Kaikki varmaan tietävät hyvin että on olemassa näitä "biologisia vastinpareja" jolloin miehen tai naisen pelkkä tuoksu voi jo saada sekoamaan. No, enpä tiedä onko tässä jutussa ihan siitä kysymys mutta jotain todella outoa olen kokenut viimeisen vuoden aikana. Tapasin naisen joka oli todella samankaltainen kuin itse olen. Ajattelin että ei voi olla totta... hänhän on kuin naaraspuolinen minä! =) Jopa nimi ja kasvonpiirteet olivat samankaltaisia, hullua. Muita asioita en viitsi paljastaa etten tule tunnistetuksi. Eikä tämä ollut mitään ihastuneen sokeutta, enkä ole edes psykiatrisen avun tarpeessa. Hyvä ystäväni oli samaa mieltä. Olin aina vähän hämmentynyt, enkä koskaan pystynyt käyttäytymään hänen seurassaan täysin vapautuneesti.
Harmittaa vietävästi se etten koskaan kertonut hänelle kuinka ajattelin hänestä. Tykkäsimme kuitenkin toisistamme, sen näki kauas. En kuitenkaan kaipaa häntä välttämättä niinkään romanttisessa mielessä (niin hyvin emme ikinä tutustuneet) vaan ystävänä. Lisäksi olen enemmän sen koulukunnan edustajia, että ajattelen erillaisuuksien täydentävän toisiaan, vähän kuten Jin ja jang. Toisaalta eihän ole olemassa täysin samankaltaista, kuten ei täysin erillaistakaan. No, kuitenkin, ymmärsin myöhemmin että eihän minulla ole yhtään oikeaa ystävää naissukupuolessa. Kaverini mukaan se ei ole edes mahdollista että mies ja nainen voivat olla aidosti todellisia ystäviä, ilman muita jännitteitä.
En todellakaan tiedä, en ole vieläkään ymmärtänyt tätä juttua. Tai sitten tähän pitäisi soveltaa jotain paljon abstraktimpaa ajattelua, keksiä matemaattisia työkaluja joita ei ole vielä edes keksitty, ihan pelkkä 1 1 ei riitä tässä tapauksessa... Löytyykö samankaltaisia kokemuksia?
Olen päättänyt (lieneekö edes omassa päätöksentekovallassani) että en unohda häntä koskaan. Laitan vain tämän ikävän tähän laatikkoon ja sen tuohon kaapin hyllylle ja jatkan elämääni. Muistuttakoon se aina kuinka tärkeää on tehdä kuten sydän sanoo, sillä on tapana olla oikeassa.
Luonnolliset
25
1268
Vastaukset
- nainen+++
Tuli ihan kylmät väreet lukiessani tuon.
Meinasin kirjoitella jo omia kokemuksia(jotain vastaavaa) kunnes tuli mieleen sellainen hurja seikka...mahtaako sinulla olla siskoa josta et tiennyt? Se olisi yksi aika hyvä selitys. - ????
sitten halua häntä??? tiedätkö tämän naisen tunteista???tee jotain!!
- anony
välillänne on kai ollut? Jos mä oisin sä, niin en antaisi noin mehukkaan tilanteen valua pois hyppysistä :) Kuinka usein kohtaa ihmisen, joka herättää itsessä noin erikoisia tunteita?
Tietenkin jos ette enää käytännön syistä kohtaa, voi olla vaikea kysyä toista ystäväksi.. Mutta tekstistäsi voisin päätellä sen, että olette molemmat (?) pohdiskelevia ihmisiä, joten teillä voisi olla paljon puhuttavaa keskenänne. Piditte toisistanne aiemmin, yhteydenottokaan ei varmaan vielä ole liian myöhäistä.
Olisin itse onnellinen, jos joskus saisin läheisen ystävän, joka voisi valottaa vastakkaisen sukupuolen järjenjuoksua :D Samankaltaisuus (arvot, luonne, kiinnostuksenkohteet) on aina ollut hyvä lähtökohta nimenomaan ystävyydelle. Ja jos muita tunteita herää, niin eihän sekään niin kauheaa ole.. - Näin mulla.
Muistan elämäni varrelta montakin miespuolista..Ja ihan ystävää. Monesti mies on rehdimpi ystävä kuin nainen naiselle.
Ja on harmillista jos hänet menettää, muuttaa paikkakuntaa tms. No nykyään voi pitää yhteyttä netin kautta, vaikka asuis missä. Its etutustuin viime syksynä tosi kivaan mieheen, opiskelunkautta.
Mutta nyt en jatkanut siellä enää, niin en ole hänestä kuulut enkä nähnytkään.En tullut ottaneeksi edes puh. numeroa tms. Meillä oli tosi hyviä keskusteluja. - eräs naisenpuoli
Seurustelin viime talvena miehen kanssa, joka oli kuin omasta sisarus-
parvestani ( = elämäntilanne, sosiaalisuus, luonne, mielenterveys, sairaudet, pituus, harrastukset...
enojeni piirteitä kasvoissa...)
Pääasiassa samankaltaisuuden takia se lyhyt suhde kariutui. Tai se samankaltaisuus oli vääränlaista.
Samankaltaisuus pitäisi olla älyllistä, mutta toisen pitäisi olla
impulsiivisempi/tulisempi persoona.... (oletan) Jotain pitää olla, joka lyö kipinän.
(Tiedeohjelmissahan se on sanottu: immuniteetti eli vastustuskyky pitää olla mahdollisimman erilainen, minkä pystyisi aistimaan haistamalla. Näin jälkeläisistä tulisi terveitä. Veikkaan että tällainen oikeanlainen erilaisuus on sama asia kuin vahva seksuaalinen vetovoima ja voi kestää kauan/elämän. Ja että sen voi tietää muutenkin kuin haistamalla.) - Vastinkappale (n)
Joskus elämänvirrassa tulee vastaan ihminen, joka jollakin tavalla jättää syvemmän jäljen kuin joku toinen. Onko hän sitten "biologinen vastinpari" vai sielunkumppani vai jotakin muuta, mutta hänen kohtaamisensa jälkeen ei mikään tunnu enää palaavan entiselleen. Aivan kuin tuon tärkeän ihmisen oli tarkoitus olla juuri siinä, juuri silloin ja jättää se syvä jälki, jonka merkityksen voi yhä uudelleen, kuukausienkin päästä havaita. Ehkä hän oli biologinen vastinpari, ehkä sielunkumppani, ehkä enkeli. Tärkeintä kuitenkin oli se, että hän oli juuri siinä, juuri silloin.
Lämpimin ajatuksin omalle enkelilleni.- Tuttua huttua
samaa mieltä. Olen kokenut itse vastaavaa ja ajattelen asiasta samoin kuin sinä. Lähetän tässä samalla lämpimät ajatukset omalle enkelilleni sinne jonnekkin.
- Unienkeli
Tuttua huttua kirjoitti:
samaa mieltä. Olen kokenut itse vastaavaa ja ajattelen asiasta samoin kuin sinä. Lähetän tässä samalla lämpimät ajatukset omalle enkelilleni sinne jonnekkin.
sullekin ,lämpimiä ajatuksia
enkelisi lähettää.......................
vaan en ehkä ole hän kuitenkaan...
- 35
voi olla mies ja nainen. Ei siinä pitäisi olla mitään sen kummempaa.
"Ympäristö" yleensä ei ole samaa mieltä, vaan kyseliöitä löytyy, " mitä teillä oikein keskenään on "
Niin ja kavereiden välistä seksiä ei ole. ( vastaus yhdelle ystävälle )
Kun rajansa tietää, ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.... - "nicehenkilö" ;-)
samankaltaista olen kokenut sillä erotuksella että ystävyydestä huolimatta koen myös voimakasta fyysistävetovoimaa häneen ja se on aivan erillaista kuin aiemmin koetut tunteet...uskallan sanoa sitä rakkaudeksi kaikissa sen olomuodoissaan
pystyin lukemaan häntä ilman sanoja,vain katse riitti
tämä mies on muuttanut ajatuksiani maailmastani, aktivoinut tunteitani rehellisempään suuntaan etc.
siis tuonut positiivisuutta elämääni vaikka emme ole nähneet toisiamme melkein vuoteen.
En kiellä että hänen ilmestyminen elämääni toi myös tullessaan pyörremyrskyn kaltaisen tilan ja olen joutunut syvään itsetutkisteluun elämässäni, tunne jossa on puhdistauduttava meneestä...syntyä ikääänkuin uudestaan
Kaipaan häntä syvästi ja tunnen hänet sielunivastinkappaleeksi niin "hyvässä kuin pahassa".
Päällisin tunteeni on ILO !! Se tunne kun näen hänet ja sielunihymyilee olen "ilossa häneen"
se on puhdas tunne ;-)
ja ihan mieletön kaipaus kohtamiseemme - 2
Kun te sielunpuolikkaan löytäneet kohtasitte toisenne ensimmäistä kertaa, niin tuntuiko hän jotekin erityiseltä heti vai mikä hänessä oli se jokin, mihin huomionne kiinnittyi?
Oletteko samankaltaisia muutenkin töidenne kautta/ sama elämäntilanne tai joku muu juttu? Olen ymmärtänyt, että sielunkumppaneilla voi olla hyvinkin erilaiset lähtökohdat ja muuta, mutta silti toinen vain on juuri Hän.- Love U 4ever
Minulla on samanlainen kokemus siitä, kuinka kohtasin miespuolisen vastinkappaleeni. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Molemmipuolista. Tuijotin häntä aivan järkyttyneenä! Hän oli niin samanlainen kuin minä! Hänen puhetapansa, juttunsa, vitsinsä, tapansa liikkua, ilmeet, eleet, katse. Jopa hänen ulkonäkönsä oli aivan sama, hän todellakin oli aivan kuin sama henkilö miespuolisena! Hänen kiinnostuksenkohteensa ja harrastuksensa olivat samat.
Hän oli naimisissa ja perheellinen mies. Ja oli muitakin syitä siihen, miksi suhdetta ei syntynyt, mutta ihan hirvittävän voimakasta vetoa tunsimme toisiimme. Ihan hirvittävän voimakasta! En ole koskaan tuntenut niin suuria rakkauden tunteita ketään kohtaan ja tuskin tulen koskaan tuntemaankaan. Hän todellakin on elämäni Suuri Rakkaus! En unohda häntä koskaan! - "nicehenkilö" ;-)
Vastaan tähän:
"Oletteko samankaltaisia muutenkin töidenne kautta/ sama elämäntilanne tai joku muu juttu"
Olemme samankaltaisia töiden kautta, elämämme historian kautta, ulkonäössä on samankaltaisuutta ja pidämme samankaltaisita asioista ..no on monia asioita
kohtaamisessamme minulla oli tunne rauhasta ja ilosta, voin olla hänen kanssaan omaitseni..teeskentelemätöntä kommunikointia, sanatonta ymmärrystä
ja siksi on niin kova ikävä häntä
muuta eräs tärkeä asia!!! jos on jotain mistä et pidä itsessäsi niin sinun on vaikea hyväksyä niitä myös hänessä -"vastinkappaleessasi"
- sinisilmä.
totta tuo sanomasi. Sellaisen ihmisen kun kohtaa, ei sitä voi uhohtaa ikinä. Hyllylle laatikkoon en kuitenkaan häntä siirrä vaan sydämeni sopukkaan talteen.
- se riittää..
Se on vaan joku sisään rakennettu juttu mikä vaan on..kun se kerran tulee,se voi alkaa ekastakin näkemisestä,kyllä..hän vaan jää jotenkin mieleen...ja ole aatellut mielessäin että kyllä sen täytyy olla jotensakkin molemmin puolista,voiko se olla koskaan yksi puolista..tottakait on ihastumisia ja näin mutta sellanen syvempi toisen tunteminen vaik ei oikeestaan tunnekkaan niin tavallaan löytää mikä on ollut hukassa,tai ollut vailla..se on vaan niin outoa kun aattelee..
Olen kuullut sanottavan että erilaiset toisiaan täydentävät,..mielestäni samanlainen ns.aaltopituus yhdistää,toinen jo puolesta sanasta ymmärtää mitä tarkoittaa,kaikkea tämmössii aattelen..
Mutta onko loppuje lopuksi muuta,..kun yhteinen hulluus valtasi mielen ja tunsimme tuon rakkauden kielen.
Luja rutistus Hänelle
- hgff
loppujen lopuksi tuossa ei ole mitään mystistä, vaan ihan normaalia biologiaa.. vai miksi sitä nyt sitten kutsuisi.
Onhan sekin tutkittu, että ihmiset rakastuvat itsensä näköisiin. Tai vähintäänkin oman isänsä/äitinsä näköisiin ihmisiin. Ja jos olemuksessa vielä samaa, jotain tuttua... niin silloin se iskee, se joku tunne, että siinä se on.
Itse olen tavannut erään miehen, jonka nähdessäni seisovan baaritiskillä ekan kerran, hänessä oli jotain kamalan tuttua. Vaikka täysin tuntematon ihminen. Hänen olemus ja kaikki, ajattelin jotenkin että siinä se on. En tiedä huomasiko hän heti minut samoin, koska ujona pysyttelin taustalla (hän jututti ystävätärtäni)..
mutta myöhemmin tajusin kyllä, että hänkin oli huomannut minut, ja juttelimme sitten kyllä.
Mitään sen kummempaa välillemme ei syntynyt. Olin itse parisuhteessa silloin, ja muutenkin olen ujo ihminen... en osannut tehdä asialle mitään.
Olemme kyllä nähneet pari kertaa jälkeen päin. Vaihtaneet muutaman sanan, itseasiassa enempiä sanoja ei jotenkin edes tarvita. Hänen seurassaan on helppo olla myös hiljaa.
Minä myös ajattelen että en varmasti unohda häntä koskaan kokonaan, ja luulen että hänellä sama tunne.
Mielestäni tuossa ei oikeastaan ole mitään outoa... täällä maanpäällä on jokaiselle samankaltaisia ihmisiä, jotka vaikuttavat meihin enemmän kuin muut ihmiset.
Se on vain harmi, jos muut seikat estävät lähemmin tutustumisen, tai ystävyyden/rakkaussuhteen.
tai jos ei ole tarpeeksi rohkea, että luottaisi intuitioon, että siinä se on. - 30
Sait pysähtymään ja miettimään..... Suunnilleen samoja aikoja taaksepäin mietin.....
Ystävä voi olla. Ympäristö ei sitä oikein tahdo ymmärtää. Pelleiltiin sitten kyllä toisten kustannuksella....
Niin....
Toisinaan mietin... onko kaikki hyvin...
No näin se vain menee... kevättä päin.. - vastinpari :)
Tekstisi on todella tutun oloista. Monet asiat sopivat minunkin elämääni, mutta nyt en ala ruokkia tällä "luulotautiani". Kun tapasin "vastinparini" ensimmäisen kerran, ajattelin tapaamisen jälkeen, että tämän ihmisen muistan koko loppuelämäni. Niin varmasti muistankin, mutta asiat eivät ole edenneet yhtään niin kuin silloin ajattelin. Huomasin alusta asti, että olemme todella samanhenkisiä. Silloin minua ärsytti välillä ja ajattelin, että myötäileeköhän joka asiassa. Myöhemmin tavattuamme tajusin, että olemme vain niin samanlaisia. Sen jälkeen minusta on ollut hauska seurata, mitä kaikkea teemme samalla tavalla.
Minäkin huomasin tämän miehen kuvaa katsoessani, että meillä on samanlaisia kasvonpiirteitä. Myös nimet ovat melko samanlaiset. Kun kuulin hänen nimensä, minulle tuli heti mieleen lehtijuttu itsestäni, jossa oli virheellisesti sama nimi kuin hänellä. Luoteemmekin ovat samansuuntaiset. Se on vaikeuttanut tutustumista, kun molemmat vältämme hankalia tilanteita, emmekä ole ikinä puhuneet meihin liittyvistä asioista suoraan. Olen tullut siihen tulokseen, etten halua menettää näin merkittävää ihmistä elämästäni, mutta vahvojen tunteiden takia vilpittömästi ystävänä oleminen tuntuu mahdottomalta. Tuo Jin ja jang selittäisi kyllä tilanteessani sen, miksi hänen avokkinsa ja minä emme ole koskaan pitäneet toisistamme. Välillä ajattelin, ettei hän ole minusta voinut oikeasti välittää, koska näköjään pitää aivan päinvastaisesta ihmisestä kuin itse olen.
Monimutkainen asia nämä vastinparit... Itse olen sitä mieltä, että vastinparit sopivat toisilleen myös elämänkumppaneiksi. Toki se vaatii jonkin verran itsetuntemusta ja itsetuntoa, ettei ala inhota toisessa omia huonoja piirteitään. Muuten minusta on oikein kätevää, että ymmärtää toista helposti ja astiat pysyvät samassa järjestyksessä kaapissa.- pinnky
Kun meidän katseet kohtasi ensi kerran, se kesti vain ihan hetken, se oli vilkaisu mutta molemmat laittoivat toisen heti merkille. Jo tuo katse kertoi meille molemmille jotain. Kun meidät sitten esiteltiin toisillemme joitakin kuukausia myöhemmin, olin aivan myyty. Samoin hän. Tuosta illasta se lähti.
Emme kumpikaan ole vapaa emme olleet silloinkaan tavatessamme. Meitä yhdistää hyvin monia asia, niin moni että ihan hätkähdyttää. Menneisyydessäkin olemme tavanneet tietämättä toisistamme, tunnemme paljon samoja ihmisiä joita ei muut läheisemme tunne, kiinnostuksen kohteet ovat samat, persoonina olemme samankaltaisia. Jotenkin vain me ymmärsimme ja kiinnostimme heti toisiamme vaikkemme olleet jutelleetkaan kuin pari hassua sanaa. Lisäksi meidän välillämme on aivan valtava kemia. Se on jotain harvinaislaatuista, jotain minkä voi kokea vain Oikeanlaisen ihmisen kanssa. Se on niin molemminpuolista, kuin olisimme yhtä. Se on myös vaarallista, pelottavaa, kiinnostavaa, haluttavaa... Me olemme molemmat ihmisinä sellaisia joihin ei helposti kukaan tee vaikutusta, ne on tosi vähissä ne ihmiset. Siksikin tämän jutun vakavuus on aika suurta luokkaa.
- vastinkappaleet?
Kiitos vaan kaikille vastauksista, tiesin että eihän tämä erikoista varsinaisesti ole, elämä vaan joskus näyttää sitä jännempää maagista puolta, ja sekin on vaan osa luontoa. Elämä on suurenmoista. Mekin jatkamme matkaa omillamme, omien kumppaneidemme kanssa.
- -
Vain yksi elämä! Huom!
- :P
Mielenkiintoista. Vastausten vähyydestä päätellen ei kuitenkaan niin yleistä tavata vastakappaleensa. Onko vielä muilla vastaavia kokemuksia?
- jostakin
:P kirjoitti:
Mielenkiintoista. Vastausten vähyydestä päätellen ei kuitenkaan niin yleistä tavata vastakappaleensa. Onko vielä muilla vastaavia kokemuksia?
Niin.. Ehkä se on tosiaan aika harvinaista.. Ja ehkä se tapahtuu vain kerran elämässä. Itse uskoisin ainakin niin.
- arvaamaton,
jostakin kirjoitti:
Niin.. Ehkä se on tosiaan aika harvinaista.. Ja ehkä se tapahtuu vain kerran elämässä. Itse uskoisin ainakin niin.
Oiskos ollut se parisen kymmentä jotka löytäneet......
- jostakin
arvaamaton, kirjoitti:
Oiskos ollut se parisen kymmentä jotka löytäneet......
Niin.. Minäkin olen ajatellut löytäneeni sen sielunystävän. Mut kun olen lukenut aikani näitä juttuja tänään niin tuli sellainen ajatus mieleen et miten se sit oikeasti onkaan. Gevalia-kahvi tyypin kommentit kuulosti aika surullisilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama305110Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644091Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773667Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1542526Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272167- 1381695
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538