Verkkoviestinnästä kiinnostuneena olen seurannut tämän palstan kirjoituksia pitkään. Ottamatta kantaa puoleen, taikka toiseen, olen päätynyt seuraavaan joktopäätökseen: Palstalla käydään keskustelua periaatteessa lähes pelkästään työnantajien, Yksityisten alojen työttömyyskassan ja AY- liikkeen toiminnasta ja toiminnan vaikutuksesta suomalaisessa työelämässä. Palstalla näkyy nyt selkeä trendi, että palstan vakio kirjoittajat ovat itseasiassa kaikki ammattiyhdistysväkeä. Tietenkin joitakin satunnaisia piikin heittäjiä löytyy. Vakiokirjoittajat tuntevatkin ehkä toisensa ja saattavat jopa sopia, mitä kukin esittää.
Palstan viimeaikaisista vakiokirjoittajista koostuu ryhmä, jossa esim. nimimerkki "Ei Ay" tai tämän nimimerkin alanimimerkit "arvostelevat" AY- liikkeen toimintaa ja kehuu yksityisten alojen työttömyyskassaa ja työnantajia. Em. nimimerkin avaukset ja väittämät ovat kuitenkin läpinäkyvästi raflaavia ja helposti todellisuuspohjaisilla argumenteilla kumottavia. Näin tapahtuukin, kun lukuisat ammattiyhdistysliikettä ja sen toimintaa "puolustavat" nimimerkit, kuten "AY- tollo" vetävät mennen tullen "kölin alta" nimimerkki "Ei Ay:n" ajatukset. Nimimerkistä "Ei Ay" ja hänen ajatksistaan tehdään näin ollen kylähullun ajatuksia. Oman piristyksensä kirjoitteluun tuo nimimerkki "peräkammarin klasi", joka tyhmänä pohjalais aikamiespoikana ja tyhjäntoimittajana puolustaa "Ei AY:tä", syöden kuitenkin tyhmillä kommenteillaan koko ajan "Ei Ay:n" identiteettiä ja uskottavuuspohjaa. Asetelman haluttu lopputulos on vääjäämättä se, että aina, kun "Ei Ay" nimimerkin kirjoitus ilmestyy, se välittää negatiivista mielleyhtymää työnantajapuolesta ja Yksityisten alojen työttömyyskassasta ja lujittaa AY- liikettä. Uskonpa, että nämä AY- miekkoset nauravat makeat naurut jossakin pöydässä "pitkien huurteisten" nauttimisen ohessa. Täytyy tunnustaa, että AY- liike osaa nämä verkkoviestintäasiat ja valtakunnallisena vahvana voimana osaa myös osaamistaan hyödyntää.
Pojat, Pojat - älkää kuitenkaan vastatko tähän viestiin, että jokin "Ei Ay" olisi todella olemassa ja päivästä toiseen suostuisi oman arvomaailmansa ryvettämiseen. Ei kukaan ajatuksiaan kunnioittava sentään niin tyhmä ole, että tuollaiseen ryhtyisi. Jokatapauksessa hauskaa luettavaa olette järjestäneet.
Työelämän verkkosirkuksen anatomiaa
47
382
Vastaukset
- ay-tollo
En pidä Ei Ay:tä minään kylähulluna, yrityshulluna kuitenkin, en vain voi tavallisena duunarina ihan noin vain nielaista hänen ajatuksiaan, vaikka pienyrittäjän ahdingon ymmäränkin. Tämä systeemin on rakennettu "savupiipputeollisuuden" ehdoilla, sitä teollisuutta suomessa on enää vain vähän.
Me emme tule toimeen ilman toisiamme, sitä mieltä minä olen ja jos työelä'mässä vaaditaan palkkajoustoja, joustoja työehdoissa niin nykyisin sillä rintamalla on työnantajilla runsaudenpula: on vuokraduunaria, kutsuttaessa töihin tulevia/olevia, osa-aikaisia, määräaiaksia, vakituisa ja sokerina pohjalla nämä työssä kuntoutujat/harjoittelijat, jotka käytänössä ovat ilmaista työvoimaa ja aina vaan irtisanotaan, lomautetaan, määräaikaistetaan, osa-aikaistetaan ja naristaan!
Konkurssin tehnyt yrittäjä ja pitkäaikaistyötön, joka on systeemin ulkopuolella tietää mitä on olla KÖYHÄ, turvaton ja suojaton, muille kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat munkkilatinaa! Heillä on kokemusta siitä miten yhteiskunta ja yhteisöt kohtelevat ulkopuolelle joutuneita jäseniään! Yhdellääkään hyväosasaisella ytk:njäenellä ei ole edes minkäänlaista mielikuvaa siitä mitä työttömyys-, konkurssin tuoma köyhyys ja ulkopuolisuus on!
Ay-liikkeelä on jäseniä jotka ovat taistelleet, tehneet työtä tämän päivän hyvinvoinnin eteen ja vierastavat oikeutetusti ajatusta, että ovat olemassa vain tehdäkseen TYÖNANTAJALLEEN/OSAKKEENOMISTAJILLE rahaa, euroja, enemmän ja enemmän ja enemmän ja lisää!! Ahneus ei ole hyvästä, ei edes osakkeenomistajille. - Ei ay
osin väärässä. Tämän peräkammarin klasin kirjoitukset ovat yleensä pelkkää piilovittuilua minua kohtaan. Samoin hän tekee muitakin kirjoittajia kohtaan. Hän kehuu koko ajan käänteisessä merkityksessä kirjoittajia. Kuvitteleeko hän olevansa jotenkin fiksu.
"Em. nimimerkin avaukset ja väittämät ovat kuitenkin läpinäkyvästi raflaavia ja helposti todellisuuspohjaisilla argumenteilla kumottavia. Näin tapahtuukin, kun lukuisat ammattiyhdistysliikettä ja sen toimintaa "puolustavat" nimimerkit, kuten "AY- tollo" vetävät mennen tullen "kölin alta" nimimerkki "Ei Ay:n" ajatukset"
Mainitse yksikin minun väittämäni, mikä voidaan kumota todellisuuspohjaisilla argumenteilla helposti.
Yhtäkään minun väittämääni ei ole vielä kumottu minkäänlaisilla argumenteilla. Sinäkin yrität selkeästi vihjailla, että minä valehtelen. Aina kun nämä ay-jäsenet havaitsevat jotain ay-liikkeen propagandan vastaista, niin he hädissään hyökkäävät minua vastaan henkilönä. Ilmeisesti he pelkäävät, että jotkut omalla järjellään ajattelevat saavat näistä totuuksista kimmokkeen erota liitosta. Enkä myöskään ole tehnyt mitään raflaavia aloituksia. Yleensä olen pyrkinyt kertomaan totuudenmukaisen mielipiteen toisten esittämiin viesteihin. En ole myöskään koskaan kehunut ytk kassaa, vaikka minua siitä jatkuvasti syytetäänkin. Nämä aivopestyt yksinkertaiset ay-jäsenet eivät vain sulata ja ymmärrä sitä, että joku voi kertoa totuuden näistä ay-liikkeen toimista.
Tästä sinun kirjoituksestasi paistaa läpi selkeästi se, että olet joku ay-liikkeessä toimiva, joka on huolestunut ay-liikkeen tulevaisuudesta, jos ihmisten silmät aukeavat.
Ps. Ay-liike on kuin tunkio. Mitä syvemmältä kuopaisee, sitä pahemmalta haisee.- ay-tollo
Ammattiyhdistysliike ei ole MAFIA, eikä TUNKIO! Et kirjoittanut tätä minulle, ihmettelen vain näitä postauksiasi joita muka ei voi vetää "kölin alta" tai kumota TODELLISUUS POHJAISILLA argumenteilla helposti! Jos ammattiyhdistysliikkeen väittäminen MAFIAKSI tai leimaaminen TUNKIOKSI ei ole, vailla todellisuuspohjaa niin minä olen joulupukki!
Minä en pelkää HETKEKÄÄN, en sitten niin kynnen mustuaisen vertaa tottuksisasi tai jäsenten katoa liitoista ytk:hon. Ne jotka niin tekevät sahaavat oksan jolla istuvat, tuhoavat instanssin joka on aivan ratkaiseva osapuoli kun työehtosopimuksista neuvotellaan! Ammattiliitoja tarvitsevat niin TYÖNANTAJAT kuin TYÖNTEKIJÄTKIN, sillä tavalla suomessa työmarkkinat toimivat, eivätkä haise, ainakaan tällä puolella sen puolen hajuista en tiedä!
Minua et aivopese sinä eikä kukaan muukaan, minä tarvitsen aivoni omaan käyttööni ja jos aiot edes jotenkin minuun vaikuttaa, muuten kuin mielipiteilläsi, tason on noustava ja huomattavasti! - Ei ay
ay-tollo kirjoitti:
Ammattiyhdistysliike ei ole MAFIA, eikä TUNKIO! Et kirjoittanut tätä minulle, ihmettelen vain näitä postauksiasi joita muka ei voi vetää "kölin alta" tai kumota TODELLISUUS POHJAISILLA argumenteilla helposti! Jos ammattiyhdistysliikkeen väittäminen MAFIAKSI tai leimaaminen TUNKIOKSI ei ole, vailla todellisuuspohjaa niin minä olen joulupukki!
Minä en pelkää HETKEKÄÄN, en sitten niin kynnen mustuaisen vertaa tottuksisasi tai jäsenten katoa liitoista ytk:hon. Ne jotka niin tekevät sahaavat oksan jolla istuvat, tuhoavat instanssin joka on aivan ratkaiseva osapuoli kun työehtosopimuksista neuvotellaan! Ammattiliitoja tarvitsevat niin TYÖNANTAJAT kuin TYÖNTEKIJÄTKIN, sillä tavalla suomessa työmarkkinat toimivat, eivätkä haise, ainakaan tällä puolella sen puolen hajuista en tiedä!
Minua et aivopese sinä eikä kukaan muukaan, minä tarvitsen aivoni omaan käyttööni ja jos aiot edes jotenkin minuun vaikuttaa, muuten kuin mielipiteilläsi, tason on noustava ja huomattavasti!Vedit heti herneet nenään. Sinä takerrut heti näihin vertauksiin. Itse nimität työnantajapuolta terroristiksi.
Minä en siitä hätkähdä. Sinulla ei ole ainoatakaan todellisuuteen pohjautuvaa väitettä kirjoituksissasi, millä pystyisit kumoamaan ainoatakaan väitettäni. Ay-liike tulee minun mielestäni lähivuosina kulkemaan tiensä päähän, ellei sen sisällä tapahdu radikaaleja muutoksia.
Loppukommenttini edellisessä viestissä oli ilmeisesti osuva, koska vedit heti herneet nenään ja kovasti. Se tunkio oli vertauskuvallinen, mutta olen edelleen samaa mieltä asiasta. Mitä syvemmältä tonkaisee, sitä pahemmalta haisee.
Sinä saat ihan vapaasti pitää omat "aivopestyt" mielipiteesi, jotka olet nuorena omaksunut, ilman että sinun on tarvinnut ajatella itse yhtään. Sinun silmäsi eivät vain ole avautuneet ja et usko mitään muuta, kuin ay-liikkeen propagandan.
Valitettavasti vain nykyään nuoret omilla aivoillaan ajattelevat nuoret laistavat ay-jäsenyyttä. Eikö teillä vanhemmilla ay-jäärillä rupea kellot soimaan, että miksi näin tapahtuu?
Ikävä kyllä aika ajaa ohi näkemyksistäsi ay-liikkeen ehdottomasta tarpeellisuudesta nykymuodossaan. Paikallinen sopiminen on nyt entistä enemmän tulossa tapetille työmarkkinoilla. Siihen ei välttämättä liittoja tarvita. Liittojen keskinäinen kilpailu syö uskottavuuspohjan koko ay-liittojen toiminnalta. Paremmin se työrauha säilyy, kun ei ole joka työpaikalla ay-liitto kinuamassa ja ulosmarssimassa. Kaiken tämän arvostuksen menetyksen ay-liitot on aiheuttanut omalla jääräpäisellä toiminnallaan.
Vastaappa minulle nyt rehellisesti, missä asiassa työantaja tarvitsee ammattiliittoa työpaikalla? - ay-tollo
Ei ay kirjoitti:
Vedit heti herneet nenään. Sinä takerrut heti näihin vertauksiin. Itse nimität työnantajapuolta terroristiksi.
Minä en siitä hätkähdä. Sinulla ei ole ainoatakaan todellisuuteen pohjautuvaa väitettä kirjoituksissasi, millä pystyisit kumoamaan ainoatakaan väitettäni. Ay-liike tulee minun mielestäni lähivuosina kulkemaan tiensä päähän, ellei sen sisällä tapahdu radikaaleja muutoksia.
Loppukommenttini edellisessä viestissä oli ilmeisesti osuva, koska vedit heti herneet nenään ja kovasti. Se tunkio oli vertauskuvallinen, mutta olen edelleen samaa mieltä asiasta. Mitä syvemmältä tonkaisee, sitä pahemmalta haisee.
Sinä saat ihan vapaasti pitää omat "aivopestyt" mielipiteesi, jotka olet nuorena omaksunut, ilman että sinun on tarvinnut ajatella itse yhtään. Sinun silmäsi eivät vain ole avautuneet ja et usko mitään muuta, kuin ay-liikkeen propagandan.
Valitettavasti vain nykyään nuoret omilla aivoillaan ajattelevat nuoret laistavat ay-jäsenyyttä. Eikö teillä vanhemmilla ay-jäärillä rupea kellot soimaan, että miksi näin tapahtuu?
Ikävä kyllä aika ajaa ohi näkemyksistäsi ay-liikkeen ehdottomasta tarpeellisuudesta nykymuodossaan. Paikallinen sopiminen on nyt entistä enemmän tulossa tapetille työmarkkinoilla. Siihen ei välttämättä liittoja tarvita. Liittojen keskinäinen kilpailu syö uskottavuuspohjan koko ay-liittojen toiminnalta. Paremmin se työrauha säilyy, kun ei ole joka työpaikalla ay-liitto kinuamassa ja ulosmarssimassa. Kaiken tämän arvostuksen menetyksen ay-liitot on aiheuttanut omalla jääräpäisellä toiminnallaan.
Vastaappa minulle nyt rehellisesti, missä asiassa työantaja tarvitsee ammattiliittoa työpaikalla?Se kokemus mitä minulla työpaikoista on, että kun työpaikalleni perustettiin työhuonekunta, liityttiin liittoon, valittiin luottamusmies niin työilmapiiri parani heti! Meillä kaikilla oli/on yhteiset pelisäännöt ja luottamusmiehen kanssa neuvotellen erimielisyydet ratkaistiin niin palkkojen kuin irtisanomistenkin osalta. Yhteiset säännöt, terveet rajat tuovat turvallisuutta, jatkuvuutta ja antaa välineet hoitaa asioita yhdessä.
Paikallisesti voidaan SOPIA jotain, mutta ei koskaan tulla menemään siihen, että työehtosopimukset RÄÄTÄLÖITÄISIIN yrityksen tarpeita vastaavaksi, se vääristää kilpailua alalla kuin allalla. Yrittäjänä tiedät, että terve kilpailu, yrittäminen ei voi perustua kenenkään mielivallalle tai hallintaan.
Se kokemus joka minulla AMMATTILIITOISTA on niin siellä ARVOSTETAAN ammattitaitoa, osaamista, koulutusta, itsensä kehittämistä, ahkeruutta, oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Ei siellä mitään agitaatiota harrasteta ja jos joku yrittää kyllä hänet ruotuun pannaan. Koskaan en törmännyt sellaiseen, että liitto olisi hoitanut jäsenensä asiaa puolueellisesti, jos heidän mielestään asia ei ollut niin kuin jäsen sen koki tai ajatteli se sanottiin suoraan! Soitellen ei sotaan lähdetä.
Mikähän se sinun nenässäsi pyörii, puolukkako? Ehdotin vain, että voidaanko vastapuolta nimitää terroristeiksi jos SINÄ nimittelet ay-liikettä mafiaksi! Aika paksu vertaus jos yhdessä pitää asioita hoitaa ja töitä tehdä! Ikävä kyllä minulla on kokemusta myös kivilalka yrittäjästä, joka ajatteli liitoista täsmälleen niin kuin sinä. Ajatteli ääneen kuinka päästä työntekijästä eroon niin ettei HÄN saa korvauksia mistään! Ei ollut huolta yrittämisestä, ei tekijästä vaan MITEN hankaloittaa duunarin elämää MAHDOLLISIMMAN paljon! - Luki, Luki
ay-tollo kirjoitti:
Se kokemus mitä minulla työpaikoista on, että kun työpaikalleni perustettiin työhuonekunta, liityttiin liittoon, valittiin luottamusmies niin työilmapiiri parani heti! Meillä kaikilla oli/on yhteiset pelisäännöt ja luottamusmiehen kanssa neuvotellen erimielisyydet ratkaistiin niin palkkojen kuin irtisanomistenkin osalta. Yhteiset säännöt, terveet rajat tuovat turvallisuutta, jatkuvuutta ja antaa välineet hoitaa asioita yhdessä.
Paikallisesti voidaan SOPIA jotain, mutta ei koskaan tulla menemään siihen, että työehtosopimukset RÄÄTÄLÖITÄISIIN yrityksen tarpeita vastaavaksi, se vääristää kilpailua alalla kuin allalla. Yrittäjänä tiedät, että terve kilpailu, yrittäminen ei voi perustua kenenkään mielivallalle tai hallintaan.
Se kokemus joka minulla AMMATTILIITOISTA on niin siellä ARVOSTETAAN ammattitaitoa, osaamista, koulutusta, itsensä kehittämistä, ahkeruutta, oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Ei siellä mitään agitaatiota harrasteta ja jos joku yrittää kyllä hänet ruotuun pannaan. Koskaan en törmännyt sellaiseen, että liitto olisi hoitanut jäsenensä asiaa puolueellisesti, jos heidän mielestään asia ei ollut niin kuin jäsen sen koki tai ajatteli se sanottiin suoraan! Soitellen ei sotaan lähdetä.
Mikähän se sinun nenässäsi pyörii, puolukkako? Ehdotin vain, että voidaanko vastapuolta nimitää terroristeiksi jos SINÄ nimittelet ay-liikettä mafiaksi! Aika paksu vertaus jos yhdessä pitää asioita hoitaa ja töitä tehdä! Ikävä kyllä minulla on kokemusta myös kivilalka yrittäjästä, joka ajatteli liitoista täsmälleen niin kuin sinä. Ajatteli ääneen kuinka päästä työntekijästä eroon niin ettei HÄN saa korvauksia mistään! Ei ollut huolta yrittämisestä, ei tekijästä vaan MITEN hankaloittaa duunarin elämää MAHDOLLISIMMAN paljon!Ketjun aloittajan diagnoosi on kyllä aivan oikea. Nimimerkki Ei AY:n kirjoitukset ovat saman päähänpiinttymänsä jankutusta ja siksi hän kirjoittelullaan vain parantaa ihmisiä ymmärtämään AY- toiminnan tärkeyden. Todennäköisesti hän onkin joku AY- aktiivi, joka lyötättää nimimerkkiään tahallaan. Ei tuota voi muuten selittää.
- ay-tollo
Luki, Luki kirjoitti:
Ketjun aloittajan diagnoosi on kyllä aivan oikea. Nimimerkki Ei AY:n kirjoitukset ovat saman päähänpiinttymänsä jankutusta ja siksi hän kirjoittelullaan vain parantaa ihmisiä ymmärtämään AY- toiminnan tärkeyden. Todennäköisesti hän onkin joku AY- aktiivi, joka lyötättää nimimerkkiään tahallaan. Ei tuota voi muuten selittää.
..että ette enempää metsässä voisi olla! Yksinkertaisesti asia on näin: ne jotka ay-liikettä MOLLAAVAT, esittävät näitä postauksiaan, todellisuudessa TEKEVÄT palveluksen ay-liikkeelle! PARADOKSI!!!!
Huurteisia en nauti, ihan yksin kotonani näitä kirjoitan ainoastaan omasta halustani, kokemuksestani! En väitä enkä edellytä, että ay-liike olisi mikään pyhäkoululaisten joukko, he ovat ihmisiä siinä missä työnantajatkin. Aina kun työmarkkinoilla jokin konflikti on syytä on sysissä ja sepissä.
- samaa paskaa...
Kumotkaapa vaikka tämä "todellisuuspohjaisella" viestillä. YTK kassan vuosimaksu 99€/vuosi, AY-KASSOJEN vuosimaksu 200€/vuosi. Ja maksetaan täsmälleen samasta asiasta, eli ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta. Miksi ay-tollot suostuvat maksamaan samasta vakuutuksesta tuplahintaa??? Nyt kaivataan todellisuuspohjaista viestiä, ei henkilöön menevää arvostelua.
Kumotkaapa seuraava väite "todellisuuspohjaisella viestillä. Ay-tollot EIVÄT SAA MITÄÄN MUUTA ETUA LIITTOON KUULUMISESTA kuin luottari, lakiapu, lehti, kalenteri, alennuksia... JOS VERRATAAN YTK:hon kuuluvaan. Ja YTK maksaa vuosi 99€, kun liiton jäsenyys ja kassan jäsenyys maksavat 1.5% bruttopalkasta, eli 40 000€/vuosi tienaava maksaa liitolle 600€/vuosi. Tietenkin AY1 ja ay-tollo "neuvottelevat" ja "valmistelevat" ja unelmoivat, ja näkevät märkiä unia suuresta päättäjästä. Jos jäsenmäärän kasvulla mitataan verkkoviestinnän onnistumista, lienee selvää kuka on onnistunut. YTK:n jäsenmäärä on selvästi kasvanut nopeimmin, ja osittain kiitos kuuluu tälläkin palstalla meuhkaaville ay-tolloille. Ay-tollot jauhavat samaa paskaa toisilleen, osaamatta puuttua yhteenkään asiakysymykseen, ja nykyajan nuoret eivät enää onneksi ole samanlaisia puupäitä, kuin nämä ay-työttömät ja eläkeläiset, jotka eivät edes osaa kirjoittaa suomenkieltä oikein. YTK jatkaa vahvaa kasvuaan, ja siitä olemme tyytyväisiä. Antaa näiden ay-tollojen jatkaa paskan jauhamista, YTK kiittää heitä jäsenmäärän rajusta kasvusta.- ay-tollo
Oikein kirjoituksessani voi olla virheitä kun oikein innostun niin menee vähän viereen, mutta luettavaa ymmärrettävää tekstiä silti.
En enää puutu näihin hinta kysymyksiin, ne on käsitelty monessa ketjussa aikaisemmin. Yhden asian voisit minulle kertoa: jos työmarkkinat ovat VAIN jäsenmaksuasia ei muuta, niin miten ytk:n yber-osaaja hoitaisi työehtosopimusneuvottelut, uusien sopimusten teon kun entiset umpeutuvat???
Tämän kun rarkaiset ilmaiseksi niin pätevä olet ja minunkin ylin ystäväni! - ss444
liike elää savupiipputeollisuuden aikaa, se aika on ohi!
Työllistävät yritykset on pieniä monet työt on muuttunut pätkätöiks, kausitöiks.
Ei enää ole tehtaita joihinka mennään sukupolvesta toiseen ja työskenneellään 40vuotta.
Tosin ei nyky ihminen enää sitoudukkaan työhönsä enää sillä kunnialla kuin ennen,
nyt on tärkeämpää hyvä liksa vähällä työllä paljon vapaa aikaa.
Ay liike tulee muuttumaan pakosta sama sanelu politiikka ei jatku. - Saksan malli..
ss444 kirjoitti:
liike elää savupiipputeollisuuden aikaa, se aika on ohi!
Työllistävät yritykset on pieniä monet työt on muuttunut pätkätöiks, kausitöiks.
Ei enää ole tehtaita joihinka mennään sukupolvesta toiseen ja työskenneellään 40vuotta.
Tosin ei nyky ihminen enää sitoudukkaan työhönsä enää sillä kunnialla kuin ennen,
nyt on tärkeämpää hyvä liksa vähällä työllä paljon vapaa aikaa.
Ay liike tulee muuttumaan pakosta sama sanelu politiikka ei jatku.Saksan järjestäytymisaste hieman yli 20% ja tessin sitovuus lähes 100%. Ei siinä ay-tolloja tarvita tupo-teatteriin, vaan lainsäädäntö kuntoon. Saksassa mm. irtisanomissuoja on Suomeen verrattuna ihan eritasolla, kiitos Saksan parlamentaarikkojen, ei ay-tollojen. Ja sitten vielä tuohon viestintään. Viestinnän tuloksia mitataan aina jollain markkinointiviestinnässä. Esim. YTK:n jäsenmäärän raju kasvu on hyvä esimerkki onnistuneesta viestinnästä, ja ay-tollojen epäonnistuneesta viestinnästä. Ja ay-tollo onneksi jatkaa tätä surkeaa viestintää, hän ei löydä vastausta yksinkertaiseen kysymykseen, miksi ay-tollot maksavat vapaaehtoisesti TUPLAMAKSUA liiton työttömyyskassoihin. Ja kun ay-tollo ei tähänkään löydä järkevää vastausta, moni haluaa liittyä YTK:hon, kiinteällä 99€:n vuosimaksulla. Ei se ay-tollon vastaus"oma on asiani mitä maksan", jäsenyyttä harkitsevaa kiinnosta. Kyllä jotain konkreettista pitää maksetulle rahalleen saada, ay-liikkeeltäkin.
- halvempi kassa
"Kumotkaapa vaikka tämä "todellisuuspohjaisella" viestillä. YTK kassan vuosimaksu 99€/vuosi, AY-KASSOJEN vuosimaksu 200€/vuosi. "
Kumoan edellisen. Helposti löytää työttömyyskassoja, joissa jäsenmaksu on YTK-kassaa paljon pienempi. Esim. Jattk:ssa 2,5 e/kk. Se tekee peruskoulun matematiikalla laskettuna 30 euroa vuodessa. - ei marginaaleista
halvempi kassa kirjoitti:
"Kumotkaapa vaikka tämä "todellisuuspohjaisella" viestillä. YTK kassan vuosimaksu 99€/vuosi, AY-KASSOJEN vuosimaksu 200€/vuosi. "
Kumoan edellisen. Helposti löytää työttömyyskassoja, joissa jäsenmaksu on YTK-kassaa paljon pienempi. Esim. Jattk:ssa 2,5 e/kk. Se tekee peruskoulun matematiikalla laskettuna 30 euroa vuodessa.Puhutaan metallin kassasta, pamin kassasta, ym. joissa on satoja tuhansia jäseniä. Ei YTK halvin olekkaan, mutta suurin on. Esim. metallin kassamaksu on 0,6% palkasta, 40 000€ vuosi tienaavalla 240€/vuosi. Ytk 99€/vuosi. Ja näistä kassoista YTK saa äkkiä paljon uusia jäseniä. Hyvä on kun toit esille kuinka halvalla voi itsensä vakuuttaa työttömyyttä vastaan. Minulle on sitten ihan sama vaikka ay-tollot liittyisivät mihin tahansa muuhun kuin kalliiseen ay-kassaan. Esim. tuo mainitsemasi Jattk:n ja metallin kassan hintaero on yli 200€ vuosi 40 000€/ vuodessa tienaavalla. Lisää markkinointi-infoa ay-tolloille, kyllä siellä moni rupeaa pohtimaan näiden ay-maksujen järkevyyttä.
- ay-tollo
Saksan malli.. kirjoitti:
Saksan järjestäytymisaste hieman yli 20% ja tessin sitovuus lähes 100%. Ei siinä ay-tolloja tarvita tupo-teatteriin, vaan lainsäädäntö kuntoon. Saksassa mm. irtisanomissuoja on Suomeen verrattuna ihan eritasolla, kiitos Saksan parlamentaarikkojen, ei ay-tollojen. Ja sitten vielä tuohon viestintään. Viestinnän tuloksia mitataan aina jollain markkinointiviestinnässä. Esim. YTK:n jäsenmäärän raju kasvu on hyvä esimerkki onnistuneesta viestinnästä, ja ay-tollojen epäonnistuneesta viestinnästä. Ja ay-tollo onneksi jatkaa tätä surkeaa viestintää, hän ei löydä vastausta yksinkertaiseen kysymykseen, miksi ay-tollot maksavat vapaaehtoisesti TUPLAMAKSUA liiton työttömyyskassoihin. Ja kun ay-tollo ei tähänkään löydä järkevää vastausta, moni haluaa liittyä YTK:hon, kiinteällä 99€:n vuosimaksulla. Ei se ay-tollon vastaus"oma on asiani mitä maksan", jäsenyyttä harkitsevaa kiinnosta. Kyllä jotain konkreettista pitää maksetulle rahalleen saada, ay-liikkeeltäkin.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Me olemme SUOMESSA, jossa työmarkkinat toimivat näin, emme SAKSASSA, sielläkin yritykset toimivat IHAN samalla periaatteella kuin täälläkin! Jos tämä liittojen hoitama järjestelmä on mielestänne JÄYKKÄ niin satatuhatta kertaa JÄYKEMPI laki on!!
Ainut VIKA tässä nykyisessä järjestelmässä on, että siihen LIITETÄÄN puolin ja toisin vuodelta kivi ja keppi olevia ASENTEITA!!!! Nykyinen järjestelmä on TEHOKAS ja JOUSTAVA, on selvillä kunkin alan erityisongelmista JOS sitä halutaan ja OSATAAN oikein KÄYTTÄÄ!!!
Aikaisemmassa kirjoituksessa joku kirjoitti, että enää ei ole pysyviä vakituisia työsuhteita, koska enää yrittäminen/työnteko ei ole yhteisen hyvän eteen työn tekemistä vaan VOITON keräämistä OSAKKEENOMISTAJILLE!! Siitä seuraa se, että TYÖNTEKIJÄT eivät sitoudu työhönsä ja TYÖNTEKIJÖITÄ ei kiinnosta paskan vertaa tuottaako työ, miten se tehdään vaan RAHA EUROT, €€€€€€€€€!!!!
Jumakekka tekee mieli puhua todella rumia! Postauksesta toiseen KIRJOITETAAN kuinka ytk:njäsen on fiksu, filmaattinen ja liittojen jäsenet TOLLOJA! Mielessäsni herää kysymys: miten ON mahdollista, että niin saatanan tyhmät tollot ovat luoneet näin hyvin voivan hyvän maan???????????????????? Ei voi muuta kuin toivoa, että seuraava sukupolvi on vielä tolloakin tollompi!!! - Vuoromies. Lahti
ei marginaaleista kirjoitti:
Puhutaan metallin kassasta, pamin kassasta, ym. joissa on satoja tuhansia jäseniä. Ei YTK halvin olekkaan, mutta suurin on. Esim. metallin kassamaksu on 0,6% palkasta, 40 000€ vuosi tienaavalla 240€/vuosi. Ytk 99€/vuosi. Ja näistä kassoista YTK saa äkkiä paljon uusia jäseniä. Hyvä on kun toit esille kuinka halvalla voi itsensä vakuuttaa työttömyyttä vastaan. Minulle on sitten ihan sama vaikka ay-tollot liittyisivät mihin tahansa muuhun kuin kalliiseen ay-kassaan. Esim. tuo mainitsemasi Jattk:n ja metallin kassan hintaero on yli 200€ vuosi 40 000€/ vuodessa tienaavalla. Lisää markkinointi-infoa ay-tolloille, kyllä siellä moni rupeaa pohtimaan näiden ay-maksujen järkevyyttä.
Lopeta hourailusi Ei Ay. Kerro, kuka määrää käytännössä työttömyyskassan jäsenmaksun tason. Vastaan suoraan tähän kysymykseen, että Finanssivalvontavirasto. Kassojen valtuustot toimivat vain annetussa rajassa. Kassamaksun taso perustuu kulloiseenkin työttömyystilanteeseen ja arvioon tulevasta.
Kerro, kuka puolustaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa, vastaan suoraan, että ammattiliitot ja ammattiliittojen työttömyyskassat.
Kerro, kuka neuvottelee TES:it ja paikalliset sopimukset. Kerro, kuka voi riitauttaa niitä koskevat erimielisyydet. Vastaan suoraan, että ammattiliitto ja paikallisten sopimusten osalta ammattiosasto.
Kerro, kuka voi riitauttaa irtisanomisjärjestyksen, vastaan, vain ammattiliitto.
Kerro, kuka puolustaa työehtosopimusjärjestelmää ja painostaa tarvittaessa työnantajapuolta huomioimaan työntekijäin oikeudet. Vastaan suoraan, että ammattiliitot ja palkansaajakeskusjärjestöt.
Tosiasia on, että tässä maassa ei olisi olemassa edes mitään ansioon suhteutettua työttömyysturvaa, työehtosopimuksia, puhumattakaan edes nykyisentasoisesta työlainsäädäännöstä, ellei AY- liike olisi niitä jäsenilleen taistellut. Ammattiliittoja ei olisi, elleivät työntekijät olisi järjestäytyneet oman alansa ammattiliittoihin ja näin mahdollistaneetr omien oikeuksioensa kehittämisen ja valvomisen. Mikäli jäsenet eroaisivat ammattiliitoista, järjestelmä romuuttuisi ja työnantajat saisivat ylivallan.
Tästä on kysymys. Suomessa on kansan onneksi erittäin vahva AY- liike ja Ay- liikken tuella rakennettu- ja puolustettu pohjoismainen demokratia. Näitä tosiasioita eivät mitkään hourailevat eläkeukot voi miksikään muuttaa. Tietenkin aina voi laittaa seuraavaankin viestiinsä saman jo viiteensataan kertaan kirjoittamansa lorun, ettei kannata maksaa turhasta. Juuri siksi valtaosa suomalaisista kuuluu ammattiliittoon ja oman alansa työttömyyskassaan. He osaavat nähdä nenäänsä pidemmälle, tahtovat turvata omansa ja lastensa tulevaisuuden.
Jos olet oikeasti kirjoitustesi takana, niin pidä mielipiteesi, mutta sinun kannattaisi keskittyä jo eläkeläisten asioihin ja siirtyä eläkeläispalstalle. Epäilen kyllä, että olet tosiaanki n joku feikki, joka aikansa kuluksi täällä tarinoi. Sinänsä hyvä harrastus pitää aivotoiminnan virkeämpänä vanhoillakin päivillä - 1 tunti = 60 min
Vuoromies. Lahti kirjoitti:
Lopeta hourailusi Ei Ay. Kerro, kuka määrää käytännössä työttömyyskassan jäsenmaksun tason. Vastaan suoraan tähän kysymykseen, että Finanssivalvontavirasto. Kassojen valtuustot toimivat vain annetussa rajassa. Kassamaksun taso perustuu kulloiseenkin työttömyystilanteeseen ja arvioon tulevasta.
Kerro, kuka puolustaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa, vastaan suoraan, että ammattiliitot ja ammattiliittojen työttömyyskassat.
Kerro, kuka neuvottelee TES:it ja paikalliset sopimukset. Kerro, kuka voi riitauttaa niitä koskevat erimielisyydet. Vastaan suoraan, että ammattiliitto ja paikallisten sopimusten osalta ammattiosasto.
Kerro, kuka voi riitauttaa irtisanomisjärjestyksen, vastaan, vain ammattiliitto.
Kerro, kuka puolustaa työehtosopimusjärjestelmää ja painostaa tarvittaessa työnantajapuolta huomioimaan työntekijäin oikeudet. Vastaan suoraan, että ammattiliitot ja palkansaajakeskusjärjestöt.
Tosiasia on, että tässä maassa ei olisi olemassa edes mitään ansioon suhteutettua työttömyysturvaa, työehtosopimuksia, puhumattakaan edes nykyisentasoisesta työlainsäädäännöstä, ellei AY- liike olisi niitä jäsenilleen taistellut. Ammattiliittoja ei olisi, elleivät työntekijät olisi järjestäytyneet oman alansa ammattiliittoihin ja näin mahdollistaneetr omien oikeuksioensa kehittämisen ja valvomisen. Mikäli jäsenet eroaisivat ammattiliitoista, järjestelmä romuuttuisi ja työnantajat saisivat ylivallan.
Tästä on kysymys. Suomessa on kansan onneksi erittäin vahva AY- liike ja Ay- liikken tuella rakennettu- ja puolustettu pohjoismainen demokratia. Näitä tosiasioita eivät mitkään hourailevat eläkeukot voi miksikään muuttaa. Tietenkin aina voi laittaa seuraavaankin viestiinsä saman jo viiteensataan kertaan kirjoittamansa lorun, ettei kannata maksaa turhasta. Juuri siksi valtaosa suomalaisista kuuluu ammattiliittoon ja oman alansa työttömyyskassaan. He osaavat nähdä nenäänsä pidemmälle, tahtovat turvata omansa ja lastensa tulevaisuuden.
Jos olet oikeasti kirjoitustesi takana, niin pidä mielipiteesi, mutta sinun kannattaisi keskittyä jo eläkeläisten asioihin ja siirtyä eläkeläispalstalle. Epäilen kyllä, että olet tosiaanki n joku feikki, joka aikansa kuluksi täällä tarinoi. Sinänsä hyvä harrastus pitää aivotoiminnan virkeämpänä vanhoillakin päivilläTässä on se kuuma peruna http://keskustelu.suomi24.fi/node/9432917 !
- Jäzen
1 tunti = 60 min kirjoitti:
Tässä on se kuuma peruna http://keskustelu.suomi24.fi/node/9432917 !
No kokouksissa päätetään asioita sitä tahtia, kuin kokousväki tahtoo. Osanottajat päättävät lopulta kuinka kauan kokous kestää. Hyvä, että on annettu suuntaa-antavat raamit. Tietää ennakolta valmistautua ajankäytön puolesta.
- Ei ay
Jos olet oikeasti kirjoitustesi takana, niin pidä mielipiteesi, mutta sinun kannattaisi keskittyä jo eläkeläisten asioihin ja siirtyä eläkeläispalstalle. Epäilen kyllä, että olet tosiaanki n joku feikki, joka aikansa kuluksi täällä tarinoi. Sinänsä hyvä harrastus pitää aivotoiminnan virkeämpänä vanhoillakin päivilläMiksi hyökkäät henkilöä vastaan, vaikka vastasit ihan eri henkilön kirjoittamaan viestiin.
En ole koskaan puuttunut siihen, kuka määrää kassojen jäsenmaksun. En myöskään ole haukkunut kassojen jäsenmaksuja kalliiksi. Olen joskus aikaisemmassa viestissäni todennut, että 20000 €/ vuosi ansaitseva maksaa työttömyyskassan jäsenmaksua saman verran, kuin ytk kassaan kuuluva. Olen aina todennut, että jokaisen kannattaa kuulua johonkin työttömyyskassaan. Jokainen saa valita omansa.
Esität minulle joukon kysymyksiä, joihin sitten vastaat osittain väärin itse. En jaksa enään ruveta oikomaan sinun käsityksiäsi asioista, koska ne on selkeästi ay-propagandan sumentamilla aivoilla syntyneitä. Yhden asian vielä oikaisen.
"Kerro, kuka voi riitauttaa niitä koskevat erimielisyydet. Vastaan suoraan, että ammattiliitto ja paikallisten sopimusten osalta ammattiosasto"
Työehtosopimuksia koskevat erimielisyydet voi riitauttaa jokainen työntekijä omalta kohdaltaan. - Vuoromies. Lahti
Ei ay kirjoitti:
Miksi hyökkäät henkilöä vastaan, vaikka vastasit ihan eri henkilön kirjoittamaan viestiin.
En ole koskaan puuttunut siihen, kuka määrää kassojen jäsenmaksun. En myöskään ole haukkunut kassojen jäsenmaksuja kalliiksi. Olen joskus aikaisemmassa viestissäni todennut, että 20000 €/ vuosi ansaitseva maksaa työttömyyskassan jäsenmaksua saman verran, kuin ytk kassaan kuuluva. Olen aina todennut, että jokaisen kannattaa kuulua johonkin työttömyyskassaan. Jokainen saa valita omansa.
Esität minulle joukon kysymyksiä, joihin sitten vastaat osittain väärin itse. En jaksa enään ruveta oikomaan sinun käsityksiäsi asioista, koska ne on selkeästi ay-propagandan sumentamilla aivoilla syntyneitä. Yhden asian vielä oikaisen.
"Kerro, kuka voi riitauttaa niitä koskevat erimielisyydet. Vastaan suoraan, että ammattiliitto ja paikallisten sopimusten osalta ammattiosasto"
Työehtosopimuksia koskevat erimielisyydet voi riitauttaa jokainen työntekijä omalta kohdaltaan.Olet täysin väärässä. Totuutta et voi muutta, vaikka kirjoittelet kuluneita tarinoitasi täällä miljoonaan kertaan. Otetaanpa, esim. irtisanomisjärjestys. Työnantaja ja luottamusmies sopivat irtisanomisjärjestyksen. Järjestäytymätön on tyytymätön, koska tulee irtisanotuksi. No työnantajalla ja luottamusmiehellä on tähän asiaan sopimusoikeus. TS. he katsovat työnantajan laatiman irtisanomisjärjestyksen sopimuksen mukaiseksi.
Kenen kanssa järjestäytymätön alkaa käräjöimään, kun hän ei ole sopimuksen osapuoli ? Itsensä, vai valittaako hän vaimolleen, Putinille vai kansakoulunopettajalle ? Vain sopijaosapuoli voi riitauttaa tekemänsä sopimuksen ! En minäkään voi viedä autokauppiasta käräjille, joka on jymäyttänyt sinua. Sopimus oli sinun ja autokauppiaan välinen.
Kirjoita vain niitä tarinoitasi, ettei kannata maksaa turhasta. Se on sinun lajisi. Et olekaan muistanut pitkään aikaan sitä loruasi kirjoittaa. - ja ay-tollous
Ei ay kirjoitti:
Miksi hyökkäät henkilöä vastaan, vaikka vastasit ihan eri henkilön kirjoittamaan viestiin.
Työehtosopimuksia koskevat erimielisyydet voi riitauttaa jokainen työntekijä omalta kohdaltaan.On se hienoa kun YTK:ta on moitittu kalliiksi, kokoomuksen omistamaksi ja vaikka miksi. Nyt sitten yhtääkkiä vuoromiehenkin mielestä finanssivalvonta hoitaa ja määrää kaiken, myös YTK:n osalta. Kyllähän finanssivalvonta hyväksyy vaikkapa metalliliiton kassan anomuksesta kassa-maksun noston. MUTTA Finanssivalvonta ei puutuu näihin "Hallintomaksuihin, sisäisiin vuokriin, liiton jäsenrekisteripalkkioihin ym." Ja kait se lopputulos kiinnostaa eniten. MITEN VOIDAAN PERIÄ SAMASTA VAKUUTUKSESTA TUPLAHINTAA, kuten ay-kassat perivät ja ay-tollot maksavat. Ja työttömyys EI KÄY SELITYKSEKSI, koska se ei eroa olennaisesti kassojen kesken. Minä ainakin selvittäisin vakuutusmaksun tuplahinnan, jos joku sellaista laskuttaisi. Ja kaikki muukin on vuoromiehellä sitä ainaista ay-paskaa, kuka neuvottelee, kuka puolustaa???? Ensin äiti, sitten sosiaalivirasto, sitten poliisi, sitten luottari, sitten lakimies, sitten vankeinhoitolaitos, sitten...siinä on ay-tollojen puolustajat. Kuka muuten puolustaa työttömäksi jäänyttä ay-tolloa? Samantien paikalta häipyvät luottari, lakiapu..paikalle jäävät lehti, kalenteri ja lapin mökit.
- heissulivei.....
Olet täysin väärässä. Totuutta et voi muutta, vaikka kirjoittelet kuluneita tarinoitasi täällä miljoonaan kertaan. Otetaanpa, esim. irtisanomisjärjestys. Työnantaja ja luottamusmies sopivat irtisanomisjärjestyksen. Järjestäytymätön on tyytymätön, koska tulee irtisanotuksi. No työnantajalla ja luottamusmiehellä on tähän asiaan sopimusoikeus. TS. he katsovat työnantajan laatiman irtisanomisjärjestyksen sopimuksen mukaiseksi.
Kenen kanssa järjestäytymätön alkaa käräjöimään, kun hän ei ole sopimuksen osapuoli ? Itsensä, vai valittaako hän vaimolleen, Putinille vai kansakoulunopettajalle ? Vain sopijaosapuoli voi riitauttaa tekemänsä sopimuksen ! En minäkään voi viedä autokauppiasta käräjille, joka on jymäyttänyt sinua. Sopimus oli sinun ja autokauppiaan välinen.
Kirjoita vain niitä tarinoitasi, ettei kannata maksaa turhasta. Se on sinun lajisi. Et olekaan muistanut pitkään aikaan sitä loruasi kirjoittaa.Luottari ei tee mitään listoja irtisanomisjärjestyksestä, ei yksin eikä työnantajan kanssa. Työnantaja laatii listat kyllä ihan itsekseen. Määristähän aina voidaan neuvotella. Kaikki laittomat lakkoilijat lentävät pihalle aina ensimmäisenä. Itsekkin muutamat yt:t vetäneenä TIEDÄN menettelytavat. Kaikki on suurta hyvin valmisteltua näytelmää, jossa halutut ay-tollot potkitaan pihalle, luottari ja liitto voivat kitistä vieressä. Itsepähän aikoinaan hyväksyivät tämän irtisanomislain jota yt:ksi kutsutaan.
- Ei ay
Olet täysin väärässä. Totuutta et voi muutta, vaikka kirjoittelet kuluneita tarinoitasi täällä miljoonaan kertaan. Otetaanpa, esim. irtisanomisjärjestys. Työnantaja ja luottamusmies sopivat irtisanomisjärjestyksen. Järjestäytymätön on tyytymätön, koska tulee irtisanotuksi. No työnantajalla ja luottamusmiehellä on tähän asiaan sopimusoikeus. TS. he katsovat työnantajan laatiman irtisanomisjärjestyksen sopimuksen mukaiseksi.
Kirjoita vain niitä tarinoitasi, ettei kannata maksaa turhasta. Se on sinun lajisi. Et olekaan muistanut pitkään aikaan sitä loruasi kirjoittaa.Pyydä että ammattiliitto opettaa sinut lukemaan.
Jokainen työntekijä on tehnyt henkilökohtaisesti työsopimuksen työnantajan kanssa. Kaikki työsopimukseen liittyvät erimielisyydet voi työntekijä halutessaan riitauttaa. Liitto ei ole tehnyt kenenkään puolesta työsopimusta.
Käyttämästäsi vertauksesta käy ilmi todellakin, että lukutaitosi on olematon.
"Vain sopijaosapuoli voi riitauttaa tekemänsä sopimuksen ! En minäkään voi viedä autokauppiasta käräjille, joka on jymäyttänyt sinua. Sopimus oli sinun ja autokauppiaan välinen. "
Minä kirjoitin edellisessä viestissäni.
"Työehtosopimuksia koskevat erimielisyydet voi riitauttaa jokainen työntekijä omalta kohdaltaan. "
Enkö minä edellisessä viestissäni kirjoittanut, että työntekijä voi riitauttaa oman sopimuksensa, ei kaverin. Olet aivan oikeassa turhasta ei kannata maksaa. Jokainen päättää itse, mikä on turhaa ja mikä tarpeellista. - ay-tollo
ja ay-tollous kirjoitti:
On se hienoa kun YTK:ta on moitittu kalliiksi, kokoomuksen omistamaksi ja vaikka miksi. Nyt sitten yhtääkkiä vuoromiehenkin mielestä finanssivalvonta hoitaa ja määrää kaiken, myös YTK:n osalta. Kyllähän finanssivalvonta hyväksyy vaikkapa metalliliiton kassan anomuksesta kassa-maksun noston. MUTTA Finanssivalvonta ei puutuu näihin "Hallintomaksuihin, sisäisiin vuokriin, liiton jäsenrekisteripalkkioihin ym." Ja kait se lopputulos kiinnostaa eniten. MITEN VOIDAAN PERIÄ SAMASTA VAKUUTUKSESTA TUPLAHINTAA, kuten ay-kassat perivät ja ay-tollot maksavat. Ja työttömyys EI KÄY SELITYKSEKSI, koska se ei eroa olennaisesti kassojen kesken. Minä ainakin selvittäisin vakuutusmaksun tuplahinnan, jos joku sellaista laskuttaisi. Ja kaikki muukin on vuoromiehellä sitä ainaista ay-paskaa, kuka neuvottelee, kuka puolustaa???? Ensin äiti, sitten sosiaalivirasto, sitten poliisi, sitten luottari, sitten lakimies, sitten vankeinhoitolaitos, sitten...siinä on ay-tollojen puolustajat. Kuka muuten puolustaa työttömäksi jäänyttä ay-tolloa? Samantien paikalta häipyvät luottari, lakiapu..paikalle jäävät lehti, kalenteri ja lapin mökit.
"Minä ainakin selvittäisin vakuutusmaksun tuplahinnan, jos joku sellaista laskuttaisi." Mikä ON estänyt selvittämästä tai estää? Ja kaikki muukin vuoromiehellä sitä ainaista ay-paskaa, kuka neuvoo, kuka puolustaa?" Kyllä vielä tänä päivänä ammattiliitot neuvottelevat ja puolustavat jäseniään, se on FAKTAA, ei paskaa!! Työtöntä ay-tolloa puolustaa ammattiosaston jäsenet, ilmoittavat kun sopiva paikka vapautuu tai työt lisääntyvät, ei jäsenet häviä mihinkään niin kuin eivät lehti, kalenteri, LAPIN MÖKIT ja ammattiosaston/liiton mökki/mökit!
- maksaa turhasta...
ay-tollo kirjoitti:
"Minä ainakin selvittäisin vakuutusmaksun tuplahinnan, jos joku sellaista laskuttaisi." Mikä ON estänyt selvittämästä tai estää? Ja kaikki muukin vuoromiehellä sitä ainaista ay-paskaa, kuka neuvoo, kuka puolustaa?" Kyllä vielä tänä päivänä ammattiliitot neuvottelevat ja puolustavat jäseniään, se on FAKTAA, ei paskaa!! Työtöntä ay-tolloa puolustaa ammattiosaston jäsenet, ilmoittavat kun sopiva paikka vapautuu tai työt lisääntyvät, ei jäsenet häviä mihinkään niin kuin eivät lehti, kalenteri, LAPIN MÖKIT ja ammattiosaston/liiton mökki/mökit!
Kuten ay-tollo tuossa tunnusti, työttömäksi jäänyt ay-tollo ei saa apua enää liitolta lakiapua, eikä luottariapua, vaikka on niistä maksanut satoja euroja vuodessa. Työtön ay-tollo saa kalenterin, lehden ja siinä kaikki. Kymmenien vuosien maksut ovat menneet hukkaan. Vakuutusmaksuja on peritty tuplahinta, joilla saa nostaa ansiosidonnaista 500 vrk. Eihän liittoja kiinnosta enää työtön ay-tollo!
- ay-tollo
Ei ay kirjoitti:
Pyydä että ammattiliitto opettaa sinut lukemaan.
Jokainen työntekijä on tehnyt henkilökohtaisesti työsopimuksen työnantajan kanssa. Kaikki työsopimukseen liittyvät erimielisyydet voi työntekijä halutessaan riitauttaa. Liitto ei ole tehnyt kenenkään puolesta työsopimusta.
Käyttämästäsi vertauksesta käy ilmi todellakin, että lukutaitosi on olematon.
"Vain sopijaosapuoli voi riitauttaa tekemänsä sopimuksen ! En minäkään voi viedä autokauppiasta käräjille, joka on jymäyttänyt sinua. Sopimus oli sinun ja autokauppiaan välinen. "
Minä kirjoitin edellisessä viestissäni.
"Työehtosopimuksia koskevat erimielisyydet voi riitauttaa jokainen työntekijä omalta kohdaltaan. "
Enkö minä edellisessä viestissäni kirjoittanut, että työntekijä voi riitauttaa oman sopimuksensa, ei kaverin. Olet aivan oikeassa turhasta ei kannata maksaa. Jokainen päättää itse, mikä on turhaa ja mikä tarpeellista.TYÖEHTOSOPIMUS on eri asia kuin työsopimus! Erimielisyydet työehtosopimuksen SOVELATAMISESTA voi riitauttaa, muistion joka lähetetään liittoon joka käynnistää neuvottelut työnantajaliiton kanssa soveltamisohjeesta/ohjeista. Työsopimusasian voi jokainen työntekijä riitauttaa omalta osaltaan. Tästä on kyse, ei lukutaidottomuudesta!
- ay-tollo
maksaa turhasta... kirjoitti:
Kuten ay-tollo tuossa tunnusti, työttömäksi jäänyt ay-tollo ei saa apua enää liitolta lakiapua, eikä luottariapua, vaikka on niistä maksanut satoja euroja vuodessa. Työtön ay-tollo saa kalenterin, lehden ja siinä kaikki. Kymmenien vuosien maksut ovat menneet hukkaan. Vakuutusmaksuja on peritty tuplahinta, joilla saa nostaa ansiosidonnaista 500 vrk. Eihän liittoja kiinnosta enää työtön ay-tollo!
Kyllä liitoa kiinnostaa, että sen jäsenet ovat TYÖSSÄ!! Kommentoi koko KIRJOITUSTA ja todenmukaisesti!!! Kyselit postauksessasi olevasi kiinnostunut MIKSI työttömyyskassamaksut ovat liitonkassoissa suuremmat ja kysyin: mikä sinua ESTÄÄ selvittämsät asiaa??? Kirjoitin myös, että ammattiosastonjäsenet AUTTAVAT, kertovat missä TYÖTÄ on TARJOLLA!!! älä vääristele ASIOITA!!!
- ertyuiopåiuyt
ja ay-tollous kirjoitti:
On se hienoa kun YTK:ta on moitittu kalliiksi, kokoomuksen omistamaksi ja vaikka miksi. Nyt sitten yhtääkkiä vuoromiehenkin mielestä finanssivalvonta hoitaa ja määrää kaiken, myös YTK:n osalta. Kyllähän finanssivalvonta hyväksyy vaikkapa metalliliiton kassan anomuksesta kassa-maksun noston. MUTTA Finanssivalvonta ei puutuu näihin "Hallintomaksuihin, sisäisiin vuokriin, liiton jäsenrekisteripalkkioihin ym." Ja kait se lopputulos kiinnostaa eniten. MITEN VOIDAAN PERIÄ SAMASTA VAKUUTUKSESTA TUPLAHINTAA, kuten ay-kassat perivät ja ay-tollot maksavat. Ja työttömyys EI KÄY SELITYKSEKSI, koska se ei eroa olennaisesti kassojen kesken. Minä ainakin selvittäisin vakuutusmaksun tuplahinnan, jos joku sellaista laskuttaisi. Ja kaikki muukin on vuoromiehellä sitä ainaista ay-paskaa, kuka neuvottelee, kuka puolustaa???? Ensin äiti, sitten sosiaalivirasto, sitten poliisi, sitten luottari, sitten lakimies, sitten vankeinhoitolaitos, sitten...siinä on ay-tollojen puolustajat. Kuka muuten puolustaa työttömäksi jäänyttä ay-tolloa? Samantien paikalta häipyvät luottari, lakiapu..paikalle jäävät lehti, kalenteri ja lapin mökit.
Ammattiliitot on "tehneet työsopimusehdot" joita ei SAA alittaa edes houraileva eläkeläinen.
- Vuoromies. Lahti
ja ay-tollous kirjoitti:
Paappa kirjoittaa:"Ja työttömyys EI KÄY SELITYKSEKSI, koska se ei eroa olennaisesti kassojen kesken." Vai ei eroa työttömyysprosentit kassojen kesken. Onko YTK:lla ja Lääkärien työttömyyskassalla sama työttömyysprosentti? Entäpä kassamaksu ? Valehtelevatko Lääkärien työttömyyskassan sivut ?
Seuraava lainaus Lääkärien työttömyyskassan sivuilta:
" •Työttömyyskassalla on vuosijäsenmaksu, jonka Finanssivalvonta vahvistaa vuosittain. Vuoden 2010 jäsenmaksu on 15 euroa."
Älä sinä papparainen houraile. Minnekkäs se Loimaan lierojen kassa oikein tärvää rahansa, jos kaikilla kassoilla on sama jäsenmaksuprosentti jäsenistön työttömyysasteesta riippumatta ? Kerro, minne Loimaankassan rahat sitten joutuvat?
Arvoisat lukijat seuraavaksi saamme lukea paapan kootut hourailut ! - Ei ay
ay-tollo kirjoitti:
TYÖEHTOSOPIMUS on eri asia kuin työsopimus! Erimielisyydet työehtosopimuksen SOVELATAMISESTA voi riitauttaa, muistion joka lähetetään liittoon joka käynnistää neuvottelut työnantajaliiton kanssa soveltamisohjeesta/ohjeista. Työsopimusasian voi jokainen työntekijä riitauttaa omalta osaltaan. Tästä on kyse, ei lukutaidottomuudesta!
Jos työnantaja ei noudata työehtosopimusta, niin jokainen työntekijä voi osaltaan riitauttaa asian. Niistä soveltamisohjeista riiteleminen kuuluu molempien osapuolten liitoille. Mutta voimassa olevista soveltamisohjeiden noudattamatta jättämisestä voi jokainen työntekijä riitauttaa asian halutessaan. Tulos on sitten mitä sattuu.
- Työelämässä ollut
ay-tollo kirjoitti:
TYÖEHTOSOPIMUS on eri asia kuin työsopimus! Erimielisyydet työehtosopimuksen SOVELATAMISESTA voi riitauttaa, muistion joka lähetetään liittoon joka käynnistää neuvottelut työnantajaliiton kanssa soveltamisohjeesta/ohjeista. Työsopimusasian voi jokainen työntekijä riitauttaa omalta osaltaan. Tästä on kyse, ei lukutaidottomuudesta!
Jokaisessa työsopimuksessa lukee, mitä työehtosopimusta noudatetaan kyseisessä työsopimuksessa. Kaikki työehtosopimuksen tulkintaan liittyvät asiat on mahdollista riitauttaa työntekijän taholta.
- Peräkammarin klasist
Paappa kirjoittaa:"Ja työttömyys EI KÄY SELITYKSEKSI, koska se ei eroa olennaisesti kassojen kesken." Vai ei eroa työttömyysprosentit kassojen kesken. Onko YTK:lla ja Lääkärien työttömyyskassalla sama työttömyysprosentti? Entäpä kassamaksu ? Valehtelevatko Lääkärien työttömyyskassan sivut ?
Seuraava lainaus Lääkärien työttömyyskassan sivuilta:
" •Työttömyyskassalla on vuosijäsenmaksu, jonka Finanssivalvonta vahvistaa vuosittain. Vuoden 2010 jäsenmaksu on 15 euroa."
Älä sinä papparainen houraile. Minnekkäs se Loimaan lierojen kassa oikein tärvää rahansa, jos kaikilla kassoilla on sama jäsenmaksuprosentti jäsenistön työttömyysasteesta riippumatta ? Kerro, minne Loimaankassan rahat sitten joutuvat?
Arvoisat lukijat seuraavaksi saamme lukea paapan kootut hourailut !Raikkahin tervehrys lakeurelta ! Juuttahan hennalan remari minkä sulle teki ! Pääsi lyämähän sua vanhoolle muniille. Nottamua harmittaa niin viätävästi. Pitiki käyrä nuan surkiasti. Moon kaikille sanonu paariski, notta soot viisahin miäs ja moomma kaikis asioos samaa miältä. Moomma ollu niinku aatevelejet, notte suarastahan kaksoset. - Nottet sookki se mun kaksoosveli joka meni hukkahan Kouraan asemalla viiskytluvuun alus. Soli se velii menny härkävaunuhun jossoli täyreltäsä heiniä ja sinne soli karonnu. Junaa kerkis lähtiä, enneku saatihin heinät uloos vaunusta. Isoäireeki ois susta ylypiä, nottaku se sanoo notta se poikaa pääsöö viälä pitkälle. Mutteise mummaa tiänny, notta oikehen sikavarmaria taksilla ajeluttamahan. Täällä nua taksikuski ajeeluttaa vaa liikaa tiätäviä törnävälle ja sitte muutaman viikon päästä takas kotiasa, tervehen paperit plakkaris.
Soot kyllä varmahan pohjalaanen talonpoikaasaatelin jäläkeläänen ja kaikki tiätävä. Soot aatteheltas nii isämmaallinen, notta soot kyllä valamis aina lyämähän suamalaasta köyhääkansaa, notta saataas amerikkalaaselle kunnonkapitalistillee rahaa säkin täyreltä. Notta eiköös se kunnoon kapitalistin aatos ookki se, nottei isänmaa tarvihte rahaa, mutta kunnoon kapitalisti tarvihtoo nöyriä kansoja. Nuanhan se menöö. Kyllä varmahan moomma velejeksiä, suarastahan kaksosia ku moomma nuan viisahia ja aattelemma nuan isämmaallisesti. Johratetahan tämän maan tyälääset lopullisehen voittohon loimahan kassan nimis. Teherähän niinku Aatu aikoonasa. Koita ny parahin veli jotenki kuitenki mutkia tuan juuttahan hennalan remarin kataalasta surenkuapasta ylähä. Ja katto, nottei housus repeyry. Niitä tarvitahan tulevis taistoos kansaanvälisen kapitalismin pualesta. - ay-tollo
Ei ay kirjoitti:
Jos työnantaja ei noudata työehtosopimusta, niin jokainen työntekijä voi osaltaan riitauttaa asian. Niistä soveltamisohjeista riiteleminen kuuluu molempien osapuolten liitoille. Mutta voimassa olevista soveltamisohjeiden noudattamatta jättämisestä voi jokainen työntekijä riitauttaa asian halutessaan. Tulos on sitten mitä sattuu.
Kyllä puhut asiaa, jokainen työntekijä voi riitauttaa soveltamisohejeen/työehtosopimuksen noudattamatta jättämisestä, se on totta. Liiton jäsenelle se on yksinkertaista ja helppoa, mutta työttömyyskassanjäsenelle vaikeampaa, pitää nostaa siviilikanne ja moni vaihtaa maisemaa ennen kuin ryhtyy peräämään saataviaan.
- 28
ei marginaaleista kirjoitti:
Puhutaan metallin kassasta, pamin kassasta, ym. joissa on satoja tuhansia jäseniä. Ei YTK halvin olekkaan, mutta suurin on. Esim. metallin kassamaksu on 0,6% palkasta, 40 000€ vuosi tienaavalla 240€/vuosi. Ytk 99€/vuosi. Ja näistä kassoista YTK saa äkkiä paljon uusia jäseniä. Hyvä on kun toit esille kuinka halvalla voi itsensä vakuuttaa työttömyyttä vastaan. Minulle on sitten ihan sama vaikka ay-tollot liittyisivät mihin tahansa muuhun kuin kalliiseen ay-kassaan. Esim. tuo mainitsemasi Jattk:n ja metallin kassan hintaero on yli 200€ vuosi 40 000€/ vuodessa tienaavalla. Lisää markkinointi-infoa ay-tolloille, kyllä siellä moni rupeaa pohtimaan näiden ay-maksujen järkevyyttä.
.. on yksi suomen suurimmista palkansaajien vakuuttajista ja sen vuosimaksu on 78 euroa. Eipä se YTK niin edullinen olekaan.
Joitakin syitä, miksi liitton kannattaa kuitenkin muutama roponen laittaa pelkän kassan maksun lisäksi: www.kassastaliittoon.fi
- lukekaa....
On se mukavaa tuo paskan jauhanta. Vuoromiehen pyynnöstä Finanssivalvonnan faktoja vuodelta 2009 lisää. Esim. IAET-kassa, jäsenmäärä 195 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 6,4 miljoonaa euroa, 33,18€/per jäsen ja ETUUSMENOT(maksetut päivärahat)32,54€7per jäsen. Pamin kassa, jäseniä 150 000 tuhatta, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 4,9 milj. euroa, 32,50€/jäsen, maksetut ETUUDET 48,82€/ jäsen. YTK, jäseniä 288 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT4,4 milj. euroa, 15,26€/PER. JÄSEN, MAKSETUT ETUUDET 59,13€/ PER.JÄSEN. Eli JO NÄISTÄ ESIMERKEISTÄ SELVIÄÄ TOLLOIMMALLEKKIN MINNE AY-KASSAT JÄSENTENSÄ RAHAT HUKKAAVAT. Omilla vastuillaan oleviin HALLINTOKULUIHIN. Ja nämä omalla vastuulla olevat hallintokulut ovat niitä, joita liitot voivat kassoilta laskuttaa miten haluavat, koska ne myös kassojen jäsenet joutuvat itse maksamaan. Ja se vuoromiehen mainostama työttömyys näkyy noissakin luvuissa siten, ETTÄ YTK:lla on näistä esimerkki kassoista SUURIN TYÖTTÖMYYS. Onhan se mukava luulla jotain. Ja sitten linkki koko taulukkoon, tämä taulukko kokonaisuudessaan sivulla 85. Sieltä löytyy myös erittely liittojen perimistä huimista palkkioista omilta kassoiltaan. Ja ay-tollot maksavat.
http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Tilastot/Vakuutustoiminta/Tyottomyysvakuutus/Documents/Tyottomyyskassat_2009.pdf- nyt vastaus..
Ja nyt AY-tollolta faktoihin perustuva vastaus. Pitääkö yllä oleva Finanssivalvonnan taulukko paikkansa? Perivätkö ay-kassat jäseniltään kaksin- jopa kolminkertaisia hallintomaksuja YTK:hon verrattuna? Menevätkö nämä ay-kassojen perimät ylihintaiset hallintomaksut piilotukena ay-liitoille?
- ay-tollo
nyt vastaus.. kirjoitti:
Ja nyt AY-tollolta faktoihin perustuva vastaus. Pitääkö yllä oleva Finanssivalvonnan taulukko paikkansa? Perivätkö ay-kassat jäseniltään kaksin- jopa kolminkertaisia hallintomaksuja YTK:hon verrattuna? Menevätkö nämä ay-kassojen perimät ylihintaiset hallintomaksut piilotukena ay-liitoille?
...minua ei. Sitä pitääkö Finanssivalvonnan taulukko paikkansa EN TIEDÄ! Sitäkään minne ay-kassojen perimät hallintomaksut menevät: EN TIEDÄ! Tiedätkö sinä? Mikään näistä asioista olivatpa ne miten tahansa EIVÄT muuta minun kantaani ay-liittoihin, sen minä tiedän satavarmasti!
- ...
Sanottakoon sen verran, että työttömien lukumäärää pitää katsoa suhteessa jäsenten lukumäärään, mikä näkyy liitetaulukossa 14.
- näytit tietopohjasi.
ay-tollo kirjoitti:
...minua ei. Sitä pitääkö Finanssivalvonnan taulukko paikkansa EN TIEDÄ! Sitäkään minne ay-kassojen perimät hallintomaksut menevät: EN TIEDÄ! Tiedätkö sinä? Mikään näistä asioista olivatpa ne miten tahansa EIVÄT muuta minun kantaani ay-liittoihin, sen minä tiedän satavarmasti!
Hyvä kun näytit tietopohjasi millä kirjoitat ay-tollo!. En tiedä, en tiedä...Tunnepohjalta kirjoittamasi jankutus, ay-liike neuvottelee, ay-liike taistelee, ay-liike puolustaa osoittaa täydellisen tietämättömyytesi muista kuin tunneasioista. Kyllä varmaan kaltaisillesi ay-mantran toistelijoille menee läpi ihan mikä tahansa ay-liikkeen kusetus. Kuten nuo tuplahintaiset ay-kassamaksut, jotka sinulle ja muille ay-tolloille todistin Finanssivalvonnan taulukolla. Onhan se ay-liike ennenkin käsitellyt jäsentensä rahoja leväperäisesti. Mutta, ay-liike taistelee, valmistelee, neuvottelee, kalenteri, luottari, lakiapu...JA YTK:n KASSAMAKSU SÄILYY ENSIVUONNAKIN SAMANA 99€/vuosi(Finanssivalvonnan päätös puuttuu vielä). Ja tämä YTK:n päätös olla nostamatta maksua, johtuu tehokkuudesta. HALLINTOPALKKIOIHIN ei törsätä jäsenten rahoja, kuten ay-kassat tekevät.
- senverran....
... kirjoitti:
Sanottakoon sen verran, että työttömien lukumäärää pitää katsoa suhteessa jäsenten lukumäärään, mikä näkyy liitetaulukossa 14.
Ulosmaksettu etuusmäärä(korvaukset) on hyvä mittari, koska päivärahojen suuruus vaihtelee. Kassan tehokkuudesta saa hyvän kuvan kun tiedetään ulosmaksetut korvaukset/per jäsen, ulosmaksetut hallintopalkkiot per jäsen. Jos on tuhat pienipalkkaista työtöntä, tai tuhat suuripalkkaista työtöntä, ulosmaksetuissa korvauksissa on suuri ero.
- ay-tollo
näytit tietopohjasi. kirjoitti:
Hyvä kun näytit tietopohjasi millä kirjoitat ay-tollo!. En tiedä, en tiedä...Tunnepohjalta kirjoittamasi jankutus, ay-liike neuvottelee, ay-liike taistelee, ay-liike puolustaa osoittaa täydellisen tietämättömyytesi muista kuin tunneasioista. Kyllä varmaan kaltaisillesi ay-mantran toistelijoille menee läpi ihan mikä tahansa ay-liikkeen kusetus. Kuten nuo tuplahintaiset ay-kassamaksut, jotka sinulle ja muille ay-tolloille todistin Finanssivalvonnan taulukolla. Onhan se ay-liike ennenkin käsitellyt jäsentensä rahoja leväperäisesti. Mutta, ay-liike taistelee, valmistelee, neuvottelee, kalenteri, luottari, lakiapu...JA YTK:n KASSAMAKSU SÄILYY ENSIVUONNAKIN SAMANA 99€/vuosi(Finanssivalvonnan päätös puuttuu vielä). Ja tämä YTK:n päätös olla nostamatta maksua, johtuu tehokkuudesta. HALLINTOPALKKIOIHIN ei törsätä jäsenten rahoja, kuten ay-kassat tekevät.
En tosiaan tiedä kassamaksuista, hallinointimaksuista, en ole perehtynyt asiaan, mutta NYT olen oppinut uutta ja tiedän enemmän! Kaltaiseni ay-tollo ei hoe mitään ay-mantraa vaan olen perehtynyt enenmmän työpaikalla tapahtuvaan toimintaan ja edunvalvontaan eikä siihen kuulu tutkia TYÖTTÖMYYSKASSAMAKSUJA, vaan duunia!
Meille ei mene läpi mikään tahon kusetus, on vain eri asioita ja eri näkökulmia niihin. Olivatpa työttömyyskassamaksut mitä tahansa se ei sitä tosiasiaa muuksi muuta, että AMMATTILIITOT neuvottelevat ne YTK.NJÄSENIÄKIN koskevat työehtosopimukset ja ovat olennainen osa toimivia työmarkkinoita.
Ammattiliitoilla on omat PUUTTEENSA, mutta myös kiistattomat ETUNSA ja niin kauan kun puhutaan pelkästään eduista tai haitoista niin nähdään vain kolikon toinen puoli, ei kokonaisuutta. Ytk:lla on etunsa, mutta myös haittansa, siitä ei tarvitse minkään valtakunnan taulukkoa, lakia tai sopimusta, sen sanoo järki jos sellaista on! - milloin...
senverran.... kirjoitti:
Ulosmaksettu etuusmäärä(korvaukset) on hyvä mittari, koska päivärahojen suuruus vaihtelee. Kassan tehokkuudesta saa hyvän kuvan kun tiedetään ulosmaksetut korvaukset/per jäsen, ulosmaksetut hallintopalkkiot per jäsen. Jos on tuhat pienipalkkaista työtöntä, tai tuhat suuripalkkaista työtöntä, ulosmaksetuissa korvauksissa on suuri ero.
Milloinkahan seuraava tutkimus ay-tollojen tietomäärästä julkaistaan, näin verkossa tapahtuvasta viestinnästä. Asiapohjalta olen tutkinut nyt tätä ketjua, ja ay-tollo on mennyt omasta halustaan kölin alitse monta kertaa. Hän valitsi niukan linjan tiedottamiseen, en tiedä, en tiedä..mutta samalla ay-tollo paljasti perehtynensä enemmän työpaikalla tapahtuvaan toimintaan ja edunvalvontaan. Taas siihen ei kuulu minkään faktan tietäminen, riittää kun tietää luottarin, työhuonekunnan ja osaston mielipiteen, voi olla samaa mieltä. Ja aina valmiudessa laittomiin lakkoihin ja muihin työnantajan vahingoittamiseen tähtääviin hommiin. Jos on tälläisia kysymyksiä kuin, miksi ay-kassa perii tuplahintaa työttömyysvakuutuksesta verrattuna YTK:hon, voi tosiaan sanoa, en tiedä. Kiltisti maksamalla kaikki mitä ay-liitot pyytävät, osoittaa sellaista solidaarisuutta, joka on arvossaan niissä piireissä. Mutta, aina valmis taistelemaan ketä vastaan vaan, neuvottelemaan aina kun löytyy vastapuoli, maksoi mitä maksoi, mielellään maksetaan, sanoo ay-tollo!
- ay-tollo
milloin... kirjoitti:
Milloinkahan seuraava tutkimus ay-tollojen tietomäärästä julkaistaan, näin verkossa tapahtuvasta viestinnästä. Asiapohjalta olen tutkinut nyt tätä ketjua, ja ay-tollo on mennyt omasta halustaan kölin alitse monta kertaa. Hän valitsi niukan linjan tiedottamiseen, en tiedä, en tiedä..mutta samalla ay-tollo paljasti perehtynensä enemmän työpaikalla tapahtuvaan toimintaan ja edunvalvontaan. Taas siihen ei kuulu minkään faktan tietäminen, riittää kun tietää luottarin, työhuonekunnan ja osaston mielipiteen, voi olla samaa mieltä. Ja aina valmiudessa laittomiin lakkoihin ja muihin työnantajan vahingoittamiseen tähtääviin hommiin. Jos on tälläisia kysymyksiä kuin, miksi ay-kassa perii tuplahintaa työttömyysvakuutuksesta verrattuna YTK:hon, voi tosiaan sanoa, en tiedä. Kiltisti maksamalla kaikki mitä ay-liitot pyytävät, osoittaa sellaista solidaarisuutta, joka on arvossaan niissä piireissä. Mutta, aina valmis taistelemaan ketä vastaan vaan, neuvottelemaan aina kun löytyy vastapuoli, maksoi mitä maksoi, mielellään maksetaan, sanoo ay-tollo!
Kyllä työpaikalla pitää faktat tietää: työtä tehdään työnantajan valvonnan ja ohajuksen alla, ahkerasti ja tunnollisesti hyvää ammattitaitoa yhteistoimintakykyä osoittaen!!! Siinä ON ne FAKTAT jotka ytk:njäsentenkin pitää tietää!! Minä tiedän senkin, että niin ytk:njäsen kuin tavaliinenkin duunari saa palkkansa työstä, ei minkään FAKTAN tietämisestä!!
Tiedätkö sinä miksi ay-kassat perivät suurempia jäsenmksuja, mihin ja miten ne käytetään??? Työhuonekunnassa, ammattiosastossa JOKAINEN edustaa itseään, omaa mielipidettään, siellä päätökset tehdään demokraattisesti äänestämällä!
Tuo OLETTAMASI, VÄITTÄMÄSI, ei siis mikään FAKTA, TIETO, että olisimme AINA valmiudessa LAITTOMIIN lakkoihin ja muihin työnantajan VAHINGOITTAMISEEN tähtääviin hommiin on syvältä aunuksesta, niin syvältä, että ei kuu kumota päivä paista!
Jos tässä joku/jotkut VAHINGOITTAVAT työnantajaansa, työtovereitaan ja ITSEÄÄN se olet SINÄ!! Kun tietää FAKTAN, että ytk:njäsenet saavat yleisistovuuden perusteella KAIKEN minkä ammattiliitot TAISTELEVAT, joko laillisesti tai laittomasti niin olisit kiitollinen, että se tehdään! Työnantajat VAHINGOITTAVAT itse itseään tällä HAJOITA ja HALLITSE politiikalla ja vielä maksavat siitä!! Sitä saa mitä tilaa! Menehän sorvin ääreen vaihteeksi, siitä se raha tulee sinunkin työnantajallesi! - luuraavat...
ay-tollo kirjoitti:
Kyllä työpaikalla pitää faktat tietää: työtä tehdään työnantajan valvonnan ja ohajuksen alla, ahkerasti ja tunnollisesti hyvää ammattitaitoa yhteistoimintakykyä osoittaen!!! Siinä ON ne FAKTAT jotka ytk:njäsentenkin pitää tietää!! Minä tiedän senkin, että niin ytk:njäsen kuin tavaliinenkin duunari saa palkkansa työstä, ei minkään FAKTAN tietämisestä!!
Tiedätkö sinä miksi ay-kassat perivät suurempia jäsenmksuja, mihin ja miten ne käytetään??? Työhuonekunnassa, ammattiosastossa JOKAINEN edustaa itseään, omaa mielipidettään, siellä päätökset tehdään demokraattisesti äänestämällä!
Tuo OLETTAMASI, VÄITTÄMÄSI, ei siis mikään FAKTA, TIETO, että olisimme AINA valmiudessa LAITTOMIIN lakkoihin ja muihin työnantajan VAHINGOITTAMISEEN tähtääviin hommiin on syvältä aunuksesta, niin syvältä, että ei kuu kumota päivä paista!
Jos tässä joku/jotkut VAHINGOITTAVAT työnantajaansa, työtovereitaan ja ITSEÄÄN se olet SINÄ!! Kun tietää FAKTAN, että ytk:njäsenet saavat yleisistovuuden perusteella KAIKEN minkä ammattiliitot TAISTELEVAT, joko laillisesti tai laittomasti niin olisit kiitollinen, että se tehdään! Työnantajat VAHINGOITTAVAT itse itseään tällä HAJOITA ja HALLITSE politiikalla ja vielä maksavat siitä!! Sitä saa mitä tilaa! Menehän sorvin ääreen vaihteeksi, siitä se raha tulee sinunkin työnantajallesi!On se mukavaa tuo paskan jauhanta. Vuoromiehen pyynnöstä Finanssivalvonnan faktoja vuodelta 2009 lisää. Esim. IAET-kassa, jäsenmäärä 195 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 6,4 miljoonaa euroa, 33,18€/per jäsen ja ETUUSMENOT(maksetut päivärahat)32,54€7per jäsen. Pamin kassa, jäseniä 150 000 tuhatta, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 4,9 milj. euroa, 32,50€/jäsen, maksetut ETUUDET 48,82€/ jäsen. YTK, jäseniä 288 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT4,4 milj. euroa, 15,26€/PER. JÄSEN, MAKSETUT ETUUDET 59,13€/ PER.JÄSEN. Eli JO NÄISTÄ ESIMERKEISTÄ SELVIÄÄ TOLLOIMMALLEKKIN MINNE AY-KASSAT JÄSENTENSÄ RAHAT HUKKAAVAT. Omilla vastuillaan oleviin HALLINTOKULUIHIN. Ja nämä omalla vastuulla olevat hallintokulut ovat niitä, joita liitot voivat kassoilta laskuttaa miten haluavat, koska ne myös kassojen jäsenet joutuvat itse maksamaan. Ja se vuoromiehen mainostama työttömyys näkyy noissakin luvuissa siten, ETTÄ YTK:lla on näistä esimerkki kassoista SUURIN TYÖTTÖMYYS. Onhan se mukava luulla jotain. Ja sitten linkki koko taulukkoon, tämä taulukko kokonaisuudessaan sivulla 85. Sieltä löytyy myös erittely liittojen perimistä huimista palkkioista omilta kassoiltaan. Ja ay-tollot maksavat.
http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Tilastot/Vakuutustoiminta/Tyottomyysvakuutus/Documents/Tyottomyyskassat_2009.pdf
No, Oskarsson, näyttääkö nyt siltä, että aiemmin lähettämäni MOTin vanha ohjelma piti sittenkin paikkansa? Ay-liike rahastaa kassoillaan ay-tolloja aivan niinkuin MOT väitti, Finanssivalvonnan uunituore selvitys sen paljastaa. Onko Oskarssonista mukava liittyä näiden mistään tietämättömien ay-tollojen joukkoon? - ay-tollo
luuraavat... kirjoitti:
On se mukavaa tuo paskan jauhanta. Vuoromiehen pyynnöstä Finanssivalvonnan faktoja vuodelta 2009 lisää. Esim. IAET-kassa, jäsenmäärä 195 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 6,4 miljoonaa euroa, 33,18€/per jäsen ja ETUUSMENOT(maksetut päivärahat)32,54€7per jäsen. Pamin kassa, jäseniä 150 000 tuhatta, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT 4,9 milj. euroa, 32,50€/jäsen, maksetut ETUUDET 48,82€/ jäsen. YTK, jäseniä 288 000, kassan omalla vastuulla olevat HALLINTOKULUT4,4 milj. euroa, 15,26€/PER. JÄSEN, MAKSETUT ETUUDET 59,13€/ PER.JÄSEN. Eli JO NÄISTÄ ESIMERKEISTÄ SELVIÄÄ TOLLOIMMALLEKKIN MINNE AY-KASSAT JÄSENTENSÄ RAHAT HUKKAAVAT. Omilla vastuillaan oleviin HALLINTOKULUIHIN. Ja nämä omalla vastuulla olevat hallintokulut ovat niitä, joita liitot voivat kassoilta laskuttaa miten haluavat, koska ne myös kassojen jäsenet joutuvat itse maksamaan. Ja se vuoromiehen mainostama työttömyys näkyy noissakin luvuissa siten, ETTÄ YTK:lla on näistä esimerkki kassoista SUURIN TYÖTTÖMYYS. Onhan se mukava luulla jotain. Ja sitten linkki koko taulukkoon, tämä taulukko kokonaisuudessaan sivulla 85. Sieltä löytyy myös erittely liittojen perimistä huimista palkkioista omilta kassoiltaan. Ja ay-tollot maksavat.
http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Tilastot/Vakuutustoiminta/Tyottomyysvakuutus/Documents/Tyottomyyskassat_2009.pdf
No, Oskarsson, näyttääkö nyt siltä, että aiemmin lähettämäni MOTin vanha ohjelma piti sittenkin paikkansa? Ay-liike rahastaa kassoillaan ay-tolloja aivan niinkuin MOT väitti, Finanssivalvonnan uunituore selvitys sen paljastaa. Onko Oskarssonista mukava liittyä näiden mistään tietämättömien ay-tollojen joukkoon?Jos kaikki ay-väki on MISTÄÄN tietämättömiä TOLLOJA niin ystäväni, miten on mahdollista, että meillä on näin hyvä/hyvinvoiva maa/yhteiskunta???? Minä toivon, että suraavat sukupolvet ovat vielä TOLLOMPIA jos tulos on tämä!
Minä en tiedä kaikkiea, en ymmärrä kaikkea, mutta opin ja tajuan! TULEVAISUUDESSA on kyllä niin, että kaikkien on TINGITTTÄVÄ hyvinvoinnistaan jos eletään ja terveenä ollaan, sellaista vauhtia valtio ja kunnat velkaantuvat! Nyt SINUN ansiostasi todennäköisesti liittojen työttömyyskassojen maksut laskevat ja MINÄ kumarran ja KIITÄN!!!! - kusetus...
ay-tollo kirjoitti:
Jos kaikki ay-väki on MISTÄÄN tietämättömiä TOLLOJA niin ystäväni, miten on mahdollista, että meillä on näin hyvä/hyvinvoiva maa/yhteiskunta???? Minä toivon, että suraavat sukupolvet ovat vielä TOLLOMPIA jos tulos on tämä!
Minä en tiedä kaikkiea, en ymmärrä kaikkea, mutta opin ja tajuan! TULEVAISUUDESSA on kyllä niin, että kaikkien on TINGITTTÄVÄ hyvinvoinnistaan jos eletään ja terveenä ollaan, sellaista vauhtia valtio ja kunnat velkaantuvat! Nyt SINUN ansiostasi todennäköisesti liittojen työttömyyskassojen maksut laskevat ja MINÄ kumarran ja KIITÄN!!!!On liittyä YTK:hon. Vuosimaksu 99€ myös ensivuonna, kiitos YTK:n tarkan taloudenpidon.
- Vuoromies. Lahti
kusetus... kirjoitti:
On liittyä YTK:hon. Vuosimaksu 99€ myös ensivuonna, kiitos YTK:n tarkan taloudenpidon.
Varmin tapa välttyä yli 20 euron työttömyyskassamaksulta on ryhtyä lääkäriksi ja liittyä Lääkäreiden työttömyyskassaan. Miksi YTK perii pienipalkkaiselta 10-15 tuh. euroa ansaitsevalta tuon huikean jäsenmaksun, verrattuna lääkäreiden kassaan? Kummassakin on vuosimaksu. Tällä palstalla esiintyvästä vouhotuksesta päätellen täällä on kylläkin enemmän pikaisten lääkärinpalvelujen tarvitsijoita, kuin lääkäreitä.
Ainoa, minkä nämä loimaankassan fanipapat pystyvät todistamaan noilla taulukoista temmotuilla luvuillaan on se, että työttömyyden taso ja työttömyyden rakenne vaihtelevat eri kassoissa. Pätkä- silppu- , osa-aika- ym. epätyypillisissä työjärjestelyissä työskentelevät ja koulutuksessa olevat työllistävät nykyisen työttömyysturvalain mutkikkuuden johdosta kassan henkilökuntaa paljon. Samoin työllistävät työpaikoilta tuleva kelvoton palkkatodistusaineisto ym. epäselvä aineisto. Jollekin toimialalle iskevä totaalinen lama aiheuttaa myös ylitöitä kyseisenalan kassalle. AY- liike ja sen kassat tarjoavat myöskin paljon sosialipolitiikkaan ja työelämän valintoihin liittyvää tiedotusta jäsenilleen, jota YTK tekee kapeasti nettisivuillaan. Kassan jäsenten palveleminen aiheuttaa kuluja, mutta monessa tapauksessa palvelu antaa arvokasta tietoa jäsenelle. No, joka ei ole palvelua saanut, ei sitä osaa arvostaa.
Ammattiliittojen kassat ovat työelämässä olevien jäsentensä hallinnoimia, (valtuusto ja hallitus) niitä eivät pyöritä liikemiehet, kuten YTK:ta, jolla on nimelliset hakllintoelimet.
Eläkeläispapat näyttävät kylläkin hoitavan YTK:n mainontaa, mutta eläkeukkojen jutut ovat täällä lähes huumoria. Nyt YTK:n fanipapat ovat saaneet päähänsä, että finanssivalvonta ei hoida hommaansa. Valitus putkeen vain papat, turhaan täällä mesovat. Olipa harmi, että tulivat vanhoiksi, eivätkä päässeet finanssivalvontaan hoitamaan asioita kuntoon. Sekös heitä harmittaa ! Paappojen kannattaisi nyt panostaa elämänlaatuun. Käydä kalalla, metsästää ja marjastaa. Lihan iloihin heistä tuskin enää on. Jospa lääkäreiden työttömyyskassan jäsenet voisivat leipätyössään heitä jotenkin siinäkin auttaa ? - Peräkammarin klasist
Varmin tapa välttyä yli 20 euron työttömyyskassamaksulta on ryhtyä lääkäriksi ja liittyä Lääkäreiden työttömyyskassaan. Miksi YTK perii pienipalkkaiselta 10-15 tuh. euroa ansaitsevalta tuon huikean jäsenmaksun, verrattuna lääkäreiden kassaan? Kummassakin on vuosimaksu. Tällä palstalla esiintyvästä vouhotuksesta päätellen täällä on kylläkin enemmän pikaisten lääkärinpalvelujen tarvitsijoita, kuin lääkäreitä.
Ainoa, minkä nämä loimaankassan fanipapat pystyvät todistamaan noilla taulukoista temmotuilla luvuillaan on se, että työttömyyden taso ja työttömyyden rakenne vaihtelevat eri kassoissa. Pätkä- silppu- , osa-aika- ym. epätyypillisissä työjärjestelyissä työskentelevät ja koulutuksessa olevat työllistävät nykyisen työttömyysturvalain mutkikkuuden johdosta kassan henkilökuntaa paljon. Samoin työllistävät työpaikoilta tuleva kelvoton palkkatodistusaineisto ym. epäselvä aineisto. Jollekin toimialalle iskevä totaalinen lama aiheuttaa myös ylitöitä kyseisenalan kassalle. AY- liike ja sen kassat tarjoavat myöskin paljon sosialipolitiikkaan ja työelämän valintoihin liittyvää tiedotusta jäsenilleen, jota YTK tekee kapeasti nettisivuillaan. Kassan jäsenten palveleminen aiheuttaa kuluja, mutta monessa tapauksessa palvelu antaa arvokasta tietoa jäsenelle. No, joka ei ole palvelua saanut, ei sitä osaa arvostaa.
Ammattiliittojen kassat ovat työelämässä olevien jäsentensä hallinnoimia, (valtuusto ja hallitus) niitä eivät pyöritä liikemiehet, kuten YTK:ta, jolla on nimelliset hakllintoelimet.
Eläkeläispapat näyttävät kylläkin hoitavan YTK:n mainontaa, mutta eläkeukkojen jutut ovat täällä lähes huumoria. Nyt YTK:n fanipapat ovat saaneet päähänsä, että finanssivalvonta ei hoida hommaansa. Valitus putkeen vain papat, turhaan täällä mesovat. Olipa harmi, että tulivat vanhoiksi, eivätkä päässeet finanssivalvontaan hoitamaan asioita kuntoon. Sekös heitä harmittaa ! Paappojen kannattaisi nyt panostaa elämänlaatuun. Käydä kalalla, metsästää ja marjastaa. Lihan iloihin heistä tuskin enää on. Jospa lääkäreiden työttömyyskassan jäsenet voisivat leipätyössään heitä jotenkin siinäkin auttaa ?Raikkahin tervehrys lakeurelta. Toottaki präntänny ahkerahan netis. Ei Ay:ki monis nimis, nottei yks kulu liikaa. Soon niin, notta toiskan Mattii jokoli Törnävälle taksikuskina sanoo, notta ne jokka oli pää tiarosta pulliana, ja joita sinne törnävälle viätihin oli usiasti karottanu irenttiteettisä. Siällä oli ollu etupääs nuata "kaukopartiomiähiä", "rikoosettiviä" ja nuan.
Moonki aatellu, nottaku tällä palstalla suarastahan vilisöö " YT- neuvvotteluja vetäneetä" , "suurten yhtiöören palakanlaskijoota", "henkilöstöpäälliköötä" ja ny on uus tiaknoosi, soon " tiastotiäteilijä" jokon erikoostunu vertaalemahan työttömyyskassoojen tehookkuutta. Notta moon vaikutuusvaltaases seuras. Kyllä moon ylypiä teistää. Tootta kaikkii mun kavereeta. Tootta päässy pikkälle, notta vaikka heinävaunus karkasittaki.
Yks tupakalla korkian taloon portahilla seisoonu oikia lääkäri oli sanoonukki taksikuski Matiille, noottaku ottaasivat lääkkehet oikia järjestykses, nii ei ois pää turvoksis luuloosta. Soonkuulkas hirviää, ku pitää olla samahan aikahan monees roolis. Kyllä te sen tiärättä, jos jokuu. No muistakaany. Siniinen tapletti ensin ja sittevasta punaanen, nottetta jouru taas taksihin.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604886Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362219Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti582009- 1981958
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1721595Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2991533Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2121294- 881219
- 2071182
- 651164