Voit sinä sitä itse boksia tuijotella sitä ihan miten paljon tahansa, ei sitä kukaan kiellä, voi vaan käydä vähän tylsäksi pidemmän päälle.
TV-lupa pitää maksaa vasta sitten, jos alat vastaanottamaan sillä digiboksilla TV-lähetyksiä ja katsot niitä televisiosta tai muulta näyttölaitteelta. (Voi olla, että mahdollinen tarkastaja kyllä ihmettelee, miksi sinulla on digiboksi jos et käytä sitä TV-lähetysten vastaanottamiseen, ja siinä vaiheessa voi olla turha selittää että se on vain koriste-esineenä.)
Mutta en minä jaksaisi tuijotella kovin monta minuuttia pöydällä seisovaa musta-harmaata laatikkoa. Mielummin ostan vaikka taulun tai jonkin koriste-esineen.
Mutta kyllä asia taitaa olla niin, että jos kotoa löytyy digitaalisia tv-lähetyksiä vastaanotava laite, niin tv-lupa pitää maksaa. Ilman digiviritintä oleva tv ei tarvitse tv-lupaa, koska se ei kykene lähetysten vastaanottoon. Boksi taas kykenee, vaikka siihen ei olisi kytektty mitään näyttölaitetta.
Laki kait menee jotenkin niin että on laite ,jolla pystyy seuraamaan TV-lähetyksiä, viritinkin riittää.
Mutta .. kun lupa pitää olla vaikkei voisi katsella kotimaisia, vaan esim. ruotsalaisia , eikö näin?
Pöydälläni sattuu olemaan hauppaugen DVB-T -viritin PC:hen , joka ei ole (vielä) tietokoneen sisällä, jokohan
lupa pitäisi olla, riittääko lupatarkastajan "rapsuille" oletettu aikomus?
mutta laita se viritin kaappiin, ainakin viimeistään jos ovikello soi ja aiot päästää mahdollisen tarkastajan sisälle. Niin eipähän tarvitse tuotakaan miettiä.
http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/tiedotteet/2010/5n7EA2WHZ.html kertoo, että Helsingissä on käynnissä alueellinen kampanja ja kahden ensimmäisen päivän tehotarkastuksen aikana jäi kiini 181 tv-maksutonta henkilöä. Taidetaan turhan monessa perheessä jännittää ovikellon sointia.
Kun niitä ei tarvitse päästää sisälle niin milläs todistavat yhtään mitään. Joku idiootti jos päästää sisälle voi syyttää itseään.
Itse maksan tv-luvan ja olen aina maksanut, ei kyse ole siitä, mutta kyse on ihmisten tietämättömyydestä omien oikeuksiensa kanssa.
Tietokoneesta, jossa on sisäinen/ulkoinen digiviritin tai jolla on mahdollista vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä esimerkiksi IPTV:n välityksellä, tulee maksaa tv-maksua. "
Tarkoittaako tuo sitä, että jos katselet TV-ohjelmat esim. kanavien omilta sivuilta tai TVKaistan kautta, et tarvitse maksaa tv-maksua, koska ko. lähetykset eivät ole reaaliaikaisia?
No kuka nyt pelkkää boxia töllöttäisi, mutta jos sulla on vanha telkkari ilman digivirittimiä ja siinä kytkettynä vanha videonauhuri, niin voit katsoa ilman tv-lupaa kaikkia vanhoja nauhojasi, eikö olekin jalomielistä?
Ei toki
Voit sinä sitä itse boksia tuijotella sitä ihan miten paljon tahansa, ei sitä kukaan kiellä, voi vaan käydä vähän tylsäksi pidemmän päälle.TV-lupa pitää maksaa vasta sitten, jos alat vastaanottamaan sillä digiboksilla TV-lähetyksiä ja katsot niitä televisiosta tai muulta näyttölaitteelta. (Voi olla, että mahdollinen tarkastaja kyllä ihmettelee, miksi sinulla on digiboksi jos et käytä sitä TV-lähetysten vastaanottamiseen, ja siinä vaiheessa voi olla turha selittää että se on vain koriste-esineenä.)
No kyllä sitä saa katsella...
Mutta en minä jaksaisi tuijotella kovin monta minuuttia pöydällä seisovaa musta-harmaata laatikkoa. Mielummin ostan vaikka taulun tai jonkin koriste-esineen.Mutta kyllä asia taitaa olla niin, että jos kotoa löytyy digitaalisia tv-lähetyksiä vastaanotava laite, niin tv-lupa pitää maksaa. Ilman digiviritintä oleva tv ei tarvitse tv-lupaa, koska se ei kykene lähetysten vastaanottoon. Boksi taas kykenee, vaikka siihen ei olisi kytektty mitään näyttölaitetta.
Tietysti digiboxista, mutta?
Laki kait menee jotenkin niin että on laite ,jolla pystyy seuraamaan TV-lähetyksiä, viritinkin riittää.Mutta .. kun lupa pitää olla vaikkei voisi katsella kotimaisia, vaan esim. ruotsalaisia , eikö näin?
Pöydälläni sattuu olemaan hauppaugen DVB-T -viritin PC:hen , joka ei ole (vielä) tietokoneen sisällä, jokohan
lupa pitäisi olla, riittääko lupatarkastajan "rapsuille" oletettu aikomus?
Enpä osaa sanoa,
mutta laita se viritin kaappiin, ainakin viimeistään jos ovikello soi ja aiot päästää mahdollisen tarkastajan sisälle. Niin eipähän tarvitse tuotakaan miettiä.Kun maksaa tv-maksun niin ovikello
Kannattaisi ehkä lukaista läpi sivu http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/ukk.htmlhttp://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/tiedotteet/2010/5n7EA2WHZ.html kertoo, että Helsingissä on käynnissä alueellinen kampanja ja kahden ensimmäisen päivän tehotarkastuksen aikana jäi kiini 181 tv-maksutonta henkilöä. Taidetaan turhan monessa perheessä jännittää ovikellon sointia.
Itse maksan tv-luvan ja olen aina maksanut, ei kyse ole siitä, mutta kyse on ihmisten tietämättömyydestä omien oikeuksiensa kanssa.
"Tarvitseeko tietokoneesta maksaa tv-maksua?
Tietokoneesta, jossa on sisäinen/ulkoinen digiviritin tai jolla on mahdollista vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä esimerkiksi IPTV:n välityksellä, tulee maksaa tv-maksua. "
Tarkoittaako tuo sitä, että jos katselet TV-ohjelmat esim. kanavien omilta sivuilta tai TVKaistan kautta, et tarvitse maksaa tv-maksua, koska ko. lähetykset eivät ole reaaliaikaisia?
Ota sisuskalut
Luulisin että jos poistat digiboxista kaikki sisuskalut ja kärräät ne pois asunnostasi, niin lupatarkastaja ei puutu enää outoon harrastukseesi.Digiboxin
.vaaditaan erityinen Digiboxin katselulupa!!!!!!!!1111!!!
.
Kakka
Mua kakattaa. saanko luvan?