Hei minulle määrättiin eteisvärinän estoon tambocoria, mutta hiukan pelottaa lääkityksen aloitus varsinkin kun olen joskus kuullu, että se pitäisi aloittaa valvotuissa oloissa . Onko teillä kokemusta lääkkeestä ja oletteko aloittanut sen käytön ihan kotioloissa ? Rasituskokeeseen tuli myös kutsu joka liittyy tuon lääkkeen käyttöön jotta varmistutaan lääkkeen vaikutuksesta rasituksen aikana. Eikö tuo koe pitäisi tehdä ennen lääkkeen käytön aloittamista, vai mikä on käytäntö?
voit aloittaa jos lekuri niin on määrännyt. Ainoastaan jos rupet saamaan tajuttomuus kohtauksia jossain vaiheessa, kannattaa silloin heti ottaa yhteyttä lekuriin. Todennäkoisesti sinun aloitusannos on hyvin pieni eli 50 mg aamuin illoin?
Itse aloitin tambocorin 200mg syömisen v.2007 kyytipoikana beetasalpaajaa,on kardeologin mukaan tarpeen ja marevaani.Aloitin syömisen kotioloissa.Olen siirtymässä uuteen multaq 400mg kåyn kokeissa ensin,kallis lääke 1,5kuukauden annos 181e ei kela korvattava.Onko kellään kokemuksia tästä uutus lääkkeestä?
Miten on uskaltaako tuollaisen lääkkeen käytön aikana nauttia lainkaan alkoholia, vai onko oltava täysin raitis.Tarkoitan tällä saunaoluita sekä silloin tällöin muutamaa paukkua.
Olen 64v nainen. Minä söin myös Tambocoria n. 3v ajan. Sain sen estolääkkeksi flimmeriin beetasalpaajan ja Marevanin lisäksi. Minulla on myös tahdistin, jonka sain siksi kun beetasalpaaja laski sykkeen niin matalaksi ( 30/min). Lopetin lääkärin suosituksesta Tambocorin käytön n. 1.5v sitten ASTEITTAIN. Ei ole ollut ongelmia kun lääkitys purettiin asteittain ja varovasti.
Aloitus tehdään yleensä valvotuissa olosuhteissa ja vaikutusta testataan juuri rasituskokeella lääkityksen aloittamisen jälkeen ( ei ennen ) jotta nähdään aiheuttaako muutoksia sydämen toimintaan. Voihan olla että sinäkin tulevaisuudessa pärjäät ilman ko. lääkettä, mutta sitä ei saa omin päin lopettaa vaan lääkärin valvonnassa ja asteittain.
kuinka erilaisia kokemuksia eri ihmisillä. Mulla aloitettiin tampocor vasta rasituskokeen jälkeen ja niitä oli vain yksi kerta. Ei minkäänlaista kontrollia edes sen jälkeen. Se lekuri joka otti rasituskokeen määräsi ensin sotacoria ja silloin olisi pitänyt käydä ekg ja verenpainetta piti seurata monta viikkoa joka päivä (kotioloissa). Toinen lekuri joka otti ultran, määräsi sitten sen tampocorin sen kummempia lisätutkimuksia (väliä näitten kahden lekurin käynnin välillä oli noin pari kuukautta).
Hei!
omakohtaista kokemusta Tambocorin käytöstä, ensimmäisen kerran aloitettiin Tambocor katetriablaation jälkeen kun oli flimmeri. Silloin otin 100mg tabletin annostuksella 1/2 tbl aamuin ja illoin. Minulle tehtiin rasitus-Ekg muistaakseni pari päivää lääkkeen aloittamisen jälkeen kun olin vielä sairaalassa. Lääke voi aiheuttaa muutoksia sydämeen, joten sitä ei voi tutkia etukäteen. Pärjäsin hyvin lääkkellä pari vuotta ja sitten se lopetettiin tarpeettomana.
Nyt on ikää tullut lisää 8v ja flimmerit alkaneet uudelleen. Aloitettiin ensin 100mg annoksella aamuisin ja tavallinen Ekg otettiin viikko lääkkeen aloittamisen jälkeen ja siinä ei ilmennyt muutoksia. Nyt annostusta nostettiin 200mg ja lisäksi Emconcor 2.5mg. Torkkeen rajamailla meinaa edelleen tulla rytmihäiriöitä, toivottavasti tilanne rauhoittuu kun lääkkeen aloittamisesta on vasta runsas pari viikkoa. Pitää varmaan varata aika jollekin kokeneelle kardiologille jatkoa ajatellen. Olisi helpompaa jos olisi omalääkäri jolle ei tarvitse selittää koko historiaa joka kerta.
Ole huoletta, lääke on hyvä ja toimiva ja ammattilaiset kyllä näkevät Ekg:stä jos ei se sinulle sovi. Aurinkoisia kevätpäivä ja iloista mieltä. Kanssamatkaajia riittää...
Olen 36 vuotias urheilullinen mies ja flimmerit rupes kiusaamaan hiljattain. Lääkitys aloitettiin Emconcor 2,5mg mutta ei auttanut. Vaihdettiin Sotacoriin mutta tuli senkin läpi flimmerit eikä rytmi enää kääntynyt itsekseen. Viime viikolla rytmi käännettiin sairaalassa ja lääkitys vaihdettiin 100mg Tambocoriin. Kyytipojaksi myös Emconcor 2,5 mg kerran päivässä. Olo ollut heti parempi, sykettä voi jo kevyesti nostaa. Ens viikolla ekg ja katsotaan ruvetaanko suunnittelemaan Ablaatiota vai pysyykö flimmerit loitolla. Eihän tää kivaa ole kun rajoittaa aika paljon työntekoa ja harrastuksia mut aamulla normaali sinusrytmi saa kuitenkin suunpielet isoon hymyyn.
Huoletta
voit aloittaa jos lekuri niin on määrännyt. Ainoastaan jos rupet saamaan tajuttomuus kohtauksia jossain vaiheessa, kannattaa silloin heti ottaa yhteyttä lekuriin. Todennäkoisesti sinun aloitusannos on hyvin pieni eli 50 mg aamuin illoin?Alkoholi ja tambocor
Miten on uskaltaako tuollaisen lääkkeen käytön aikana nauttia lainkaan alkoholia, vai onko oltava täysin raitis.Tarkoitan tällä saunaoluita sekä silloin tällöin muutamaa paukkua.Mitä juttuja
olet kuullut kyseisestä lääkkeestä, et miksi se pitäisi aloittaa valvotusti.Kokemusta on!!
Olen 64v nainen. Minä söin myös Tambocoria n. 3v ajan. Sain sen estolääkkeksi flimmeriin beetasalpaajan ja Marevanin lisäksi. Minulla on myös tahdistin, jonka sain siksi kun beetasalpaaja laski sykkeen niin matalaksi ( 30/min). Lopetin lääkärin suosituksesta Tambocorin käytön n. 1.5v sitten ASTEITTAIN. Ei ole ollut ongelmia kun lääkitys purettiin asteittain ja varovasti.Aloitus tehdään yleensä valvotuissa olosuhteissa ja vaikutusta testataan juuri rasituskokeella lääkityksen aloittamisen jälkeen ( ei ennen ) jotta nähdään aiheuttaako muutoksia sydämen toimintaan. Voihan olla että sinäkin tulevaisuudessa pärjäät ilman ko. lääkettä, mutta sitä ei saa omin päin lopettaa vaan lääkärin valvonnassa ja asteittain.
Erikoista
kuinka erilaisia kokemuksia eri ihmisillä. Mulla aloitettiin tampocor vasta rasituskokeen jälkeen ja niitä oli vain yksi kerta. Ei minkäänlaista kontrollia edes sen jälkeen. Se lekuri joka otti rasituskokeen määräsi ensin sotacoria ja silloin olisi pitänyt käydä ekg ja verenpainetta piti seurata monta viikkoa joka päivä (kotioloissa). Toinen lekuri joka otti ultran, määräsi sitten sen tampocorin sen kummempia lisätutkimuksia (väliä näitten kahden lekurin käynnin välillä oli noin pari kuukautta).omakohtaista kokemusta Tambocorin käytöstä, ensimmäisen kerran aloitettiin Tambocor katetriablaation jälkeen kun oli flimmeri. Silloin otin 100mg tabletin annostuksella 1/2 tbl aamuin ja illoin. Minulle tehtiin rasitus-Ekg muistaakseni pari päivää lääkkeen aloittamisen jälkeen kun olin vielä sairaalassa. Lääke voi aiheuttaa muutoksia sydämeen, joten sitä ei voi tutkia etukäteen. Pärjäsin hyvin lääkkellä pari vuotta ja sitten se lopetettiin tarpeettomana.
Nyt on ikää tullut lisää 8v ja flimmerit alkaneet uudelleen. Aloitettiin ensin 100mg annoksella aamuisin ja tavallinen Ekg otettiin viikko lääkkeen aloittamisen jälkeen ja siinä ei ilmennyt muutoksia. Nyt annostusta nostettiin 200mg ja lisäksi Emconcor 2.5mg. Torkkeen rajamailla meinaa edelleen tulla rytmihäiriöitä, toivottavasti tilanne rauhoittuu kun lääkkeen aloittamisesta on vasta runsas pari viikkoa. Pitää varmaan varata aika jollekin kokeneelle kardiologille jatkoa ajatellen. Olisi helpompaa jos olisi omalääkäri jolle ei tarvitse selittää koko historiaa joka kerta.
Ole huoletta, lääke on hyvä ja toimiva ja ammattilaiset kyllä näkevät Ekg:stä jos ei se sinulle sovi. Aurinkoisia kevätpäivä ja iloista mieltä. Kanssamatkaajia riittää...