Tutustuin mieheen, jonka kanssa ollaan tapailtu noin kaksi kertaa viikossa. Nyt hän sanoi, että haluaisi tavata useammin.
Minulla on työ, ystäviä (joita heitäkään en ehdi tarpeeksi usein nähdä) ja harrastuksia. Lisäksi haluaisin viikossa edes yhden illan ihan vaan itselleni, mikä ei yleensä toteudu. On vaikea irrottaa tässä vaiheessa enempää aikaa miehelle, jonka aikeista en ole ihan varma. Hänellä ei juuri ole ystäviä eikä harrastuksia, tuntuu, että olen hänelle ajanvietettä.
Mies on sanonut, että minun pitäisi ottaa vähemmän työtehtäviä, harventaa ystävien tapaamista ja käydä vähemmän harrastuksissa, että voisimme tutustua paremmin. Mitenkäs sitten yhtäkkiä rajoitat esim. yhdistystoimintaa, kun on hallitukseen valittu, niin kokouksissa pitäisi myös käydä...
Aikaisemmissa seurustelusuhteissa ollaan kyllä tavattu monta kertaa viikossa, mutta yleensä niin, että ollaan käyty jossain kahvilla, kävelemässä, tms. 1-2 tuntia arkena ja viikonloppuna sitten vietetty pidempi päivä yhdessä. Tälle miehelle ei nyt tunnu riittävän tuollaiset parin tunnin treffit arkena vaan pitäisi olla monta tuntia yhdessä, hän on selvästi tyytymätön, jos teen lähtöä parin tunnin jälkeen. Ja aina pitäisi istua jommankumman kotona, muualla ei juuri käydä. Ongelmallista vielä sekin vuoksi, että hän pääsee töistä vasta klo 18, joten tapaamiset venyy usein myöhäiseen ja mun taas pitäisi aamulla olla ajoissa liikkeellä. Tätä hänen tuntuu olevan vaikea käsittää, että miksi en valvo hänen kanssaan.
Ihmetyttää sekin, kun olen vihjaillut, että voisin olla hänen luona yötä tai hän minun luonani. Mies ryhtyy aina kiertelemään ja kaartelemaan ja päädytään kuitenkin molemmat nukkumaan yö omissa kodeissamme. Olen tätä suoraan kysynyt, hän on kuulemma niin herkkä ihminen, eikä halua viedä suhdetta niin pitkälle, että päädyttäisiin samaan sänkyyn... No, enpä minäkään sitten halua viedä suhdetta niin pitkälle, että tavattaisiin joka päivä ja luopuisin ystävistä ja harrastuksista...
Kuinka usein seurustelun alussa pitäisi tapailla?
14
3965
Vastaukset
- jof
paljastaakin jo sinun tehneen päätöksesi. Eihän sitä sitten enää kannata kysellä.
- cvcvcbcbvb
ovat kohdanneet :-)
- Monimutka
Yleensä se että ei ole valmis uhraamaan mitään muuta suhteen eteen kertoo hyvin paljon halusta panostaa ja sitoutua suhteeseen. Näin se vain on. Suhde ei ole vain yksi meno muiden joukossa vaan oikea ihmissuhde. Toki alussa voi olla vaihe jossa "vain katsellaan" mutta kyllä aika pian pitäisi tietää "kolahtaako" ihan oikeasti vai ei. Ja silloin kyllä ihan omasta halustaan antaa aikaa sille suhteelle niin paljon kuin se tarvitsee. Ei näytä sikäli kovin hyvältä tuo teidän suhteenne.
- pruppailija
erittäin samaa mieltä. Tietysti alkuvaiheessa voi olla enemmänkin omia juttuja ja suhde olla yksi (murto-) osa elämää, mutta jossain vaiheessa toinen kyllästynee (jos siis vakava suhdetta etsii, eikä hetken iloja) siihen, ettei hänellä ole tärkeää roolia elämässäsi. Toki jotain vapautta suhteessakin pitää olla, pitää pystyä tavata kavereita ja harrastaa, mutta onko ap todella valmis seurustelemaan vai haluaako hän vain täydennystä elämäänsä "parisuhteen" puuttuvana palasena? Parisuhteen pitäisi olla tärkeämpi kuin harrastukset tai ystävät, muuten kysymys on, niin, mistä? Ei sitä tosiaan silti tarvitse ystävistä ja harrastuksista luopua, mutta tuo kuulostaa todella siltä, että mies tai parisuhde ei ole sen arvoinen sinulle, että olisit valmis tinkimään näistä asioista. Tosin sanoen, huonolta näyttää, ei tuosta mitään kunnollsita suhdetta tule, se tulee jäämään ikuiselle tapaamisasteelle ja päättyy miehen turhautumiseen.
