Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä Suomeen muuttaneet somalipakolaiset oikeasti suomalaisista ajattelevat? Koraani käskee kohtelemaan muita kuin islaminuskoisia & vääräuskoisina koirina. Olemmeko me suomalaiset islaminuskoisille somaleille vääräuskoisia koiria...? Eräs tuttavani asuu kaupungin vuokratalossa, jossa samassa rapussa asuu paljon somaleita. Tuttavallani on koira. Hänen on pakko muuttaa talosta muualle, koska hän ei enää kestä somaleiden käytöstä: he sylkevät koiraa ja huutelevat tuttavalleni. Vaikka koira somaleille ja islaminuskoisille on epäpyhä eläin, kyllä voisi vaatia normaalia toisia ihmisiä kunnioittavaa käytöstä ihan uskonnosta riippumatta. Mutta eipä taida kuulua islaminuskontoon samanlainen humanismi kuin kristinuskoon. Kristittyjen humanismi kelpaa somaleille kyllä silloin, kun he haluavat apua ja turvaa. Mutta vastavuoroisesti ei sitä haluta osoittaa suomalaisia kohtaan!
rasistiset somalit
14
1337
Vastaukset
- totuudentorvi...
Kuvatkaa videolle ja pistäkää nettiin!
- e,mmaaa
mieheni on somali ja meillä on kaksi koiraa..älkää yleistäkö
- nyt~~
e,mmaaa kirjoitti:
nelijalkaisia koiria?
- Väärin jos
e,mmaaa kirjoitti:
miehesi on somali teillä on sitten yhteensä kolme koiraa
- blackswan82
e,mmaaa kirjoitti:
Aina ne vaan yleistää, nämä rasistit, paskahomma. Älä sinä niistä välitä, oot varmaan saanu yhtä ja toista kärsiä miesvalinnan takia, suomalaiset kun valitettavan suurelta osin on kapeakatseisia.
- vaan..
Mullakin on koira ja olen huomannut että muslimit pelkää koiria ja tartuttaa pelkonsa myös lapsiin.
"Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä Suomeen muuttaneet somalipakolaiset oikeasti suomalaisista ajattelevat? "
Mene sen tuttavas luo ja kysy, vai oliko koko juttu vain persun tietotoimiston keksimää satua?- blackswan82
Miksi sinä ne persut tähän sotket? Voi herranen aika.
- manna gryn
Se on yksi lisäsyy miksi monet eivät halua niitä tänne.
Minun mielestä voivat hyvin pysyä siellä Afrikassa.
Me emme tarvitse niitä tänne.- --------------------
kukaan somalian naapurimaakaan halua heitä,ovat afrikan manneja!
- Samaa kuullut
Olen itse kuullut erään tuttavan kautta että joku koiranomistaja koirineen olisi joutunut vastaavan kohtelun uhriksi. Itselläni on henk. kohtaista kokemusta lähinnä vain siitä että muutaman kerran olen joutunut bussipysäkillä tuommoisten tönimäksi ja kerran yksi vanhempi somalinainen yritti sylkäistä päälleni. Ihmettelen oikeasti tämmöistä koska en ole koskaan toiminut mitenkään provosoivasti. Mitään hyviä kokemuksia minulla ei näistä henkilöistä ole jotka ovat olleet minulle ihan ennestään tuntemattomia. Vaikka olen mies, niin minua oikeasti pelottaa liikkua ulkona koska tämänkaltaiset asiat tuntuvat jatkuvasti vain lisääntyvän. Olen toki joutunut ihan suomalaissyntyistenkin väärin kohtelemaksi, mutta en yhtään halua että ulkomailta tulee maahan samanlaista sakkia koska kotimaisissakin on ihan riittävästi rikollisia.
- katsotaanpa
Jos satun joskus tulemaan täältä landelta sinne somalikaupunkiin niin varaan taskuuni kättä pidempää ns.Venäjäntuliaisia,somali itkee ja vuotaa verta jos käy iholle.
- Keskitysleiriin vaan
Somali on itse epäpyhä eläin... Meiän talossa on niitä kanssa eikä mitään käytöstapoja, meluavat pitkin öitä ja heti kun menee valittmaan asiasta on rasisti!!! Seuraavalla kerralla meen valittamaan pesäpallomailan kanssa ni saattaa tulla hiljaista.
- Sosionomi
Rasismia ei ole vaatia, että Suomessa ollaan Suomen tavoilla. Toisen päälle sylkemisen katson jo poliisiasiaksi, hakekoot vaikka tulkin avuksi.
Sitä vain ihmettelen, miten vähän suomalaisilla on oikeiden pakolaisten oloista tietoa. Miten he tänne tulevat jne. Ei suomalaisten tarvitse hyväksyä ulkomaalaisten sylkemistä tai musiikin soittamista lujalla hiljaisuusaikaan, mutta ei suomalaisillakaan ole oikeutta polkea ulkomaalaisia suohon tai mennä pesäpallomailan kans tervehtimään.
Minulla on pakolaisystävä, jonka päälle joku suomalainen vanha tantta oli mennyt sylkemään ja käskenyt painua takaisin sinne mistä tulee. Sanoo sellaista, eikä tiedä mistä puhuu! Kotimaassa ystävääni odottaisi hirttosilmukka, koska on kieltäytynyt asepalveluksesta, jonka jälkeen soditaan ja kuollaan turhaan. Ystäväni soitti poliisit, mutta ennen kuin he ehtivät paikalle, tantta hyppäsi bussiin ja karkasi. Pitäisi miettiä oikeiden rasistien, mikä heidän aatteensa on, onko sillä perää ja mitä suustaan ulos päästää.
Ystäväni on rehellinen ja työtäpelkäämätön ihminen, ja hyvin masentunut suomalaisen yhteiskunnan asenteesta häntä kohtaan. Koko hänen perheensä hajotettiin, hän on Suomessa aivan yksin. Hän ei valinnut tulla tänne, päätöksen siitä teki joku muu. Itsekin ulkomailla asuneena voin sanoa, että vaikka hallitsisi kielitaidonkin niin yksin sopeutuminen on vaikeaa. Ystäväni vasta opiskelee suomea. Suomalaisen yhteiskunnan pitäisi panostaa enemmän pakolaisten sopeuttamiseen. Yksi Suomeen "pääsyn" kriteereistä voisi oikeastikin olla uskonnollisen sitoutumisen vahvuus. Vaikka Suomessa on uskonvapaus niin se ei oikeuta rikoksiin.
Jos teitä kohtaan on ulkomaalainen tai suomalainen tehnyt väärin niin soittakaa ne poliisit, sitä varten ne on olemassa. - Jotain hauskaakin
rättipäät inhoavat koiria, mutta tunkevat tänne hengittämään koiranpaskapölyä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515