Voiko narsistisuus estää tiettyjen töiden saannin?

anonyymituomo

Olen nuori aikuinen ja pian valmistumassa oman alani koulutuksesta. Epäilen olevani narsisti. Lähes kaikki luonteenpiirteeni täsmäävät (eivät ihan kaikki). Tietyt asiat aiheuttavat minulle ongelmia elämässäni ja uskon syynä olevan narsistiset piirteeni. Haluaisinkin selvittää mistä on kyse ja saada mahdollista ammattiapua. Pelkään kuitenkin, että jos minut todetaan narsistiksi, niin se vaikuttaisi työllistymiseeni. Nimittäin on kyseessä hieman normaalia erikoisempi ala, johon kuuluu mm. psykologin testit (jotka olen läpäissyt sillä ne ovat melko yleispätevät, tuskin testaavat narsistisuutta).
Kannattaako siis odotella töihinpääsyä ja sitten mahdollisesti selvittää/hoitaa ongelmat, vai riskeerata oma tuleva työ ja hakea apua jo nyt?

13

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.o.k.u.1

Jos olisit narsisti, et murehtisi tuollaisia...

• anonyymituomo

Aion joka tapauksessa hakea apua jossain vaiheessa, sillä koen melko suurta ahdistusta siksi että narsistiset piirteet täsmäävät minuun niinkin hyvin, ja ajatusmaailmani on niin narsistillinen ja siksi minulle aiheutuu ongelmia elämässäni. Tuollaiset kommentit eivät vastaa alkuperäiseen kysymykseen:

• j.o.k.u.1
        anonyymituomo kirjoitti:

Aion joka tapauksessa hakea apua jossain vaiheessa, sillä koen melko suurta ahdistusta siksi että narsistiset piirteet täsmäävät minuun niinkin hyvin, ja ajatusmaailmani on niin narsistillinen ja siksi minulle aiheutuu ongelmia elämässäni. Tuollaiset kommentit eivät vastaa alkuperäiseen kysymykseen:

Sulla voi olla narsistisia piirteitä. (kelläpä ei) Vaikea uskoa, että ne vaikuttaisivat millään lailla tyonsaantiin. En mene vannomaan...Oikea narsku pitäisi asian omana tietonaan, jos olisi epäilys että jäisi työt saamatta, eikä näin ollen menisi mitään diagnoosia hakemaan...

• j.o.k.u.1
        j.o.k.u.1 kirjoitti:

Sulla voi olla narsistisia piirteitä. (kelläpä ei) Vaikea uskoa, että ne vaikuttaisivat millään lailla tyonsaantiin. En mene vannomaan...Oikea narsku pitäisi asian omana tietonaan, jos olisi epäilys että jäisi työt saamatta, eikä näin ollen menisi mitään diagnoosia hakemaan...

Ei mua ainakaan mun narskupiirteet ahdista, muita ehkä. hih. :)

• j.o.k.u.1

Kiitos vaan kohteliaisuudesta. Jälleen kerran. :)

• j.o.k.u.1

Heh heh.
        Pitääkin käydä tsekkaamassa sitten. :) Mielenkiinnolla jään odottelemaan.
        Mun töherrys ei vielä ole ilmestynyt, mikäköhän siinä nyt kestää, aamulla poistin ja pistin uusiksi, kun ajattelin että se ei ilmesty ollenkaan.
        Ois varmaan pitänyt vain antaa olla.

• j.o.k.u.1

• j.o.k.u.1

Ei v**tu, nyt vasta alkokin naurattaa! Haaahahahaa! :D

Narsku-hai ahdistelemassa poloista uhria...Uhri sekoaa niin että pääkin muuttuu välillä kalanruodoksi...

(pitäis varmaan rajoittaa tuota kofeiinia...)

• j.o.k.u.1
        j.o.k.u.1 kirjoitti:

Ei v**tu, nyt vasta alkokin naurattaa! Haaahahahaa! :D

Narsku-hai ahdistelemassa poloista uhria...Uhri sekoaa niin että pääkin muuttuu välillä kalanruodoksi...

(pitäis varmaan rajoittaa tuota kofeiinia...)

Siis tuossa videossa, tällä palstalla ein kukaan ahdistele ketään. :D

http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8&feature=related

Vähän rauhallisempaa musiikkia. Tämä ei liity aiheeseen kyllä millään tavalla, mutta hyvä biisi. :)

• j.o.k.u.1

Mikä vika Led Zeppeliinissä...
        Se biisi kuulostaa muuten aika hauskalta väärinpäin kuunneltuna. :)

Ois mulle se sieni kelvannut, mutta nyt varmaan alan leffaa katselemaan...Pistän lisää, kun/jos tulee jotain mieleen. :)

• j.o.k.u.1

:D
        Perse puutuu, kun koneen ääressä istuu koko päivän...Raskasta hommaa, pakko ottaa välillä vähän rennosti. :D
        Mutta pistän kyllä jotain jos tulee mieleen...

"soittakaa paranoid! " Nojoo, tästä on vaikea pistää paremmaksi, mutta kokeillaan...

http://www.youtube.com/watch?v=LLSAGnHNqGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=M1pPwnah_eM

http://www.youtube.com/watch?v=QDaWUR38iWk&feature=related

:D

• j.o.k.u.1

"Hah... narsistinen loukkaus toi 'perse' "

Äläpä yleistä! :P

• kerttiläinen

Jos käyt esim. Kelan kustantamassa terapiassa (tai itseasiassa missä tahansa) niin tuskin tietosi ponnahtaa työnantajan silmille.
      Luulisin ainakin näin, varmaa tietoa minulla ei ole. Mutta oletan että tietoja ei saisi urkittua ilman asianomaisen lupaa...vaikka sitten alalle hakeutuisikin.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      37
      2993
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2228
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      48
      2149
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      79
      1999
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      54
      1716
    6. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1454
    7. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1420
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1279
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      105
      1174
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      896
    Aihe