wolfs rain suomeksi?

suden uni

hei
olen tehnyt jonkin aikaa suomennosta kyseiseen animeen.
pidän kyseisestä sarjasta sen takia aloitin käännöstyöni suomeksi.
on ollut hauskaa tähän asti. ongelma on yksinkertainen mitä teen kun saan käännöstyöni loppuun?
epäilen että suomesta ei edes löydy faneja katsomaan sitä netistä. siksi innostus hiipuu aikalailla.
ja toinen puoli on että onko tässä järkeä kun en omista kääntämisen oikeuksia...
ja kyseistä sarjaa käännän englannin kielestä suomen kielelle.
mutta olen lukenut paljon siitä että monet tekijäoikeuksista huolimatta kääntävät vaikka kuinka monta sarjaa omalle kielelleen. ja en usko että poliisi rupeaisi oikein etsimään jokaista käännöstä.
ja varjopuoli on myös että monet lopettavat kesken käännöksen tai siksi että se on laitonta.
eli pyydän kaikkia sarjan faneja kertomaan mielipiteensä.
siitä jatkanko? julkaisenko netissä? vai luovutan heti paikalla. ottaen huomioon myös sarjan nuorimmat fanit he eivät oikeen osaa englantia ja siksi heidän pitää vain seurata kuvaa. suomennokseni on harrastepohjalta tehtyä eli voi olla virheitä mutta ei kovinkaan paljoa sillä useimmat suomennokseni olen tarkastanut neljään kertaan sanakirjasta.
mielipiteenne on minulle tärkeä! kertokaa käyn jokapäivä lukemassa mitä oikeen kirjoitatte.
myös nuorimmat kirjoitelkaa vaan minulle mitä olette itse mieltä.
kiitos!.

22

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odottelen!

      Pistä se youtubeen! Siellä tuskin kukaan valvoo!

      katsoisin suomennoksen mielelläni. Olen katsonut englanniksi tekstitetyn version, mutta enkku on sen verran heikko, että en oikeen pääse kiinni!
      Jos päätät julkaista kyseisen animen suomeksi niin laita tänne linnkiä.

      • suden uni

        Samalla olen suomentanut fullmetal alchemist animea, (ei brotherhood) ja 8 jaksoa on valmis.
        suomentaminen on hidasta hommaa :S


    • sadfadSGF

      suoraan sanottuna tuntuu tuo suomentaminen olevan vähän turhaa hommaa.

      paria sarjaa olen suomeksi katsonut ja ei yksinkertaisesti pystynyt muutamaa jaksoa enempää katsomaan.

      suomi on yksinkertaisesti täysin sopimaton kieli animeen.

      • Suden uni

        Nyt on 21 jaksoa valmis...
        Mutta yksin suomentaminen on aika rankaa...ja pitkää työtä 4-8 tuntia menee per jakso
        Ja tää projekti on ollut elossa jo vuoden,
        Silti innostus uupuu...kun olen saanut suomennoksen valmiiksi, Mitä silloin?
        Se on koneella tyhjän panttina. ja eikä ole suomennokselle ole ollut kysyntään laisinkaan...
        Joten projekti on tällä hetkellä hidastumassa entistä enemmän...
        Ja kerron vielä sen että kyseessä on siis tekstitys suomennos eikä dubbaus.
        Koska jotkut ovat niin luuleet...
        Ai niin ja oikoluku 1-2 tuntia...eli yhteensä 5-10 tuntia / jakso
        saa nyt nähdä, saanko mistään kipinää jatkaa...


    • Poliisi ei tosiaankaan valvo käännöksiä. Tutustu esim. Suomessa on muutamia käännösporukoita, jotka ovat saaneet useita sarjoja käännettyä jopa loppuun asti. Suosittelen laittamaan käännökset esimerkiksi youtubeen, tai tee sivut ja laita sinne käännösten latauslinkki :)

    • wolf's rain =)

      Itse ainakin mielelläni katsoisin wolf's rainia, suomi teksteillä.
      Rakastan animea ja wolf's rainia olen katsonut monta jaksoa englanniksi, mutta se on jatkuvaa keskittymistä kun enkku ei kuitenkaan ole järin hyvä minulla, joten olisi kivaa saada se teksteillä. Ilmoita heti kun saisi =)))

    • Wolf's rain

      Voihan sinä laittaa ensimmäisen jakson näytille esim youtubeen ja katsoa sen jälkeen mitä ihmiset on asiasta mieltä ja kannattaako se. Itse ainaki voisin katsoa suomenkielisellä tekstillä tämän animen jos vain tiedän minne se tulee. =)

    • Suden uni

      Terve!

