Vaikka odotus sujuisi hienosti ja päihteettä, lapsen voi menettää valtiolle huostaanoton kautta:
-kertomalla raskautta edeltäneistä päihdekokeiluista
-suostumalla ensi- ja turvakodin vanhemmuuden " tukemiseen"
-ilmoittamalla poliisille perheväkivallasta
-suostumalla neuvolan ehdottomaan "perhetyöhön" ja perhetyöntekijän kotikäynteihin
Näin ainakin Jyväskylässä.
Varmoja tapoja menettää lapsi
5
847
Vastaukset
- aihettakin?
Taidat olla niitä taas jotka eivät näe itseään peilistä?
Ja itsellähän ei osaa, ei arpaa huostaanottoon?
-Sossusta tiesivät huumesekoiluistani (olin itse ollut lapsena huostassa päihteiden käytön takia)
-Ensikodista sain "hyvät eväät" omillani pärjäämiseen
-Kerran tuli ilmoitettua poliisille perheväkivallasta -> Minulle riitti väkivallat siltä erää, enkä päästänyt miestäni enää lähelleni
-neuvolassa ei ole ehdotonta perhetyötä. Perhetyö tuli sossun kautta, eikä neuvolan. (neuvolan perhetyötä ei edes "pakoteta" ottamaan vastaan.
Oli ihan perhetyöntekijöistä kiinni miten homma pelasi. Jos joku ei sitä hommaansa "osannut" vaan tuli lähinnä arvostelemaan ja viettämään aikaa, niin sellainen täti lähti kyllä vaihtoon kun nätisti ilmaisin asian eteenpäin.
Eipä ole lasta huostaanotettu, eikä edes otettu puheeksi sellaista. Elämä hymyilee nykyään ja osa kiitos siitä kuuluu sossuille ja perhetyöntekijöille.
Toista odotellaan ja enää ei tarvita sossun apua.
Miten sinusta edes tuli lastensuojelun asiakas???- Miina I
Mutta varoitus on silti aiheellinen. On kyllä surullista, että nykyään sosiaalityö on kyttäystä eikä avunantoa. Kodinhoitajat takaisin lapsiperheiden avuksi ja lastensuojelun " perhetyö" lopetettava.
- näinsevaanon
Miina I kirjoitti:
Mutta varoitus on silti aiheellinen. On kyllä surullista, että nykyään sosiaalityö on kyttäystä eikä avunantoa. Kodinhoitajat takaisin lapsiperheiden avuksi ja lastensuojelun " perhetyö" lopetettava.
ja mihinkähän mahdat tietosi perustaa. olen tehnyt sosiaalityötä ja olen nyt sosiaalialalla ja voin sanoa että hravemmin on kyseessä turha huostaanotto tai puuttuminen. käypä huvikses katsomassa joskus jossain lasten- tai nuorisokodissa tai vaikka nuorten psykiatrisella osastolla niitä lapsia ja nuoria. ne on niin pilattu nimenomaan jo odotusaikana ja varhaislapsuudeen aikana.
- askldjföalfjöal
näinsevaanon kirjoitti:
ja mihinkähän mahdat tietosi perustaa. olen tehnyt sosiaalityötä ja olen nyt sosiaalialalla ja voin sanoa että hravemmin on kyseessä turha huostaanotto tai puuttuminen. käypä huvikses katsomassa joskus jossain lasten- tai nuorisokodissa tai vaikka nuorten psykiatrisella osastolla niitä lapsia ja nuoria. ne on niin pilattu nimenomaan jo odotusaikana ja varhaislapsuudeen aikana.
Sosiaalialalla näkee kaikenlaista. Huomasin, että myös turhia huostaanottoja yritetään tehdä ja on tehtykin. Suurin osa on kuitenkin aiheellisia.
- hanena
askldjföalfjöal kirjoitti:
Sosiaalialalla näkee kaikenlaista. Huomasin, että myös turhia huostaanottoja yritetään tehdä ja on tehtykin. Suurin osa on kuitenkin aiheellisia.
Kyllä..turhia huostaannottoja tehdään myös..Huomasin tämän itse. Mut huostaanotettiin 13 vuotiaana. Asuin puoli vuotta psykiatrisella osastolla, josta siirrettiin perhekotiin. En sano etteikö päätös olisi ollut oikea, mutta tuo paikka oli mitä kauhein.. Juuri aukastu perhekoti ilman ennakko tapauksia. Sossut usko kaiken mitä "vanhemmat" heidän suuhun syötti. Lapsia tai lapsien vanhempia ei kuunneltu, kunnes salama kirkkaalta taivaalta toinen "vanhemmista" jäi kiinni alaikäiseen sekaantumisesta (ei kukaan perhekodin lapsista). Perheessä myös tapahtui fyysistä pahoinpitelyä ja erittäin kovaa henkistä sellaista.
Kantani huostaanottoihin on ihan ok, mutta nuo paikat mihin lapsia sijoitetaan täytyisi seurata kuukausittain tai useimminki!!!!! Sossuista on pulaa ja vaihtuvuus on suurta (itsellä vaihtui 5 kertaa sossu tuon aikana ja yhtä en edes kerennyt näkemäänkää), mutta se ei mielestäni riitä että päätöksiä tekevät tahot vierailevat ja kyselevät kuulumisia 2 kertaa vuodessa!!! Tässä kusee mielestäni tämä suomen huostaanottojen seuraamukset!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama265079Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644071Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773637Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1492497Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl782173Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525