- mumumuuuhfouh
pruppailija kirjoitti:
erittäin samaa mieltä. Tietysti alkuvaiheessa voi olla enemmänkin omia juttuja ja suhde olla yksi (murto-) osa elämää, mutta jossain vaiheessa toinen kyllästynee (jos siis vakava suhdetta etsii, eikä hetken iloja) siihen, ettei hänellä ole tärkeää roolia elämässäsi. Toki jotain vapautta suhteessakin pitää olla, pitää pystyä tavata kavereita ja harrastaa, mutta onko ap todella valmis seurustelemaan vai haluaako hän vain täydennystä elämäänsä "parisuhteen" puuttuvana palasena? Parisuhteen pitäisi olla tärkeämpi kuin harrastukset tai ystävät, muuten kysymys on, niin, mistä? Ei sitä tosiaan silti tarvitse ystävistä ja harrastuksista luopua, mutta tuo kuulostaa todella siltä, että mies tai parisuhde ei ole sen arvoinen sinulle, että olisit valmis tinkimään näistä asioista. Tosin sanoen, huonolta näyttää, ei tuosta mitään kunnollsita suhdetta tule, se tulee jäämään ikuiselle tapaamisasteelle ja päättyy miehen turhautumiseen.
noin yksinkertaista.
Jos ajattelee että kuinka paljon silloin on tuollaisia monen tunnin treffejä, kun on vakiintunut ja asuu yhdessä, niin varmaan paljon vähemmän. Tokihan silloin viettää ihan sellaista normiaikaa, arkea yhdessä. Mutta siihen mennessä kun ei asuta yhdessä, ei tarvitse olla treffeillä vastaavaa aikaa. Ja aloittajahan juuri puhuu seurustelun alusta. Eikä parisuhteen pitäisi muuta elämää estää vaikka se tarkeämpi olisikin.
- elämänihmettelijä
laskelmointia...vaikuttaa, että itselle tulisi ainakin stressi tuollaisesta. "Halutaan olla lähellä ja sitten ei olla". Jos sillä ukolla on vain halipula? Pitää sinusta, mutta ei uskalla päästää lähelle? Tai trauma tms. Vai onko sillä joku tauti, kun ei samaan sänkyyn päästä? Tai onko niitä miehiä, jotka vasta avioliitossa antavat??Rävähtäisin asiallisesti tuollaisesta..ja olen niin tehnytkin. Kantsii huomata ajoissa, ettei tule sydänsuruja jos kiintyy toiseen henkisesti.
Jättäkää toisenne miettimään...kylmästi. Tuleeko niin ikävä, että pitää olla tiiviimmin yhdessä?
Itse en tykkäisi päättömistä kiemurtelijoista, oli ihminen kuinka hienokäytöksinen tai missä asemassa tahansa. Kyl sieltä alkaa tiukanpaikan tullen herua kompromisseja. Sano, et ei käy tyyli tällainen.
Tai jos käy, niin onhan se romanttista ihan käsi kädessäkin...aika harvinaista kylläkin. Rakkaus ei kuitenkaan katso yleisiä odotettuja kaavoja. Erikoisuus on myös hyvä. Puhukaa keskenänne. Mikä vaivaa, täytyy ottaa toinen toiselta omaan kuuloon ja harkintaan, muuten voi menettää toisen! Mikä on sisäinen tunne--> arvosta itseäsi. - splitsp
Kuulostaa kuin et yhtään olisi edes ihastunut tuohon mieheen.. Anna olla ja odota jotain oikeampaa.
- soiup
Itse aloin seurustelemaan miehen kanssa jolla myöskään ei ollut mitään tomintaa elämässä muuta kuin työ ja minä. Muutimme yhteen (mikä oli suuri virhe) ja silloin vasta tajusin ettei tuota miestä vaan kiinnostanut mikään. Itse olen aktiivinen luonne ja ajattelin tyhmästi että jos asutaan yhdessä niin tokihan miehestä saan lenkkikaveria ja muuta... No en saanut. Aikani yritin houkutella mukaan mutta ei siitä mitään tullut. Mies myös syyllisti minua kun en ollut kotona hänen kanssaan.
