Täytyy aikuisella ihmisellä olla muitakin puheenaiheita kuin oman (erinomaisen, superälykkään) lapsen teot ja tekemättä jättämiset.
Kantsis varmaan muistaa, että muut ei ehkä ole aivan yhtä vaikuttuneita juuri SINUN jälkikasvustasi kuin sinä itse...
Pliis! Älkää jauhako lapsista töissä!
6
487
Vastaukset
- Meidän äiti tekee pa
Vaikka itsekin kyllä sorrun joskus lapsestani puhumaan. Mutta toki hän on osa elämääni ja siksi puheenaiheeksi joutuu (on itsekin toivonut, että ethän kaikkea kerro:D )
Kuitenkin koin sen rasittavana, kun kaikki mitä työkaverini suustaan laski, kertoi hänen pojistaan.
Myöskään pelkästään kenenkään kännisekoiluista, tyttö-/poikaystävästä, lemmikistä tai parisuhteesta ei jaksa loputtomasti kuunnella. Paitsi joku superkuuntelijan lahjoilla varustettu:)
Ottakaamme siis kuulija huomioon. - kolmen äiti
mutta kun meillä ihmisillä on tapana puhua niistä asioista, jotka ovat meille tärkeitä. Jos oikein inhottavasti ajattelee, niin ei ne jutut työpaikasta tai parisuhteesta ole sen mielenkiintoisempia kuin lapset. Itse tykkään kyllä keskustella lapsista sellaisten kanssa, joilla niitä on. Ne, taas joilla ei lapsia ole, heidän kanssa keskustelu on sitten sellaista hyvää päivää -kirvesvartta keskusteluja ja kun usein nämä tyypit ovat vielä niin oman elämänsä lumoissa ja usein pillastuvat kun sana lapsi edes mainitaan, niin eihä sitä passaa silloin suutaan aukaista, kiltisti vain kuunnella kun minä, minä, minä jne.
- ......mä vaan.....
Oma työpaikkani on melko naisvaltainen. Päätoimisia työntekijöitä noin 70, joista miehiä n. 10. Naista puolet äiti-ikäsisiä (alle 10v lapsia) ja loput mummoikäsiä. Nämä mummot on paljon pahempia kuin nuoret äidit. Heti maanantaina aamuna kaffepöydässä alkaa juttu, mitä lapsenlapset on viikonloppuna tehnyt.
Itselle on tulossa jälkeläinen kesällä, mutta on en ole siitä puhunut töissä kuin kahdelle hyvälle ystävälleni. En jaksa käydä hössötyskeskustelua näiden "mummojen" kanssa.... Sen keskustelun aika on vasta, kun on jotain keskusteltaa, eli syntymän jälkeen..... Lapsen tulo ei edes helposti paljastu näille mummoille, koska minusta tulee isä... ei äiti.. - mummeli tässä
......mä vaan..... kirjoitti:
Oma työpaikkani on melko naisvaltainen. Päätoimisia työntekijöitä noin 70, joista miehiä n. 10. Naista puolet äiti-ikäsisiä (alle 10v lapsia) ja loput mummoikäsiä. Nämä mummot on paljon pahempia kuin nuoret äidit. Heti maanantaina aamuna kaffepöydässä alkaa juttu, mitä lapsenlapset on viikonloppuna tehnyt.
Itselle on tulossa jälkeläinen kesällä, mutta on en ole siitä puhunut töissä kuin kahdelle hyvälle ystävälleni. En jaksa käydä hössötyskeskustelua näiden "mummojen" kanssa.... Sen keskustelun aika on vasta, kun on jotain keskusteltaa, eli syntymän jälkeen..... Lapsen tulo ei edes helposti paljastu näille mummoille, koska minusta tulee isä... ei äiti..Olen mummo ja siksi vastaan.Kyllä välillä puhun lapsenlapsista,pääasiassa toisen mummon kanssa,joten ei pitäisi muita kauheasti rasittaa.
Jotenkin vaan tuntuu oudolta sekin,että sellaisten ihmisten puheissa ei edes vilahda lasten mainitseminen,joilla sellaisia kuuluu perheeseen.Tehdään sitä js sitä,mennään lauantai-iltana sinne,tulee kavereita,mutta missään ei mainita lapsesta mitään.Kai sen lapsenkin voisi mainita,vaikka ei siitä kokoaikaa puhuisikaan,vai eikö sen kanssa tehdä mitään?
- ölkjij
ja ovatko työkaverisi vaikuttuneita - omaa sanaasi lainatakseni - puheenaiheistasi? Ehkä eivät jos puhuvat niiden sijaan lapsistaan
- onko vaikeeta
Tyypillinen yhden asian jauhajan vastaus. Luepa nyt tuo aloitus uudemman kerran, ehkä toisella tai kolmannella kerralla tajuat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?413017Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352248Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari532162Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh551742Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161502Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571479Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441295Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian161944