Hitto, tällähän tulee oikein hienoja kuvia ja vieläpä piirtääkin hienosti, kunhan se ns. täysosuma osuu kohdalle! Ei muuta kuin hyvä macro ja lintuputki tuohon kylkeen, niin voila!
Aikas jännää sikäli, kun kyseiselle putkelle yleensä lähinnä vain hymähdetään?
Yhtä kaikki, ero entisiin kameroihini on kuin yö ja päivä, monitorista katsoen täin!
Eikä noilla megapippeleilläkään tee paljoakaan, kun kuvat siirtää valokuviiksi. Siinä karsiutuu täin melkoinen määrä täysin turhaa tarkkuutta, ainakin normaalikäyttäjän silmissä.
Tuomio * * * ½, koska neljä olisi liikaa.
-Tynnyrivääristymä, josta ei kuitenkaan loppujen lopuksi mitään haittaa, ellei tykkää kuvata symmetrisiä kulmia.
-cromaattinen virhe, vai mikä se nyt oli, on myös nähtävissä, mutta vain suurennuslasilla tai tarkalla ja isolla näytöllä.
-Ei pitkiille kuvausetäisyyksille.
Hyvä ja tarkka piirto
Tulee mukana ja kulkee kätevästi mukana.
Muista edelliset plussat!
"Hyvä kuva on hyvä, vaikka sen ottaisi itse apina, r- kioskin kertakäyttö kodakilla "
Eos500d kitti yllätti ällikällä päähän!
8
501
Vastaukset
- selittelyä ja
puolustelua, nyt kun huomasit minkälainen paska tuli hommattua.
Uskotkohan omia juttujasi edes itsekään??? - Nikon.
Itellä ei ole vielä järkkäriä, mutta pokkareilla ja superzoomikameralla on tullu harjoiteltua tuhansia kuvia ja tilanne on nyt se, että tuo Canon Eos 500d on mietinnässä, mutta taitaa sittenkin hankinta mennä Nikonin puolelle ja sieltä uutuusmalli d3100, kun monet kuitenkin sanovat, että Nikonilla tulee vielä parempaa kuvaa vai mitä sanoo alan "ammattilaiset", olisiko Nikon parempi hankinta?
- Vertaaja
Oli se merkki mikä tahansa ( Canon, Nikon, Olympus, Sony, Pentax jne ) niin kyllä niillä kaikilla hyviä kuvia saa ihan kittizoomeillakin kuten Canunitsi totesi. Kyllä se suurin tekijä hyvälle kuvalle on siellä etsimen takana. Ei Nikon tai joku muu ole tae hyviin kuviin. Itse joiduin aikoinaan kaikki mun Pariisin kuvat yksitellen photosoppaamaan ( lähes 300 kpl) Nikon D70s jäljiltä koska ne olivat liikaa alivalottuneita ja värisävyt osittain pielessä. Kyllä mä saan nykyään ihan yhtä hyviä kuvia Nikonilla kuin Canonillakin ( molemmat käytössä).
- canonEOS
Vertaaja kirjoitti:
Oli se merkki mikä tahansa ( Canon, Nikon, Olympus, Sony, Pentax jne ) niin kyllä niillä kaikilla hyviä kuvia saa ihan kittizoomeillakin kuten Canunitsi totesi. Kyllä se suurin tekijä hyvälle kuvalle on siellä etsimen takana. Ei Nikon tai joku muu ole tae hyviin kuviin. Itse joiduin aikoinaan kaikki mun Pariisin kuvat yksitellen photosoppaamaan ( lähes 300 kpl) Nikon D70s jäljiltä koska ne olivat liikaa alivalottuneita ja värisävyt osittain pielessä. Kyllä mä saan nykyään ihan yhtä hyviä kuvia Nikonilla kuin Canonillakin ( molemmat käytössä).
Näin se vaan on ettei mikään kamera kaikissa tilanteissa ota edes kelvollista kuvaa. Esimerkiksi 50Hz taajuulle vilkkuvat valot sisällä aiheuttaa harmaita hiuksia kaikille kameroille merkistä riippumatta. Salamalla tai ilman, välillä tulee reippaasti ylivalottuneita kuvia oli sitten Nikon, Nokia tai Canon....
Senpä takia sitä kameraa ei kannata säästellä vaan antaa palaa vaan kun tilanne on käsillä. Kuvaamiseen se kamera on tarkoitettu eikä vitriiniin.
Eikä sen merkillä muuta väliä ole kun se että valittuun merkkiin saa kunnon oheisreleet. Siinä suhteessa on kyllä suuria eroja.
- Ouweijee
kaiken!
"Ei muuta kuin hyvä macro ja lintuputki tuohon kylkeen, niin voila!"
Eikä mene aikaakaan kun täytät netin turhilla ötökkä ja lintukuvillasi. - Ällikällä päähän
Kun pääsee syntymänsä jälkeen ensimmäisen kerran kedolle.
- Vertaaja
Onhan se ihan mukavaa että jotkut ovat niin laaja-alaisia että pystyvät samaistumaan esim vasikoihin kameroita käyttäessään. Ilmeisesti aika harva pystyy keskustelemaan asiallisesti kuvauksesta yleensä kuten esim canonEos. Onhan tämä palsta kai jonkin näköinen purkauspaikka jos ahdistusta tai tms ei voi muuten purkaa. Voihan tällä palstalla olla siten suurempaakin merkitystä kuin pelkkä valokuvausharrastus joten nää asiaa sivuavat kommentit ovat sinänsä ihan OK.
- Ei eroa A4-koossa
A4-koossa en huomaa mitään eroa Canonin kittilinssin ja kiinteäpölttovälisen macron välillä. Kun kuvaa katsoo näytöllä (72dpi, 137cm x 91cm), voi pientä eroa näkyä, mutta valmiissa kuvassa eroa ei enää huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1284531Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k743279- 1021550
- 881395
- 96927
- 80816
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19798- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 44652