Fibron pisteistä

Ehkäfibro

Mitenkäs muilla nuo pisteet aristaa? Mulla ei ole diagnoosia fibrosta, mutta kotikonstein ollaan kokeiltu noita pisteitä. Keittiövaa'alla koitettu saada mitattua painoa pisteen painamiseen ja mulla tuntui jo reilusti ennen 4kilon painoa joissain pisteissä tosi kovaa kipua. Kaikkein pahimmat pisteet näyttäisi olevan nuo kankkujen "alla" olevat, ei tarvitse kuin vähän sormella tökkästä niin meinaa lähteä jalat alta ja ei puhettakaan että 4kilon painalluksella painais.

4

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa alkua

Heh, mulla aikoinaan oli niin kipeet istumanystyrät, ettei istua kärsinny.

Koko fibromaylgiadiaknoosi alkaa mureta mun silmissä. Sain aikoinani vaikea-asteisen fibromyalgiadiaknoosin. Nyttemmin 15 vuoden aikana tuo lääkärin käsitys fibromyalgiasta on murentunut minun silmissäni moneen otteeseen. Sama kivuliaisuus ja kipuherkkyys, vaan nuo kriteerit, millä fibromyalgiaa tehdään, niin ne on kovin suppeat. Eivät ota huomioon lainkaan muita mahdollisia kipujen aiheuttajia.
      Nyt aivojen magneettivauksen tulos sitten vasta fibromyalgiakäsityksen päälaelleen heitti.

Nro: 1 on NUKU, NUKU JA NUKU riittävästi.
      Nro: 2 lakkaa STRESSAAMASTA. Stressaamisella ei saavuta ei yhtikäs mitään.
      Nro 3: Juo raikasta vetta vähintään se 2 litraa vuorokaudessa. Tuohon määrään ei lasketa muita juomia, raikasta vettä keho tarvitsee.
      Nro 4: Käy kiropraktikolla avauttamassa nikamalukot ja lihasjännittymäsi.

• Ehkäfibro

Kyllä tässä istua kärsii, tosin istun kyllä yleensä sohvalla ihan ihme asennoissa. En tiedä mistä johtuu mut en vaan osaa istua niinku normaalit ihmiset, jalat aina jotenkin vänkkyrällä.

Ja noista "ohjeista"... mulla ei oo kyllä ton väsymyksen kanssa mitään ongelmia, nukun hyvin ja olen aamulla pirteä, mikä kyllä taistelee vähän fibroa vastaan. Stressaan aina tietämättäni, elimistö stressaa itsestään ja sen huomaa vatsavaivoina. Raikasta vettä meillä ei juuri tällä hetkellä ole oikein saatavilla ja muutenkin huono juomaan yleensäkään, mikä on huono asia. Viimeiseen en osaa sanoa mitään, joskus aikanaan käynyt kiropraktikolla.

Niin ja syksyllä mulla oli kauheita kolotuksia kun oli kosteat ilmat, sitten kun tuli ne kunnon pakkaset niin ei mitään. Nyt taas kun on päivällä lämmin ja aurinko paistaa ja sitte illaksi ja yöksi taas pakastaa niin nivelet on ihan hellänä, vielä enempi jos lenkkeilee silleen et tulee hiki. Ja sauna ei oo kyllä yhtään hyvä juttu, yks ilta kävin saunassa niin seuraavana aamuna olkapäät varsinkin kipeenä ja hyvä kun sängystä pääsin ylös.

• tuossa alkua
        Ehkäfibro kirjoitti:

Kyllä tässä istua kärsii, tosin istun kyllä yleensä sohvalla ihan ihme asennoissa. En tiedä mistä johtuu mut en vaan osaa istua niinku normaalit ihmiset, jalat aina jotenkin vänkkyrällä.

Ja noista "ohjeista"... mulla ei oo kyllä ton väsymyksen kanssa mitään ongelmia, nukun hyvin ja olen aamulla pirteä, mikä kyllä taistelee vähän fibroa vastaan. Stressaan aina tietämättäni, elimistö stressaa itsestään ja sen huomaa vatsavaivoina. Raikasta vettä meillä ei juuri tällä hetkellä ole oikein saatavilla ja muutenkin huono juomaan yleensäkään, mikä on huono asia. Viimeiseen en osaa sanoa mitään, joskus aikanaan käynyt kiropraktikolla.

Niin ja syksyllä mulla oli kauheita kolotuksia kun oli kosteat ilmat, sitten kun tuli ne kunnon pakkaset niin ei mitään. Nyt taas kun on päivällä lämmin ja aurinko paistaa ja sitte illaksi ja yöksi taas pakastaa niin nivelet on ihan hellänä, vielä enempi jos lenkkeilee silleen et tulee hiki. Ja sauna ei oo kyllä yhtään hyvä juttu, yks ilta kävin saunassa niin seuraavana aamuna olkapäät varsinkin kipeenä ja hyvä kun sängystä pääsin ylös.

Kyllähän nuo merkit sopivat varsin hyvin johonkin reumaan. Mikä reuma, siinäpä pulma. Sauna on myrkkyä, sopii reumaan kuin nenä päähän, ja vielä paremmin fibromyalgiaan. Ja sääpuntari näyt olevan sinäkin, sopii oikein hyvin sekin reuman käytökseen. Minulla kun on fibron lisäksi monta muutakin reumadiaknoosia, joten en varmuudella osaa sanoa, että mihinkä reumaan mikäkin on tyypillistä.

• Ehkäfibro
        tuossa alkua kirjoitti:

Kyllähän nuo merkit sopivat varsin hyvin johonkin reumaan. Mikä reuma, siinäpä pulma. Sauna on myrkkyä, sopii reumaan kuin nenä päähän, ja vielä paremmin fibromyalgiaan. Ja sääpuntari näyt olevan sinäkin, sopii oikein hyvin sekin reuman käytökseen. Minulla kun on fibron lisäksi monta muutakin reumadiaknoosia, joten en varmuudella osaa sanoa, että mihinkä reumaan mikäkin on tyypillistä.

Lääkäri tossa syksyllä epäili fibroa kun ei verikokeissa mitään näkynyt mikä viittaisi muuhun reumaattiseen sairauteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe