Antenni viritetty DNA:n HD lähetyksiä varten. Testikuva näkyy hyvin sisäantennilla. Paremmin kuin Digitan lähetykset.
Tänään alkaa
5
249
Vastaukset
- DIGRA
on kuvan resoluutio? Onko se 1280 * 720p vai 1920 * 1080i? Olisi kiva kuulla, kun täällä pohjois-pohjanmaalla
eivät näy koelähetykset, vasta Dvb-t2 standardiin siirryttäessä. Mieluummin katselisin lomiteltua
täysiteräväpiirtoa (full hd:ta) kuin lomittamatonta aliteräväpiirtoa.- vai jotain muuta?
DVB-T2 -normin lähetyksiä ei tämä "koelähetys" paljoa palvele, mutta sen kautta saadaan myytyä kasa MPEG4-vastaanottimia (Esim. Topfield TF-7700HTCO) alan harrastajille. Kelpaahan ne DVB-T verkon kuvan katseluun myöhemminkin, mutta MPEG4 ominaisuudesta on tullut varmaan nyt maksettua hieman ylimääräistä. On vähän sama tilanne, kun ensimmäinen laadukas televisioni oli varustettu saksalaisella stereolla. Väärän normin laitteen sai silloin edullisesti poistomyynnistä, mutta minulle riitti se, että Nicam-stereo löytyi kuvanauhurista;)
HD-näkyvyys riippuu ihan siitä, miten lähellä se kännykkäverkon tukiasema sattuu olemaan. VHF on sisäverkon näkyvyyden kannalta hankala, sillä antennin pitäisi olla kohtalaisen kookas. Ainakin meillä aiheutti hellasäröä, kun laitoin parvekkeelle (kerrostalossamme on kaapeliverkko) VHF-antennin yhden kokeilun aikana. Nyt en edes viitsi kokeilla VHF-näkyvyyttä, sillä Welhon kautta tulee Ylen HD-kanava maksukortin voimalla. - DIGRA
DNAn sivuilla luki näin: Kuvaformaatti: 1920 x 1080i.
Toivottavasti näin mennään myös DVB-T2 lähetyksissä. Mörökölli heidät vieköön jos lähettävät varsinaisissa
hd-lähetyksissä 1280 x 720p kuvaa vain siksi, että saataisiin lähetettyä mahdollisimman monta hd-kanavaa.
Määrä voitaa laadun ainakin nykyisessä sd-verkossa. - asdfgf
DIGRA kirjoitti:
DNAn sivuilla luki näin: Kuvaformaatti: 1920 x 1080i.
Toivottavasti näin mennään myös DVB-T2 lähetyksissä. Mörökölli heidät vieköön jos lähettävät varsinaisissa
hd-lähetyksissä 1280 x 720p kuvaa vain siksi, että saataisiin lähetettyä mahdollisimman monta hd-kanavaa.
Määrä voitaa laadun ainakin nykyisessä sd-verkossa.Ei 1280x720p50 paljoa vähemmän kaistaa vie kuin 1920x1080i50. 1280x720p:ssa hieman vähemmän pikseleitä sekunnissa ja päällekkäiset juovat korreloivat toisiinsa paremmin kuin lomitetussa videossa (pakkautuu aavistuksen paremmin).
- DIGRA
asdfgf kirjoitti:
Ei 1280x720p50 paljoa vähemmän kaistaa vie kuin 1920x1080i50. 1280x720p:ssa hieman vähemmän pikseleitä sekunnissa ja päällekkäiset juovat korreloivat toisiinsa paremmin kuin lomitetussa videossa (pakkautuu aavistuksen paremmin).
se noinkin. Olen itse vertaillut 576i ja 576p formaatteja toisiinsa. Lomittamaton kuva oli selvästi parempi
kuin lomiteltu. Itse haluan kuitenkin tarkempaa kuvaa, vaikka se olisi lomiteltua. Kyseessä on puhdas makuasia mistä itse pitää. Viekö 1080p24 yhtä paljon taajuuksia kuin 1080i50?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1324506Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803260- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19768- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628