tiedän että tätä on kysytty monenmonen kertaa mutta kertokaa että mitä kalaa,lihaa ja kanaa olette käyttäneet itsetehdyissä soseissa?ja miten valmistatte sen?entä mausteet?kiitos! :)
soseista
3
442
Vastaukset
- l...
samaa minäkin mietin ja mitenkä riisit ja makaronit,onko lajikkeilla väliä?
- maik+++
siis tarkoitatko nyt vauvan soseita? Mausteita niihin ei saa laittaa, ja lihana olen käyttänyt kalkkuna ja kananjauhelihaa. Nautaa voi myös käyttää.
- Tervaydenhoitaja.
ei saa käyttää mausteita??? Onhan valmisruuissakin mausteita! Suolaa ei saa käyttää, mutta mausteita kyllä, kohtuudella.
Itse olen käyttänyt lihoista maustamatonta naudan ja possunpaistia, riistasta peruran- ja hirvenpaistia, kanan olen ostanut suolan vuoksi naturelfileinä (kokonaisina). Lihat olen sitten kuutioinut ja keittänyt mausteiden kera. Soseuttanut tehosekoittimella keitinliemen kera ja pakastanut jääpalamuoteissa annospaloiksi. Näitä on sitten helppo lisäillä kasvissoseiden joukkoon. Mausteina olen käyttänyt esim naudanlihan kanssa persilijaa ja laakerinlehteä (poista laakerinlehti ennen soseuttamista), possun kanssa timjamia yms, kanan kanssa basilikaa jne. Parin kuukauden lihan syömisen jälkeen olen käyttänyt lihasoseissa myös sipuleita = keitinveteen kelta-, valkosipulia (jauheena) ja ruohosipulia. Nämä sitten soseutetaan lihan mukana. Sipuli saattaa kuitenkin herkkävatsaiselle tehdä ilmavaivoja, joten käytä sitä varoen. Pippureita, chilejä tms voimakkaita/tulisia mausteita ei saa käyttää näin pienellä ollenkaan. 1v kyllä jo niitäkin, kohtuudella. Valmiita mausteseoksia kannattaa myös välttää, koska ne sisältävät usein paljon suolaa.
Kaloista olen käyttänyt seitä (keittänyt tillin kera kuten lihatkin), lohta ja siikaa. Lohen ja siian olen laittanut fileenä uuniin, maustanut tillillä, timjamilla jne. Paistamisen jälkeen sitten annospaloina pakkaseen.
Riisistä ja pastasta kannattaa käyttää "tummia" täysjyvävalmisteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1281571
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505