Pettymys Kärcher SV 1902 -höyrypesurista

Pettynyt Kärcheriin

Vuokrasin Kärcher SV 1902 imevän höyrypesurin ja petyin tuloksiin pahasti. En saanut pesuhuoneesta kalkkia irti, en kaakelista enkä edes karkaistusta lasista. Kangassohvien pesu oli toivotonta, ne eivät puhdistuneet ollenkaan, eikä edes hajut lähteneet. Klinkkerilattian saumat oli toivotonta yrittää saada puhdistettua pienellä harjasuuttimella. Nopeammin työn tekee esim. kidesoodavedellä tai perinteisillä puhdistusaineilla. Aloin epäillä, että höyryn lämpötila oli liian alhainen ja laite viallinen. Käyttöohjeet olivat onnettomat ja epäselvät. Oliko odotukseni liian ruusuiset, koska nettisivuilla kaikki ovat ylistäneet konetta? Mikä minulla meni tässä vikaan, vai oliko kämppäni lika vain liikaa jopa höyrypesurille?
Olin jo hankkimassa konetta itselleni, mutta onneksi vuokrasin ensin, sillä 700 euroa kankkulan kaivoon on aivan liikaa. Oman kokemukseni perusteella en kehota ketään ostamaan konetta kokeilematta. Tuntui, että puhdistettavat pinnat pitäisi ensin itse hangata puhtaaksi ja sitten höyryllä korkeintaa huuhdella ne puhtaaksi. Aikamoinen työ tuohon koneen hintaan nähden.

62

54487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu.

      sillä itselläni on ko. laite ja olen käyttänyt sitä tyytyväisenä. Puhdistanut onistuneesti Lattian saumoja (muovimatto), kylppärin kaakelit / saumat, sohvakankaat (koirani sotkee sohvat välillä melko hurjaan kuntoon), auton istuimet ja lukuisia muita paikkoja.... Toki käytössä pitää olla tarkkana ettei töni konetta sillä se pysähtyy ja rupeaa lämmittään vettä uudestaan yms... ja seurata ohjeiden mukaisia imu / lämpötila / suutin säätöjä / vaihtoehtoja... Mutta joka tapauksessa laite hieman kallis ko. asioihin, mutta toimiva joka tapauksessa. Sekä lisäksi vielä, että laite ei todellakaan korvaa tavallista "tehokasta" imuria !

      Terveisin
      Putsari

      • kuhohoihoi

        Hankinta listalla myös mutta jos ei kerran korvaa imuria niin pelkäksi pesuvehkeeksi tuo on kyllä turhan kallis...


    • Tahtoo Kärcherin

      Meillä on koko asunnossa (reilut 100 neliötä) vaaleaa laattaa lähes valkoisilla saumoilla. Tai saumat olivat valkoiset uutena 4,5 vuotta sitten, nyt lähinnä harmaat :-(. Sukulaiset ostivat ko. laitteen ja kävivät juuri tekemässä meillä testauksen, saisiko ne harmaat saumat taas valkoisiksi. Testi onnistui niin hyvin, että meillä laite meni hankintalistalle.

      Em. syystä epäilyttää, että käyttämässäsi laitteessa oli vikaa. Vai oliko syynä huono käyttöohje? Laitteen pitää antaa lämmetä melko pitkään ennen käyttöä, joten jos pistit koneen käyntiin ja aloit puhdistuksen, höyryn lämpötila oli varmasti liian alhainen. Sivustolta www.karcher.com muuten löytyy ko. laitteen käyttöohje (international versio, jossa myös suomenkieliset ohjeet).

      • onks tietoo

        ko laitteen käyttöohjeessa suositellaan vesiseosta 50 % vesijohtovettä ja 50 % vettä josta on poistettu mineraalisuola, hmmm, mitä tämä jälkimmäinen nyt on?Alueella jossa asumme on käsittääkseni aika kalkkipitoinen vesi.


      • Kovin pettynyt
        onks tietoo kirjoitti:

        ko laitteen käyttöohjeessa suositellaan vesiseosta 50 % vesijohtovettä ja 50 % vettä josta on poistettu mineraalisuola, hmmm, mitä tämä jälkimmäinen nyt on?Alueella jossa asumme on käsittääkseni aika kalkkipitoinen vesi.

        Minä ostin myös SV 1902 pesurin ja on samat kokemukset. Mitään ei saa puhtaaksi. Rupesin tutkailemaan höyryn lämpötilaa ja se on todellakin kovin kylmää. Kun antaa laitteen lämmetä 15min, niin muutaman sekunnin tulee aika kuumaa höyryä, mutta jo 10s päästä höyryn voi suunnata vaikka käteensä eikä palovammoista ole pelkoa.


      • ohoioioi
        Kovin pettynyt kirjoitti:

        Minä ostin myös SV 1902 pesurin ja on samat kokemukset. Mitään ei saa puhtaaksi. Rupesin tutkailemaan höyryn lämpötilaa ja se on todellakin kovin kylmää. Kun antaa laitteen lämmetä 15min, niin muutaman sekunnin tulee aika kuumaa höyryä, mutta jo 10s päästä höyryn voi suunnata vaikka käteensä eikä palovammoista ole pelkoa.

        Kai tiesit, että höyryn puhdistava vaikutus ei liity lämpötilaan mitenkään?

        Höyryssä ei ole ole pintajännitystä, jolloin höyry pääsee tunkeutumaan lian ja pinnan väliin ja lika irtoaa.

        Vedessä on pintajännitys eikä vesitunkeudu. Perinteisesti veden pintajännitys on poistettu saippualla, jolloin vesi pääsee paremmin tunkeutumaan.

        Höyryn molekyylikoko on myös pieni ja "puhdas vesi" on hyvin agressiivinen aine, jolloin höyrymolekyylit pääsevät hajottamaan likaa.
        Asiaa voi käytännössä testata metallipellillä. Suihkutat toiseen peltiin vesijohtovettä ja toiseen peltiin höyryä. Höyrytetty pelti ruostuu silmissä, toisin kuin pelti jota vain kastellaan.


      • Don Mega
        ohoioioi kirjoitti:

        Kai tiesit, että höyryn puhdistava vaikutus ei liity lämpötilaan mitenkään?

        Höyryssä ei ole ole pintajännitystä, jolloin höyry pääsee tunkeutumaan lian ja pinnan väliin ja lika irtoaa.

        Vedessä on pintajännitys eikä vesitunkeudu. Perinteisesti veden pintajännitys on poistettu saippualla, jolloin vesi pääsee paremmin tunkeutumaan.

        Höyryn molekyylikoko on myös pieni ja "puhdas vesi" on hyvin agressiivinen aine, jolloin höyrymolekyylit pääsevät hajottamaan likaa.
        Asiaa voi käytännössä testata metallipellillä. Suihkutat toiseen peltiin vesijohtovettä ja toiseen peltiin höyryä. Höyrytetty pelti ruostuu silmissä, toisin kuin pelti jota vain kastellaan.

        kyllä se osiltaan perustuu, koska höyryn lämmön on lian irroituksen ohessa tarkoitus tappaa bakteerit. jotenka siihen tämän laitteen lämpövastuksen teho ei taida riittää.


      • Don Mega
        Don Mega kirjoitti:

        kyllä se osiltaan perustuu, koska höyryn lämmön on lian irroituksen ohessa tarkoitus tappaa bakteerit. jotenka siihen tämän laitteen lämpövastuksen teho ei taida riittää.

        tietenkin voi argumentoida että jos lika edes irtoaa niin siinä mukana suurin osa bakteereistakin


    • on RugDoctor

      Tämän pesurin aineilla lähtee jopa homepilkut ulkokalusteiden pehmusteista ja kodin matot voi pestä paikoillaan. Lika lähtee takuuvarmasti, koska pohjassa oleva harja harjaa ja tamppaa, kerää kaikki eläinkarvat ja heittää likasäiliöön sen hienon hiekan mihin imuri ei tehoa. Joko vesipesuna tai kuivapesuna. Matot ja sohvat. Pesuaineet todella tehokkaita ja tahranpoistoaineissa hajunpoistoaine. Bakteeripohjainen eli poistaa hajut, ei peitä. www.rugdoctor.fi

    • höyry toimii

      käyttäkää nyt ihmiset järkeä! kalkki on kiveä ja ei voi lähteä höyryllä. lika pitää saada yhtä kosteaksi kuin silloin kun se on tarttunut pintaan. liuotus on kaiken a ja o. www.teknosteam.com löytyy kunnon laitteet.

      • irlispirlis

        Mua ärsyttää kun tuotteen tietoa ei voida laittaa reilusti esille, vaan pitää kysellä erikseen. Tuo olisi kiinnostavin, mutten jaksa/viitsi keskustella kenenkään kanssa, vaan haluan hinnan ja luen tuolta sivulta tiedot ja teen päätökseni. Piste. Nyt olen kallistumassa Kärsherin sv 1902 malliin.


    • puhtaaksi höyryllä

      Käytän siivoukseen Tecnovap merkkistä höyrypesuria. Oma koneeni on Junior star MAX 10. Tässä osoiteesta saat lisä tietoa www.hopute.fi

      • ihmettelijä_35

        Tuskin kotikäyttöön tarkoitettuja, vaikka varmaan tehokkaita.


    • höyrypää121

      Ostin myös itselleni kärcher sv1902 höyrypesurin ja opiskelin laitetta kunnolla ennen käyttöä. Kun tietää, mitä ja miten sillä tekee, niin hyödyllinen kapistus se on. Aluksi pesin sillä yhden matoistani, tuli selvästi kirkkaampi ja lähti hiekat, hiukset ja pöly. Huomenna on loppujen mattojen ja sohvan vuoro. 5 minuuttia tuota mattoa sillä imuroin ja oli vielä täyttösäiliökin aivan täynnä vettä, että kyllä sillä helposti pystyy suuremmatkin alueet siivoamaan. Tuon pesurin kanssa täytyy osata käyttää niitä lisävarusteita, oikeaa imutehoa ja höyrytehoa, jotta sen kanssa siivoaminen voi sujua nopeasti ja mukavasti. Ilman sitä ei ole toivoakaan..

      Ohjeet on ihan hyvät, mutta vähän aluksi sekavat kylläkin. Mukana tulee kuljetuskassi lisätarvikkeille, johon pientä armeijatyylistä pakkaustaitoa käyttäen kaikki varusteet varmasti saa tungettua.

    • Kuluttajatar

      Ajattelin ostaa itselleni vihdoin kunnon imurin/ "puhdistushärvelin", mutta vertailu on hiivatin hankalaa. Mikä ihme siinä on, ettei voi selkeästi ilmoittaa ominaisuuksia ja hintaa niin, että kuluttaja voisi vertailla.
      Ymmärrän, että myyjät on huolissaan siitä, että kaikki ominaisuudet noin hintaville tuotteille ei tule esiin. Mutta eikö löytyisi joku mainonnan ammattilainen joka osaisi täräyttää tiedot selkeässä ja realistisessa muodossaan nettiin ?
      Ostaminen on tehty tosi työlääksi ja sitten on vielä tämä tuotteiden myyjien välinen kilpailu, joka pilaa kiinnostuksen koko puhdistusjärjestelmään.
      Selkeempää on ostaa hyvä perusimuri ja jatkaa siivouksiaan ihan entiseen tyyliin.
      Olen siis koettanut selvitellä näiden Rainbow, Hyla, Dolphin ym koneiden hintoja ja ominaisuuksia. Sekä pohdiskelin myös tuota Kärcheriä.
      Onko kenellä kokemuksia Rainbowsta tai Hylasta ?

    • höyrypää121

      nytten on koirankarvat saatu täydellisesti ja sataprosenttisesti imoroitua autosta kärcher sv 1902 höyrypesurilla. Tuli mustaa vettä myös kun autoverhoilu imuroitiin ensimmäisen kerran 10 vuoteen. Vielä suuremmalla työllä sisätiloista saisi kuin uuden auton veroiset, kulumista lukuunottamatta.

    • marymom

      Ostin juuri tuon 1902-imurin ja en kyllä ymmärrä kun odotan tuon ohjekirjan mukaisen ajan kunnes höyryn merkkivalo syttyy, että voi ryhtyä puuhaan; höyryä tulee kunnolla muutaman sekunnin ajan, jonka jälkeen valo sammuu ja ennen pitkää höyryn tulo lakkaa? Sitten taas hetken kuluttua valo syttyy ja voi tehdä pikkuhetken hommia. En ymmärrä, varsinkin kun pakkauksen päällä mainostetaan muistaakseni nimenomaan, että on continuous steaming.

      Mitä teen väärin?

      Kärcherillä on kyllä joku neuvontapuhelin, mutta sen verran virastomaiset aukioloajat, että aina kun minulla olisi aikaa tätä asiaa setviä, ei löydy jeesiä. Joten, josko täällä sattuisi olemaan asiantuntijoita paikalla?

    • petäjistö

      Moi,

      1902, se höyryn tulo lakkaa jos sen heti laittaa puhaltamaan kun valo syttyy. Valon pitää antaa palaa n. 2-3 min ja sitten se on valmis! Kärsivällisyyttä!

    • Itsellä pikkunen 1122 ja kyllä lähtee vaikkei olekaan imua. Laittaa pesurin päälle ja pitää kahvitauon. Sen jälkeen kyllä höyryä riittää. Jostain olin katsovinani että litrasta vettä tulisi 1400 litraa höyryä. Ja kyllä sitä tutuu riittävän. Hellan levyjen ympäryksetkin puhdistuu näytäs tänne. Viimeeksi pesin auton moottorin :o) Ei yhtään häpeä uutta, tuli kerrasta siisti.

    • höyrypää121

      mitä itse tuolla sv 1902:llä pesen niin kyllä se jaksaa täydellä teholla puskea kuumaa höyryä niin kauan kunnes on kaikki siivottu, vettä vaan pitää osata lisätä ennenkuin se merkkivalo syttyy, sitten on jo liian myöhäistä ja veden höyrystäminen kestää jonkin aikaa taas.

      Yksi juttu mikä kannattaa ottaa huomioon on se, että kun laitteella aloittaa höyryttämisen, niin ensimmäiset 10 sekuntia tai enemmän voi laitteesta vain tipehdella vesipisaroita (alussa luulin että laite on rikki tai jotain). Mutta kun odottaa vähän aikaa ja pitää höyrytysnappia pohjassa vähintään tuon 10 sekuntia, niin höyryä alkaa sitten tulemaan eikä sen jälkeen katkoja tule ellei vaihda höyrytystehoa.

    • Kiiltosauma

      Mä olen myös katsellut Kärcherin höyrypesureita. Nyt huuto.netissä näyttäis olevan tollanen sv1802, takuuta jäljellä ja about puoleen hintaan siitä mitä kaupassa maksais. Katoin että se on tosi samanlainen kuin tuo 1902 ominaisuuksiltaan, mutta onko jolloin tästä mallista käytännön kokemusta? Kannattaako hankkia vai kytätä tuota sv1902 mallia?

    • outoa on

      sv1802 maksaa reippaan neljäsataa euroa... 1902 sen 599e.

      Itse mietin vielä ostamista, koska niin vähän kokemuksia tuntuu olevan. Eniten kiinnostaa juuri ko. mallin kyky putsata sohvat ja matot puhtaaksi.

      Sinällään tätä varten on imeväpesuri, mutta kiinnostaisi nämä höyrypesurit monipuolisuuden vuoksi. Jotenkin hassua, ettei Kärcherin sivuilla sen enempää kerrota sohvan pesemisestä. Vain raikastamisesta!?

      • nukkamatot?

        Mahtaakohan sv1902 kyetä lainkaan nukkamattoihin?


    • Kuluttaja ja asiakas

      Ostin Kärcher SC 1402 höyrypuhdistimen toimi kaksi päivää ja kolmentena päivänä ei tullut enää kuumaa höyryä. Vein pesurin liikkeeseen takaisin lähettivät sen huoltoon, ei löytynyt vikaa pesurista. Kummastuttaa vain se, että myyjä ja maahantuoja kertoivat höyryn olevan 130 C astetta suuttimen päästä mitattuna, no myöhemmin kävi ilmi että tämä olikin vain arvio ja käyttöoppaaan teknisissä tiedoissa ei puhuta höyryn kuumuudesta mitään. Se siitä sitten, puhua voi mitä vaan, mutta kun ei ole lämpötilasta mustaa valkoisella, niin kuluttaja ei voi mitään.
      Ehkä höyrypuhdistin olisi hyvä jos sattuis toimimaan.
      Kallista puhdistamista tuli.

    • höyrypää121

      Paljon on valitettu noista "ei tule kuumaa höyryä" vioista, itsellä ainakin tulee omasta sv 1902 imurista kuumaa höyryä tuntikaupalla putkeen vaikka kovalla paineella, jos niin haluaa. Pitää vain odottaa 20 sekuntia nappia painaen, että höyryä alkaa tulemaan. Tätä pientä "sivuseikkaa" ei ole missään ohjeissa huomattu mainita, että höyryn tulemista voi joutua odottamaan vähän aikaa.

      Itse ostin kesällä kärcher sv 1902 imuroivan höyrypesurin ja nyt noin puolen vuoden jälkeen vasta olen oppinut sitä käyttämään OIKEIN. Se on enemmänkin monitoimilaite kuin tavallinen imuri ja se todellakin tuo rahalle vastinetta.

      Nykyään siivoan meidän kaksion lattiat ja matot 1,5 tunnissa, sisältäen imuroinnin ja pesun sekä lattioille että matoille. Meillä on kaikenlisäksi koira niin molemmat meidän matot kerää ne karvat alle kuukaudessa niin, että niitä ei kyllä saisi pois tavallisella imurilla mitenkään, ellei ole yhtä tehokasta lisävaruste arsenaalia kuin tuon kärcherin mukana tuli. Normi-imureissa kun ei yleensä ole lattiasuuttimessa harjapäätä, joka keräisi karvoja. Lisäksi oli kyse mistä liasta tahansa, niin höyrytys imu kyllä sen irrottaa, myös mattojen pintapöly lähtee irti niin kuidun sisältä kuin päältä ja karvat lähtevät hyvin irti kosteina.

      Toki tämä laite ei korvaa perinteistä mattojen pesua.

      Jos olet harkitsemassa höyrypesurin ostoa, niin minulla on joitakin neuvoja..

      - Jos tahdot imevän höyrypesurin, niin joudut pulittamaan 600 euroa tästä kärcherin mallista.
      Onko se sen arvoista? Siitä voi olla monta mieltä, mutta laitteella on omat etunsa verrattuna perinteiseen siivoamiseen.. se on fakta. Et maksa tyhjästä, jos hankit imurin. Suosittelen lukemaan laitteesta kärcherin omilta sivuilta tai myyjien sivuilta, laitteesta on paljon tietoa saatavilla netistä. Itse tein päätöksen niihin tietoihin nojaten.

      - Marketit mainostavat tavallisia höyrypesureja, koska ne ovat huomattavasti halvempia ja useamman kuluttajan ulottuvilla. Itse en kuitenkaan ikinä ostaisi tavallista höyrypesuria. Miksi? Pitäisi käyttää ja säilyttää kahta eri imuria, sillä tavallinen höyrypesuri ei imuroi, joka taas tarkoittaa sitä että joudut ensin imuroimaan lattian toisella laitteella ennen pesua ja sitten kaivamaan toise imurin tilalle. Epäkäytännöllistä ja hankalaa! Lisäksi joudut käyttämään rättejä, jotka likaantuvat hyvin nopeasti höyrypesurin kanssa, joten joudut ravaamaan rättiä pesemässä kokoajan, imevällä höyrypesurilla sinun ei tarvitse käyttää rättejä sillä laite imee märän lian sisäänsä. Lisäksi imutehon menetyksellä menetät paljon laitteen ainutlaatuisia ominaisuuksia, kuten kaatuneen ämpärin veden imurointi tai kattojen puhdistus.. näin esimerkiksi. Myöskään matot eivät puhdistu yhtä tehokkaasti.

      - Jos etsit helppoa ja vaivatonta siivoamista, älä laita rahojasi höyrypesuriin, vaan robotti-imuriin. Höyrypuhdistus on edelleen rankkaa siivoustyötä. Vaikka epäilen vahvasti robotti-imurien kykyjä pystyä samanlaiseen tulokseen..

      - Valmistaudu siivoamisen jälkeiseen laitteen puhdistustyöhön kumihanskoin, sillä laitteen lisäosat tulee puhdistaa siivoamisen jälkeen (ei vaikeata eikä monimutkaista, helpoksi tehty, itsellä menee 5-10min.

      - Kannattaa ottaa myös huomioon, että laite on painavampi kuin tavallinen imuri, mutta siinä on hyvä kantokahva.

      - Tutustu kuinka sinun asunto soveltuu laitteelle, lattiapinnat yms. Kuuma höyry voi vahingoittaa parkettia, vaikka laite ei jätä vettä lattialle ollenkaan imun ollessa päällä. Itse käyttäisin laitetta pienemmällä teholla parketilla ja laminaatilla. Kivi, laatta ja muovilattiat on helpoimmat pinnat puhdistaa. Itsellä ei ole kokemusta parketti tai laminaatti lattioiden pesusta tällä laitteella, voi olla että näitten pintojen kanssa joudut käyttämään rättiä lattian suojaamiseen höyryltä. Kärcherillä varmasti osataan vastata kysymykseen. Toisaalta parketti ja laminaattilattiaan lika ei "Jää kiinni" yhtä pahasti kuin esim muovilattiaan, silloin puhdistus ei ole niin raskasta. Kivi ja laattalattiahan on tälle laitteelle unelmapinta, eikun höyry päälle ja puhdasta tulee niin että hujahtaa.

      - Valmistaudu pienimuotoiseen opiskeluun, sillä laitteen tehokas käyttö vaatii tottunutta käsittelyä. Ohjekirjaan on välttämätöntä tutustua.

    • pesuri pesuriksi

      Harkitsin pitkään 1902 vai 4002 se. Ostin 4002 se:n ja tyytyväinen olen. Nyt on sohva raikas ja puhdas kuin uusi, samoin matotkin raikkaita ja kuivuu nopeasti.

