Moi kaikki! Lupasin taannoin kertoa kuulumisistani. Jotkut saattaa mut muistaakin muutaman vuoden takaa ja googlettamalla löytyy joku vanha viestikin yhä?
No, asiaan: olin tällä palstalla "vakiokalustoa" vuoden 2005 lopulta alkaen 2007 lopulle. Nyt tarinani lyhyesti jos se ketään kiinnostaa: jo vuonna 1980 ollessani 10-vuotias alkoi pelit kiehtoa minua. Olin lapsenakin tosi yksinäinen, muutimme maalta pikkukaupunkiin ennen kouluni alkamista. En siellä kavereita saanut, mutta maalaisena turpaan kylläkin tämän tästä. Nuo ajat olivat täyttä tuskaa. Yhtenä päivänä sain tehtäväksi hakea koulun ja kodin välissä sijainneesta kaupasta ruokatarvikkeita koulun jälkeen. Sain itselleni karkkirahaa 5 markan kolikkoa hakupalkaksi. Tapahtui ensimmäinen todella koukuttava pelikokeilu: kaupan aulassa oli vanha hedelmäpeli jota päätin koeilla parilla markalla. Muistan vieläkin kuinka kone antoi 2 viinirypälettä jotka lukitsin ja tuli tähti reunaan ja sain 10 mk kulhoon. Jatkoin pelaamista melkein 2 tuntia kunnes oli pakko lähteä kotiin ennen kuin muut ehtisivät sinne töistään. Lähtiessäni taskussani oli 52 markkaa joten jäin voitolle. Se oli niin upea elämys, että kaikki koulukiusaamiset ja muut murheet unohtuivat pelin ajaksi täysin. Kun näin oli käynyt kerran, oli jatko tietysti selvä: pelasin niin usein ja paljon kuin vain mahdollista. Alkuvuodet siihen käytin vain omia ja saamiani rahoja. Joskus voitin joskus en, mutta kaikki meni lopulta aina. 1985 olin riparilla kun tapahtui 1. rötökseni pelirahan saamiseksi: papin lompsa oli kahvihuoneen pöydällä eikä ketään lähettyvillä. Menin ja otin sieltä 100mk. Se oli teko jota aina olen katunut, koska hän oli sentään pappi ja toisaalta tuon teon jälkeen muut varkaudet eivät enää niin pahoilta tuntuneet. Aikaa kului ja tein kaikkea pientä keikkaa pelien rahoittamiseksi, vain kerran jäin kuitenkin kiinni kun parin tyypin kanssa veimme rahaa yhden kioskin kassasta. Siitä 17-vuotiaana sain sakot mutta ainut asia minkä opin, oli se, että jatkossa toimisein vain yksin. Kyllä toki hyvinkin koitin elää, mutta työt oli lyhyitä satunnaisia pätkiä eikä rahaa paljoa ollut. Hoisin vanhaa sukulaismiestäni 90-luvun puolivälistä muutamia vuosia ja hän antoi aina rahaakin kun häntä autoin. Elämän ongelmat upotin pelaamiseen kuten ennenkin. Jossain välissä oli tyttöystäväkin joka sai pelaamisen hetkeksi aika vähäiseksi. Häntä kuitenkin kiinnosti muut miehet, joka tuotti kauhean pettymyksen minulle. Taas pelasin ja paljon. Omaisenikin kuoli ja tahti vain kiihtyi koska sain pariksi vuodeksi työtä ja pankissa narrasin itselleni lainaa sanomalla että määräaikainen työ olisi vakituinen. Lainaa sain 5000e ja sillä vietin monta makeaa kuukautta pelaten ryypäten ja rälläten. Maksoin lyhennyksetkin niin kauan kunnes loppui ansiosidonnainen korvaus. Samoihin aikoihin tuli pikavipit. Otin 2005-2007 aikana kaikista mahd. paikoista minkä sain. Maksoin uusilla vanhoja ja kun aukesi uusi paikka otin heti sieltäkin, jotta saisi pelata ja hukuttaa murheet taas hetkeksi.
Lopulta 2007 lokakuussa meni luottotiedot niin siihen se vasta loppui. Velkaa kaikkiaan oli ainakin 10000 e.
Kävi kuitenkin erikoinen tuuri kun juuri noihin aikoihin sain eräästä elektroniikka-alan firmasta töitä osa-aikaisena. Siellä oli paljon puhelimia ja tietokoneita ja niiden osia ym. minulle lankesi ns. paskahommat kuten romujen vieminen ongelmajätteisiin. Tajusin samassa että kukaan ei tuntunut pitävän tavaroista kirjaa. Aloin varovaisesti myydä firman tavaroita "ostetaan" ilmoituksien avulla netissä. Käytin prepaid-liittymää ja olin aina varovainen. En yleensä lähettänyt mitään tavaraa ostajille vaan sovin treffit johonkin erikoiseen rauhalliseen paikkaan jossa ostaja maksoi aina käteisellä. Ajoin setäni autolla joskus jopa yli 100 km kun ostaja ei halunnut tulla ehdottamaani paikkaan. Kauppa kävi hyvin 2,5 vuoden ajan ja nautin näistä reissuistani sairaalloisesti. Oli kuin seikkailua kun ajoin aina uusiin kauppatreffeihin ja myin esim 400e tavaran jollain 150e summalla. Tuli paljon tyytyväisiä "asiakkaita". Joskus samakin kaveri osti 3 puhelinta.
Lopulta määräaikaista sopimustani ei enää uusittu. En varsinaisesti koskaan jäänyt kiinni vaikka jotain epäilyjä olikin välillä. Ehkä se vaikutti siihen että työt loppuivat. Laskin saaneeni n. 6000-7000e näillä kaupoilla. Sillä olisi maksanut lähes kaikki velat, mutta peli ja murheiden hukutus veivät voiton. Nyt on kurjuuden ajat: ei rahaa juuri yhtään ja mahdollisuudet vähissä. En kuitenkaan periksi anna vaan uskon että joskus vielä elämään tulisi jotain hyvää ja järkeä. Se jää nähtäväksi. Syy, miksi tämän kirjoitin oli tarve kertoa pelin ja vippien tuhoisuudesta.Elämäni on valunut hukkaan, 4-kymppinen velkainen isomahainen masentunut äijä on heikommilla kuin se jolla kaikki on vielä edessä. Älkää siis olko yhtä tyhmiä kuin minä. Hyvää kesää kaikille! T. Vippi-Ville
Vippi-Villen terveiset
10
805
Vastaukset
- Vipstaaki
Hieno nähdä että äijä elää ja porskuttaa, useestihan tällä palstalla aikoinaan vaihdettiin kokemuksia ensin vippipaikoista, sittemmin perintätoimistoista. Mäkin vielä pörrään palstalla joskus vaikka vipit on nyt jonkin aikaa bannissa kun piikkiin ei mahtunut enempää. Näyttää että palstalla on uusi sukupolvi, joka oli pelkkänä painona isukkiensa kasseissa silloin kun me jo vipattiin ja rahat kipattiin!
Hyvää kesää sullekkin, kyllä meillekin vielä aurinko paistaa!
PS. Juniorit, jotka ei asioista mitään tiedä, pitäkäähän päänne kiinni kun sieltä ei mitään aikuisten asiaa tule!- alan mies..
Hauska muuten nähdä miten palsta on muuttunut vuosien saatossa. Juuri noita lapsellisia junioreitahan täällä pyörii muka hauskoine kommentteineen. Kute tosta ylempää huomaat. Mä kuulun kanssa tähän vanhaan porukkaan. Olen alan mies, on tullut kyllä kipattua kanssa vipit poikineen. "Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa".. noh, nytpä niitä sitten maksellaan ulosottoon.. mutta ei haittaa, niin hauskoja muistija noilla rahoilla on saanut. ,sveitsin mm kisat, matka saksaan, ruotsiin ja tallinnaan. Saksa ei muuten ole niin paska maa mitä räty aikanaan väitti..antaa junioreiden nyt paukutella henkseleitään, parin vuoden päästä he täällä kirjoittavat näitä viestejä missä kerrotaan miten vaikeaa ollut ja siksi nyt kusessa vippien takia.
- Havumetän mies
alan mies.. kirjoitti:
Hauska muuten nähdä miten palsta on muuttunut vuosien saatossa. Juuri noita lapsellisia junioreitahan täällä pyörii muka hauskoine kommentteineen. Kute tosta ylempää huomaat. Mä kuulun kanssa tähän vanhaan porukkaan. Olen alan mies, on tullut kyllä kipattua kanssa vipit poikineen. "Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa".. noh, nytpä niitä sitten maksellaan ulosottoon.. mutta ei haittaa, niin hauskoja muistija noilla rahoilla on saanut. ,sveitsin mm kisat, matka saksaan, ruotsiin ja tallinnaan. Saksa ei muuten ole niin paska maa mitä räty aikanaan väitti..antaa junioreiden nyt paukutella henkseleitään, parin vuoden päästä he täällä kirjoittavat näitä viestejä missä kerrotaan miten vaikeaa ollut ja siksi nyt kusessa vippien takia.
Elähän sie poika puhu soopaa. Mie oon ollunna palstoilla kanssa, ja silti huomaan että ei ole meno muuttunut... Kyl vaa väki vippaa vieläkin...
- alan mies..
Havumetän mies kirjoitti:
Elähän sie poika puhu soopaa. Mie oon ollunna palstoilla kanssa, ja silti huomaan että ei ole meno muuttunut... Kyl vaa väki vippaa vieläkin...
Kyllä se vaan on muuttunut, esimerkiksi siten että ennen täällä kyseltiin lähinnä uusia vippipaikkoja. Nyt kysellään perintäfirmoista ja apua ulosoton välttämiseksi. Uusia vippipaikkoja ei ihmeemmin enää kysellä. Tai jos kysellään niin kysymys kuuluu lähes aina "mistä lainaa luottotiedottomalle"..
- 14+7
Loistavaa! Äijä on nero ja tosiaan osaa tehdä rahaa! Meidän yrityksessä tarvitaan juuri tuollaisia nerokkaita rahantekijoitä nuorekkaaseen tiimiimme. Ota yheyttä [email protected]. Peruspalkka olisi min. 8000/kk provikat auto- asunto- ja puhelinetu sekä tietenkin firman polttoainekortti tankkauksiin. Toivottavasti kuulemme sinusta!
- tosimiestenrimar
Sama viesti kun edellisellä mutta meijän firma tarjoaa sinulle samojen etujen lisäksi 12500€/kk provikat.
Ota yhteyttä.
- Allan Hagelberg
Kansa tahtoo kuulla lisää Vippi-Villestä. Miten nykyään menee ja oletko keksinyt jotain uutta varastettavaa jossain toisessa firmassa?
- sfljg
.
Ensi hätään apu löytyy luultavammin www.finlinks.net sivulta.
. - Vippi-Vellu
Tere Ville.
Ainut mikä tarinassasi ei ollut uskottavaa oli että vietit 5 tonnilla makeaa elämää monta kuukautta ryypäten ja rälläten. Ostitko Alkosta kossun päivässä ja marketista pari pussikaljaa jotka tissuttelit kotona? Siten voisi jotenkin raha rittää. Ravintoloissa tuo on pikkuraha joka palaa muutamassa päivässä. Ai niin ja väliin jos haluaa pillua niin johan sekin maksaa satkun laaki..siis venakko huoralta. Hyvästä latinosta tai thaimaalaisesta pillusta joutuu pulittamaan keskimäärin 150 per laaki. Kävitkö muuten törsäämässä noita varastettuja rahoja ilotyttöihin!? Voit myöntää että kävit joo, se on ihan okei koska tutkitusti suurin osa suomalaisista miehistä on ainakin kerran elämässään käynyt maksullista naista panemassa. Sikäli väärin jos sattuu olemaan naimisissa tai omistaa tyttöystävän. Omistaa, heh, no miksei toista saisi omistaa ja kieltää kaikki hauskanpito ja vierraissakäynti jne.. Noh, palataan Ville taas asiaan ja ota iisisti nyt kun sullakin alkaa olee tota ikää jne.. Okei mut jatketaan tästä ja palataan taas joskus, ok? - ilmainen laina
Lainaa tarvitsevalle apu löytyy tietenkin osoitteesta:
http://tarjoussivu.net/Lainaa---Pikavippejä.php
Kannattaa tutustua!! Lainaa jopa ilmaiseksi
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204978Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä633996Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723574Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272067- 1241528
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495