Luettuani tekstisi pisti silmään se että mies on vaatimassa yhtä ja toista muttei itse ymmärrä/halua antaa mitään. Miksi hän ei voisi joskus lähteä töistä aikaisemmin? Eikö hän voisi ottaa vähemmän tehtäviä?
Kaiken kaikkiaan uskoisin että sinulle sopisi aktiivisempi kumppani. Joku joka ymmärtää kiireesi eikä tuntuisi olevan jo alkuvaiheessa "riippakivi". Jos tilanne on nyt jo tuollainen niin millainen se olisi myöhemmin? Miehen pitäisi löytää joku jota hänen ei tarvitsisi yrittää muuttaa heti alkumetreillä. - nelkytvee naikkonen
Olet varmaankin aika aktiivinen ja sosiaalinen, ja mies vaikuttaa täysin vastakohdaltasi. Ehkä kannattaisi etsiä jotain enemmän itsesi kaltaista kumppania jolla olisi myös ymmärrystä sosiaalista elämäntapaasi kohtaan.
Vaikuttaa että lisäajan järjestäminen miehelle on sinulle vähän kuin "uhraus", joten ei taida ihastus tuosta kasvaa.- meppis
Niin, särähti tuossa korvaan aika pahasti se, että painotat niin paljon tuota omaa elämääsi..eli että pitää tavata kavereita, on sitä tätä ja tuota menoa jne jne.. eli toisin sanoen et taida kovin kiintynyt olla tähän mieheen sillä jos olisit niin kyllä sitä aikaa hänellekin järjestäisit. Siis itse nään kyllä ystäviäni edelleen (tosin harvemmin mitä suhteen alussa) ja on omaa aikaa ihan riittävästi mutta kyllä se on loppupelissä se oma mies ja hänen kanssaan vietetty aika sitä laatuaikaa ja sitä kyllä todella haluaa järjestääkin ja paljon. Tokihan kaikki eivät ole samanlaisia ja jos sinua häiritsee tuo miten hän haluaa enemmän yhteistä aikaa sinun kanssa ja sitä et ole valmis antamaan niin kannattaa miettiä todellakin että voiko tuo suhde teillä enää kovin kauan jatkua..
Ja tuohon kysymykseen että kuinka usein pitäisi tavata toinen ei kukaan voi vastata sinun puolestasi, kyllä se olet sinä joka päätät että miten usein näette ja miten pitkään kerrallaan. Muistathan että jokainen suhde on ainutlaatuinen eikä kahta erilaista suhdetta voi mitenkään verrata toisiinsa..se mikä toimii esim.meillä ei varmaankaan toimisi teillä! Ei tuommoisiin asioihin ole olemassa mitään sääntöjä, nuo asiat pitää sopia suhteessa keskenänsä!
- oppeliini
Tuskin tuo mies edes tuntee sinua ja nyt jo alkaa rajoittamaan sinun ystävien tapaamisia ja muita jo sinulle tärkeitä menoja.
Sinun vaatia miestä sänkyysi on vähän ....typerää!
Te ette yksinkertaisesti sovi toisillenne. Mies haluaa elää tynnyrissään ja vetää toisenkin sinne.
sinulla taas on paljon sosiaalisia tavotteita pls aktiivisuuksia joista mies nyt jo on alkanut marisemaan.
Mistä sinä edes loydät tuollaisia ihmisiä? - ei tuu mitään
Olin vähän tunnistavinani tuosta samantapaisen suhteen alun omassa elämässäni. Ajatuksia joita se minussa silloin herätti, oli että mies alkoi vaikuttamaan aina vaan vaativaisemmalta ja komentelevammalta riippakiveltä ja minä en saanut suhteesta oikeen mitään mitä minä olisin kaivannut. Hyvin pian tuli selväksi että me emme ymmärtäneet toisiamme oikeen missään asiassa, mukavien juttutuokioiden sijaan keskustelut oli ainaista tuloksetonta inttämistä siitä kumpi on oikeassa. Liian erilainen kumppani voi olla rasite, toista kun ei voi muuttaa.
Kuulostaako tutulta? - tapaus........
Ei tule tuosta suhteesta mitään...
Jo kysymyksenasettelu paljastaa asenteesi; jos miestä "pitää" tavata. - --
Vaikutatte ehkä turhan erilaisilta elämäntavoiltanne, tarvitsisit jonkun menevämmän tai ylipäätään jonkun joka ei takerru noin paljon tai jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255049Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634056Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743622Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515