      Höyryllä on varmasti käyttökohteensa, mutta en jaksa uskoa, että sillä höyryllä juuri muuta "pesisi" kuin tasaisia kovia pintoja puhtaaksi. Se höyry ei niin kovalla paineella tule, että lentäisi maton sisälle - vielä vähemmän se rasvaa yms. irrottaa, kun ei sisällä aktiivisia ainesosasia.

      Ajattelin kyllä ostaa vielä erillisen höyrypesurin höyrytyskohteille :)

      4002 SE ei mielestäni ole kovinkaan hyvä kuivaimuri, mutta kuivaimuriksi en sitä ostanutkaan vaan tekstiili- ja mattopesuriksi. Varmaan kuivaimurinakin se menee imurin puutteesta, mutta suulakkeet on aika kehnoja, jonka takia imutulos esim. matolla ei ole kyllä kovinkaan kummoinen. Sen sijaan pesussa sulakkeet toimii ja imee tehokkaasti veden pois.

      Ei haise enää karvamatto pahalle vaan raikkaalle - yllätyin positiivisesti, että karvamatonkin sai pestyä tuolla, mutta hidasta hommaa, kun piti suihkuttaa enemmän huuhteluvettä hitaasti pintaan. Tasaiset matot on helpompi pestä tuolla kuin tuollaiset karva/ryijymatot.

      • ihmettelijä_35

        Kärcher 4002 on pesevä imuri ei höyryimuri!!!
        Kärcher 1902 on höyryimuri!


    • ilman pesuaineita

      minullakin on kärsherin imuroiva höyrypesuri.
      ja olen osittain samaa mieltä kuin "höyrypää121" kirjjoitti.
      mutta mutta minä väitän että korvaa ihan pesun, eli enpä ole isoja mattoja pessyt enää muuten. onpa kokemusta myös lapsen ripulin pesusta nukkamatolta. -> eli työ sujui seuraavasti.: ensin isoimmat pois paperilla, mitä sain. ja sitten kiikutin maton ulos kuistin reunalle ja täsmäsuuttimella pelkällä höyryllä suihkutin paineella kaiken irtonaisen löysän pois. jonka jälkeen imin ja pesin useaan kertaan saman paikan. lopputulos puhdas ja raikas ja maton sain lattialle takaisin jo illalla.

      itse käytän paljon sitä myös pelkkänä imurina, jolla lähtee hyvin nukkamatoista ja keinokuitu matoista hiukset ja nukat ym. ja jos tarvetta hiukan höyryä ja lähtee tahrakin.

      on totta että pesurissa ei ole, eikä saa käyttää mitään pesuainetta. eikä imeä pesuaineliuoksia. se voi hajottaa koneen.
      ja pitää muistaa käyttää vaahdonestoa likaisen veden säiliössä.
      ja kun on oikeat osat oikeanlaiseen työhön, homma sujuu.

      pesen kylpyhuoneen joka viikko ja vessan 2-3 kertaa viikossa pesurilla. ja ei tarvitse pesuainetta. kuuma höyry desinfioi ja ei tarvitse hajuherkkänä kärsiä pesuaineiden voimakkaista tuoksuista.

      pesen pesurilla myös peilit ja lattiaakin pesen, samoin keittiän kaapin ovet ja keraamisen lieden pinnan ilman pesuainetta, höyrytän täsmäsuuttimella ja pyyhin kuivalla sideharsolla kosteuden ja lian pois kevyesti. auton penkeiltä lähtee lika suit sait. käy autoimurina ja auto pesurina. ja heti voit istua pesun jälkeen auton penkille, eli imu poistaa kaiken kosteuden heti.


      käyttö vaatii opettelua ja kokemus tuo parhaan tuloksen laitteen käyttöön.

      ja kalkkisaotumat vaatii usean käsittelyn ja sitkeys palkitaan. mutta kun pesee kerran viikossa ei kerry kalkkia seiniin.

    • kuratpois

      Olin pyytänyt mieheltäni höyrykonetta lahjaksi ja ei sitä konetta kuulunut vaikka olin perustellut ostoa kaikin mahdollisin tavoin. Tänään minulla meni hermot lapsien kuraisten kenkien takia "jälkiä koko talo täynnä." . netanttilasta.fi katsoin mutta päädyin ostamaan täältä http://www.oivarauta.fi/cgi-bin/webiokauppa?Imurit_&_Puhaltimet/Karcher_SV1902_imuroiva_hoyrypuhdistin&naytasivu=25&id=69&saitti=oivarauta
      olismieli tehnyt hankkia samalla ikkunapesurikin mutta budjetti ei valitettavasti antanut myöten.

    • ikkunan pesuri?

      No eikös tuon 1902:en pitäisi olla mainio laite myös ikkunan puhdistamiseen?
      Kelläään siitä kokemuksia?

    • Kärcher SV 1905

      Tuli ostettua viikko sitten Kärcher SV 1905 eli se uudempi malli.
      Aivan loistava, korvaa perinteisen imurin, on jopa tehokkaampin.

      Kaasugrillin pesin myös sillä, tosin siihen hommaan käy ihan ilman imuakin oleva malli.
      Erittäin pinttyneisiin ikkunoihin ei tehoa niin hyvin kuin saman valmistajan 250 -ikkunapesuri, mutta kunhan ikkunat pesisi edes kerran vuodessa, uskon ettei ongelmia ole.

      Ilmanvaihtokojekin lämmönvaihtimineen oli helppo pestä.
      Matoista tulee puhtaat ja raikkaat, kuten sohvasta, sohvatyynyistä, petauspatjasta jne....
      Ja pesinpä myös taulutelevision ruudunkin :)
      (Kyllä, televisio toimii vielä).

      Hetken aikaa hankintaa tuli mietittyä hinnan vuoksi, mutta eipä kaduta yhtään näiden käyttökokemuksien perusteella.

    • kokojjojok

      Ostin juuri Kärcher 1902 imuroivan höyrypesurin. Plussia ja miinuksia:

      pienet kolot puhdistaa vaivatta! Rätillä ei pääse joka paikkaan, esim. kun muutimme höyrytin ja imuroin pienellä kohdesuuttimella vanhojen asukkaiden jäljiltä kammottavan likaiset roskissangot ja vaunumekanismit, pesukoneen pesuainesäiliöt, kuivausrummun kolot ja suodattimet.

      liesituulettimen metalliverkko puhdistui hetkessä ´vaivatta suutin se pieni pussukkarätti. Samoin oli helpompi ruiskuttaa höyryä liesituulettimen viereen kuin pahassa asennossa jynssätä rasvoja irti.

      - pinttyneitä likaisia muovilattioita ei puhdistanut riittävästi. Kun vedin uudestaan kumilastalla ja kostealla mikrokuituliinalla, tuli liina vielä aivan likaiseksi (pyyhin liinalla vielä useamman kerran, lika oli niin pinttynyttä). Sitten vasta lattian muovimaton pystyi vahata.

      Uunin pesussa helpotti, kun höyry meni pieniin paikkoihin esim saumoihin. Uunin lasin puhdisti paremmin kuitenkin partaterä/lasiraaputin. Höyrykin puhdisti, mutta partaterällä sai hetkessä pinttymät lasista pois.

      - kaappien tai hyllyjen pesussa (pölyistä) turha. Letkua on niin vaikea kuljettaa mukana. Helpommin sai isolla jättikokoisella mikrokuituliinalla vaatehuoneen ja keittiön hyllyt, seinät ja katot puhtaaksi.

      - kone on tosi painava, pyysin miestä kantamaan sen yläkertaan, kun on selkäni kipeä

      Jääkaapin ja pakastimen pienet kulmat, joihin ei rätillä pääse puhdistui kätevästi. Vanhojen asukkaiden jäljiltä jääkaappi oli kammottava. Nyt on kiva laittaa puhtaaseen jääkaappiin omat ruuat. :)

      Jatkossa ajattelin käyttää konetta laattojen höyryttämiseen ja puhdistamiseen kylpyhuoneessa ja vessassa. Ikkunanpesua en ole vielä kokeillut, enkä kokolattiamattoa, autoa ym.

      Ohjeet kannattaa lukea huolella ja käyttää erilaisia suuttimia eri kohdissa. Tosiaan, aluksi 10 sek tulee vesipisaroita, ennen kuin höyry alkaa. Mutta imuroivalla osalla voi pisarat imeä helposti pois. Osat pitää muistaa huuhdella käytön jälkeen, siihen tuli mukana myös putkien pesuharja.

      Maksoin magnetista ostettuna 567 toimituskuluineen.

      • Kärcher SV 1905

        Hyvä raportti kirjoittajalta "kokojjojok".
        Tosin itse olen tyytyväisempi laitteeseen.

        Ja nyt on vähän pidemmältä ajalta kokemusta.
        Ei ainakaan fiilikset ole huonontuneet, laite tosiaan toimii :o

        Kallis se on ostaa, mutta mielestäni (ja mammankin mielestä) hintansa väärti.


    • diipadaii

      Mulla kävi joku myyntiedustaja esittelemässä italialaista höyrypesuri-imuria. Homma toimi ja kaikenkaikkiaan kärseri tuntuu olevan kovin muovisen oloinen. Hintaa oli reippaasti enemmän kuin kärserillä mutta nyt on jo tulut markkinoille kotitalouksiin sopiva malli joka maksaa hienen alle tonnin. Nuo esittelykoneet oli lähinnä ammattikäyttöön tarkoitettuja. Laitan merkin kun löydän käyntikortin

    • sannaaaa

      Mulla on ollu se pienempi säiliöinen kone sv1802 hetken.
      Ikkunoiden pesu on onnistuu parhaiten.

      En tajua miks tossa mun omassa on se suulake ihan tajuttoman jäykkä. Siis ei käänny muutakun käsin pyörittämällä. Oon jo miettiny et mitä öljyy tms. siihen saumaan laittasin. Pelkännä vaan että se on sitte lattiassakin.

      Se suulake on myös kamala putsata kun on höyryimuroinut maton. tulee nukkaa niihin koniin harjoihn perällä.

      Miksi en saa mattojani niin puhtaaksi kun mäntysuovalla ja porstalla? Mitä suutinta käytätte?

      Ylipäältänsä oon hukas suuttimien kans...

    • Kirby on loistojuttu

      Suosittelen kirby pesuria. Meillä kävi esittelijä ja oli niinnuskomattoman edullinen että ostettiin se heti. Vain 3600e. En voinut silloinnuskoa että tälläisen laitteen saa näin edullisesti. Lopulta ostin jokaiseen talomme huoneeseen oman kirbyn.

      • No niin.

        Opettele nyt hyvä ihminen suomenkieli, ja oikeinkirjoitus. Onko pilkun käyttö sinulle aivan tuntematon asia?
        Takaisin koulun penkille tuollaiset pönttöpäät.


      • Anonyymi

        heheh, kuka uskoo mahtava kommentti, olisit nyt vähän edes yrittänyt
        ootko niiko vitsillä tänne kirjuutellu pehmosia
        kirpy ja lirpy hahahhaha


    • perap1

      Kannattaa muuten vuokrata tuo Kärcher 1902 pesuri ennen ostopäätöstä. Meinasin ostaa ilman imutoimintoa olevan mallin, mutta onneksi vuokrasin kokeeksi. Kärcher 1905 tuli sitten ostettua kokemusten perusteella ja tyytyväinen olen ollut vaikka kallishan tuo oli.

      Vuokrakoneita löytyy Kärcheriltä ja edullisesti tuolta irent.fi palvelusta.

      http://www.irent.fi/search/list?search_txt=1902&id_item_category=first&search=     

    • merja5

      Kärcherin SV 1902 maksaa kaupassa reilut 600€ ja vuokraus muutaman kympin päivässä....

    • pettymys1

      Tuli hankittua Kärcher 1905. Toimi kaksi päivää.
      Kolmantena päivänä imuri ei suostunut tottelemaan kahvaa ja kahvassa olevia painikkeita (höyrytys, imuri päälle/pois, imutehon säätö).
      Imuri käynnistyy saman tien imuroimaan kun painaa imurin rungosta on/off kytkintä.

      Höyrytys ei siis enää toimi. Tavallinena imurina vielä toimii, mutta imutehoa ei voi enää säätää.

      Kun olin aikaisemmin hankkimassa raksaimuria, niin urakoitsija ja pari työmiestä varoittelivat hankkimasta Kärcher merkkiä.
      Heillä oli kokemusta, että ne kestävät aina pari päivää ja hajoaa sitten (myös kalliimmat mallit).
      Tässä kävi juuri niin kuin he varoittelivat vaikka tuote onkin eri.
      Nyt sitten odotellaan uutta tilalle, mutta harmittaa että kun ei ole aikaa odotella.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut 14vuoden aikana kaksi. Kärcherin teollisuusimuria,"ravistavia"Teen ammatikseni kylppäreitä ja sisäremppoja,en vaihtaisi muuhun merkkiin.Muistakaa välillä huoltaa niitä,esim pääsuodin irti ja painarilla puhtaaksi suodin.Remonttitöissä näkee useasti asentajia jotka ei välitä laitteiden puhdistuksista ja sitten mennään haukkuu laite huonoksi kun se hajoo.


    • 123987654

      Puoli vuotta sitten tuli hankittua Kärcher 1905. Hyvin on pelannut kotona. Vähän kun perehtyy laitteeseen voi sitä käyttää kaikkeen puhdistamiseen. Viikottainen sunnuntai siivous sujuu kahdessa tunnissa 90 m2 asunnossa. Imuroiden ja pesten laminaatti lattiat ja samalla matot sekä sohvat myös WC:n, kylpyhuoneen ja saunan kaakelit. Nyt vkl:na kokeilin peileihin ja ikkunoihin. Täytyy sanoa että puhdasta tulee vaivattomasti ja tarkasti.

      Muutama asia koneessa ärsyttää, yksi on koko ja että se pitää laittaa osina kuivumaan käytön jälkeen, sekä virtajohdon joutuu kerimään laitteen ympärille. Käyttäessä joutuu meidän kotona vaihtamaan kaks-kolme kertaa veden laitteeseen sekä lisäämään höyryvettä kolmisen kertaa siivoksen aikana.
      Mutta ehdottomasti oli hankkimisen arvoinen laite.

    • Toimiiko vieläkään?

      Kolmisen viikkoa sitten tuli mullakin hankittua Kärcher 1905. Heti sitä sitten kokeilemaan. Kone ei kunnolla höyryttänyt, valutti vaan vettä lattialle. Imuteho kyllä oli hyvä. Kone meni sitten huoltoon ja viipyi siellä parisen viikkoa. Vaihtoivat jonkin höyryputken ja koneen piti olla kunnossa. Nyt tulee höyryä, mutta edelleen myös hieman tiputtelee vettä. Välillä tuntuu tulevan pelkkää höyryä, mutta välillä vettä tulee enemmänkin. Puhdistin koiran petiä, niin piti varoa, ettei roisku kuumaa vettä jaloille. Ei kai sen näin pitäisi toimia?

    • 16+20=?

      Meillä sv1902 toiminut ilman ongelmia jo 2-vuotta. Suht aktiivista käyttöä ollut viikoittain.

      • Aino701

        Minäkin hankin juuri SV 1902 mallin. Käyttöohjeet ovt kyllä hieman tulkinnan varaiset.Esimerkiksi se, että ennen ensimmäistä käyttökertaa vesisäiliö on täytettävä kaksi kertaa, eihän sinne säiliöön mahdu, kuin yksi puolen litran annos vettä kerralla.
        Höyrypuhdistuksen aikana paineenosoittimen valo sammuu lähes heti, kun painaa käsikahvan höyrypainiketta. Ohjeissa ei sanota voiko silloin edelleen höyryttää vai pitääkö odottaa, kunnes valo taas palaa.
        Laite päästää äänimerkkejä vähän väliä, vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa.


      • Missä vika
        Aino701 kirjoitti:

        Minäkin hankin juuri SV 1902 mallin. Käyttöohjeet ovt kyllä hieman tulkinnan varaiset.Esimerkiksi se, että ennen ensimmäistä käyttökertaa vesisäiliö on täytettävä kaksi kertaa, eihän sinne säiliöön mahdu, kuin yksi puolen litran annos vettä kerralla.
        Höyrypuhdistuksen aikana paineenosoittimen valo sammuu lähes heti, kun painaa käsikahvan höyrypainiketta. Ohjeissa ei sanota voiko silloin edelleen höyryttää vai pitääkö odottaa, kunnes valo taas palaa.
        Laite päästää äänimerkkejä vähän väliä, vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa.