      En ole ollut vähää aikaa täällä joten nyt ensiksi sellainen huolimattomuus tapahtunut että mm...wolfs rain ensinmäiset 5 jaksoa oli poistettu koska serkku kävi luvatta koneella ja sanoi että laittaa sen ns"kuntoon" ja sinne meni tiedostot :(
      Ja fullmetal alchemistista menehtyi ainakin 19 jakson tekstitiedosto :(

      Huono on ollut tuuri...mutta mietin vaan tuota tekijäoikeus juttua kun youtube varoittaa niistä joten onkohan mahdollista jotenkin "piilottaa" Tekstin?
      Silloin se käsiteltäisiin vain videoklippinä eikä tuu mitään tekstioikeus shittiä....
      sillä siihenkin pitää olla oikeudet.

      Jos on jokin keino niin alan ilmoitella aikataulua milloin mitäkin ilmestyy...
      Nyt alan työstämään ensinmäistä wolfs rain jaksoa koska nyt on tullut suomennettua fullmetallia aika paljon... kertokaa jos on jokin keino!

      Ja muutenkin kommenttia tänne vaan sillä nyt olen alkanut miettiä jo vakavasti julkaisua...

    • Suden uni

      Profiili tehty esittelyvideo

      Nimimerkki Sudenuni93 avautui tänään ja huomenna tulee ensinmäiset jakso luultavasti!


      Tässä Linkki:

      http://www.youtube.com/user/Sudenuni93

      Kommentoikaa Siellä lisää...

      Lyhyt esittelyvideo jossa kerron mitä teen ja mitä tulen tekemään.

      • Suden uni

        *Jaksot :)


    • Wolferrah

      Mahtavaa! Onneksi joku tekee vuoden työn suomentamalla ja julkaisemalla Wolf's rainin suomiteksteillä!

    • apua!

      nyt siellä on vaan tullut semmoinen ogelma että youtube valittaa niitä tekiäoikeuksia niin tietääkö joku semmosta paikka jossa ei valiteta tekiäoikeuksia ja video saa olla miten pitkä tahansa kiitos!

      • 11+3

        kokeile animerunkkari.com , siellä muutkin suomikääntäjät julkaisevat materiaaliansa


      • Ryota93
        11+3 kirjoitti:

        kokeile animerunkkari.com , siellä muutkin suomikääntäjät julkaisevat materiaaliansa

        Pitää kokeilla tuota paikkaa! Ei pitäisi nimen häiritä varmaan :D


    • Miniotaku

      Toivoisin kovasti että joku voisi suomentaa wolf's rainia youtubeen. Tutustuin sarjaan äskettäin ja olen niitä mainitsemiasia nuorempia... pakko sanoa että en ymmärtänyt suurinta osaa sanoista ja se harmittaa. Toivon että jaksat yrittää suomentaa vieläkin....

    • Toboe who doesnt how

      Ihan tiedoksi, että Wolf's rain on K15 anime, eli ei mikään pienimpien sarja :) Mutta laita ihmeessä tekstitykset :)

    • Ryota93
    • WolfRainFan

      JATKA!! Olen jo pitkään etsinyt suomennettua versiota :) Sarja on aivan ihana, mutta olen engalnissa ja japanissa sen verran huono, että joitain aukkoja tarinassa on joita en tajua :((

    • Ryota93
      • Wolf'sRain<3

        Äääh just ku löysin jotain kivaa nii noi sivut ei toimi enää! :( Ihan tosissaan kiinnostais tietää, että ehitkö sitä Wolf's Rainia (tai jotain muutakaan) suomentamaan yhtään? Ja että saisitko noi sivut uudelleen pystyyn tai löytyykö niitä tekstityksiä jostain? :) Ymmärsin että lataat sivuillesi vain pelkät tekstitiedostot, mutta jo pelkästään niiden saaminen olisi ihan huippua!


    • (Sudenuni93)Ryota93

      Pitkästä aikaa. paljon asioita tapahtunut.
      syy miksi sivuilleni ei enää pääse on se että ne ovat muuttuneet maksullisiksi.
      tällä hetkellä 3 käyttämääni palvelua on muuttunut maksulliseksi joten siksi linkki ei toimi enää.
      paikka jossa suomennan on podnapisi, siellä käyttäjä Ryota93.

      olen pikkuhiljaa alkamassa aktivoitumaan jälleen suomennos rintamalle.
      ollut hiljaiseloa jo pitkään ja youtube kanavaltani on poistettu videot pääosin juurikin tekijäoikeus juttujen takia.

      olen yhä halukas suomentamaan wolfs rainin loppuun... hävettää suorastaan kun en ole tarpeeksi aktiivinen ollut... olen pahoillani.

    • Anonyymi

      Teee, suomeenna. Sori 10v vanha vastaus. Mutta itelle ja kaverille olis käyttöö teksteille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe