Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  /  / Gnome kuntoon?
6 Vastausta 157 Lukukertaa

Gnome kuntoon?

Millä komennolla rikkimennyt Gnome saadaan korjattua? Tuli peuhattua hiukan liikaa tuon Synapticin kanssa :/
sudo apt-get install ubuntu-desktop
sudo dpkg --configure -a

Kai mä kokeilen jotain tollasta... tommosia löyty amerikaksi jotka käsittääkseni kuvasivat minun ongelmaani ratkaisia?
joo eihän toi vitun pääte reagoi vittu mihinkään saatana
Olet pahasti rikkonut systeemisi. Jos pääte ei toimi, kokeile virtuaalikonsolia.

buuttaa rootiksi

Valitse käynnistyksessä "recovery" mikä buuttaa rootin tekstitilaan ja aja samat komennot siinä, sen jälkeen kokeilet siirtyä normaalikäynnistykseen komennolla

init 2

eli ehkä kannattaa järjestyksessä mennä

apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install ubuntu-desktop

ja tarvittaessa

dpkg --configure -a

huomaa että kun olet rootin huoltotilassa niin sitä sudoahan ei silloin tarvitse ja siksi noissa edellisissä komennoissa ei sitä ole.

Kiitti

Menin recovery tilaan mutta kyllä mä sudoa tarvitsin... no homma kuitenkin onnistui ja Gnome kunnossa... huh ja kaikki vain koska halusin ikkunoiden palavan pois suljettaessa.

outoa

Recoveryn pitäisi siis buutata todellakin rootin tilaan, mikäli rootin salasanaa ei ole asetettu niin se menee suoraan, mikäli rootin salasanaa on käpälöity nin sen antamalla pääsee rootiksi. Näin ainakin perinteisesti, ihan uudemmissa en ole kyll'ä itse kokeillut toimintoa kun ei ole ollut tarvetta. Mutta silloin ei pitäisi tarvita sudoa ollenkaan koska on jo rootina.. täytyy ehkä tutkia onko tuo muuttunut..
 /   /  /  /  /  / Gnome kuntoon?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua