Pahoitteluni jos tämä aihe ei tänne kuulu, mutta suoraan sanottuna en uskalla kirjoittaa tästä SUTin kummallakaan foorumilla siinä pelossa, että mode heittää välittömästi niskaperseotteella ulos ja IP bannaa eikä takaisin ole tulemista.
Olen entinen SUTin jäsen n. 10 vuoden takaa. Erosin aikanaan, kun kiinnostus hiipui. No, nyt parin erikoisen tapauksen ansiosta innostuin uudestaan ja olen käynyt läpi juttuja tuolla foorumilla samoin kuin täälläkin. Mietin liittymistä takaisin SUTiin, mutta on ruvennut arveluttamaan koko asia, kun olen ymmärtänyt, että yhdistyksessä saattaa olla jotain kahnausta. Onko?
Virallisella ja "vapaalla" foorumilla ei saa olla eri mieltä ydinporukan kanssa? Ketähän siihen edes kuuluu... vanhoja tuttuja tyyppejä ei tuolla tunnu enää monta olevan. Kuka on "Rense" ja miksi ko kaveri suuttuu normaalista nettikeskustelusta? Onko siellä muita modeja joihin voisi vedota, jos oma teksti menee poistoon ja saa bannit turhaan? Niin kauan kuin ei mennä asiattomuuksiin niin ei ketään pitäisi hiljentää vain eriävien mielipiteiden takia. Ymmärsin, että tällä Rensellä on itsellään abduktiokokemus, eikä hän halua kuulla kritiikkiä abduktioista edes yleisellä tasolla. Esim. itse uskon, että moni (ei välttämättä kaikki) abduktiokokemus voisi selittyä unihalvauksella.
Minulle SUTiin liittymisessä kynnyskysymys on se, että suvaitaan ihmisten mielipiteitä. Itse olen kiinnostunut lähinnä ufo-ilmiön fysikaalisesta puolesta, vaikka en toki halua luokata henkisemmän puolen kannattajia. Mutta suvaitseeko tuo "henkisempi" porukka minua? Vielä, onko tämä henkinen porukka nykyään SUTin ydinklikki? Meneekö rahat hukkaan ja pahoitan vaan mieleni, jos liityn takaisin?
Kiitos jos joku valaisee asiaa. Pahoittelut vielä SUT-asioiden jauhamisesta tällä foorumilla.
Paluu SUTiin, mielipiteitä?
12
247
Vastaukset
- noone_
... kannattaa liittyä semmoisena päivänä, ko horroskooppi on posetiivinen... taikka soittaa jollekin kännykästä -ennustajalle.
- liasdfkjsdfkj
Trolli trolli trollliiii.
- Liittynyt 1988
itse niin yksinkertainen että pitää jollain foorumilla kysyä neuvoa siitä liittyäkö vai ei johonkin yhdistykseen niin on kyllä parasta olla liittymättä mihinkään.
Varsinkin kun ei edes tarvitse liittyä mihinkään jos kirjoittaa SUTin Vapaalle foorumille. - Höphöp
Liittynyt 1988 kirjoitti:
itse niin yksinkertainen että pitää jollain foorumilla kysyä neuvoa siitä liittyäkö vai ei johonkin yhdistykseen niin on kyllä parasta olla liittymättä mihinkään.
Varsinkin kun ei edes tarvitse liittyä mihinkään jos kirjoittaa SUTin Vapaalle foorumille."Varsinkin kun ei edes tarvitse liittyä mihinkään jos kirjoittaa SUTin Vapaalle foorumille"
Eihän sutin ykköskanavallekaan kirjoittaminen yhdistyksen jäsenyyttä edellytä, rekisteröitymisen vain.
- oldage
SUT sopii sinulle jos ufouskonnollisuus ryömii arkipäivääsi, jonka lisäksi tykkäät yhdistystoiminnasta ja sinulla on paljon ylimääräistä vapaa-aikaa. Muussa tapauksessa suosittelen liittymistä Tieteellisen Ufotutkimuksen Seuraan ja/tai UFO-Finlandiin.
- NakkilanVaraAlusta
Maalaako ne pisteillä? ne seurat siis?
- Hahailija-5
NakkilanVaraAlusta kirjoitti:
Maalaako ne pisteillä? ne seurat siis?
Koska UFO- Finland on tutkinut mitään ??
Tai TUS ??
Taitaa SUT olla ainoa joka todellakin tutkii asioita:
http://www.fufora.fi/ufodb/database.php - linkin takaa
Hahailija-5 kirjoitti:
Koska UFO- Finland on tutkinut mitään ??
Tai TUS ??
Taitaa SUT olla ainoa joka todellakin tutkii asioita:
http://www.fufora.fi/ufodb/database.phpainakaan mitään tutkimustoimintaa löytynyt. Lähinnä pikkupoikien kivalta leikiltä vaikutti.
- Rivijäsen
linkin takaa kirjoitti:
ainakaan mitään tutkimustoimintaa löytynyt. Lähinnä pikkupoikien kivalta leikiltä vaikutti.
Ehkäpä et vain ymmärrä tutkimusaineiston ja tutkimustoiminnan eroa? Vai ihan tarkoituksellako vähättelet havaintotietokantaa? Miten tutkimusta pitäisi sinun mielestäsi harjoittaa, jos tietokantoja ei saa hyödyntää?
Tutkimustoiminnassa ensimmäinen askel on pyrkimys eritellä ja käsitteellistää tutkimuksen kohteena olevaa aihepiiriä, ja sitä tuolta linkin takaa löytyy varsinaisen tutkimusaineiston ohella. Jos se johtaa myös kenttätutkimukseen, silloin on harjoitettu myös erästä tutkimustoiminnan muotoa. Tämä tarkoittaa esimerkiksi ufohavaitsijoiden haastatteluja objektiivisen tiedon kaivamiseksi.
Aloittajalle tervetuloa vain SUTiin takaisin. Riidat ovat takanapäin ja riitaisimmat henkilöt toivottavasti siirtyneet kilpaileviin lafkoihin. Yhdistyksessä suvaitaan hyvinkin monia eri koulukuntia. Foorumin moderaattori on muuten vain kannattajajäsen. - valehdella niin
Rivijäsen kirjoitti:
Ehkäpä et vain ymmärrä tutkimusaineiston ja tutkimustoiminnan eroa? Vai ihan tarkoituksellako vähättelet havaintotietokantaa? Miten tutkimusta pitäisi sinun mielestäsi harjoittaa, jos tietokantoja ei saa hyödyntää?
Tutkimustoiminnassa ensimmäinen askel on pyrkimys eritellä ja käsitteellistää tutkimuksen kohteena olevaa aihepiiriä, ja sitä tuolta linkin takaa löytyy varsinaisen tutkimusaineiston ohella. Jos se johtaa myös kenttätutkimukseen, silloin on harjoitettu myös erästä tutkimustoiminnan muotoa. Tämä tarkoittaa esimerkiksi ufohavaitsijoiden haastatteluja objektiivisen tiedon kaivamiseksi.
Aloittajalle tervetuloa vain SUTiin takaisin. Riidat ovat takanapäin ja riitaisimmat henkilöt toivottavasti siirtyneet kilpaileviin lafkoihin. Yhdistyksessä suvaitaan hyvinkin monia eri koulukuntia. Foorumin moderaattori on muuten vain kannattajajäsen.että korvasi heiluvat. Ettehän te saaneet edes neljässä kuukaudessa hoidettua vastausta päiväkummun tarjoukseen johon olisi pitänyt vastata 22.1.2010 mennessä. Kaikki aika meni tietysti siihen riitelyyn. On siinä mulla yhdistyksen hallitus....
- Rivijäsen
valehdella niin kirjoitti:
että korvasi heiluvat. Ettehän te saaneet edes neljässä kuukaudessa hoidettua vastausta päiväkummun tarjoukseen johon olisi pitänyt vastata 22.1.2010 mennessä. Kaikki aika meni tietysti siihen riitelyyn. On siinä mulla yhdistyksen hallitus....
Juuri sinun kaltaisistasi riitelijöistä on nyt päästy eroon, joten eiköhän hommat ala pikku hiljaa sujumaan paremmin.
- ap
Kiitos asiallisesti vastanneille! En ole trolli. Halusin tietää mitä muutoksia SUTissa on tapahtunut poissaoloni aikana. Uskoin, että täältä olisi ihmisillä puolueettomampia mielipiteitä ja toisaalta tuo SUT foorumin moden toiminta ahdistaa minua sen verran lukemani perusteella, etten halunnut ottaa riskiä banneista, jos kysyn asioita sieltä suoraan.
Omituisen riidanhakuista porukkaa tällä suomi24 ufo-foorumilla kyllä näyttää olevan. En tiennyt ufotutkijoiden olevan niin vaikea aihe joillekin ihmisille. Miksi pitää omaa pahaa oloa purkaa tuntemattomiin? En ymmärrä. No, taidan yrittää osallistua SUT-foorumille kokeeksi. Katson sitten takaisin liittymistä uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235025Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733603Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl692136Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272107- 1351644
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505