        Aino701, minulla on samantapaista ongelmaa. Ostin koneen (SV1905) tällä viikolla eikä sinne tosiaan mene vettä kuin se puolisen litraa, vaikka ohjeen mukaan pitäisi mahtua 1,2 0,5 litraa. Eli ilmeisesti vesi ei jotenkin mene sinne höyrytyssäiliöön asti ja sen vuoksi höyry ei riitä kuin hetken.

        Jos yrittää kurkkia sinne vesisäiliöön, siellä näkyy joku valkoinen tappi kallellaan. Liekö siinä vika? Nyt harkitsen palauttaisko (ostin verkkokaupasta niin on palautusoikeus) vai veiskö takuuseen.


      • Anne
        Aino701 kirjoitti:

        Minäkin hankin juuri SV 1902 mallin. Käyttöohjeet ovt kyllä hieman tulkinnan varaiset.Esimerkiksi se, että ennen ensimmäistä käyttökertaa vesisäiliö on täytettävä kaksi kertaa, eihän sinne säiliöön mahdu, kuin yksi puolen litran annos vettä kerralla.
        Höyrypuhdistuksen aikana paineenosoittimen valo sammuu lähes heti, kun painaa käsikahvan höyrypainiketta. Ohjeissa ei sanota voiko silloin edelleen höyryttää vai pitääkö odottaa, kunnes valo taas palaa.
        Laite päästää äänimerkkejä vähän väliä, vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa.

        Hei Aino,

        minulla on samanlaisia ongelmia. Miten sinun ongelmat ratkesivat?


    • Ei saa olla kiire

      Voivoi teitä narisijoita.... Mikään höyrypesuri ei toimi ilman OMAA mekaanista liikettä. Joten liha liikkumaan, mutta rauhallisesti, anna höyrylle aikaa vaikuttaa pinnassa hetken ennenkuin imet/pyyhit lian pois.

    • Halpis ja ihan ok

      Motonetin 59E maksava pesuri - ei ime mutta höyryttää aivan hyvin, toisella rätillä pyyhintä ja höyrypesurilla höyrytys. Lika / piintynytkin lattian muovimatosta lähtee ilman suurempia manöövereita Jääkaapin ovi kiiltää kuin uutena.

      Hellan paistunut lika ei tosin irtoa siihen tarvitaan patapataa tms.

      Suosittelen.

    • potenttiaalinen osta

      Hei

      Mistä sait vuokrattu SV 1902 mallin? Kärcherillä ei ainakaan tällä hetkellä ole imeviämalleja vuokrattavaksi.

    • Himosiivoja

      Hei

      Mistä sait vuokrattua imevän hyörypesurin?

    • Avana

      Itselläni on ollut kohta kaksi vuotta tuo 1902 ja en voisi olla tyytyväisempi, sitä pitää opetella ensin käyttämään, siihen menee oma aikansa, että homma alkaa toimimaan.. Malttia siis ihmiset.. Ja mä en enää pese kuin tuolla ikkunoita, tulee puhdasta ja ilman rantuja!

    • rikkinäinen

      ostin k.1905 höyryimurin. pesin sohvan. sammutin koneen. nyt ei toimi enää. painan virtakytkimen ja sitten ei mitään tapahdu.ohjeet luettu hyvin. mikä mättää?

    • Kumpi parempi

      Mikä noiden ero on SV 1902 / 1905 ?
      Onko käytännössä tai toimintatavassa jokin ero vai mikä ominaisuus nuo erottaa

    • Kone kainaloon

      Soitin tänään juuri maahantuojalle kysyäkseen SV1902 ja SV1905 eroja, niin sanoi koneiden olevan teknisesti samoja, mutta SV1905 on väriltään valkoinen ja sitä saa vain marketeista siinä on muutama lisäsuulake verrattuna SV1902:seen. No en alkanut valkoisesta väristä ja parista suulakkeesta maksamaan 100 € lisää, joten SV1902 tarttui mukaan Äimäraution K-raudasta.

    • kirsikka3

      Haluaisin puhdistaa kangas divaanisohvamme ja auton penkit mutta ei kyllä ole varaa kalliiseen höyrypesuriin. tietääkö joku halvempi hintaisen merkin joka soveltuisi juuri pehmustetuille huonekaluille?

      • tepa3

        Ei kannata ostaa höyrypesuria ilman imuria. Sillä ei tee yhtään mitään. Esim. tekstiileistä lika vain leviää tasaisesti kaikkialle. Imurilla se lähtee pois! Jos haluat halvalla selvitä, niin vuokraa hyvä pesuri.


    • paikat puhtaaksi

      Olen kiinnostunut Kärcherin SV 1802 tai 1902 imevistä höyrypesureista. Käyttökohteita olisi kylpyhuone, ikkunat, keittiö sekä auton tekstiilit. Tekstiilipintojen pesuunhan on ihan omat pesurinsa, mutta soveltuuko tuo imevä höyrypesuri esim. auton penkkien puhdistukseen? Lapsiperheen auton takapenkiltä kun löytyy likaa aina lirusta limpparitahroihin ;)

      • Kari851

        Sopii hyvin monelle eri kohteelle. Auton penkit lähtee yllättävän puhtaaksi kunhan malttaa tehdä huolellista työtä.


    • puhdasta

      No hankala vekotin tuo iso.Itse käytän pientä Kärcerin konetta riittä vallan mainiosti .
      No se kalkki kaakeissa kokeilie Zilibangia vaahtona ja anna vaikuttaa tai etikkaa tosin voit vähän hinkata vaikka taikasienellä ei sitä kauhean usein varmaan tarvitse tehdä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe