Olen kuullut sanottavan että 2.5" levyt eli läppärilevyt kestää huonommin, johtuu kai niiden laakereista tai jotain sen laista. Pitääkö paikkansa? Meinaan olen joskus suunnitellut sellaista että korvaisin pikkuhiljaa pöytäkoneessani noi normikokoiset sisäiset 3.5" levyt pienemmillä levyillä. Olen myös harkinnut ulkoisten 2.5" levyjen hankkimista.
Mulla on montakin kappaletta sopivia 2.5" 3.5" liitinadaptereita joten sähköinen liittäminen ei ole ongelma. Ja puhun siis IDE- eli PATA-levyistä, en SATA-levyistä.
Mutta toi kestävyys vaan askarruttaa. Eli uskaltaakohan sitä satsata noihin pikkulevyihin jatkossa vai onko parempi pysyä isommissa levyissä jos meinaa että levyt kestää?
kumpi kestävämpi, 2.5" vai 3.5"
4
312
Vastaukset
- JAM7ZQQdZj
Ei siinä luultavasti suurta eroa ole. 2,5" levyt ovat pienempiä, hiljaisempia ja hitaampia. Niitä käytetään yleensä raahattavissa koneissa. Ihmisillä taas on paha tapa pudotella niitä. Siitä ei levyt pidä. Saattavatpa suutuspäissään rikkoutua.
wanhaan koneeseesi 3,5 tuuman levyjä niin kauan kuin niitäkään saa, jos jotain ostat. Kuvaamassasi käytössä ei pienemmästä koosta ole mitään hyötyä, levytila on vain kaksin verroin kalliimpaa.
Kallista se PATA-levyissä muutenkin on verrattuna SATA-levyihin; kierrätyksestä tai firmojen poistoista kyselemällä saanet käytetyn SATA-koneen, nykyistäsi todennäköisesti paremman, pelkällä levyjen hinnanerolla tai alle sen. Koneesi on niin vanha ja täysin arvoton, että en näe sen päivittämisessä muuta kuin rahan hukkaa.- tietokoneenkorjaaja
kannattaa ennemmin ostaa pienempää formaattia 2,5 , se on siistimpää
- ap.
Ei se niin vanha ole sentään! Ethän sä edes tiedä minkä vuosimallin kone on kyseessä! Ei noita SATA-liitäntöjä niin kauaa sentään ole harrastettu! Ja sitäpaits kyllä noita 3.5" levyjä saa jatkossakin, voi olla että jossain vaiheessa IDE/PATA-levyt katoaa markkinoilta mutta jatkossa sit myyvät 3.5" SATA-levyjä.
Ja jos mä uuden koneen hommaan, rakennan sen itse. En ala mitään käytettyjä romuja hommaamaan, on vähän huonoja kokemuksia käytettyjen hankkimisesta kun kone saattaa yks kaks hajota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama897458Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1176189Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1594326Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?423076Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2292958Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782866Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta882577Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902318- 1862249
Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181795