Paljastiko valokuva petoksen?

fotospy

Olin asettanut kamerani taloni tontin rajalle kuvaamaan automaattisesti minuutin välein erästä kohdetta. Itse kuvaus liittyi erilliseen kerhomme valokuvauksen tehtävään, enkä ajatellut asiaan liittyvän mitään erikoista. Koin eilen melkoisen järkytyksen siirtäessäni kuvat edelleen tietokoneelleni. Naapurini vaimo halasi minulle tuntematonta miestä autossa, joka ei sekään kuulu naapurille. Seuraavassa kuvasarjassa auto on tyhjänä ja noin kolmen vartin päästä auto oli kadonnut naapurin edestä.

Naapurussuhteemme ovat sellaiset tavanomaiset hyvät päivät mutta naapurin mies on sattumoisin liittynyt itsekin samaan kamerakerhoon kanssani, tosin vasta äskettäin. Tiedän, että mies on lastensa kanssa tämän viikon mökillä, joten naapurini vaimon käytös on minusta hieman erikoista.

Ongelmani liittyy nyt siihen mitä minun pitäisi tässä tehdä. Mahdollisesti olen tahattomasti syyllistynyt salakuvaukseen, sillä naapurini tontti näkyy kuvassa, jonka alueella myös auto oli parkkeerattuna.

Näkisin että minulla on muutamia vaihtoehtoja. Vaimolleni en halua asiasta kertoa ainakaan heti, vaikka hänellä olisi tähän varmaan fiksu vastaus.

1. En tee yhtään mitään vaan hävitän kuvat (tämä tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta, luultavasti en tässä tapauksessa syyllistyisi salakuvaukseenkaan)
2. Näytän kesän jälkeen setin kerhossamme jossa naapurin mies on paikalla ja selvittäkööt sitten asian puolisonsa kanssa. Itse asiassa tuosta setistä tuli todella hyvä ja jonkinlaisena kolmen kuvan sarjana selityksineen se voisi jopa menestyä. (tähän liittyy ikäviä haasteita naapurin miehen kannalta, asiaa ei ole varmaan hauska huomata porukan kanssa)
3. Soitan naapurin miehelle ja kerron havaintoni. (Ei kovinkaan houkuttele)
4. Kysyn asiaa naapurin vaimolta suoraan. (Ei houkuttele tämäkään)

Mieluusti kuuntelen palstalaisten näkemyksiä. Tarkoituksellisesti en kerro minkäänlaisia maantieteellisiä faktoja asiaan liittyen osapuolia suojatakseni.

35

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso Lehmä

      Mitä sinulle tuntuisi, kun naapuri levittelisi kerholla kuvaa, kun sinun muijasi jakaa takapuolta?

      Tai kun naureskellen näyttäisi vain sinulle samaa kuvaa?

    • votaaja minäkin

      Auto oli yksityisalueella ja lisäksi auton sisätilat määritellään yksityisalueeksi silloin kun siellä on ihmisiä sisällä vaikka auto olisi muuten yleisellä alueella. Kuvaa ei kannata näyttää ulkopuolisille koska se rinnastetaan levittämiseksi, ja voi olla että kuvasta aiheutuu riitaisia ero ja todennäköisesti vittumainen akka nostaa sinua vastaan kanteen salakuvaamisesta ja kuvan luvattomasta esittämisestä. Saan salakuvaajan maineen, ja hysteerisimmät pelkää sinun kuvailevan pikkulapsiakin salaa ja käyttävän materiaalia runkkuhommiin. Tee fiksusti ja tuhoa kuvat ja unohda koko asia. Pahin mitä voi tapahtua on se että vittuuntunut puoliso ampuu sinut luvattomalla aseella. Se ei ole ollenkaan harvinaista tässä maassa. Porvoon mäkkäriampujakin istui edellisen murhansa ex-vaimonsa murhasta, jonka teki yhdessä uuden vaimonsa kanssa. Maassa maan tavalla.

      • nra

        "Pahin mitä voi tapahtua on se että vittuuntunut puoliso ampuu sinut luvattomalla aseella."

        Eihän tuo nyt vielä mitään olisi! Pahinta olisi jos ampuisi _luvallisella_ aseella! Kysy vaikka sisäministeriltä, luvalliset aseet ne ongelma ovat, eivät luvattomat!


      • on päättänyt
        nra kirjoitti:

        "Pahin mitä voi tapahtua on se että vittuuntunut puoliso ampuu sinut luvattomalla aseella."

        Eihän tuo nyt vielä mitään olisi! Pahinta olisi jos ampuisi _luvallisella_ aseella! Kysy vaikka sisäministeriltä, luvalliset aseet ne ongelma ovat, eivät luvattomat!

        että puoliautomaattiset tappovälineet on poliisien omistaman asebisneksen peruuttamaton oikeus.
        Luvattomat lienevät suunnilleen kaikki olleet ensin luvalliasia (usein poliisien myymiä)?

        Pitäisiköhän kameroillekin määrätä hallussapitolupa ja kieltää kaikki aloittajan tarkoittamat ”sarjatulikamerat”?


      • Ei pidä paikkaansa

        "ja lisäksi auton sisätilat määritellään yksityisalueeksi silloin kun siellä on ihmisiä sisällä vaikka auto olisi muuten yleisellä alueella. "

        Ei pidä paikkaansa tavallisen auton kohdalla, samoin kuin ei tavallisen veneenkään. Vasta kun veneessä tai autossa voi oletettavasti asua ja yöpyä tulkitaan se kotirauhan piiriin kuuluvaksi alueeksi jossa on vastaava yksityisyyden suoja. Esimerkiksi auton ratsaaminen perinpohjin tien päällä onnistuu poliisilta ja tullilta ilman kotietsintälupaa; eli se siitä auton sisäisestä yksityisalueesta.

        Lähdeviitettä ja perustelua kehiin jos olet eri mieltä tästä.

        http://www.nikkemedia.fi/ivailu/sivut_ex/fotopykalat.pdf


      • totta tämäkin
        Ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        "ja lisäksi auton sisätilat määritellään yksityisalueeksi silloin kun siellä on ihmisiä sisällä vaikka auto olisi muuten yleisellä alueella. "

        Ei pidä paikkaansa tavallisen auton kohdalla, samoin kuin ei tavallisen veneenkään. Vasta kun veneessä tai autossa voi oletettavasti asua ja yöpyä tulkitaan se kotirauhan piiriin kuuluvaksi alueeksi jossa on vastaava yksityisyyden suoja. Esimerkiksi auton ratsaaminen perinpohjin tien päällä onnistuu poliisilta ja tullilta ilman kotietsintälupaa; eli se siitä auton sisäisestä yksityisalueesta.

        Lähdeviitettä ja perustelua kehiin jos olet eri mieltä tästä.

        http://www.nikkemedia.fi/ivailu/sivut_ex/fotopykalat.pdf

        No minun kohdalla tuo raja menee siten että jos olen autossani ja joku tulee ilman lupaa kuvaamaan niin sekä kamera että kuvaajan purukalusto menee uusintaan. Olen valmis tarvittaessa vaikka lusimaan tuosta, enkä säikähdä vaikka tulisi elinkautinen, eli noin 12-15 vuotta.


      • Olisiko aika...?
        totta tämäkin kirjoitti:

        No minun kohdalla tuo raja menee siten että jos olen autossani ja joku tulee ilman lupaa kuvaamaan niin sekä kamera että kuvaajan purukalusto menee uusintaan. Olen valmis tarvittaessa vaikka lusimaan tuosta, enkä säikähdä vaikka tulisi elinkautinen, eli noin 12-15 vuotta.

        Jos tilanne todella on se että olet valmis pahoinpitelemään täysin laillisesti toimivan (lehti?)kuvaajan ilman pienintäkään aihetta niin olisi aika neuvotella omalääkärisi kanssa lääkityksen tarkistamisesta.


      • näin on.
        Olisiko aika...? kirjoitti:

        Jos tilanne todella on se että olet valmis pahoinpitelemään täysin laillisesti toimivan (lehti?)kuvaajan ilman pienintäkään aihetta niin olisi aika neuvotella omalääkärisi kanssa lääkityksen tarkistamisesta.

        Minä olen valmis pahoinpitelemään kenet tahansa ja mistä syystä tahansa, tai jopa ilman syytä jos vain sattuu siltä tuntumaan. Suosittelen pysymään kameroinesi turvallisen etäisyyden päässä.


      • Oletko Porvoon...?
        näin on. kirjoitti:

        Minä olen valmis pahoinpitelemään kenet tahansa ja mistä syystä tahansa, tai jopa ilman syytä jos vain sattuu siltä tuntumaan. Suosittelen pysymään kameroinesi turvallisen etäisyyden päässä.

        Tunnut olevan samaa koulukuntaa Porvoon Mäkkäriampujan kanssa, mieletön uho ensin mitättömästä asiasta ja sitten parin päivän päästä tippa linssissä katumassa.


      • varma tieto.
        Oletko Porvoon...? kirjoitti:

        Tunnut olevan samaa koulukuntaa Porvoon Mäkkäriampujan kanssa, mieletön uho ensin mitättömästä asiasta ja sitten parin päivän päästä tippa linssissä katumassa.

        Tähän asti on selvinnyt nyrkein. Puukot ja pyssyt kuuluu sinunlaisille siimaranteille jotka pukeutuu iltaisin äidin vaatteisiin.


      • HyväHyvä
        varma tieto. kirjoitti:

        Tähän asti on selvinnyt nyrkein. Puukot ja pyssyt kuuluu sinunlaisille siimaranteille jotka pukeutuu iltaisin äidin vaatteisiin.

        Hyvä, ollaan siis samassa lajissa. Itelle tuli viimeksi nekkuun kehässä viime vuostuhannen puolella ja vastapuoli ei ollut suomalainen.

        Tervetuloa vaan, tunnetuin kenen kanssa olen otellut oli Robert Helenius ja kummallekaan ei laskettu lukua ja matsi kesti täydet kolme erää.

        Tuntuu vähän sille että kuvaan edelleen yhtä rauhallisin mielin kuin kuin tähänkin saakka, myös jok'ikistä autoa joka sattuu niin paljon kiinnostamaan että se on kuvaamisen arvoinen riippumatta siitä onko joku kaltaisesi pikku häirikkö siellä autossa vai ei.


      • Hyvä minäkin
        HyväHyvä kirjoitti:

        Hyvä, ollaan siis samassa lajissa. Itelle tuli viimeksi nekkuun kehässä viime vuostuhannen puolella ja vastapuoli ei ollut suomalainen.

        Tervetuloa vaan, tunnetuin kenen kanssa olen otellut oli Robert Helenius ja kummallekaan ei laskettu lukua ja matsi kesti täydet kolme erää.

        Tuntuu vähän sille että kuvaan edelleen yhtä rauhallisin mielin kuin kuin tähänkin saakka, myös jok'ikistä autoa joka sattuu niin paljon kiinnostamaan että se on kuvaamisen arvoinen riippumatta siitä onko joku kaltaisesi pikku häirikkö siellä autossa vai ei.

        No jos satutaan kylillä vastakkain niin voin ottaa vähän matsia. Lupaan etten juokse karkuun enkä itke kytille asiasta. Ilmeisesti et ole kovin iso kun Heleniusta vastaan olet kehässä ollut.


      • mie vaan kysyn
        näin on. kirjoitti:

        Minä olen valmis pahoinpitelemään kenet tahansa ja mistä syystä tahansa, tai jopa ilman syytä jos vain sattuu siltä tuntumaan. Suosittelen pysymään kameroinesi turvallisen etäisyyden päässä.

        onko tuo uhkaus? Tiesikö että laitonuhkaus on myöskin rangaistava teko. Jos tuo on uhkaus niin se lienee täyttää ne vaadittavat tunnusmerkit jotka vaaditaan syytteen nostamiseen viranpuolesta.


      • Ilmeisesti...
        Hyvä minäkin kirjoitti:

        No jos satutaan kylillä vastakkain niin voin ottaa vähän matsia. Lupaan etten juokse karkuun enkä itke kytille asiasta. Ilmeisesti et ole kovin iso kun Heleniusta vastaan olet kehässä ollut.

        Ilmeisesti olet täydellisesti pihalla tässäkin asiassa, mikä ei sekään tosin yllätä. Olet selvästikin suurimpia (mentaalisesti) pässejä mitä footofoorumilla on koskaan vieraillut...

        Kymmenen pisteen vihje viimeisimmästä: http://www.city.fi/artikkeli/Robert Helenius/3283/


      • vastaan.
        mie vaan kysyn kirjoitti:

        onko tuo uhkaus? Tiesikö että laitonuhkaus on myöskin rangaistava teko. Jos tuo on uhkaus niin se lienee täyttää ne vaadittavat tunnusmerkit jotka vaaditaan syytteen nostamiseen viranpuolesta.

        Voit suksia vittuun.


      • ilmeisesti
        Ilmeisesti... kirjoitti:

        Ilmeisesti olet täydellisesti pihalla tässäkin asiassa, mikä ei sekään tosin yllätä. Olet selvästikin suurimpia (mentaalisesti) pässejä mitä footofoorumilla on koskaan vieraillut...

        Kymmenen pisteen vihje viimeisimmästä: http://www.city.fi/artikkeli/Robert Helenius/3283/

        Helenius on kyllä minua pidempi, mutta myös kevyempi, eli meistä kahdesta se joka enemmän muistuttaa kukkakeppiä.


      • mie vaan huomaan
        vastaan. kirjoitti:

        Voit suksia vittuun.

        Ota vastaan rangistusesi kun ilmiannat itsesi rikoksestasi. Marssipa polisinjuttusille itse omatoimisesti ja ole mies etkä hiiri, vai oletko sittenkin?
        Olet tunnustanut syylityeesi rikokseen.


      • Edellinen
        ilmeisesti kirjoitti:

        Helenius on kyllä minua pidempi, mutta myös kevyempi, eli meistä kahdesta se joka enemmän muistuttaa kukkakeppiä.

        Ja meistä kahdesta mä olen se joka on otellut täyden ajan Heleniuksen kanssa.

        Mistä nuo vertauksesi oikein kumpuaa, kukkakeppi...? Liityykö se jotenkin sun harrastuksiin, ehkä tulppaaninhoitoa..?

        Ja alkuperäiseen aiheesen eli yliherkkyyteesi itsesi kuvauttamiseen autonromusssasi, linkki journalistiliiton sivuilta: [-mikä on se asia jota häpeät niin paljon että haluat rikkoa kameran...?]

        http://journalistiliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/e27cb1317a1903186458dc6365c49e3b/1279028583/application/pdf/857370/SJL-kuvauskortti.pdf

        "Suomen perustuslaki, toinen luku, 12.§:

        Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Hyvä muistaa: Kuvan julkaiseminen on eri asia kuin kuvaaminen. Tiedotusvälineissä kuvien julkaisemisen perustuu hyvään lehtimiestapaan
        ja journalistin ohjeisiin. Kaikki mikä on julkista ei ole kuitenkaan julkaistavissa.

        JULKISELLA PAIKALLA SAA AINA KUVATA"
        ______________________________________________________________________

        K i r j o i t a n k o h a r v e m p a a n e t t ä e h d i t s e u r a t a p e r ä s s ä j a o i v a l t a a a s i a n m y ö s...?


      • antipedo.
        Edellinen kirjoitti:

        Ja meistä kahdesta mä olen se joka on otellut täyden ajan Heleniuksen kanssa.

        Mistä nuo vertauksesi oikein kumpuaa, kukkakeppi...? Liityykö se jotenkin sun harrastuksiin, ehkä tulppaaninhoitoa..?

        Ja alkuperäiseen aiheesen eli yliherkkyyteesi itsesi kuvauttamiseen autonromusssasi, linkki journalistiliiton sivuilta: [-mikä on se asia jota häpeät niin paljon että haluat rikkoa kameran...?]

        http://journalistiliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/e27cb1317a1903186458dc6365c49e3b/1279028583/application/pdf/857370/SJL-kuvauskortti.pdf

        "Suomen perustuslaki, toinen luku, 12.§:

        Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Hyvä muistaa: Kuvan julkaiseminen on eri asia kuin kuvaaminen. Tiedotusvälineissä kuvien julkaisemisen perustuu hyvään lehtimiestapaan
        ja journalistin ohjeisiin. Kaikki mikä on julkista ei ole kuitenkaan julkaistavissa.

        JULKISELLA PAIKALLA SAA AINA KUVATA"
        ______________________________________________________________________

        K i r j o i t a n k o h a r v e m p a a n e t t ä e h d i t s e u r a t a p e r ä s s ä j a o i v a l t a a a s i a n m y ö s...?

        Voit jatkaa harrastusta poliisin luvalla...

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/97119-poliisi-hslle-pedofiili-saa-salakuvata-lapsia-vesipuistossa?cmp=suosituimmat


      • Edellinen
        antipedo. kirjoitti:

        Voit jatkaa harrastusta poliisin luvalla...

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/97119-poliisi-hslle-pedofiili-saa-salakuvata-lapsia-vesipuistossa?cmp=suosituimmat

        Sinulta sitten eväät loppuivat het' alkuunsa varsinaisen asian suhteen, mikä tosin oli nähtävissä jo ensimmäisestä kirjoituksestasi. Miksi muuten yrität käyttää pedofiiliartikkelia lyömäaseeena? Ei aihealue ainakaan itselle ole mitenkään arka asia, sen kummemmmin kuin vaikka myymälävarkaaksi nimittely ei hetkauta; kun ei kerran ole luurankoja kaapissa noiden asioiden takia.

        Kysymys kuuluukin että mikä saakaan jonkun heittämään esimerkiksi homoherjoja. Pesunkestävälle hererolle kun homottelun ei pitäisi olla mitenkään erityisen arka aihealue. Vastaavasti miksi SINULLE pedofiliakysymys onkin ensimmäinen lyömäaseesi tässä, ei taida olla isolla miehellä itsellä ihan puhtaat jauhot pussissa...? Alkaa näes pikkuhiljaa valkenemaan mikset halua tulla kuvatuksi edes autossasi.....

        Voisitko hiukan selventää, alkaa kohdallasi muuten vaikuttamaan todella erikoiselta tämä kaikki...?


      • ?
        Edellinen kirjoitti:

        Sinulta sitten eväät loppuivat het' alkuunsa varsinaisen asian suhteen, mikä tosin oli nähtävissä jo ensimmäisestä kirjoituksestasi. Miksi muuten yrität käyttää pedofiiliartikkelia lyömäaseeena? Ei aihealue ainakaan itselle ole mitenkään arka asia, sen kummemmmin kuin vaikka myymälävarkaaksi nimittely ei hetkauta; kun ei kerran ole luurankoja kaapissa noiden asioiden takia.

        Kysymys kuuluukin että mikä saakaan jonkun heittämään esimerkiksi homoherjoja. Pesunkestävälle hererolle kun homottelun ei pitäisi olla mitenkään erityisen arka aihealue. Vastaavasti miksi SINULLE pedofiliakysymys onkin ensimmäinen lyömäaseesi tässä, ei taida olla isolla miehellä itsellä ihan puhtaat jauhot pussissa...? Alkaa näes pikkuhiljaa valkenemaan mikset halua tulla kuvatuksi edes autossasi.....

        Voisitko hiukan selventää, alkaa kohdallasi muuten vaikuttamaan todella erikoiselta tämä kaikki...?

        Tuo oli kylläkin ensimmäinen viestini tähän enkä jaksanut edes kaikkia lukea läpi,tämä on tät kun kaikki kirjoittaa anonyymisti.


    • katselija..

      "1. En tee yhtään mitään vaan hävitän kuvat (tämä tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta, luultavasti en tässä tapauksessa syyllistyisi salakuvaukseenkaan)" vaihtoehto.

      Olet vakuvaamisessa saanut uuden kokemuksen.Vaihda siis kuvausmaisemaa johonkin mikä ei loukkaa intimiteettisuojaa.Itse asun puiston laidassa kaupungin reunamilla ja esim. aamuyöllä ovat rusakot ja fasaanit liikkeellä.Kesäyön valon muuttuminen sinälläänkin on kuvaamisen arvoista joskaan ei ihan minuutin välein.

      • voit luovuttaa

        kuvat naapurin miehelle sopivaa korvausta vastaan.


      • emäntäkin voi antaa
        voit luovuttaa kirjoitti:

        kuvat naapurin miehelle sopivaa korvausta vastaan.

        'sopivaa korvausta', jos asia oikein esitetään...


    • anna olla

      Hävitä kuvat ja unohda koko asia. Sehän on saattanut olla vaikka vain hyvä ystävä, jota naapuri halasi. Niin tai näin, jos otat asian esille, siitä aiheutuu varmasti vähintään mielipahaa jollekin teistä kolmesta.

    • öasodh

      Haloo...

      Mitä muiden asiat sinulle kuuluu.
      Jokainen taaplaa tavallaan.

    • don foliohattu

      Tuo asiahan kuuluu suojelupoliisille koska ilmiselvästi kyseessä on yhteys ulkomaalaiseen vakoilijaan. Ehkä suunnittelevat murhaa tai vallankaappausta. Ei voi sulkea pois myöskään yhteytta Kennedyn murhaan.

      • B-52 laivueet ilmaan

        Tuntematon mies saattoi olla Osama bin Laden.


    • Mitäsesullekuuluu

      sulla on vähääkään järkee niit et etes mieti muuta kuin ykköstä.

    • Oletpa pässi

      Oletpa aikamoinen pässi ja juorunikkari! Ekaksi syyllistyt lain vastaiseen salakuvaamiseen sillä kuvaamisen osalta kotirauhan piiriin kuuluu rikkomattomasti myös tontti jolla on kuvassa tunnistettavia ihmisiä. Eli syyllistyit selkeään salakuvaamisen. Toiseksi sepität juoruämmämäisesti tarinaa naapurin mahdollisesta salasuhteesta tietämättä asiasta varsinaisesti kuitenkaan yhtään mitään. Ehdotankin neuvoksi hankalaan tilanteeseesi että joko alat hoitamaan pelkästään omia asioitasi, tai sitten jatkat juorujen sepitystä ja lisäksi pukeudut sievään kukkamekkoon.

      • 345trfc

        noista..vaan menet kertomaan tälle naapurin rouvalle että mulle kans torttua tai paljastat koko homman rouvan miehelle!


    • osapuolia?
    • Ihan joo just

      olette, jotka tällaisen tarinoinnin uskotte ! Tyypillistä miehen käytöstä keksiä satuja aiheesta, missä jotenkin edes, edes kaukaisesti on jotain seksiin liittyvää hämärää.
      Vai että oikein kamerakerho, ja naapurinkin mies on mukana kerhoilemassa, kas kun ei askartelukerho.

      Mikäli tällainen tapaus olisi oikeesti tapahtunut, saisit osaksesi olla helvetinmoinen kyylä, tai sitten se ies osottautuisi vaimon veljeksi, jonka jälkeen helvetinmoinen kyylä vasta olisitkin.

      Buuhuu, voi kun miehille joskus kasvaisi vehkeen tilalle aivot. Sitä päivää odotellessa.

      • 2wsd

        lepso kun toivot miesten vehkeiden tilalle aivoja, eikö vehkeet kiinnosta?


    • 766763543543434

      rupeat kiristämään naapurin vaimoa. summat kasvavat viikko viikolta ja sinä sen kun rikastut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe