Eli siis jos haluan opettaa pomeranialle paikka jutun niin mistä pitäisi aloittaa???
KOIRAN PAIKKA- temppu
12
207
Vastaukset
- epskula
Minulla ei pomeraninanin koulutuksesta ole kokemusta, mutta eiköhän se kouluteta sille samaan tapaan, mitä muunkin rotuisille koirille.
Kääpiövillakoiralle, ja jämylle olen opettanut näin...
ensin käsken koiran istumaan, ja sanon paikka, käsken koiran olla siinä vaikka 10 sekuntia, pitennän pikkuhiljaa aikaa, ja aina, kun on paikalla sen verran, palkitsen.
Sitten hiljattain alan tehdä niin, että peruutan parin askeleen verran koiran tyköä pois, pikkuhiljaa pitennän matkaa, minkä peruutan, ja aina, kun koira on paikallaan, kehun.
kun on näin jonkun verran edetty peruutan jonkun verran ja käännän koiralle selän, ja käännyn takaisin koiraanpäin, jos koira on paikallaan kehun, ja palkitsen. pikkuhiljaa voi ruveta pitentämään matkaa, kääntäessään koiralle selän.
kaiken pitää tapahtua hiljattain, et voi yhtäkkiä vaan kääntyä, ja käskeä koiraa olemaan paikallaan, ja lähteä kävelemään. jos koulutus huononee lähde taas alku startista. kyllä se siitä. mullaki oli vähä hankalaa opettaa tämä villikselle, koska se on niin vauhdikas, että ei meinaa paikalla pysyä, nyt olen myöhemmin opettanut paikalla makuun, ja liikkeestä maahan, jotka on helpompaa opettaa, kun koira osaa olla paikallaan.- Meeyy-._1
Kiitos tosi paljon
- love dog
se turha kaksoiskäsky! Istu ,paikka. Kyllä koiralle riittää se istu.(sehän on paikallaan kun istuu!?) tai maahan (silloinkin se on paikallaan kun makaa,eikö?). Eli ihan noin kun epskula selitti,mutta yksi käsky. Ja aluksi aina katse koiraan päin. sitten kun se jo pysyy hyvin,vasta sitten käännetään selkä sille.
Meillä opetin koiralle ekan kerran Tuire Kaimion ohjeiden mukaan "omalle paikalle menon" näin: ensin seurasin missä tilanteessa koira menee omalle paikalleen nukkuun. Kun huomasin koiran olevan menossa paikalleen, sanoin ihan normaalilla äänellä Menes Pinja omalle paikalle. Koira katsoi minua ja kiersi pöydän(minkä ääressä istuin) ja kun olin passiivinen mutta seurasin sitä katseellani ja kun muuta ei tapahtunut se meni omalle paikalleen ja sitten minä sitä kehuin,että OIKEIN HYVÄ TYTTÖ. Vain pari kertaa näin tein ja se oppi sen tosi pian. - Meeyy-._1
love dog kirjoitti:
se turha kaksoiskäsky! Istu ,paikka. Kyllä koiralle riittää se istu.(sehän on paikallaan kun istuu!?) tai maahan (silloinkin se on paikallaan kun makaa,eikö?). Eli ihan noin kun epskula selitti,mutta yksi käsky. Ja aluksi aina katse koiraan päin. sitten kun se jo pysyy hyvin,vasta sitten käännetään selkä sille.
Meillä opetin koiralle ekan kerran Tuire Kaimion ohjeiden mukaan "omalle paikalle menon" näin: ensin seurasin missä tilanteessa koira menee omalle paikalleen nukkuun. Kun huomasin koiran olevan menossa paikalleen, sanoin ihan normaalilla äänellä Menes Pinja omalle paikalle. Koira katsoi minua ja kiersi pöydän(minkä ääressä istuin) ja kun olin passiivinen mutta seurasin sitä katseellani ja kun muuta ei tapahtunut se meni omalle paikalleen ja sitten minä sitä kehuin,että OIKEIN HYVÄ TYTTÖ. Vain pari kertaa näin tein ja se oppi sen tosi pian.Tarkotin siis tuolla paikka tempulla, että se jää paikalle ei siis, että se menee omalle paikalleen :D Mutt kiitos tuostakin vinkistä tulee tarpeeseen :D
- epskula
Meeyy-._1 kirjoitti:
Tarkotin siis tuolla paikka tempulla, että se jää paikalle ei siis, että se menee omalle paikalleen :D Mutt kiitos tuostakin vinkistä tulee tarpeeseen :D
ei kestä :-D mielellään sitä neuvoo, mut toivottavasti tuosta on jotain apua. :---)
- Meeyy-._1
epskula kirjoitti:
ei kestä :-D mielellään sitä neuvoo, mut toivottavasti tuosta on jotain apua. :---)
Kiitos kiitos kiitos :D Mutta vielä kysyisin, että missä välissä opetat sen paikka sanan??
- epskula
Meeyy-._1 kirjoitti:
Kiitos kiitos kiitos :D Mutta vielä kysyisin, että missä välissä opetat sen paikka sanan??
sanon paikka, vain, ja käsken sen olla siinä, siis ihan heti, eka vaik käsket istumaan, sanot paikka, jos koira heiluu, niin toistat uudestaan sanan paikka.
kättä nostan aina ylhäälle, sanoessani paikka sanaa, siis en tuonne katon rajaan, vaan nostan vain kättä ihan norm. asennossa, ja sanon, paikka.
et varmaa tuota käen nostoa kässää..... siis tavallaan niinku käsi vaikka mahan korkeudella, nosta koiralle vain käsi, ääh, oon huono selittään, toivottavasti älysit :---D - Meeyy-._1
epskula kirjoitti:
sanon paikka, vain, ja käsken sen olla siinä, siis ihan heti, eka vaik käsket istumaan, sanot paikka, jos koira heiluu, niin toistat uudestaan sanan paikka.
kättä nostan aina ylhäälle, sanoessani paikka sanaa, siis en tuonne katon rajaan, vaan nostan vain kättä ihan norm. asennossa, ja sanon, paikka.
et varmaa tuota käen nostoa kässää..... siis tavallaan niinku käsi vaikka mahan korkeudella, nosta koiralle vain käsi, ääh, oon huono selittään, toivottavasti älysit :---Djuuh älysin kiiitooosh!!!
- epskula
Meeyy-._1 kirjoitti:
juuh älysin kiiitooosh!!!
onpas kumma, kun älysit!
Mukavaa olla avuksi, jos neuvot tehoaa... sitähän ei viel tiedä, voit kirjottaa tänne, onks onnistunu, vai ei. :-) - Meeyy-._1
epskula kirjoitti:
onpas kumma, kun älysit!
Mukavaa olla avuksi, jos neuvot tehoaa... sitähän ei viel tiedä, voit kirjottaa tänne, onks onnistunu, vai ei. :-)Juu olen jo harjotellut Ninnin kanssa se pystyy istuun jo vähän päälle 10s. oottaen nemii
nyt pitäs hakee vaa lisää namei. Onko normi ruokakaupassa ne luun muotoset koirankeksit hyviä kannatteeko ostaa? Meillä on ollut nyt eläinkaupasta hankittua 100% naudan kylmäkuivattua lihaa ja naudan 100% kylmäkuivattua mahaa... - epskula
Meeyy-._1 kirjoitti:
Juu olen jo harjotellut Ninnin kanssa se pystyy istuun jo vähän päälle 10s. oottaen nemii
nyt pitäs hakee vaa lisää namei. Onko normi ruokakaupassa ne luun muotoset koirankeksit hyviä kannatteeko ostaa? Meillä on ollut nyt eläinkaupasta hankittua 100% naudan kylmäkuivattua lihaa ja naudan 100% kylmäkuivattua mahaa...joskus on tullu annettua, ostan kyl yleensä ihan kouluttamiseen tarkotettuja nameja kunnon eläinkaupasta :-)
- Meeyy-._1
epskula kirjoitti:
joskus on tullu annettua, ostan kyl yleensä ihan kouluttamiseen tarkotettuja nameja kunnon eläinkaupasta :-)
Okk no hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1294529Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k733268- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19788- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 44642