylle en mielestäni ole asettunut. Tietysti vähän vaivaa itseäni kun en lähde.

• kohtuuskin
        yykaanee kirjoitti:

No miten näin päin. Menemme tanssimaan miesystävän kanssa yhdessä. Tanssimme myös keskenään. Sitten kun toinen menee vaikka vessaan ja jään istumaan ns. parien puolelle niin usein tullaan hakemaan tanssimaan. Olen kuitenkin kieltäytynyt ja syynä on ehkä päällimmäisenä se etten ole tanssinut muitten kanssa sitten parisuhteen perustamisen jälkeen joten oma tanssitaito hämmentää ns.vieraan kanssa. Askeleet kun on jo muovautuneet samoiksi puolison kanssa.Mitenkähän hakijat tähän suhtautuvat tyrkylle en mielestäni ole asettunut. Tietysti vähän vaivaa itseäni kun en lähde.

Mitä väliä sillä on miten muut suhtautuu koska olet itse sitoutunut ja "jostain syystä" et tanssi muiden kanssa. Jos se sinua vaivaa hoida asia kuntoon vai? Muut kyllä kertoo mikäli on tarvetta miten he siihen suhtautuu jos tanssit tai et.

Vaivaaminen tulee kun vaivaa itse asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      39
      5191
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      67
      4175
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3726
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2738
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      162
      2576
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      65
      2412
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2296
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2209
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1745
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1578
    Aihe