Omistan yhden viikko-osakkeen. RCI lähettää lappusia, jolla viikon voi tallettaa. Sen lisäksi he soittelevat sieltä, että et ole tallettanut vielä vuoden 2011 viikkoa. Meinaatko käyttää itse vai talletetaanko ? Tässä vaiheessa on vielä vuoden 2010 viikkokin käyttämättä eikä lomasuunnitelmia vielä vuodelle 2011 ole tehty.
Minkä ihmeen takia ne soittavat sieltä monta kertaa vuodessa yhden lomaviikon takia ? Luulisi, että siitä tulee turhia kustannuksia. Tänäänkin soittaja kysyi ensin 'soitinko pahaan aikaan' . Sanoin että töitä tässä tehdään. Sen jälkeen sanoi soittavansa uudelleen parempaan aikaan. Kysyin mitä asia koskee, selvisi että tärkein asia oli että vuoden 2011 viikko on vielä tallettamatta. Sen jälkeen lupasi vielä palata muihin asioihin myöhemmin paremmalla ajalla. Joskus on käynyt niinkin, että viikon päästä uusi henkilö RCI:tä soittaa ja kysyy uudelleen samat asiat.
Osaan tallettaa sen yhden viikon sillä postissa tulleella kupongilla tai luultavasti netissäkin, jos niin haluan.
RCI soittaa jatkuvasti
25
2128
Vastaukset
- melkein joutui
RCI FINLAND OY on uudessa kuluttajariitalauttakunnan mustalla listalla. Listalle pääsy tarkoittaa sitä että firman on syytä lopettaa toimintansa, ainakin asikkaat kaikoavat. Kuluttajariitalauttakunnan listalla ei tällä kertaa ollut lomaosakemyyjiä ( tiedän tapauksen jossa tunnettu lomaosakefirma oli vähällä joutua mustalle listalle ).
- ppis
vissiin melkein joutui
- listalle
Mikä mahtoi olla tuo tunnettu lomaosakefirma, joka oli vähällä joutua mustalle listalle?
Mikä esti listalle joutumisen - raha vai lakiasiantuntija vai mikä?
Mistä syystä listalle olisi joutunut? - kottonen
RCI???Ei ollu uudella listalla.
- Lomailija
kottonen kirjoitti:
RCI???Ei ollu uudella listalla.
On ehkä lossivahtien oma yhteisö. Rosvo-Roope on siellä lossivahtina ellei ole jo joutunut eläkeputkeen. RCI on ainakin omissa tarpeissani toiminut asiallisesti, mutta tilin seuraaminen vaatii kyllä valppautta. Rahat ja pisteet ovat riittäneet ja vähemmän on ollut soittoja kuin Enirolle numerokyselyjä. ;-)
- aloittaja
Lomailija kirjoitti:
On ehkä lossivahtien oma yhteisö. Rosvo-Roope on siellä lossivahtina ellei ole jo joutunut eläkeputkeen. RCI on ainakin omissa tarpeissani toiminut asiallisesti, mutta tilin seuraaminen vaatii kyllä valppautta. Rahat ja pisteet ovat riittäneet ja vähemmän on ollut soittoja kuin Enirolle numerokyselyjä. ;-)
Musta lista ei liittynyt mitenkään kysymykseeni. Laittakaa linkki listalle, jos esitätte tuollaisia väitteitä. Kaipaan asiallista keskustelua, mutta jotkut henkilöt ovat tehtäväkseen jatkuvan mustamaalauksen tällä palstalla.
Pähkäilin vielä, että soittelu voi johtua viikkosysteemin ja pistejärjestelmän eroista. Viikko on käytettävissäni siihen saakka kunnes olen tallettanut sen. Jos pankitan viikon , todennöisesti teen myös vaihdon jonnekin ja RCI saa vaihtomaksun. RCI:n etu on saada viikkosysteemin käyttäjät tekemään talletuksia ja vaihtomaksuja mahdollisimman paljon. Lisäksi oma viikkoni on sesonkiviikko, jolle löytyy käyttäjiä. Se on ostettu alunperinkin käytettäväksi itse. Valehtelematta viime vuoden aikana tuli RCI:ltä ainkin 10 puhelua.
Saako jostain tiedon paljonko eri kohteiden viikot ovat pisteissä. Paljonko viikko-osuuden vaihtaminen pisteisiin maksaa ?
Pohdin myös kannattaako minun ylipäätään pysyä RCI:n jäsenenä sen jälkeen kun maksamani 3 vuoden jäsenmaksut on ohi. Jos viikkoa ei käytä itse, sen voi vuokrata itse ulos tai antaa sukulaisille käytettäväksi kuluja vastaan. - Lomailija
aloittaja kirjoitti:
Musta lista ei liittynyt mitenkään kysymykseeni. Laittakaa linkki listalle, jos esitätte tuollaisia väitteitä. Kaipaan asiallista keskustelua, mutta jotkut henkilöt ovat tehtäväkseen jatkuvan mustamaalauksen tällä palstalla.
Pähkäilin vielä, että soittelu voi johtua viikkosysteemin ja pistejärjestelmän eroista. Viikko on käytettävissäni siihen saakka kunnes olen tallettanut sen. Jos pankitan viikon , todennöisesti teen myös vaihdon jonnekin ja RCI saa vaihtomaksun. RCI:n etu on saada viikkosysteemin käyttäjät tekemään talletuksia ja vaihtomaksuja mahdollisimman paljon. Lisäksi oma viikkoni on sesonkiviikko, jolle löytyy käyttäjiä. Se on ostettu alunperinkin käytettäväksi itse. Valehtelematta viime vuoden aikana tuli RCI:ltä ainkin 10 puhelua.
Saako jostain tiedon paljonko eri kohteiden viikot ovat pisteissä. Paljonko viikko-osuuden vaihtaminen pisteisiin maksaa ?
Pohdin myös kannattaako minun ylipäätään pysyä RCI:n jäsenenä sen jälkeen kun maksamani 3 vuoden jäsenmaksut on ohi. Jos viikkoa ei käytä itse, sen voi vuokrata itse ulos tai antaa sukulaisille käytettäväksi kuluja vastaan.tullut vuosien aikana, ensin viikkovaihtona ja nykyisin pistejäsenenä. Ns. punainen viikko oli kysytty ja vaihtojärjestelmään kuuluvat kyselyt sekä kirjeellä että puhelimella, käytättekö vai talletatteko. Rci.com sivuilta löytyvät kaikki lomakohteet ympäri maailman, pistekohteista lisäksi taulukot.
- 23ööää
listalle kirjoitti:
Mikä mahtoi olla tuo tunnettu lomaosakefirma, joka oli vähällä joutua mustalle listalle?
Mikä esti listalle joutumisen - raha vai lakiasiantuntija vai mikä?
Mistä syystä listalle olisi joutunut?Katso lehdestä. Eihän se mikään salaisuus ole. Mustalla listalla oli 24 firmaa eri aloilta. Matkailua alalta oli esim. RCI FINLAND OY
- oikeassa''''
Lomailija kirjoitti:
tullut vuosien aikana, ensin viikkovaihtona ja nykyisin pistejäsenenä. Ns. punainen viikko oli kysytty ja vaihtojärjestelmään kuuluvat kyselyt sekä kirjeellä että puhelimella, käytättekö vai talletatteko. Rci.com sivuilta löytyvät kaikki lomakohteet ympäri maailman, pistekohteista lisäksi taulukot.
Jos olen oikeassa RCI.com on eri firma kuin RCI FINLAND OY. Kertokaa olenko oikeassa.
Olen vaihtanut lomaosakkeitani RCI ja Intervallin kautta ja olen ollut tyytyväinen vaikka vaihtokohde ei aina ole ollut tasoltaan samanarvoinen. - tyytyväinen osakas
oikeassa'''' kirjoitti:
Jos olen oikeassa RCI.com on eri firma kuin RCI FINLAND OY. Kertokaa olenko oikeassa.
Olen vaihtanut lomaosakkeitani RCI ja Intervallin kautta ja olen ollut tyytyväinen vaikka vaihtokohde ei aina ole ollut tasoltaan samanarvoinen.Isäntä on Amerikassa, Euroopan osasto Englannissa, Suomen yhtiö Helsingissa ja RCI.com kaikkien yhteinen "webbi-osoite". Netistä löytyy kaikki oleellinen eniten englanniksi, mutta kymmenillä muillakin kielillä myös suomeksi.
Vaihto tehdään puhelimella, ns callcenter on Irlannissa, tai netissä. Näillä sivuilla usein sotketaan vaihtojärjestelmät/yhtiöt ja kiinteistöyhtiöt/lomakeskukset ja niissä operoivat yhtiöt. Osa varmaan tietämättömyyttään, mutta useimmat tarkoituksella sotkien asioita keskenään, malli "maitoa metreittäin". Nykyisin asioitten hoito on selkeää ja helppoa kun perehtynyt kunnolla kokonaisuuteen mitä omistaa ja mitä haluaa tulevaisuudessa. Viimeisen varauksen olen tehnyt netissä ilman kielivaikeuksia, suomeksi, seuraavaksi soitan puhelimella parin viikon sisällä ja saan jälleen kokonaispalvelun callcenteristä. Helppoa kun on oppinut hommat. - 19+11 21
Jos esität tuollaisia väittämiä laita linkki tietolähteeseen. Tai kirjoita ainakin mistä asian voi tarkastaa. Jos mitään kohtuutta maailmassa olisi niin tuollaisesta väitteestä pitäisi saada sakkoja mustamaalaamisesta tms. Pitäisi varmaan tutkia voiko tietosi jotenkin jäljittää jos olet rikkonut lakia tuollaisella väitteellä mustastalistasta.
- selviää'''''
19+11 21 kirjoitti:
Jos esität tuollaisia väittämiä laita linkki tietolähteeseen. Tai kirjoita ainakin mistä asian voi tarkastaa. Jos mitään kohtuutta maailmassa olisi niin tuollaisesta väitteestä pitäisi saada sakkoja mustamaalaamisesta tms. Pitäisi varmaan tutkia voiko tietosi jotenkin jäljittää jos olet rikkonut lakia tuollaisella väitteellä mustastalistasta.
Kun olet kiinnostunut niin soita kuluttajariitalauttakunnalle.
- Ei muutoksenhakua
selviää''''' kirjoitti:
Kun olet kiinnostunut niin soita kuluttajariitalauttakunnalle.
ei löytynyt, mutta tarkoittanette kuluttajariitalautakuntaa, puh 0103665200.
- etsivä löytää
Ei muutoksenhakua kirjoitti:
ei löytynyt, mutta tarkoittanette kuluttajariitalautakuntaa, puh 0103665200.
Rehelliset yrittäjät pitävät kirjaa HUIJAUS yrityksistä. Lista joka pohjautuu kuluttajariitalautakunnan mustaan listaan.
- tyytyväinen osakas
19+11 21 kirjoitti:
Voit kirjoittaa itse rci.com, jolloin saat kaiken lisätiedon etenemällä järjestelmällisesti. Jos kuitenkin olet tumpelo, joka tarvitsee linkin eri värisenä, (thump), olet säälittävässä asemassa. Suosittelen menemään senioreille järjestettäville tietotekniikkakursseille. Onnea yrityksillesi ;-). muuten lauttakunta ei pidä rekistereitä.
- tumpelo¨¨
tyytyväinen osakas kirjoitti:
Voit kirjoittaa itse rci.com, jolloin saat kaiken lisätiedon etenemällä järjestelmällisesti. Jos kuitenkin olet tumpelo, joka tarvitsee linkin eri värisenä, (thump), olet säälittävässä asemassa. Suosittelen menemään senioreille järjestettäville tietotekniikkakursseille. Onnea yrityksillesi ;-). muuten lauttakunta ei pidä rekistereitä.
Jos olet tumpelo löydät HUIJAUS sivun kirjoittamalla vasempaan yläkulmaan http://onhuijaus.blogspot.com
- Epäluotettavuus
tumpelo¨¨ kirjoitti:
Jos olet tumpelo löydät HUIJAUS sivun kirjoittamalla vasempaan yläkulmaan http://onhuijaus.blogspot.com
Skientologi- sivusto,jolla ei ole sen virallisempaa asemaa kuin näillä mielipidekirjoituksilla. Kannattaa ottaa yhteys suoraan kuluttajariitalautakuntaan kuin luottaa näihin uskomuskirjoittajiin. Viimeisen tiedon saa sieltä ja pätevän.
- rehellisyys´,
Epäluotettavuus kirjoitti:
Skientologi- sivusto,jolla ei ole sen virallisempaa asemaa kuin näillä mielipidekirjoituksilla. Kannattaa ottaa yhteys suoraan kuluttajariitalautakuntaan kuin luottaa näihin uskomuskirjoittajiin. Viimeisen tiedon saa sieltä ja pätevän.
Mustalta listalta pääsee helposti pois kun noudattaa kuluttajariitalautakunan määräämää päätöstä. Vuoden kuluttua katsomme mielemkiinnolla onko ko firma vielä mustalla listalla.
- pellejen hommaa
Eiköhän tuolla etukäteen kysymisellä ole tarkoitus, että HE pääsevät huoneistoa myymään etukäteen muille, jos omistaja ei sitä käytä. Tuntuu vaan kyllä naurettavalta tuollaiset vuosien suunniltelmat. Niillä ei ainakaan mitään säästä. Ethän edes tiedä onko lomat ok työnantajalle, mitä maksaa lennot ym. Naurettavaa pelleilyä. Halvimmillaan lomailee kun ottaa äkkilähtölennot ja silloin kun itselle sopii.
- ihme ja kumma
Tänään tuli seuraava puhelu RCI:ltä. Asi oli sama. Vuoden 2011 viikkoni on edelleen tallettamatta. Sanoin, että luultavasti käytetään itse. Sitten hän tarjosi 5 vuoden jäsenyyttä 4 vuoden hinnalla. En halunnut sitäkään. Koska tulee seuraava.
- selittää
Voisiko joku selittää minulle (ja kaikille muillekin) tuon lomaosake homman idean? Ostan lomaosakkeen hinnalla xxxxx € ja maksan kuukausittain huoltokustannuksia XX €. Ostan lennon osakepaikkakunnalle xxx €:lla. Tuolle rahalle on tietysti laskettava korkomenetys (3-5%). Korvaukseksi tuosta rahasta saan mennä viikoksi aina samaan paikkaan viikoksi. Ok.voihan sen vaihtaa toiseen kohteeseen, mutta sittenkin. Oletan että menetetyllä rahalla saa viettää viikon haluamallaan ajalla haluamassaan paikassa, edellyttäen tietysti, että lentomatka on samaa luokkaa 5:n tähden hotellissa. Jos pystyt kertomaan, että olen väärässä, niin hyvä, muutan mielipidettäni kyllä liukkaasti. Ehkäpä sitten menen ja ostan lomaosakkeen, mutta kyllä edellytän,että siitä on taloudellista hyötyä.
- lomaosake-kokeilija
selittää kirjoitti:
Voisiko joku selittää minulle (ja kaikille muillekin) tuon lomaosake homman idean? Ostan lomaosakkeen hinnalla xxxxx € ja maksan kuukausittain huoltokustannuksia XX €. Ostan lennon osakepaikkakunnalle xxx €:lla. Tuolle rahalle on tietysti laskettava korkomenetys (3-5%). Korvaukseksi tuosta rahasta saan mennä viikoksi aina samaan paikkaan viikoksi. Ok.voihan sen vaihtaa toiseen kohteeseen, mutta sittenkin. Oletan että menetetyllä rahalla saa viettää viikon haluamallaan ajalla haluamassaan paikassa, edellyttäen tietysti, että lentomatka on samaa luokkaa 5:n tähden hotellissa. Jos pystyt kertomaan, että olen väärässä, niin hyvä, muutan mielipidettäni kyllä liukkaasti. Ehkäpä sitten menen ja ostan lomaosakkeen, mutta kyllä edellytän,että siitä on taloudellista hyötyä.
Ostin viikko-osakkeen koulun hiihtolomaviikolle. Perustelu meillä on paikka missä viettää lomaa hiihtolomalla. Liityin samalla RCI:n viikkovaihtosysteemiin. Maksan viikostani kerran vuodessa vastikkeen käytin sitä tai en. Viikko on varattuna minulle aina ellen halua tallettaa sitä. Suurin osa kirjoittajista taitaa olla pistesysteemissä, jossa kohteeseen pitää ilmoittaa yli vuotta aikaisemmin jos aikoo lomailla omalla viikolla. En tiedä mitä pisteisiin siirtyminen maksaa ja mikä olisi oman viikkoni pistearvo.
Olen maksanut
- lomaosakkeen , joka oikeuttaa minulle käyttöoikeuden 50 vuoden ajan
- vastikkeen vuosittain
- RCI:n jäsenmaksun
- RCI:n vaihtomaksun jos olen halunnut vaihtaa lomani
Yhden kerran olen vuokrannut viikon ulos itse.
Systeemi sopii paljon matkustaville pistejäsenille, jotka pystyvät joustamaan loma-ajonkohdissa ja käyttävät lisäviikkoja hyväkseen.
Itse harkitsen luopumista RCI:n jäsenyydestä. Vaihtojonotukseni/toiveeni koulun syyslomaviikolla eivät ole onnistuneet. Jos viikko on löytynyt, lennot eivät ole järjestyneet tai olisi pitänyt ostaa lisäöitä kohteesta.
Vaihdossa joudut etsimään lennot itse. RCI auttaa halutessasi siinä. - Matkailija kotimaass
lomaosake-kokeilija kirjoitti:
Ostin viikko-osakkeen koulun hiihtolomaviikolle. Perustelu meillä on paikka missä viettää lomaa hiihtolomalla. Liityin samalla RCI:n viikkovaihtosysteemiin. Maksan viikostani kerran vuodessa vastikkeen käytin sitä tai en. Viikko on varattuna minulle aina ellen halua tallettaa sitä. Suurin osa kirjoittajista taitaa olla pistesysteemissä, jossa kohteeseen pitää ilmoittaa yli vuotta aikaisemmin jos aikoo lomailla omalla viikolla. En tiedä mitä pisteisiin siirtyminen maksaa ja mikä olisi oman viikkoni pistearvo.
Olen maksanut
- lomaosakkeen , joka oikeuttaa minulle käyttöoikeuden 50 vuoden ajan
- vastikkeen vuosittain
- RCI:n jäsenmaksun
- RCI:n vaihtomaksun jos olen halunnut vaihtaa lomani
Yhden kerran olen vuokrannut viikon ulos itse.
Systeemi sopii paljon matkustaville pistejäsenille, jotka pystyvät joustamaan loma-ajonkohdissa ja käyttävät lisäviikkoja hyväkseen.
Itse harkitsen luopumista RCI:n jäsenyydestä. Vaihtojonotukseni/toiveeni koulun syyslomaviikolla eivät ole onnistuneet. Jos viikko on löytynyt, lennot eivät ole järjestyneet tai olisi pitänyt ostaa lisäöitä kohteesta.
Vaihdossa joudut etsimään lennot itse. RCI auttaa halutessasi siinä.on ollut pitkälle määräävä viikon hankinnassamme. Hiihtoloma on tärkein peruste, syysloma ei niinkään urheiluharrastusten/sarjaohjelman takia, laskettelun takia kysyntä on ollut kova. Viikon hinta vapailla markkinoilla on samanlaisesta osakkeesta ollut yli 1000€ kalliimpi ja nyt pistevaihdolla on onnistunut sekä 8 että 9 viikko. Kustannus n. 300€/vko on mielestämme kohtuullinen, kyllä nuoriso on ollut tyytyväinen hankintaan, sekä varma kohde. Eläkeläisisovanhemmat nauttikoon lisäviikoista kohtuuhinnalla ja joustolla. Liikuntalomaterveisin.
- Oma Kasvitarha
Matkailija kotimaass kirjoitti:
on ollut pitkälle määräävä viikon hankinnassamme. Hiihtoloma on tärkein peruste, syysloma ei niinkään urheiluharrastusten/sarjaohjelman takia, laskettelun takia kysyntä on ollut kova. Viikon hinta vapailla markkinoilla on samanlaisesta osakkeesta ollut yli 1000€ kalliimpi ja nyt pistevaihdolla on onnistunut sekä 8 että 9 viikko. Kustannus n. 300€/vko on mielestämme kohtuullinen, kyllä nuoriso on ollut tyytyväinen hankintaan, sekä varma kohde. Eläkeläisisovanhemmat nauttikoon lisäviikoista kohtuuhinnalla ja joustolla. Liikuntalomaterveisin.
Lukekaa lomaosake omia kokemuksia googlesta.Rauhallisia lomahetkiä omassa huvilassa viettäville siellä ei tarvitse pelätä kuka vieras käy kukkarollasi.
- Lomaosakkaana
Oma Kasvitarha kirjoitti:
Lukekaa lomaosake omia kokemuksia googlesta.Rauhallisia lomahetkiä omassa huvilassa viettäville siellä ei tarvitse pelätä kuka vieras käy kukkarollasi.
Kaakkois-Suomesta tai kauempaakin tulevat luvattomat mökin käyttäjät, miksei myös rusakko on aikanaan tullut vierastyöläiseksi kannaksen kautta. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515