Mitä oikein teen?

minussako vika?

Olen seurustellut mieheni kanssa kohta viisi vuotta, olemme kihloissa ja yhdessä olemme asuneet kolmisen vuotta. Olen äitiyslomalla, meillä on 7kk ikäinen poika, saan rahaa n. 1100€/kk ja nyt olen jo uudestaan raskaana. Mieheni on lomautettuna, liitonraha n. 1300€. Pääomatuloja 450€/kk. Asumme omassa talossa josta lainaa jäljellä noin 210 000€ eli lainan lyhennys on yhteensä 1280€/kk. Minun mielestäni pärjäämme kohtalaisesti, mutta mieheni murehtii ja stressaa koko ajan. Hän on arkipäivinä tylsistynyt koska ei ole töissä eikä oikein keksi tekemistä.

Stressaantuneena ja tylsistyneenä hän lähtee lauantaisin ryyppäämään. Se on meidän ongelma. Tai mieheni mielestä se on minun ongelmani. Minusta isän ei kuulu juoda joka viikonloppu vaikka olisi mitä murheita. Lisäksi mieheni juo aina liikaa ja on aggressiivinen muita kohtaan. Minä siis yksin pienen lapsen kanssa murehdin ja pelkään kotona. Miksei toinen ymmärrä että minuun sattuu..? En halunnut tällaista elämää, valitsinko väärän miehen? Mitä voisin tehdä?

6

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopeasti apu...

Menisitkö juttelemaan seurakunnan perheasioita hoitavan ihmisen kanssa tai ammattiauttajan kanssa.
      Voitko puhua neuvolassa tilanteestasi, jos he osaisivat neuvoa sinua oikean ihmisen luo juttelemaan tilanteesta. (Kriisikeskus.)
      Rahaa kuluu myös miehesi juomiseen.
      Onko mahdollista, että myytte talon pois ja hoitaisitte niillä rahoilla velan tai osan velkaa?
      Hae apua asiantuntijoilta NOPEASTI.

• oppeliini

lauantaita yhdessä kodin ulkopuolella?
      Vauva vain pussiin ja lähtekää pitkille kävelylenkeille tai näyteikkunaostoksille tai hakekaa ilamaiskonsertteja tai näyttelyitä tai mitä tahaansa ilmaista tekemistä.
      Ehkä saisitte tuttavianne mukaan lenkille ja sitten kotiin kahville ja pelamaan vaikka korttia, bingoa, sanakilpailuja, katsomaan kirjastosta lainattuja ilmaisia elokuvia tai mitä tahaansa ilmaista ajanviettoa. Ilman viinaa.

Tai ehkä voisitte vieraille vanhempienne luona viikonloppuisin tarjoamassa apuanne mihin tahaansa toihin. Tai jos vanhempanne asuvat kaukana, entäs iäkäs naapurinne jolla ei ole voimia seikkailla lumilapion kanssa?

Tyhjä aika on tylsittyävää kenelle tahaansa ja vielä kun siihen heittää pennin venytyksen, vaati aivan pikkuisen vaivannäkoa keksiä ajanvietettä.Mutta sitä on tarjolla paljonkin ja tuon miehen kapakkaillat on lopetettava nyt ja heti ennenkuin tilanne riistäytyy käsistä.

• minussako vika?

Olimme torstaina perheasiainneuvottelukeskuksessa, mutta eipä siitä juuri apua ollut... Mieheni on nimittäin sitä mieltä että vain minulla on ongelmia. En ymmärrä miten hän voi tehdä asioita välittämästä minun tunteistani. Mieheni haluaa viikonloppuisin nähdä muitakin ihmisiä ja ymmärränhän minä sen, mutta kaikki kaverimme ryyppää viikonloppuisin ja viikolla ne on töissä niin ei ehditä silloinkaan tavata... Jos myisimme talon jäljelle jäisi vain velkaa, enkä tiedä olisiko sitten varaa vuokraan. Kuulostaako ihan toivottomalta?

• oppeliini
        minussako vika? kirjoitti:

Olimme torstaina perheasiainneuvottelukeskuksessa, mutta eipä siitä juuri apua ollut... Mieheni on nimittäin sitä mieltä että vain minulla on ongelmia. En ymmärrä miten hän voi tehdä asioita välittämästä minun tunteistani. Mieheni haluaa viikonloppuisin nähdä muitakin ihmisiä ja ymmärränhän minä sen, mutta kaikki kaverimme ryyppää viikonloppuisin ja viikolla ne on töissä niin ei ehditä silloinkaan tavata... Jos myisimme talon jäljelle jäisi vain velkaa, enkä tiedä olisiko sitten varaa vuokraan. Kuulostaako ihan toivottomalta?

Teillä on aivan vääränlaiset kaverit! Miksi valitsette ystäviksenne juoppoja????????? Kaikki ihmiset eivät suinkaan ryyppää eikä läheskään kaikille ainoa ilonpito ole viinan kanssa läträäminen!

Kuinka olisi jos alkaisitte vaihtaa suuntaa. Vaikka ette olisikaan himouskovaisia, seurakunnastanne saatte aivan eri tyylisiä ystäviä. Käykääpä aivan uteliaisuudesta joissakin heidän järjestämissään illanvietoissa ja tapaamisissa, saatatte olla ällikällä lyotyjä huomatessanne että todella ystävällisiä ihmisiä loytyy muualtakin kuin kapakoista ja viinapulloa halailevista.

Tiesitko että hyvin moni osallistuu eriseurakuntien tapahtumiin ainoastaan sittä syystä että siellä tapaa muita ihmisiä? Ja saa jutteluseuraa Viinattomia.

Tuosta miehen viinatouhusta on tultava lopppu nyt. Muuten siitä ei hyvä seuraa.

• minussako vika?
        oppeliini kirjoitti:

Teillä on aivan vääränlaiset kaverit! Miksi valitsette ystäviksenne juoppoja????????? Kaikki ihmiset eivät suinkaan ryyppää eikä läheskään kaikille ainoa ilonpito ole viinan kanssa läträäminen!

Kuinka olisi jos alkaisitte vaihtaa suuntaa. Vaikka ette olisikaan himouskovaisia, seurakunnastanne saatte aivan eri tyylisiä ystäviä. Käykääpä aivan uteliaisuudesta joissakin heidän järjestämissään illanvietoissa ja tapaamisissa, saatatte olla ällikällä lyotyjä huomatessanne että todella ystävällisiä ihmisiä loytyy muualtakin kuin kapakoista ja viinapulloa halailevista.

Tiesitko että hyvin moni osallistuu eriseurakuntien tapahtumiin ainoastaan sittä syystä että siellä tapaa muita ihmisiä? Ja saa jutteluseuraa Viinattomia.

Tuosta miehen viinatouhusta on tultava lopppu nyt. Muuten siitä ei hyvä seuraa.

Oon kyllä samaa mieltä että kaverit on tullu valittua väärin... Eikä uusia kovin helposti saa. Mä voisin jonnekki seurakunnan tapahtumaan lähteekki mutta miestä en saa sinne ikinä raahattua! Se on just niitten meidän kavereiden ongelma ku ei ne osaa pitää hauskaa selvinpäin. Ja vaikka yrittäis keksiä jotain tekemistä (ollaan esim. käyty keilaamas joskus) niin kyllä viinan saa siihenki sotkettua; "onhan se kiva juoda samalla pari kaljaa." Mutta ei kavereita voi omista ongelmista syyttää!

• oppeliini
        minussako vika? kirjoitti:

Oon kyllä samaa mieltä että kaverit on tullu valittua väärin... Eikä uusia kovin helposti saa. Mä voisin jonnekki seurakunnan tapahtumaan lähteekki mutta miestä en saa sinne ikinä raahattua! Se on just niitten meidän kavereiden ongelma ku ei ne osaa pitää hauskaa selvinpäin. Ja vaikka yrittäis keksiä jotain tekemistä (ollaan esim. käyty keilaamas joskus) niin kyllä viinan saa siihenki sotkettua; "onhan se kiva juoda samalla pari kaljaa." Mutta ei kavereita voi omista ongelmista syyttää!

Uusia kavereita saa jos itse on avoin ja aidosti kiinnostunut eri asioista.
        Jos taas telkkeää itsensä neljän seinän sisälle (kuvannollisestikin), varmasti ei sieltä ihmiset tule rukoilemaan sinun ylhäisyyttäsi rientoihin mukaan. Alennu muiden tasolle ja näytä että olet todella kiinnostunut muista . Ja että sinulla on annettavaa toisillekin, haluat osallistua.
        Lapsen kanssa se on helpompaakin. Lapsilla on taikavoima murtaa muureja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4016
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      128
      1571
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe