"En ole sellainen kun muut ihmiset"

Jeesus pelastaa

En ole väärä, en huorintekijä, enkä jumalaton ...
- Tämä on fariseuksen uskontunnustus.

"Jumala armahda minua syntistä."
- Tämä on Jeesukseen uskovan uskontunnustus.

Erittäin yksinkertaista ja helppo erottaa toisistaan, eikö totta!

16

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus pelastaa

Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

Huomatkaa tärkeä seikka, fariseus rukoili rukoustaan itsekseen, muut eivät kuulleet hänen rukoustaan.
      Jeesus joka oli samassa tilassa, kuitenkin kuuli hänen rukouksensa. Luonnollinen siveys yrittää jarruttaa
      mielessä asuvaa fariseusta tulemasta ulos.

Tarkka kuulija jolla on Pyhä Henki asuvana sydämessään, kuulee helposti sanojen välissä olevat lauseet joita ei sanota ääneen.

Mistä arvelette sen johtuvan, että hän kuulee sanomatta jääneet lauseet? Siitä että kiusaus on hänelle tuttuakin tutumpi.

Jatkuvasti meissä valvovissa Jeesuksen seuraajissa nousee epämiellyttävä ääni, joka kehoittaa luopumaan ARMOSTA, (siitä mitä kristus on minulle rakkaudessaan lahjoittanut ilman omia ansiitani), ja suoostuttelee rakentamaan sen varaan MITÄ MINÄ ITSE OLEN. Mitä olen tehnyt, mitä syntiä olen jättänyt tekemättä, kuinka olen elänyt, miten olen menestynyt Jumalan valtakunnan työssä jne.

Ja taas toisinpäin. Vihollinen lyö lyttyyn ja sanoo, "katos peiliin", tee siitä oikeat johtipäätökset. Ei sinuta tullut sellaista kristittyä kun Jumalan sanan edellyttää, jätä jeesustelut ja nauti elämästäsi.

Lestadius sanoo: He viskaavat ristin törmään ja sanovat: Koira kantakoon tätä ristiä!!!

Jeesus antaa levon, hän sammuttaa nälän ja janon.
      Tulee rauha ja ilo sydämeen. Lintu on löytänyt pesän.
      Minun vanhurskauteni onkin Jeesus, hallelujaa kiitos Jeesus.

Mitä siitä seuraa kun Jeesuksen vanhurskaus ei ihmiselle riitä?

Jes. 28:8-11

Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa!
      "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja? Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" - Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,

========
      *) Jes. 28:12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka." Mutta he eivät tahtoneet kuulla.
      ========

Jes. 28:13-14 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.

Oman vanhurskauden seuraaminen on erittäin vaarallinen synti, niin kuin edellisestä Raamatun paikastakin voidaan nähdä. Siitä seuraa orjan tie, jossa käsky seuraa toista käskyä ja kielto seuraa toista kieltoa. Raamattu sanoo että heidät kiedotaan ja vangitaan. Me tämän hyvin tiedämme jotka tällaisessa vankeudessa olemme eläneet pitkiä aikoja. Kiitos Jeesus että olet minut vapauttanut synnin perkeleen ja kuoleman vallasta. Hallelujaa.

1. Kor. 15:55-58

"Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
      Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.

• Yrjö.

Samariaan "ylväästä kruunusta" , Joka oli seudun pääkäupunki ,, Sen asukkaat ja papit oli joutuneet
        Juoppouteen , papit ja väärät profeetat muiden mukana . He torjuivat ylimielisesti Jumalan sanan julistuksen ja opetuksen 9-10.
        11-13. Assyyrian Armeija oli kaatava sen maahan . Se oli joutuva kuulemaan käskyjä vieraalla kielellä (Assyyrian ) . Kun sen kansa ei halunnut kuulla Jumalan sanaa omalla kielellään .
        14-15. Kun myös JERUSALEMIN JA JUUDAAN johto miehet ja asukkaiden valtaosa ylpeän pilkallisesti
        TORJUIVAT HERRAN SNAN , "TEHDEN VALHEEN TURVAKSEEN JA PIILOUTUEN PETOKSEEN."

1 Kor. 15:55-58.

Kuolemalla on synnin johdosta " ota " eli vahingoittava piikki , sillä "synnin palkka on kuolema . Synnillä on kadottava voima siksi että Jumalan laki" tuomitsee synnin tekijät kuolemaan ja kadotukseen", Joka on tulijärvi
        "toinen kuolema " ks. Ilm. 20:14-15 ; 21: 8. Ristinkuolemansa kautta Jeesus täytti ihmisten sijassa lainrankgaistuksen ja sovitti heidän syntinsä . KUOLEMALLA EI SIKSI OLE "OTAA" JEESUKSEN TURVISSA
        olevien suhteen , eikä laki tuomitse heitä . Uskovat eivät ruumiillisessa kuolemassa "näe kuolemaa " sillä se on heille sielun /hengen siirtyminen pois ruumiista ja meno Jeesuksen luo taivaan kotiin , ks. 2 Kor . 5:8.

Ruumiin ylösnousemusta Jeesuksen tullessä odottavien uskovien on Rukoiltava Pyhän Hengen ARMOA INNOKKUUTEEN HERRAN TYÖSSÄ , että evankeliumi saataisiin julistetuksi todistetuksi kaikille kansoille , ja että mahdollisimman monia pelastuisi pimeyden vallasta armonvaltakuntaan .

• ei muuta
        Yrjö. kirjoitti:

Samariaan "ylväästä kruunusta" , Joka oli seudun pääkäupunki ,, Sen asukkaat ja papit oli joutuneet
        Juoppouteen , papit ja väärät profeetat muiden mukana . He torjuivat ylimielisesti Jumalan sanan julistuksen ja opetuksen 9-10.
        11-13. Assyyrian Armeija oli kaatava sen maahan . Se oli joutuva kuulemaan käskyjä vieraalla kielellä (Assyyrian ) . Kun sen kansa ei halunnut kuulla Jumalan sanaa omalla kielellään .
        14-15. Kun myös JERUSALEMIN JA JUUDAAN johto miehet ja asukkaiden valtaosa ylpeän pilkallisesti
        TORJUIVAT HERRAN SNAN , "TEHDEN VALHEEN TURVAKSEEN JA PIILOUTUEN PETOKSEEN."

1 Kor. 15:55-58.

Kuolemalla on synnin johdosta " ota " eli vahingoittava piikki , sillä "synnin palkka on kuolema . Synnillä on kadottava voima siksi että Jumalan laki" tuomitsee synnin tekijät kuolemaan ja kadotukseen", Joka on tulijärvi
        "toinen kuolema " ks. Ilm. 20:14-15 ; 21: 8. Ristinkuolemansa kautta Jeesus täytti ihmisten sijassa lainrankgaistuksen ja sovitti heidän syntinsä . KUOLEMALLA EI SIKSI OLE "OTAA" JEESUKSEN TURVISSA
        olevien suhteen , eikä laki tuomitse heitä . Uskovat eivät ruumiillisessa kuolemassa "näe kuolemaa " sillä se on heille sielun /hengen siirtyminen pois ruumiista ja meno Jeesuksen luo taivaan kotiin , ks. 2 Kor . 5:8.

Ruumiin ylösnousemusta Jeesuksen tullessä odottavien uskovien on Rukoiltava Pyhän Hengen ARMOA INNOKKUUTEEN HERRAN TYÖSSÄ , että evankeliumi saataisiin julistetuksi todistetuksi kaikille kansoille , ja että mahdollisimman monia pelastuisi pimeyden vallasta armonvaltakuntaan .

Vaikka olet teuta. Sulla ei taskaan ollut sitten mitää omakohtaista sanottavaa avauksen aiheeseen?

• s.ukko

nyt olen eri mieltä tästä fariseuksen rukouksesta. Ei hän rukoillut itsekseen, vaan oli keskellä temppeliä kaikkien nähtävänä ja levitellen käsiään, hän kiittii Jumalaa ettei ole niin syntinen kuin tuo nurkassa kyhjöttävä ja syntejää katuva publikaani. Älä käännä asiaa nurin.

• Jeesus pelastaa
        s.ukko kirjoitti:

nyt olen eri mieltä tästä fariseuksen rukouksesta. Ei hän rukoillut itsekseen, vaan oli keskellä temppeliä kaikkien nähtävänä ja levitellen käsiään, hän kiittii Jumalaa ettei ole niin syntinen kuin tuo nurkassa kyhjöttävä ja syntejää katuva publikaani. Älä käännä asiaa nurin.

Itsekseen hän rukoili, niin kuin Raamattu sanoo.

Sinulla on oma Raamattu ja oma Jumala.

Savon ukko on itse oma Jumalansa, kiukkuinen Kristukselle ja hänen seuraajilleen.

• teuta

Noin että kuolemalla ei ole OTAA. Kun synnit on anteeksi annettu , sitä OTAA ei ole ..
      Ristinkuoleman kautta on Jeesus täytti sijassaan lain rangaistuksen ja sovitti heidän
      syntinsä. KUOLEMALLA EI siksi ole "OTAA" Jeesuksen turvissa olevien suhteen, EIKÄ
      LAKI TUOMITSE HEITÄ. Uskovat eivät ruumiillisessa kuolemassa "NÄEKUOLEMAA " SILLÄ
      SE ON HEILLE SIELUN/HENGEN SIIRTYMINEN POIS RUUMIISTA JA MENO JEESUKSEEN LUO
      TAIVAAN KOTIIN. ,2 kOR. 5:8 ; eF. 1:23 ; lUUK. 16:19:31.

• s.ukko

sieltä sun täältä. Jeesus pelastajalle sanoisin, juuri tuo olet sinä joka pidät itseäsi ainoana, Jeesuksen sylissä olevana, sinä olet se fariseus, mutta minä, savon mies ole juuri se publikaani, joka ei toisille uskoaan toitota, vaan rukoilee yksinään nurkassaan itselleen suojelusta. Usot sie, vai tarviiko piirtää?

Näistä synneistämme ei päästä eroon. Kun ihminen on paha, niin hän on paha. Eiköpä noita syntejään voi myös pyytää anteeksi myös Jumalamme kautta rukoillen, hän kyllä kuulee, koska hän myös elää yläpuolellamme.

Alkaa taas parrat päristä!

• teuta
        s.ukko kirjoitti:

sieltä sun täältä. Jeesus pelastajalle sanoisin, juuri tuo olet sinä joka pidät itseäsi ainoana, Jeesuksen sylissä olevana, sinä olet se fariseus, mutta minä, savon mies ole juuri se publikaani, joka ei toisille uskoaan toitota, vaan rukoilee yksinään nurkassaan itselleen suojelusta. Usot sie, vai tarviiko piirtää?

Näistä synneistämme ei päästä eroon. Kun ihminen on paha, niin hän on paha. Eiköpä noita syntejään voi myös pyytää anteeksi myös Jumalamme kautta rukoillen, hän kyllä kuulee, koska hän myös elää yläpuolellamme.

siellä on isotsurat ja mieluiset saarnaajat , hän laittoi nämä alkuun sopivasti.

• teutatess
        s.ukko kirjoitti:

Jumal kuulee varmasti . Muistatko tapausta , se taisi olla Moos. joka mutisihiljaa rukousta Jumalallee .
        Jumala kuuli ja sanoi mirtä sinä huudat. Silloin tiesi Mooseskin että hän kuulee , ihmisen hädän .

• Jeesus pelastaa

Avauksessani on sanottu mistä puhutaan. Avaustani ei tarvitse kenekään selitellä, farisealaisuus (omahyväisyys) on vakava vaiva ihmisessä.

Kristitystä se tekee kristityn irvikuvan.

Jumalan palvelutyöhönsä kutsumasta ihmisestä tulee itseensä käpertynyt, ulkoa opittuihin rituaaleihinsa luottava narsisti.

Älköön siis kukaan enää uskova tulko selittelemään tänne, että minä en ole tehnyt sitä taikka tätä.
        Olemme syntisiä ihmisiä kaikki.

