Onko Volkswagen Passat paska auto ?

vwtulevaehkäomistaja

Olen harkinnut ostamaan.tuo vanhempaa passattia 98-01. Onko teillä miten kestännyt ? kallit huollot ?

34

4128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu

      pitkälti edellisistä omistajista, miten ovat autoa käyttäneet ja korjanneet. Huollot ovat maksaneet yhtä paljon kuin varaosat, kaikki huollot ja korjaukset tulee tehtyä harrastusmielessä itse. Varaosat maksaa sen mitä muihinkin.
      Liikkeessä huoltojen hinta vaihtelee paljon riippuen siitä onko nokalla nelospata vai v6.

    • 20V

      Olen ajanut 10 vuotta ja tarkoitus on ajaa vielä toinen mokoma lisää. Olen käynyt uusiakin kokeilemassa, mutta ei nouse kuume.

      • eiks je?

        Eihän rahattomalle kuume kannatakkaan nousta.


    • huonolaatuisia

      komponentteja jotka on asennettu säästämistarkoituksessa (ns. Lopez-ilmiö asiasta vastaavan Vw:n pomon mukaan). Näitä osia olivat mm. sähkölasinnostimet, ilmamassan mittari ym. Kunnossa ollessaan auto on ihan ok ja mukavan tukeva ajettava mutta kovin viattomaksi sitä ei voi kehua. Toivottavasti saat hyvän yksilön.

      • Tarkoitat varmaan

        joissa voi olla mukana heikompi laatuisiakin. Olen ajellut 01 tdi:llä jo neljättä vuotta (n.80tkm) ilman mitään isompia ongelmia. Toistaiseksi kaikki on toiminut normaalisti. Lieneekö sitten tähän sattuneet ne parempilaatuiset komponentit.


    • .

      Osta pois, kyllä noilla pääsee helposti 400-500tkm. Suosittelen käyttämään aina merkkihuollossa, ja jos sen vielä käyttää pesussa 4-5 kertaa vuodessa ja vahaa käsin parikertaa kesässä, niin ei pitäisi olla isoja yllätyksiä tulossa.

      • kylläminäpassan

        Jos on pakko saada niin se on ehdottomasti TDi ja muutenki autossa on ollu aina pieniä ongelmia.
        Tarkastaa kannattaa myös kuljettajan istuimen rakenteen viattomuus ja kytkinpolkimen roikkumattomuus. Sähkövikoja esiintyy mm. keskuslukituksessa, sähkölaseissa, murtohälyttimessä ja sytytyspuolissa. Vioittuvia sähköosia halvimmasta kalleimpaan ovat mm. ABS:ien kierroslukutunnistin, ilmamassamittari, jäähdytystuuletin, bensapumppu ja laturi. Kannatta katsoa alle 250tkm ajettuja.
        Mutta ei ole olemassa auto ilman vika. Jos löydät hyvän yksilön yksityiseltä.suosittelen lämpimästi.


    • VW

      Itsellä ollut Passat 1.8T -02 noin puoltoistavuotta ajossa ja kyllä on hyvä auto ajaa.
      Kaikissa autoissa on jotain huollettavaa/korjattavaa. Tuo minun passat on aina merkkihuollettu ja samaa olen minäkin jatkanut ja tietenkin säännöllisesti. Olen auton kolmas omistaja ja kilometrejä on vähän päälle 210 tkm. Eikä minun tietääkseni ole mitään isoa vikaa ollut koskaan.

      • VW

        Ai nii ja olen ajanut Pontiac Transsportia(96), Mitsubishi Grandista(04), Renault Cliota(99), Seat Toledoa(vanha), Hyundai Santa Fetä(uusi) ja Kia Sportage tai Sorento en muista kumpi, mutta mikään näistä ei ole yhtä hyvä ajaa.


    • sdfdsff

      kymmenistä autoista mitä ollut yleensä muutaman kuukauden mulla ajossa tämä on ollut kaikista paras auto. Ja jos vielä päädyt omistamaan automaatilla varustetun passatin kuten tämä minun, ajaminen on todella ilo.

      Lompakolle passatti ei tee hyvää, on nimittäin todella kalliit varaosat jos ja kun niitä joutuu vaihtamaan, eihän mikään auto kestä ikuisesti, edes ajallaan huolletut yksilöt.

      Passateissa ainakin TDi puolella ongelmia riittää MAF/ilmamassamittarin, turbon ja N75 solenoidin/ahtopaineensäätäjän kanssa ja nuo on juuri niitä kalliita osia mitä jokanen passatin omistaja joutuu joskus autoon vaihtamaan. Jos on varaa noihin osiin, ei parempaa autoa voi harkitakkaan.

    • passat kuski

      ON PASKA EI SEN PASKEMPAA RAHALLA SAA. mutta jos ilimatteeks saat nii saaha siitä paaliin ku laittaa ni 50€

      itella makso 1 suutin 06 passattiin 600€

    • Aki_65164894

      Kokemuksieni perusteella jo 5 vuotta vanha volkkari on semmonen pommi(kustannuserä omistajalleen) että noin vanhaa en ostaisi.

      • Golf II

        Ostin kymmenkunta vuotta sitten tuollaisen Vw-pommin vm-89. Hinta oli1350e. Ajoin sillä 5 vuotta ja isoimmat huollot kohdistuivat Pierburg-kaasariin. Ruostevaurioiden vuoksi päädyin sitten luopumaan uskollisesta palvelijasta kun Toyotaliike tarjosi siitä vaihdossa 2500e.
        Nykyisen ajokkini huoltokustannuseriä maksellessa on joskus kyllä kaivaten muistellut vanhaa palvelijaa.


    • ...

      Kyllä se on äärimmäisen paska auto jos on tojotero tai Shitroen fani. :D

    • llat

      pojallani on passat vm07 ajettu 111000 on ollu vaikka mitä diesel 125kw ensin meni wepasto rikki vaihdettiin uusi pumppu ei ku taas kuukauden päästä ei toimi wepasto sitten tuli öljy valo alko palaa oli kuukautta aikaisemmin huollossa laitettiin litra öljyä lisää ja taas palaa ei oltu ajettu ku noin 6600 km sitten seuraavaks alkoi palaa hehkun valo sanovat huollossa että passat syö öljyä 1-3 litraa huollon välissä mulla on volvo jolla ajettu 270000 eikä syö vielä öljyä harkitse mitä paskaa voi saada niin sanotusta merkkiautosta.

      • kaupparatsu-68

        2001-2002 julkaistu facelift on oikein hyvä auto, edellinen versio ei todellakaan. Ero on suuri, olen omistanut molemmat. Faceliftiin tuli ensimmäinen vika 355km kohdalla. Vie öljyä 3 dl per 20.000 km öljynvaihto eli... ei tuota ajamalla riko, tylsyyteen se tappaa taatusti.

        Eberit ja Webastot pelaa jos ne ei ole kytketty auton omaan ohjaukseen ja niitä osaa käyttää. Omat on vaatinut töitä noin 200.000tkm välein kun niitä käytetään 150 päivää vuodessa. Useimmat webasto/eber vioista on feikkiä pikkuvikaa (kuten vaikka sähköliittimen hapettuminen tai polttimen likaantuminen vajaakäytöstä) ja näiden vuoksi vaihdetaan koko yksikkö 800 eurolla... "Ei näitä enään korjailla"..


      • kupalavolkkari
        kaupparatsu-68 kirjoitti:

        2001-2002 julkaistu facelift on oikein hyvä auto, edellinen versio ei todellakaan. Ero on suuri, olen omistanut molemmat. Faceliftiin tuli ensimmäinen vika 355km kohdalla. Vie öljyä 3 dl per 20.000 km öljynvaihto eli... ei tuota ajamalla riko, tylsyyteen se tappaa taatusti.

        Eberit ja Webastot pelaa jos ne ei ole kytketty auton omaan ohjaukseen ja niitä osaa käyttää. Omat on vaatinut töitä noin 200.000tkm välein kun niitä käytetään 150 päivää vuodessa. Useimmat webasto/eber vioista on feikkiä pikkuvikaa (kuten vaikka sähköliittimen hapettuminen tai polttimen likaantuminen vajaakäytöstä) ja näiden vuoksi vaihdetaan koko yksikkö 800 eurolla... "Ei näitä enään korjailla"..

        Ajattelin tässä jatkaa suomi24 yleisen paskaa kommentointia.. Edellinen auto 2007/12 Ford Mondeo, aivan hyvä auto. Jotain abs valon paloa oli alussa, vaihtoivat huollossa (toisesssa huollossa...) jonkin haistelijan..Takaluukun pumput heikot. ( 5 ovinen), Tilat 10. moottori perseestä. 1.8 diesel . 125000 ajoin.

        2011 Passat 2.0tdi. Hyvä moottori, tilat perseestä. Paras auto tähän mennessä. Toimii kuin kello. Ja tottakai tuhannen kilometrin perusteella tiedän kaiken.

        Noh, tosta voi sitten kukin oman älykkyyden mukaan lukea miten sitten osaakaan:)


    • almart

      Miten te saatte ne autonne rikottua??

      Itsellä 03 TDI pasuuna, ajettu 400000 ja ainut moottorin osa joka hajonnut on ollut laturi jossain 350000 paikkeilla. Tämän lisäksi pari kertaa on tarttenu tiukata pumppusuutinten johtosarjan liittimiä. Alustaan on jossain 250000 tienoilla vaihdettu kaikki jarrujen kulutuspalikat ja tän lisäksi yks raidetangonpää ja vissiin kolme koiranluuta.

      Varashälytin ei vilkuta vilkkuja, muttei se kyllä mun menoa ole haitannu..

    • pelaajapelittää

      Minulla on aina ollut bensakone, ja nyt on Passat 2.0 FSI vm 06, ajettu 110 tkm. Ollut minulla uudesta lähtien, joten tiedän viat ja ongelmat.

      Passat on raskas auto jossa jarrut ja levyt kuluu, erityisesti automaattivaihteisen auton osalta. Itselläni manuaalivaihteinen ja tein täydellisen jarruremontin 70 tkm kohdalla.

      Muuta huoltoa kuin määräaikaishuollot ei ole tehty! Silloin tällöin oikean puoleinen parkkivalon merkkivalo syttyy kojelaudassa ettei pala. On jonkun sortin kontaktihäiriö, kun vähän ajan päästä taas toimii moitteetta. Ja uskokaa tai älkää mutta edes polttimoita ei ole tarvinnut vaihtaa mihinkään kulmaan! Tuulilasin pyyhkimen sulat vaihdoin 100 tkm kohdalla, nyt mennään taas satku näillä sulilla.

      Niin, tänä talvena tuli yksi pieni vika kun takakontti ei meinannut mennä kiinni kun pakkasta oli -25 ja yli. Ruiskutin aseöljyä lukkopesään ja lähti toimimaan, eli ei järin suuri vika.

      Autossa on ollut alusta lähtien defan akkulaturi. Akku on alkuperäinen ja hyvin tuntuu toimivan, vaikka kaupunkiajoakin on välillä aika paljon.

      Kokonaisuudessaan ajatellen on toiminut enemmän kuin hyvin. Bensaahan se vie, mutta varsinaisia ongelmia ei ole ollut kuin mitä edellä mainitsin.

    • VW fani

      Päätin ostaa kans pasuunan diesel koneella kun faija sitä suositteli. Faijalla oli -98 TDi 1,9 ja sillä se paukutteli 500 000km ilman mitään suurempia ongelmia. Jakohihnakin vaihtoi ite ja hyvin toimii. Ja varmasti siinä on vielä paljon kilometrejä edessä. tosin jollain muulla. Että en tiä onko sit hyvinpitkälti käyttäjästä kiinni.

    • Paskan myivät

      Itellä passat 2004 1.8T.. Kokoajan autossa vikaa.. en voi suositella kenellekään.

    • .-----

      Ei, kun se on Passat ei paska.

    • viimeinen aatu

      varokaa passatin omistajat
      vac konserni ei mainitse missään että paskatissa on myös JAKOPÄÄSSÄ KETJU JOKA AINAKIN OMASSANI KATKESI 230000KM.
      KONE AIVAN MUUSIKSI.
      ON KUULEMMA MENNYT MUILTAKIN.
      EI OLE MITÄÄN MAININTAA HUOLTOKIRJOISSA VAIHTOVÄLEISTÄ.
      KONEENLASKENNALLISEKSI IÄKSI ON TEHTAALLA LASKETTU 200000.TTA
      aatun kosto on osalleni osunut täydellisesti.

    • Fkgkg

      Ei kaikissa Passatin koneissa ole ketjua. Mulla on hihna ja se vaihtui alle 150 tkm kohdalla 7.5 v ikäisenä uuteen.

    • passat 2001 3b 1.8T

      mikä tämä on kun ainoastaan kostealla säällä ja vesisateella menee vikatilaan(ebc jaluistonestonvalo syttyy) .vikakoodina ois muka kaasupolkimen anturi 1/2..

    • Passattiiiiiiiiii

      Meillä on VW passat vm. -05, ajettu noin 300 tonnia km.
      Ja on tullut jo korjauksia, matkan varrella pysähtymisiä ym. Ym.!!
      Ja ostettu kun oli 5 v. Ikää kyseisellä autolla.
      Matkailuautoksi EN suosittele, tilaa ei meillä riitä (4 hlö perhe), takakonttiin jotenki. Mahtu ja sinneki huonosti, piti jalkojen alla tarvike matkan aikana säilyttää. Se käy päähän eniten. Ajomukavuus olisi ehkä 6/10, en tiedä.

      Vaihto on mielessä kun pitkät matkat eessä. Siihen hommaan suositelen toyotaa.
      Land cruiser hakusessa.

      • Pasattiiiiiiiii

        Ja haluaisin lisätä, että jo -15 asteessa käynnistyy vaivalla!


    • paskatti

      Kaverilla on passat jolla ei tee mitään. jäättyy syyläri. ja rämissöö perävälikontti.

    • HuoltakaaVälilläAutoa

      Huollatteko nykyään ihmiset autojanne ollenkaan vai ajatteko niillä vaan? Itsellä ollut melkein joka merkkiä ja kaikki toimineet ihan ok kun on edes vähän huoltanut autoa,joskus liikkeessä mutta yleensä itse. Ja on ollut paljonkin ajettua Japsia,sakua ja vaikka mitä ladaa.Ei koskaan mitään ihmeellistä vikaa ollut.

    • hzbjotain

      On ollut tuon ikäinenkin passatti 01 ja hyvä peli 1.9 tdi ilman murheita meni 400 000km asti kunnes vielä sain vaihdossa siitä jotakin ja joskus näin ko. auton muutaman vuoden päästä liikenteessä kysyin ajajalta paljonko nyt on ajeltu kun itse ajelin siihen kilometrit 200 ooo- 400ooo kaveri vastasi että 680 000km kuulemma ja sama mottori ja kaikki , öljynkulutuskin loppuu 300 000km kohdalla tai vähenee ainakin.
      Koiranluita ei kannata halvimpia ostaa vaikka osat halpoja ovatkin.

      • paaliin.asti

        Öljynkulutuksen väheneminen tai, jopa melkein loppuminen kertonee laaduttomuudesta, eli soikeista sylintereistä. Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni Volkkarin kestotestin loppukertomuksen TM:sta, jossa mittaamalla todettiin avatusta koneesta soikeat syliterit, jolla selittyi suuri öljyn kulutus. Omassani täysin sama ongelma joka kolmensadan tuhannen kilsan jälkeen "korjaantui" itsestään.
        Nimittäin öljyn kulutus alkoi vähenemään, vuoden aikana, melkein kahdella kolmasosalla. Eipä silti on sitä lisätty varmaan tynnyrikaupalla tuona aikana. Aina piti olla öljypänikkä mukana varmuuden varalta, jos vähänkin pidemmälle lähti. Moninkertainen määrä lisättiin, mitä vaihtoihin kului, vaikka vaihdoin kymmenen tuhannen välein. Pyöreät männät istuvat huonosti soikeisiin sylintereihin, kunnes kuluvat toisiinsa sopiviksi. Olisiko siinä selitys? Kalliiksi ainakin on tullut. Ei se "öljypoltin" ihan tuulesta ole temmattu!


    • kylläseohion

      Kyllä minäkin koitin 4 passattia pitää,kaikki oli dieseleitä ja jos lasketaan viidentenä audi a4 1.8 bensa koska samoilla osilla on tehty.

      Viisi saman korsernin autoa ja on pakko kyllä uskoa ettei niistä ole ajajan autoksi,kuluvat hyvin nopealla tahdilla osat,eihän ne kulu tietenkään jos niillä ei ajeta,mutta kyllä helpotti elämää suuresti kun vaihdoin lopulta merkin.

      Kylmiä diseleinä,maailman kylmimpiä autoja,jäätyvät milloin mikäkin kohta on jäässä,pääset jos pääset sisään ja sitten on takapää jäässä ym.

      Kauheita olivat,vaimo sanoi aikoja sitten ettet meille osta volkkaria enään koska mennään konkurssiin,no enpä ajoissa uskonut ,että piti olla kova pää ja syytää rahaa ja aikaa osiin.

      Sellaista vgan tuotetta ei siis enään voi tulla maan päällä valmistamaan jota voisin edes teoriassa ajetella käyttöautoksi,en edes elin ikuisella takuulla ja sen takia etten jouda ja halua odottaa niin usein noita laittoja.

      Puhumattakaan että itse joutuisi maksamaan ne osat.

    • Anonyymi

      Kaikki volkswagenit on paskoja

      • Anonyymi

        Tiedä sitten, mutta melko kirjavaahan tuo laatu on ollut. Lopez -laadustakin olen kuullùt puhuttavan. Kannattaneeko tuollaiseen ongelmamerkkiin rahojaan tuhlata?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe