Paavali kielsi kreationismin !

Mr.K.A.T.

"vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua .."
(Tiit. 3:4-11)

Ketkä asettuvat tuota Paavalin käskyä vastaan ? No tietysti nuoren maan kreationistit jotka laativat sukuluetteloita 6000v maan todistelemiseksi ja sitten alkavat kiistelemään lehdissä jne.

Nuoren maan Kreationismin harjoitus inttämisineen jne on siten Raamatun vastaista.

Nykyajan evlut kirkkomme 4.5 miljardin ikäisine maaplloineen ja evoluutioinensa on oikialla tiellä Kari Mäkisen johdolla kohti kaunista taivaallista sateenkaarta..;)

43

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.K.A.T.

Tuosta jäi jatko poies jossa käsketään pidättäytymään laista kiistelemisestä. Senkin voi laajemmin käsittää niin että kreationistien on turha alkaa inttämään tiedemiesten luonnonlakeja vastaan ;)

• Reaalinen realisti

NetMissionissa kyennyt ratkaisemaan sen hajoamistehtävän vähänkään nopeasti ja taitavasti. Simulaatiosi siinä olivat naurettavia.

• Mr.K.A.T.

On se, että hän ei pysy otsikon alla asiassa vaan vääntää sivuun suu vaahdossa puhumaan ihan muusta asiasta joka on häntä ilmeisesti vaivannut päivä-viikko tai vuosikausia (pakkomielle).

(Aivan kuten kävi sille yhdellä "Halla-aholaiselle" täällä foorumilla).

Tässä mielessä he samastuvat inhonsa kohteeseen eli muslimifundamentalisteihin. Eli kuten Aleksi Bardy ilmeisesti samaisti Vihreässä langassa, te ootte periaatteessa samanalaista fundamentalistisa porukkaa..

• jep jep

olen uskisten puuhia seurannut sen verran että voin vastata seuraavasti:
      jos paavin puheet on:
      a) vanhassa testamentissa tulee vastaus: "ei kuule meille kristityille" (suurin osa kreationisteista on kristittyjä, ja älykkään suunittelun teorian järjestö sanoo että kreationismissa on juuri kyse raamatun jumalan tekemästä luomisesta, mutta älykäs suunitelia voi olla kukavain, tosin kyseisen järjestön pääjehut ovat varmoja että se on jumala)

b) uudessa testamentissa, ainut sanallinen vastaus jonka voisit teoriassa saada olisi "se on kielikuva, ei kirjaimmellisesti otettava"

• abcdef

Sukuluetteloista tai uskomisesta juutalaisiin (luomis)taruihin löydämme esim. tällaisia ohjeita:

Kirje Titukselle http://www.evl.fi/raamattu/1992/Tit.1.html

13 Tämä todistus pitää paikkansa. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi 14 eivätkä enää kuuntelisi juutalaisia taruja ja sellaisten ihmisten käskyjä, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Tit.3.html

9 Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

Ja seuraava ohje: http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Tim.1.html

3 Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja 4 ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle.

Maapallon (tai elämän) iäksi on saatu 6000 vuotta tavaamalla hartaudella Raamatun sukuluetteloita, joka on täysin ääliömäistä touhua ja se tiedettiin jo kauan, kauan aikaa sitten.

Paavali sanoi asiat hyvin selkeästi ja suoraan, mutta eihän nämä amerikkalaisten lahkon aivopesemät puupäät voi selvää tekstiä ymmärtää, vaikka jokainen kirjain väännettäisiin rautakangesta heidän eteensä.

• Reaalinen realisti

Sinä ja sinunlaisesi eivät ole yhtään mitään sanomaan minua puupääksi, sillä luen tällaisia kirjoja (pitkine) todistuksineen kaikkineen.

http://www.amazon.com/Information-Randomness-Algorithmic-Perspective-Theoretical/dp/3540434666/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=12...

Joku MrKAT juuri ja juuri tuntee näistä PELKÄN kompleksisuuden määritelmän (On myös PALJON muuta PITKINE todistuksineen.), ja sillä prassailee olevansa suurikin tiedemies. Saattaa hän myös populaarikirjallisuudesta lukemansa perusteella höpöttää tyyliin "Chaitin on todistanut matematiikan pohjan olevan satunnainen" ilman, että hän tuntisi todistusta tai tuon satunnainen-sanan todellista merkitystä tässä, mutta saapahan tuo sana hänet aina aivan täpinöihinsä.

Muistan ikäni, kun hän NetMissionissa ei kyennyt ratkaisemaan edes yksinkertaista integrointitehtävää.

• Reaalinen realisti

Virallisen ev.lut.:n nykytila on osuvasti puitu tässä

http://www.halla-aho.com/scripta/allah_rantautuu_simola_antautuu.html

Vielä on lisääkin...

Tietänet ehkä, että virallinen ev.lut. rahan- ja silmänpyynnön-himossaan on jo pitkälle astellut suuntaan, jossa kiistetään JOPA Jeesuksen ratkaisevan tärkeä merkitys ja Hänen ristintyönsä. Tätä on ev.lut.:n kiva kiistää mm. siksi, että - kuten tiedämme - muslimeille Jeesus oli vain profeetta (joka ei mennyt ristille) ja maahanmuuttaja-muslimeista saattaisi tuntua ikävältä, jos he joutuvat kuulemaan "Jumalalla ei ole poikaa"-oppinsa vastaista julistusta. Ev.lut. yrittää perustella muslimien nuoleskeluaan lähimmäisenrakkaudella, mutta Raamatun lähimmäisenrakkaus tarkoittaa aivan toista kuin tuollaista toimintaa.

Timo Eskola kertoo "Ateistit alttarilla"-kirjassaan kuvannut mm. seuraavan lainauksen ev.lut.:n kirkkopäivä-esitteestä (tai joku vastaava tilaisuus), jota muistinvaraisesti lainaan melko sanatarkasti:

"
        Jeesus on ovi Jumalan yhteyteen, mutta hän ei ole ainoa ovi eikä tee tyhjäksi muiden uskontojen opetusta.
        "

Hyvin tunnettu lainaus Jeesukselta sanoo sensijaan vähän toista kuin ev.lut.:n virallinen linja (painotus minun)

Joh. 14:6

"
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö MUUTOIN kuin minun kauttani.
        "

Mitä luulet, mitähän mieltä Paavali sitten olisi ollut tuosta kirkkopäiväesite-lainauksesta. Ei, en kysy tätä tosissani sinunlaiseltasi.

P.S.

Minä en ole kristitty, mutta olen kokenut yliluonnollisia ilmiöitä (jotka olen joitakin kertoja voinut vahvistaa muilta - kyse ei siis ole harhoista), jotka saavat minut ajattelemaan, että ehkä minun kannattaisi olla, varsinkin, kun tajuan, että Raamatun perusteella kokemukseni ovat siltä "pimeältä puolelta". Sensijaan virallinen ev.lut.:han pitäisi demoneihin uskomista keskiaikaisena, mutta pakko minun on uskoa itseni ja muiden todistusta. Tämä yksin riittää todistamaan, että nykyinen virallinen ev.lut.kirkko (poislukien tietyt herätysliikkeet) on paskaapuhuva rahan- ja silmän-pyynnön laitos.

• Reaalinen realisti

Väität

"
        Sukuluetteloista tai uskomisesta juutalaisiin (luomis)taruihin löydämme esim. tällaisia ohjeita:
        "

Tässä kirjoituksessa soopapuheillesi vastinetta

http://www.evoluutio.com/?o=100&a=0&st=0

Lainaan sitä vähän:

"
        Matt. 19:4. Hän (Jeesus) vastasi ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi (Lukeneet mistä? = olemassa olevista nyk. VT:n kirjoista. Koska? = Alussa.)
        "

Jeesuksen ajan juutalaisilla oli paljon MUITA harhaoppeja, joihin tuossa viitataan. Jos vähän viitsisit nähdä vaivaa, tajuaisit ehkä, että Paavalin puhuessa sukuluetteloista hän tarkoittaa erästä aivan toista asiaa kuin Maan iän pohtimista.

Lainaillaan vähän lisää:

Room. 8

"
        18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        "

Noita "synnytystuskia" teistiset evolutionistit yrittävät joskus epätoivoisesti selitellä evoluution etenemiseksi, vaikka jo asiayhteydestäkin käy selväksi, että moinen tulkinta on täysin perusteeton ja jopa Raamatun sanomaa herjaava. Tuossakin puhutaan "turmeluksen orjuudesta".

Lisävalaistusta saamme mm. täältä

Room 5:12. Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - 13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14. kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.

Luomiskysymys ei ole mikään "mieletön kysymys", vaan tärkeä osa Raamatun "punaista L-lankaa": Luominen,Lankeemus ja Lunastus. Siitä selviää mm., että kuolema ja turmelus (MrKAT:n naurettavia "räjähtävä tähti"-tulkintoja en jaksa edes miettiä, sillä ne ovat niin monella tapaa pielessä) tulivat maailmaan nimenomaan ihmisen synnin kautta, mutta tulee aika, jolloin kaikki asetetaan niin,

KUTEN NIIDEN OLI TARKOITUS OLLA JO HETI ALUKSI.

Tässä luvattu "loppuhuipennus" (joka on liian "paksua" käytännössä materialismiin sitoutuneelle viralliselle ev.lut.kirkolle )

Johanneksen Ilmestys

"
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        "

Evoluutioteoria perustuu ideolgialle, jossa "Kuolemaa ei enää ole" on täysin mieletön lupaus. Sensijaan minä kokemieni yliluonnollisten ilmiöiden (Joiden lähde lienee tosin juuri se, joka houkutteli ensimmäise ihmiset päästämään turmeluksen maailmaan.) perusteella olen valmis ainakin spekuloimaan ajatuksella, että tuo tulee joskus pitämään kirjaimellisesti paikkansa. (Tällöin tietysti haluaisin tuonne enkä sinne mihin tuon kirjan perusteella kokemieni ilmiöiden lähteet menevät.)

Sensijaan valtava enemmistö virallisen ev.lut. kirkon edustajista luultavasti nykyisin jo ajattelee, että ei tuollaista Taivasta voi edes oikeasti koskaan olla (se on ristiriidassa evomaterialismin kanssa) ja se kannattaisi ajatella vain joksikin ihmisten lähimmäisenrakkauden vertauskuvaksi.

Nämä tällaiset ovat Raamatun herjaajia, "leipäpappi" on vanha ja osuva ilmaus. "Leipäpappi", joka nuolee vaikka viherstalinismia, jos se on eduksi hänen rahan- ja silmän-pyynnölleen.

• Reaalinen realisti
        Reaalinen realisti kirjoitti:

Sinä ja sinunlaisesi eivät ole yhtään mitään sanomaan minua puupääksi, sillä luen tällaisia kirjoja (pitkine) todistuksineen kaikkineen.

http://www.amazon.com/Information-Randomness-Algorithmic-Perspective-Theoretical/dp/3540434666/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=12...

Joku MrKAT juuri ja juuri tuntee näistä PELKÄN kompleksisuuden määritelmän (On myös PALJON muuta PITKINE todistuksineen.), ja sillä prassailee olevansa suurikin tiedemies. Saattaa hän myös populaarikirjallisuudesta lukemansa perusteella höpöttää tyyliin "Chaitin on todistanut matematiikan pohjan olevan satunnainen" ilman, että hän tuntisi todistusta tai tuon satunnainen-sanan todellista merkitystä tässä, mutta saapahan tuo sana hänet aina aivan täpinöihinsä.

Muistan ikäni, kun hän NetMissionissa ei kyennyt ratkaisemaan edes yksinkertaista integrointitehtävää.

Tarkennusta aiempaani. Sanoin:

"
        Muistan ikäni, kun hän (MrKAT) NetMissionissa ei kyennyt ratkaisemaan edes yksinkertaista integrointitehtävää.
        "

Löi hän tosin heti pöytään "henkseleitään paukutellen" (Uhosi, että minäpäs kykenin ratkaisemaan, vaikka te muut ette.) "vastauksen",

MUTTA SE "VASTAUS" OLIKIN VÄÄRIN!

HAH,HAH,HAH,HAA!

Tässä pieni esimerkki vastaavasta "tieteen"teosta vähän isommista piireistä.

(Se ero tosin varmaan on, että MrKAT vastasi vilpittömästi väärin, mutta kuvatussa asiassa tuloksia on tietoisesti vääristelty punaviherideologian paineessa.)

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010031711310045_ul.shtml

• Reaalinen realisti

Väität

"
        "

Tässä kirjoituksessa soopapuheillesi vastinetta

http://www.evoluutio.com/?o=100&a=0&st=0

Lainaan sitä vähän:

"
        Matt. 19:4. Hän (Jeesus) vastasi ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi (Lukeneet mistä? = olemassa olevista nyk. VT:n kirjoista. Koska? = Alussa.)
        "

Jeesuksen ajan juutalaisilla oli paljon MUITA harhaoppeja, joihin tuossa viitataan. Jos vähän viitsisit nähdä vaivaa, tajuaisit ehkä, että Paavalin puhuessa sukuluetteloista hän tarkoittaa erästä aivan toista asiaa kuin Maan iän pohtimista.

Lainaillaan vähän lisää:

Room. 8

"
        18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        "

Noita "synnytystuskia" teistiset evolutionistit yrittävät joskus epätoivoisesti selitellä evoluution etenemiseksi, vaikka jo asiayhteydestäkin käy selväksi, että moinen tulkinta on täysin perusteeton ja jopa Raamatun sanomaa herjaava. Tuossakin puhutaan "turmeluksen orjuudesta".

Lisävalaistusta saamme mm. täältä

Room 5:12. Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - 13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14. kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.

Luomiskysymys ei ole mikään "mieletön kysymys", vaan tärkeä osa Raamatun "punaista L-lankaa": Luominen,Lankeemus ja Lunastus. Siitä selviää mm., että kuolema ja turmelus (MrKAT:n naurettavia "räjähtävä tähti"-tulkintoja en jaksa edes miettiä, sillä ne ovat niin monella tapaa pielessä) tulivat maailmaan nimenomaan ihmisen synnin kautta, mutta tulee aika, jolloin kaikki asetetaan niin,

KUTEN NIIDEN OLI TARKOITUS OLLA JO HETI ALUKSI.

Tässä luvattu "loppuhuipennus" (joka on liian "paksua" käytännössä materialismiin sitoutuneelle viralliselle ev.lut.kirkolle )

Johanneksen Ilmestys

"
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        "

Evoluutioteoria perustuu ideolgialle, jossa "Kuolemaa ei enää ole" on täysin mieletön lupaus. Sensijaan minä kokemieni yliluonnollisten ilmiöiden (Joiden lähde lienee tosin juuri se, joka houkutteli ensimmäise ihmiset päästämään turmeluksen maailmaan.) perusteella olen valmis ainakin spekuloimaan ajatuksella, että tuo tulee joskus pitämään kirjaimellisesti paikkansa. (Tällöin tietysti haluaisin tuonne enkä sinne mihin tuon kirjan perusteella kokemieni ilmiöiden lähteet menevät.)

Sensijaan valtava enemmistö virallisen ev.lut. kirkon edustajista luultavasti nykyisin jo ajattelee, että ei tuollaista Taivasta voi edes oikeasti koskaan olla (se on ristiriidassa evomaterialismin kanssa) ja se kannattaisi ajatella vain joksikin ihmisten lähimmäisenrakkauden vertauskuvaksi.

Nämä tällaiset ovat Raamatun herjaajia, "leipäpappi" on vanha ja osuva ilmaus. "Leipäpappi", joka nuolee vaikka viherstalinismia, jos se on eduksi hänen rahan- ja silmän-pyynnölleen.

Minusta hyvinkin mielenkiintoinen spekulaatio on muuten väite siitä, että Paavali Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa puhuisi todella evoluutioteoriasta eräänä lopunaikojen moraalisen rappion merkkinä (jossa MrKAT:n kaltaiset jatkuvasti "kehuvat viisaita olevansa")

"
        22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        "

• Reaalinen realisti

Niin, ne juutalaiset "tarut"

Jeesus ITSE viittaa monesti sellaisiin edeltäneisiin tapahtumiin, joita nyky"tiede" pitää taruina. Ei kai minun tarvitse lähteä sinulle esimerkkejä kaivelemaan, vaan viitsit selvittää asian itse?

Johanneksen evankeliumi 5 luku

"
        45. Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        "

Tulee mieleen heti yksi kohta GENESIKSESTÄ (3.luku)

"
        15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
        "

Onko tuokin lupaus "käärmeen pään polkijasta" pelkkää tarua?

Muita ai niin!

Eihän nykyinen ev.lut.kirkko mihinkään ennustuksiin usko, sehän olisi materialismin vastaista ja saattaisi karkottaa kassankartuttajia.

• Mr.K.A.T.

Virallisen ev.lut.:n nykytila on osuvasti puitu tässä

http://www.halla-aho.com/scripta/allah_rantautuu_simola_antautuu.html

Vielä on lisääkin...

Tietänet ehkä, että virallinen ev.lut. rahan- ja silmänpyynnön-himossaan on jo pitkälle astellut suuntaan, jossa kiistetään JOPA Jeesuksen ratkaisevan tärkeä merkitys ja Hänen ristintyönsä. Tätä on ev.lut.:n kiva kiistää mm. siksi, että - kuten tiedämme - muslimeille Jeesus oli vain profeetta (joka ei mennyt ristille) ja maahanmuuttaja-muslimeista saattaisi tuntua ikävältä, jos he joutuvat kuulemaan "Jumalalla ei ole poikaa"-oppinsa vastaista julistusta. Ev.lut. yrittää perustella muslimien nuoleskeluaan lähimmäisenrakkaudella, mutta Raamatun lähimmäisenrakkaus tarkoittaa aivan toista kuin tuollaista toimintaa.

Timo Eskola kertoo "Ateistit alttarilla"-kirjassaan kuvannut mm. seuraavan lainauksen ev.lut.:n kirkkopäivä-esitteestä (tai joku vastaava tilaisuus), jota muistinvaraisesti lainaan melko sanatarkasti:

"
        Jeesus on ovi Jumalan yhteyteen, mutta hän ei ole ainoa ovi eikä tee tyhjäksi muiden uskontojen opetusta.
        "

Hyvin tunnettu lainaus Jeesukselta sanoo sensijaan vähän toista kuin ev.lut.:n virallinen linja (painotus minun)

Joh. 14:6

"
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö MUUTOIN kuin minun kauttani.
        "

Mitä luulet, mitähän mieltä Paavali sitten olisi ollut tuosta kirkkopäiväesite-lainauksesta. Ei, en kysy tätä tosissani sinunlaiseltasi.

P.S.

Minä en ole kristitty, mutta olen kokenut yliluonnollisia ilmiöitä (jotka olen joitakin kertoja voinut vahvistaa muilta - kyse ei siis ole harhoista), jotka saavat minut ajattelemaan, että ehkä minun kannattaisi olla, varsinkin, kun tajuan, että Raamatun perusteella kokemukseni ovat siltä "pimeältä puolelta". Sensijaan virallinen ev.lut.:han pitäisi demoneihin uskomista keskiaikaisena, mutta pakko minun on uskoa itseni ja muiden todistusta. Tämä yksin riittää todistamaan, että nykyinen virallinen ev.lut.kirkko (poislukien tietyt herätysliikkeet) on paskaapuhuva rahan- ja silmän-pyynnön laitos.

Ja ota heidät avosylin vastaan.

Mutta sinä et,
        Sinussa asuu pahuus, vihan hedelmät ja katkeruus. Et ole oikea kristitty.

t. MrrKAT Körttiläinen isolla K:lla.
        (Myö körttilääset suvaitaan homoliitot ja naispapit ja muslimit, ku myö ee olla tiukkapipoja).

• Mr.K.A.T.

Näin sivusta vaikkakin keskustelualueessa pysyen:

1. Lisääntyykö informaatio ja K-kompleksisuus jos geeni dublikoituu 5x (eli 32 kappaleeksi) ?
        2. Jos tukkukauppa lähettää 437 identtistä kirjaa kirjakauppaan vain 1:n sijasta, niin lisääntyykö pakkauksen kompleksisuus ja informaatio verrattuna 1:n kirjan lähetykseen ?

• DarkNinjaHiiri

Aatamin ja Eevan ja Kainin sekä Nooan ja sen vaimon ja lapsien sukuluettolointi on myös turhaa koska se on kieltämättä sisäsiittoisempaa sakkia kuin Kauniit ja Rohkeat.

• ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Uskotko sinä nyt Evankeliumin?

Tuo sateenkaari NA- liikkeen diipa daapaa, on enemmänkin peräisin H.P.Blavatskyn
      kaltaisien teoksista.
      Mäkinen ilmeisesti lukee niitä ja jätti Raamatun narikkaa.

• Mr.K.A.T.

Ruokanenhan on kait Relanderin mukaan menossa kadotukseen 2x koska on 2x ilennyt erota eli sekin iljetystä harrastanut..

Parempi että Mäkinen kuin tuplakadotettu johtaa ;)

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

Ruokanenhan on kait Relanderin mukaan menossa kadotukseen 2x koska on 2x ilennyt erota eli sekin iljetystä harrastanut..

Parempi että Mäkinen kuin tuplakadotettu johtaa ;)

Ruokanen pitää Raamattua korkeimpana auktoriteettina kun taas Mäkinen ei, eli niin kuin ilmoitettu on.

”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” (2. Tim. 4:3-4).

• asianharrastaja
        hobo7 kirjoitti:

Ruokanen pitää Raamattua korkeimpana auktoriteettina kun taas Mäkinen ei, eli niin kuin ilmoitettu on.

”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” (2. Tim. 4:3-4).

Ruokasella on Raamatun Jumala ja Mäkisellä Jumalan Raamattu. Yksinkertaistaa mielestäni liikaa.

• asianharrastaja kirjoitti:

Ruokasella on Raamatun Jumala ja Mäkisellä Jumalan Raamattu. Yksinkertaistaa mielestäni liikaa.

Mäkisellä ei mitään ole.
        Likaiset vaatteet vain.

• Mr.K.A.T.
        hobo7 kirjoitti:

Jos kysyn pienintä siementä niin ei kannta kysyä Matteuksen Jeesukselta joka vastaa väärin "sinapinsiemen" vaan biologilta joka vastaa "orkidean siemen, ja unikonsiemenkin on pienempi kuin se sinapinsiemen"

Raamattu ei siis tunne luonnon eikä homojen biologiaa.
        Mäkinen on oikealla tiellä, Ruokanen elää suvaitsemattomassa keskiajassa vaikka itse elää tuplasynnissä.

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

Jos kysyn pienintä siementä niin ei kannta kysyä Matteuksen Jeesukselta joka vastaa väärin "sinapinsiemen" vaan biologilta joka vastaa "orkidean siemen, ja unikonsiemenkin on pienempi kuin se sinapinsiemen"

Raamattu ei siis tunne luonnon eikä homojen biologiaa.
        Mäkinen on oikealla tiellä, Ruokanen elää suvaitsemattomassa keskiajassa vaikka itse elää tuplasynnissä.

...niin se nousee ja tulee suurimmaksi kaikista vihanneskasveista ...Markus.4:32
        orkidea tuskin on vihannes?

• vanha-kissa

• Mr.K.A.T.
        vanha-kissa kirjoitti:

Sinappi vihannes? Millä perusteella?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sinapit
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihannes

hobo7 kirjoitti:
        "orkidea tuskin on vihannes?"

No, katsotaan nyt millä perusteella luokittelet sinapin vihannekseksi.

Tuolla kiistakysymykselläni olen saanut vaikka minkälaisia seliseliselityksiä uskovaisilta. Niistä selityksistä saisi ihan oman kirjasensa aikaiseksi :D

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

Tuolla kiistakysymykselläni olen saanut vaikka minkälaisia seliseliselityksiä uskovaisilta. Niistä selityksistä saisi ihan oman kirjasensa aikaiseksi :D

Teidän palvottu Wikipedia luokitteleen sen kaalien joukkoon.
        Onko kaali kenties ei vihannes?

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

Taloudellisesti merkittävimpiä kaaleja ovat:

* Brassica carinata
        * Brassica elongata
        * Brassica fruticulosa
        * Brassica japonica – japaninsinappi
        * Brassica juncea – sareptansinappi
        * Brassica napus – lanttu
        o Brassica napus subsp. oleifera - rapsi
        * Brassica narinosa
        * Brassica nigra – mustasinappi
        * Brassica oleracea – kaali
        o kaalin monia viljeltyjä muunnoksia ovat esimerkiksi lehtikaali, keräkaali, ruusukaali, kyssäkaali, parsakaali ja kukkakaali
        * Brassica perviridis – vihannessinappi
        * Brassica rapa – nauris
        o Brassica rapa subsp. chinensis – pinaattikiinankaali
        o Brassica rapa subsp. oleifera – rypsi
        o Brassica rapa subsp. pekinensis – salaattikiinankaali
        * Brassica rupestris
        * Brassica septiceps
        * Brassica tournefourtii.

• Mr.K.A.T.

• Mr.K.A.T.

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

King James Mk4:32 puhuu "herbs" lyhenne käsitteestä herbaceous plants. Siihen kuuluu myös unikot:
        "There are over 400 species of poppies, most of which are herbaceous plants, "

http://74.125.77.132/search?q=cache:DDUWwG483FoJ:www.poppies.ws/poppies/how-to-grow-papaver-somniferum.html herbaceous plant pap...

Ihmettele miksi sinä joka olet oppineempi kuin minä, et tutki asiayhteyttä (oliko se konteksti).
        Ikään kuin vastustaisit Raamattua, tutkimatta sitä?
        Kaikella kunnioituksella etsitkö totuutta vai sitä väännöstä mikä sinua miellyttää?

• Mr.K.A.T.
        hobo7 kirjoitti:

Ihmettele miksi sinä joka olet oppineempi kuin minä, et tutki asiayhteyttä (oliko se konteksti).
        Ikään kuin vastustaisit Raamattua, tutkimatta sitä?
        Kaikella kunnioituksella etsitkö totuutta vai sitä väännöstä mikä sinua miellyttää?

"Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille." Matt 13:31-33.
        -Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen kirkko-sivut

Sen päättelemiseen että STLK-sivut ja MATTEUS (pienin kaikista siemenista, suurin vihanneskasveista) ovat loogisessa ristiriidassa biologian kanssa, ei tarvitse Raamatun eikä biologian erityisasiantuntemusta itse omata. Logiikka ei toimi ja sen tuntemus riittää.

Raamattuahan ei tarvitse vastustaa, kun toteaa
        -paikallinen vertaus, ei kirjaimellinen tieto
        -virhe, "kalamiehen kiusaus" pieneen liioitteluun evankelistoilta,("kaikista siemenistä" olisi ollut syytä muuttaa/jättää poies, nyt se on nolo moka)
        -muistivirhe (kuten Paavali muisti halvauskohtauksensa tapahtumat väärin toisella kertaa)

Jos hyväksyy vertauskuvallisuuden, erehtyväisen Matteuksen ja Jeesuksen, oman aikansa paras inhimillinen tietämys jne niin ei ole mitään ongelmaa. Ongelmanahan on fundamentalistien väite Raamatun kirjoittajien erehtymättömyydestä ja että se kävelisi biologian tietokirjojen ja tietämyksemme ohi.

Oletko tosiaan myös sitä mieltä että suurin osa kirjakauppain Raamatuista on virheellisiä väännöksiä = valheellisia tekstejä ?

• Mr.K.A.T.
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

"Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille." Matt 13:31-33.

Sen päättelemiseen että STLK-sivut ja MATTEUS (pienin kaikista siemenista, suurin vihanneskasveista) ovat loogisessa ristiriidassa biologian kanssa, ei tarvitse Raamatun eikä biologian erityisasiantuntemusta itse omata. Logiikka ei toimi ja sen tuntemus riittää.

-virhe, "kalamiehen kiusaus" pieneen liioitteluun evankelistoilta,("kaikista siemenistä" olisi ollut syytä muuttaa/jättää poies, nyt se on nolo moka)
        -muistivirhe (kuten Paavali muisti halvauskohtauksensa tapahtumat väärin toisella kertaa)

Jos hyväksyy vertauskuvallisuuden, erehtyväisen Matteuksen ja Jeesuksen, oman aikansa paras inhimillinen tietämys jne niin ei ole mitään ongelmaa. Ongelmanahan on fundamentalistien väite Raamatun kirjoittajien erehtymättömyydestä ja että se kävelisi biologian tietokirjojen ja tietämyksemme ohi.

Oletko tosiaan myös sitä mieltä että suurin osa kirjakauppain Raamatuista on virheellisiä väännöksiä = valheellisia tekstejä ?

omaa luemmakuulemma pienemmät siemenet kuin sinapinsiemen.

• Mr.K.A.T.
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

omaa luemmakuulemma pienemmät siemenet kuin sinapinsiemen.

..kasvaa 25-30 metriä korkeaksi sypressiheimon (Cupressaceae) puuksi ja juurista on tehty öljyä lääkehoitoon ja kosmetiikkaan.

Täten Raamatun sana = E R E H T Y V Ä I S T Ä ja P A I K A L L I S T A ja A L L E G O R I S T A eikä siitä ole biologian tuntien opettajaksi tai ohjaajaksi. MOT. QED. Case Closed..

• Mr.K.A.T. kirjoitti:

Israelissa on alkuperinen Hebrean kielinen Raamattu.
        Kaikki muu on käännöksiä. Suomen -92 on jo väännös siis tahalteen tehty johdattamaan ekumeeniseen yhteyteen eli porttokirkko.
        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raamatunopetuksia.
        Tuolta löydät huolella tehtyjä kirjoituksia näistä "virheistä" joita ei ole.

• cxvcvcvcvv
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

on eri laji kun tää meidän vihanneskasvimme....

• qwertyg

sukuluettelot on kai UT:ssa sen takia, että pyrittiin näyttämään, että kristinusko ei ollut uusi oppi vaan vanha. Tuon ajan ajattelussa uskontoa pidettiin sen todempana ja parempana mitä vanhempi se oli.

Juutalaisille suunnattu Matteuksen evankeliumi johtaa Jeesuksen suvun Aabrahamiin eli juutalaisten kantaisään saakka. Sivistyneille kreikkalaiselle suunnattu Luukkaan evankeliumi johtaa kristinuskon aina Aatamiin ja Jumalaan saakka.

Sama näkyy esim. Justinus Marttyyrin apologioissa, joissa hän pyrkii osoittamaan kristinuskon muinaisen alkuperän ja siten kristinuskon 'järkevyyden'.

• JB

määrä nyt vain sattuu olemaan vain 3 % kaikista NS. kristityistä, niin että sen pituinen se. Terveisin jb!

• Mr.K.A.T.

..totuuksien ymmärtäjien määrä on 0.0001% ihmiskunnasta, sama juttu kvanttifysiikan tms kovien totuuksien ymmärtäjien kanssa. (Suuri osa tavis-ihmiskunnasta luulee mm. maata liikkumattomaksi jne)

Ehkäpä Paavali Ateenan akatemiassa törmäsi sellaiseen viisauteen ettei heidän kanssaan uskovien muskeleilla ole pärjäämistä ja pyysi uskontovereitaan lopettamaan turhan vouhotuksen ja muinaisaikain laskennan kun ei kumminkaan viisaille tulla pärjäämään.

• jb
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

..totuuksien ymmärtäjien määrä on 0.0001% ihmiskunnasta, sama juttu kvanttifysiikan tms kovien totuuksien ymmärtäjien kanssa. (Suuri osa tavis-ihmiskunnasta luulee mm. maata liikkumattomaksi jne)

Ehkäpä Paavali Ateenan akatemiassa törmäsi sellaiseen viisauteen ettei heidän kanssaan uskovien muskeleilla ole pärjäämistä ja pyysi uskontovereitaan lopettamaan turhan vouhotuksen ja muinaisaikain laskennan kun ei kumminkaan viisaille tulla pärjäämään.

taas olet kun höpiset tuollaisia.

Selitä asiasi selkokielellä pliis.

• Mr.K.A.T.
        jb kirjoitti:

taas olet kun höpiset tuollaisia.

Selitä asiasi selkokielellä pliis.

.. on vain murto-osa, ja niistäkin vain pieni osa ymmärtää suhteellisuusteoria tai kvanttifysiikkaa.

Prof. Räisäsen opetuksen mukaan Paavali kävi puhumassa myös Ateenan filosofien akatemiassa mutta hävisi, ei saanut paljon kuulijoita puolelleen.

• jb
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

.. on vain murto-osa, ja niistäkin vain pieni osa ymmärtää suhteellisuusteoria tai kvanttifysiikkaa.

Prof. Räisäsen opetuksen mukaan Paavali kävi puhumassa myös Ateenan filosofien akatemiassa mutta hävisi, ei saanut paljon kuulijoita puolelleen.

Paavali vei voiton, sillä hänhän vain kylvi Ateenassa siemenen ja kohta koko Rooma oli krititty valtio. Etkö muista tätä? Meillähän on vieläkin roomalaiskatoliset riesanamme.

Ja onko niin että sitten kun ymmärtää suhteellisuusteoriaa, ymmärtää myös kaiken muunkin siinä samassa? Etpäs sinäkään ymmärtänyt että Pavali vei areiopagilla makean voiton.

• Mr.K.A.T.
        jb kirjoitti:

Paavali vei voiton, sillä hänhän vain kylvi Ateenassa siemenen ja kohta koko Rooma oli krititty valtio. Etkö muista tätä? Meillähän on vieläkin roomalaiskatoliset riesanamme.

Ja onko niin että sitten kun ymmärtää suhteellisuusteoriaa, ymmärtää myös kaiken muunkin siinä samassa? Etpäs sinäkään ymmärtänyt että Pavali vei areiopagilla makean voiton.

..kuten koko Rooman valtio nojasi siihen ja kristityt kiduttivat ja silpoivat matemaatikko Hypatian, tieteen marttyyrin.
        Mutta älyllisesti (ja moraalisesti) kr. usko hävisi. Jo tuolloin..

(Vai miksi ateistit on niin paljon tieteen johdossa, tä?)

• jb

Eivät kretut vaan Raamattu pitää noita sukuluetteloita ajanlaskun ja Jeesuksen takia.
      =Olet taas metsässä niinkuin evokki vain voi olla kun on kyse Raamatusta.

Paitsi että olen samaa mieltä kanssasi nuoren maan kretuista. En jaksa lakata ihmettelemästä kretukulttuuria tuossa maassa, ovat ihan yhtä käsittämättömiä kuin ne jotka vapauttivat aikoinaan pakomatkalla kiinniotetun O.J. Simpsonin. Yli ymmärryksenn menee.... mutta Simpsonhan olikin menestynyt miljardööri!!!

Ja tämä taas tuo mieleen ajatuksen siitä että maailman raharikkaat ohjailevat propagandallaan evokkeja hyväksymään vahvimman oikeuden vaikka riistää heikompiaan. Ja näin saavat halvalla tukijoita egoistiselle elämäntavalleen.

• Mr.K.A.T.

..lähinnä vasureita, jotka halveksuu rikkaita.
        Rikkaiden puolue on republikaanipuolue, joka nimenomaan taistelee evoluutiota vastaan.(Ainoa puolue jonka ohjelmaan on monessa osavaltiossa listattu vaatimuksia kreationismin opetuksen lisäämiseksi evon rinnalle tai vaihtoehdoksi tai evon kritisoimiseksi ).

Sun "rikkaat ohjaa evokkeja"- hypoteesisi ei pure reaalimaailmassa - ei ainakaan USA:ssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      129
      4529
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      73
      3268
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1540
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1385
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      917
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      80
      806
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      19
      788
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      720
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      699
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      44
      642
    Aihe