- Toiset vain tunnustavat syntinsä pyytävät syntejään anteeksi ja saavat armon Jeesuksen Kristuksen nimen ja sovintoveren tähden.

- Toiset eivät tunnusta olevansa syntisiä. He saattavat kyllä sen tunnustaa että olen silloin tällöin tehnyt väärin. Eivät he kuitenkaan tunnusta sitä että olen kokonaan syntinen ja minun tarvitsee sen tähden elää YKSIN Jumalan armosta, - Kristuksen verihaavojen turvissa.

• teuta
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Avauksessani on sanottu mistä puhutaan. Avaustani ei tarvitse kenekään selitellä, farisealaisuus (omahyväisyys) on vakava vaiva ihmisessä.

Jumalan palvelutyöhönsä kutsumasta ihmisestä tulee itseensä käpertynyt, ulkoa opittuihin rituaaleihinsa luottava narsisti.

Älköön siis kukaan enää uskova tulko selittelemään tänne, että minä en ole tehnyt sitä taikka tätä.

- Toiset vain tunnustavat syntinsä pyytävät syntejään anteeksi ja saavat armon Jeesuksen Kristuksen nimen ja sovintoveren tähden.

- Toiset eivät tunnusta olevansa syntisiä. He saattavat kyllä sen tunnustaa että olen silloin tällöin tehnyt väärin. Eivät he kuitenkaan tunnusta sitä että olen kokonaan syntinen ja minun tarvitsee sen tähden elää YKSIN Jumalan armosta, - Kristuksen verihaavojen turvissa.

Miuta huomioon , ja muitten käsityksiä , älä silti käy haukkumaan ketään naristiseksi,
        mitä minusta olet itse mitä suuremmissa määrin. Jeesuksen sovitus veressä niin , kyllä.

• Jeesus pelastaa
        s.ukko kirjoitti:

... Jeesuksen sylissä olevana?

Kyllä se olet sinä joka pilkkaat ja halveksit minua tuollaisella kirjoittelullasi. Kirjoitukseni todistavat aivan päinvastaista, minulla on miljoonia uskonveljiä ja sisaria jotka ovat pelastuksensa toivon panneet Jeesukseen.
        Hallelujaa kiitos Jeesus!!

Mutta mitäpä muutakaan piruparka voisit, kun pilkata Jeesuksen opetuslapsia, kun ei Jeesuksen uhri kelpaa syntiesi sovitukseksi. Jos kuolema tulee tuossa epäuskon tilassa, niin ei ole mitään hyvää odotettavana.
        Siksi aivan huudan, tee parannus!

• Näin on
        teuta kirjoitti:

Miuta huomioon , ja muitten käsityksiä , älä silti käy haukkumaan ketään naristiseksi,
        mitä minusta olet itse mitä suuremmissa määrin. Jeesuksen sovitus veressä niin , kyllä.

Narsisti on narsisti. Narsistin keskipite on hän itse. Hänen omat ajatuksensa, himonsa ja halunsa hallitsevat häntä.

• teuta
        Näin on kirjoitti:

Narsisti on narsisti. Narsistin keskipite on hän itse. Hänen omat ajatuksensa, himonsa ja halunsa hallitsevat häntä.

Siinä on sulle teksti koka ei kiellä ketään.

• s. ukko
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Jeesuksen pelastettu, itseäsi varmaan tarkoitit,kun sanoit kristityn irvikuva. Ei pahemmin voi taas pirun nimeä kä'yttää tehosteena omalle tekopyhälle omahyväisyydelleen.

Ei kukaan täällä Jeesusta pilkkaa, päinvastoin, hän oli esimerkillinen lähimmäisten auttaja ja ymmärtäjä.
        Mutta sinä pilkkaat ja tuomitset kaikki toiset, jotka eivät hyväksy sinun läässyn lässyn lässytyksiäsi.

• teuta

Mutta , minäolen sanonut etten minä ole tähtän sanomaasii puuttunut lainkaan ,
      vaan siihen seuraavaan sanontaasi , joka ei ole aloitus .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      21
      5003
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4016
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2087
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      130
      1594
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe