Minkä vuoksi elätte?

gkhajlghadjgkjagd

Itse elän kuollakseni.

19

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eertyyuu

      itse jokainen kuolee elääkseen

    • 2222121212

      ..kun on syvällistä!

    • -

      Itse en elä minkään vuoksi.

    • Wonderful 2222

      Selvästikään ette ole koskaan todella ELÄNEET jos näin synkät on mietteet. ?

      • -

        Ikäväksesi ei voida objektiivisesti määritellä, mitä on todellinen elämä.


      • violettivihreä
        - kirjoitti:

        Ikäväksesi ei voida objektiivisesti määritellä, mitä on todellinen elämä.

        Ehkä kaiken elämän tarkoitus katoaa lopulta, mutta miksi miettiä tulevaa, kun voi nyt ja tässä elää tätä hetkeä varten ja nauttia siitä? Ei kai tänne kuolemaan olla tultu? Täytyy itse etsiä elämälleen tarkoitus. Ehkei se ole mitään suurta ja hienoa ja maailmoja mullistavaa, mutta ainakin jotain todellista. Voi tehdä itsensä ja muut onnelliseksi ainakin.


      • -
        violettivihreä kirjoitti:

        Ehkä kaiken elämän tarkoitus katoaa lopulta, mutta miksi miettiä tulevaa, kun voi nyt ja tässä elää tätä hetkeä varten ja nauttia siitä? Ei kai tänne kuolemaan olla tultu? Täytyy itse etsiä elämälleen tarkoitus. Ehkei se ole mitään suurta ja hienoa ja maailmoja mullistavaa, mutta ainakin jotain todellista. Voi tehdä itsensä ja muut onnelliseksi ainakin.

        Itse pyrin ainoastaan hyväksymään tarkoituksen täydellisen puuttumisen ja kokemaan maailman sitä kautta vähemmän epämiellyttäväksi. Kuolema ei mielestäni ole tarkoitus, mutta se on mahdollinen pakokeino tarkoituksettomuudesta. Jos muistaa pitää kuoleman takataskussaan, on helpompi elää tässä hetkessä. Ei pidä ajatella, että hetkessä eläminen tarkoittaisi väistämättä jatkuvaa kokemushakuisuutta, tai että ihminen, joka ei ole kokemushakuinen, ei muka osaisi elää. Ihmiset ovat erilaisia ja kokevat täyttymystä erilaisista asioista.


      • violettivihreä
        - kirjoitti:

        Itse pyrin ainoastaan hyväksymään tarkoituksen täydellisen puuttumisen ja kokemaan maailman sitä kautta vähemmän epämiellyttäväksi. Kuolema ei mielestäni ole tarkoitus, mutta se on mahdollinen pakokeino tarkoituksettomuudesta. Jos muistaa pitää kuoleman takataskussaan, on helpompi elää tässä hetkessä. Ei pidä ajatella, että hetkessä eläminen tarkoittaisi väistämättä jatkuvaa kokemushakuisuutta, tai että ihminen, joka ei ole kokemushakuinen, ei muka osaisi elää. Ihmiset ovat erilaisia ja kokevat täyttymystä erilaisista asioista.

        Niin, kaipa se jonkinlainen lohtu on, että ainahan sitä voi kuolla, jos ei enää jaksa elää. Ketään ei pakoteta mihinkään, on täysi valta omaan elämään.


      • Henkilö92
        violettivihreä kirjoitti:

        Niin, kaipa se jonkinlainen lohtu on, että ainahan sitä voi kuolla, jos ei enää jaksa elää. Ketään ei pakoteta mihinkään, on täysi valta omaan elämään.

        Mitä te oikeen jauhatte tollasesta täysin merkityksemättömästä asiasta? Antaa olla ja ottakaa chillii. Se on mun elämänohje ja sillä on pärjätty tähänkin asti!


      • -
        Henkilö92 kirjoitti:

        Mitä te oikeen jauhatte tollasesta täysin merkityksemättömästä asiasta? Antaa olla ja ottakaa chillii. Se on mun elämänohje ja sillä on pärjätty tähänkin asti!

        Saahan sitä jauhaa ihan mitä huvittaa. Etkä sinä voi päättää, mikä aihe kellekin on kiinnostava.


    • Henkilö92

      Elän kuunellakseni musaa ja skriivatakseni riimii. Elän lumilautaillakseni. Elän koska mun frendit on niin pirun hyvii tyyppei, että ois sääli kuolla pois jo nyt. Elän siksi että on hauska nauraa muille. Elän siksi että ruoka on hyvää. Elän siksi että haluun ehtiä koittamaan benji hyppyä ja paria muuta juttua. Elän siksi että luovuttaminen on nössöile, enkä halua että joku saa syyn kirjoittaa hautakiveeni: "Tässä lepää nössö. Ei uskaltanut paskiainen ees elää loppuun asti" Elän siksi, että on hauska kirjottaa tänne shittiä keskellä yötä. Elä siksi, että oon luvannu mennä ryyppäämään frendin kanssa vappuna. Elän siksi että mutsi on luvannu ostaa mulle longboardin. Elän siksi että haluan nähdä mitä jännää huomenna tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Elän siksi koska uskon Jumalaan ja "tiedäthän sä mitä itsemurhaajista sanotaan". Elän siksi että en ole vielä kuollut. Elän siksi että kukaan ei vihaa mua niin paljon, että ois keksiny tappaa mut. Elän siksi koska haluan päästä vielä kiertämään huvipuistoja ympärimaailmaa. Elän siksi että haluan ehtiä saamaan autokortin ja auton ja moottoripyöräkortin ja moottoripyörän. Elän siksi että siinä on liikaa vaivaa tappaa itsensä ja olen laiska. Elän siksi että se on osa ihmisluontoa, vaikka itsemurha prosentit onki kai noussu ja sillee. Elän siksi koska kiinnostaa tietää jaksaako joku lukee tän loppuun ja vielä kommentoidakin. Elän siksi koska haluan nähdä että tuleeko musta vielä räppäri vaiko eikö. Elän siksi että haluan nähdä saanko hyvin kalaa ensi kesänä. Elän siksi että meiän mökki on niin siisti että sinne haluu aina joka vuos uudestaan koko kesäks vetää lungii. Elän koska on kiva ottaa lungii. Jne. jne.

      Siinä oli muutama syy mutta ei lähellekkään kaikki.

      • Henkilö92

        Pakko lisää viel tämä: Elän elääkseni.

        Että imekää siitä jos kiinnostaa. :P


      • violettivihreä
        Henkilö92 kirjoitti:

        Pakko lisää viel tämä: Elän elääkseni.

        Että imekää siitä jos kiinnostaa. :P

        Kuulostaa hyvältä. >:D Tänään kannatti elää, kun löysin täydelliset aurinkolasit hyvään hintaan ja nää tekee mut nyt aika onnelliseksi, sanokaa materialistiksi, mutta näin on.


    • birdie!

      Välillä tosiaan pistää ihmetyttämään, että mikä mua täs elämässä masennuksesta ja muusta huolimatta pitää kiinni. Kaipa se sit on kuitenkin velvollisuus perhettä kohtaan - mun äiti tappo itsensä, jos mäkin tekisin niin, ne ei kestäis. Ja tyttöystävä. Sitä mä rakastan.

    • Koiruus.

      Elän mun koiran takia :) Ilman sitä ei olis mitään.

    • lollll

      angst

    • tyyppi91

      Elän koska kokeminen on niin mielenkiintoista ja erillaiset tunteet aiheuttavat hetkellisiä hyvänolontunteita, joista saa hetkellistä nautintoa. Joskus kokeminen on myös negatiivista, mutta sellainenkin kokeminen on mielenkiintoista. Eläminen on mukavaa, joten kai sitä kannattaa tehdä, jos siihen on mahdollisuus annettu. On niin paljon nähtävää ja koettavaa. Kukaan ei ole voinut kokea kaikkea. Elän siis niin paljon kuin ehdin.
      Minulla ei ole minkäänlaista viettiä "jättää jälkeä historiaan". Ei haittaa pätkän vertaa. vaikka kaikki kokemukseni ja muistoni päässäni katoaa kun kuolen. Tuollaisen pohtiminen on minusta yksinkertaisesti turhaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe