Tietoa karvanpoistosta Lahdessa

ei kestä enää

Olen 42- vuotias nainen, jolla on ollut jo useita vuosia viikset ja alaleuassa runsas karvoitus jota olen nyppinyt ja ajanut pois ja olen ihan kamalan näköinen. Onko Lahdessa lääkäriä kuka saisi ihokarvat pois?

25

1045

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väristä,

      nimittäin karvojen väristä. Jos karvat ovat mustia, Epilaser näyttää toimivan Lahdessa Mehiläisessä. Laserilla saa tummat karvat pois pysyvästi.

      Jos taas karvat ovat vaaleita, taitava kosmetologi poistaa ne pysyvästi neulaepilaatiolla.

      • ei kestä enää

        on tosiaan mustia, osaatko sanoa montako hoitokertaa siihen menee ja mikä on hinta?


      • löytyy!
        ei kestä enää kirjoitti:

        on tosiaan mustia, osaatko sanoa montako hoitokertaa siihen menee ja mikä on hinta?

        Hoitokerran hinta löytyy tuolta Epilaserin nettisivulta. Hoitokertoja (4-6 viikon välein) tarvitaan ehkäpä 6-8. Joskun myöhemmin voi joutua uusimaan käsittelyn. Minulla karvoja ilmestyy enää hyvin harvoin joten riittää kun parin-kolmen viikon välein nyppää pinseteillä nuo yksittäiset karvat pois. Yleensä se tulee tehtyä samalla kun meikkaa ja nyppii kulmatkin.


      • ei kestä enää
        löytyy! kirjoitti:

        Hoitokerran hinta löytyy tuolta Epilaserin nettisivulta. Hoitokertoja (4-6 viikon välein) tarvitaan ehkäpä 6-8. Joskun myöhemmin voi joutua uusimaan käsittelyn. Minulla karvoja ilmestyy enää hyvin harvoin joten riittää kun parin-kolmen viikon välein nyppää pinseteillä nuo yksittäiset karvat pois. Yleensä se tulee tehtyä samalla kun meikkaa ja nyppii kulmatkin.

        Kuinka turvoksissa laseroitava alue on toimenpiteen jälkeen?. Tänään kävin lääkärissä ja ensimmäinen kerta on viikon päästä ja sitten olisi yövuoroon meno, jänskättää vähän kuinka turvoksissa huulten yläosa on, kertokaa ihmeessä kokemuksia.


      • kylmää!
        ei kestä enää kirjoitti:

        Kuinka turvoksissa laseroitava alue on toimenpiteen jälkeen?. Tänään kävin lääkärissä ja ensimmäinen kerta on viikon päästä ja sitten olisi yövuoroon meno, jänskättää vähän kuinka turvoksissa huulten yläosa on, kertokaa ihmeessä kokemuksia.

        Kylmäkäsittelyllä voi vähentää turvotusta ja punotusta tehokkaasti. Minulle hoitaja antoi aina hoidon jälkeen jääpussin, jolla jäähdytin hoidettua aluetta odotushuoneessa jonkun aikaa ennen kuin lähdin pois. Toisessa paikassa käyttivät kylmägeelipussia. Liian pitkään ei pidä jäähdyttää ettei tule kylmävammoja.

        Ensimmäisellä kerralla minulla ylähuuli turposi muutamaksi tunniksi, mutta turvotus oli niin lievää että sen tunsi kyllä itse, mutta peilistä katsoen ei oikeastaan näkynyt. Seuraavana aamuna ei edes tuntunut mitään turvotusta. Aina käsittelyn jälkeen ihoni punoitti n. 1-2 tuntia, jonka jälkeen kaikki oli taas kunnossa. Luulisin että aika suuren ansion voi laskea jääpussin käytölle.


      • ei kestä....
        kylmää! kirjoitti:

        Kylmäkäsittelyllä voi vähentää turvotusta ja punotusta tehokkaasti. Minulle hoitaja antoi aina hoidon jälkeen jääpussin, jolla jäähdytin hoidettua aluetta odotushuoneessa jonkun aikaa ennen kuin lähdin pois. Toisessa paikassa käyttivät kylmägeelipussia. Liian pitkään ei pidä jäähdyttää ettei tule kylmävammoja.

        Ensimmäisellä kerralla minulla ylähuuli turposi muutamaksi tunniksi, mutta turvotus oli niin lievää että sen tunsi kyllä itse, mutta peilistä katsoen ei oikeastaan näkynyt. Seuraavana aamuna ei edes tuntunut mitään turvotusta. Aina käsittelyn jälkeen ihoni punoitti n. 1-2 tuntia, jonka jälkeen kaikki oli taas kunnossa. Luulisin että aika suuren ansion voi laskea jääpussin käytölle.

        Kauanko käsittely kestää kerrallaan? Minun pitää mennä huomenna 45 minuuttia aikaisemmin kun laitetaan Lidcain-puudutetta ja sitten käsittelyyn, vähän kyllä jännittää.....


      • riippuen.
        ei kestä.... kirjoitti:

        Kauanko käsittely kestää kerrallaan? Minun pitää mennä huomenna 45 minuuttia aikaisemmin kun laitetaan Lidcain-puudutetta ja sitten käsittelyyn, vähän kyllä jännittää.....

        Alueen koosta riippuen 10 minuutista ehkäpä pariinkymmeneen minuuttiin ja siihen aikaan sisältyy jo valmistelutkin. Varsinainen laserkäsittely on todella nopeaa, tump-tump-tump... (tuo ääni tulee tutuksi) sekunnin-parin välein ja joka pulssilla palaa ehkäpä pari senttiä halkaisijaltaan oleva alue.


      • turvonnut enkeli
        riippuen. kirjoitti:

        Alueen koosta riippuen 10 minuutista ehkäpä pariinkymmeneen minuuttiin ja siihen aikaan sisältyy jo valmistelutkin. Varsinainen laserkäsittely on todella nopeaa, tump-tump-tump... (tuo ääni tulee tutuksi) sekunnin-parin välein ja joka pulssilla palaa ehkäpä pari senttiä halkaisijaltaan oleva alue.

        kävin nyt toisen kerran karvanpoistossa ja ihan kamalaa oli, sattui tosi paljon ja nyt kolmatta päivää ylähuuli ja alaleuka ovat selvästi turvoksissa vieläkin ja sitten alaleuka on täynnä punaisia isompia näppylöitä jotka kutisevat ihan sairaasti, onko teillä tällaisia kokemuksia......mielestäni näin ei kyllä saisi olla toimenpiteen jälkeen.


      • käsittelyalueen
        turvonnut enkeli kirjoitti:

        kävin nyt toisen kerran karvanpoistossa ja ihan kamalaa oli, sattui tosi paljon ja nyt kolmatta päivää ylähuuli ja alaleuka ovat selvästi turvoksissa vieläkin ja sitten alaleuka on täynnä punaisia isompia näppylöitä jotka kutisevat ihan sairaasti, onko teillä tällaisia kokemuksia......mielestäni näin ei kyllä saisi olla toimenpiteen jälkeen.

        Oletan siis että kävit laserissa. Jäähdytitkö kylmä- tai jääpussilla käsiteltyä aluetta heti hoidon jälkeen? Jäähdyttäminen vähentää selvästi punoitusta ja turvotusta.

        Olisiko nuo kutisevat näppylä aurinkoihottumaa, onhan laserkäsittely voimakasta valoa. Oletko kokeillut käyttää puhdistavia ja rauhoittavia tuoteita.


      • käsittelyalue
        käsittelyalueen kirjoitti:

        Oletan siis että kävit laserissa. Jäähdytitkö kylmä- tai jääpussilla käsiteltyä aluetta heti hoidon jälkeen? Jäähdyttäminen vähentää selvästi punoitusta ja turvotusta.

        Olisiko nuo kutisevat näppylä aurinkoihottumaa, onhan laserkäsittely voimakasta valoa. Oletko kokeillut käyttää puhdistavia ja rauhoittavia tuoteita.

        Juu ei sanottu mitään jäähdyttämisestä, hoitaja vaan laittoi rasvaa....tää alaleuka on tosi punainen ja paljon suuria näppylöitä huh huh ja kestänyt jo monta päivää


      • tulehdus!
        käsittelyalue kirjoitti:

        Juu ei sanottu mitään jäähdyttämisestä, hoitaja vaan laittoi rasvaa....tää alaleuka on tosi punainen ja paljon suuria näppylöitä huh huh ja kestänyt jo monta päivää

        Jos on isoja näppylöitä ja punottaa vielä useamman päivän jälkeen, ilmeisesti kuolleet karvatupet ovat tulehtuneet. Pahimmillaan liian suuri teho on polttanut ihon (vastaa auringonpolttamaa). Mitähän rasvaa levitettiin iholle. Minulla ei koskaan laitettu mitään iholle laserkäsittelyn jälkeen. Ota yhteyttä hoidon tehneeseen lääkärikeskukseen niin antavat hoito-ohjeet tai jopa reseptin tehokkaampaan lääkkeeseen. Tulehdukset kannattaa hoitaa ettei jää arpia.


      • emla
        tulehdus! kirjoitti:

        Jos on isoja näppylöitä ja punottaa vielä useamman päivän jälkeen, ilmeisesti kuolleet karvatupet ovat tulehtuneet. Pahimmillaan liian suuri teho on polttanut ihon (vastaa auringonpolttamaa). Mitähän rasvaa levitettiin iholle. Minulla ei koskaan laitettu mitään iholle laserkäsittelyn jälkeen. Ota yhteyttä hoidon tehneeseen lääkärikeskukseen niin antavat hoito-ohjeet tai jopa reseptin tehokkaampaan lääkkeeseen. Tulehdukset kannattaa hoitaa ettei jää arpia.

        Toimenpide sattui ilman puudutusta aivan tajuttomasti, onko kellään kokemusta EMLA-voiteesta olisiko siitä apua jos laittaisi tuntia ennen karvanpoistoa?


      • Kokemusta löytyy
        emla kirjoitti:

        Toimenpide sattui ilman puudutusta aivan tajuttomasti, onko kellään kokemusta EMLA-voiteesta olisiko siitä apua jos laittaisi tuntia ennen karvanpoistoa?

        Seuraavalla kerralla ei satu enää niin paljon kun karvoja on jo vähemmän.

        EMLA auttaa, mutta samalla et huomaa jos iho kärventyykin liikaa. Varsinkin silloin jälkijäähdytys on paikallaan, mutta EMLA:n vuoksi on varottava ettei palelluta ihoa kun et tunne sitäkään.


      • dots med
        tulehdus! kirjoitti:

        Jos on isoja näppylöitä ja punottaa vielä useamman päivän jälkeen, ilmeisesti kuolleet karvatupet ovat tulehtuneet. Pahimmillaan liian suuri teho on polttanut ihon (vastaa auringonpolttamaa). Mitähän rasvaa levitettiin iholle. Minulla ei koskaan laitettu mitään iholle laserkäsittelyn jälkeen. Ota yhteyttä hoidon tehneeseen lääkärikeskukseen niin antavat hoito-ohjeet tai jopa reseptin tehokkaampaan lääkkeeseen. Tulehdukset kannattaa hoitaa ettei jää arpia.

        Hei!

        Syvällä olevat karvatupet saattavat joskus tehdä näppylöintiä hoidon jälkeen, mistään ihon palamisesta ei ole kysymys.

        Minulle kävi samoin, ja lääkäri kertoi niin joskus käyvän joidenkin kohdalla, vaikka se melko harvinaista onkin. Näppylöinti ja punotus meni ohi noin viikossa apteekista vapaasti saatavan lääkevoiteen avulla.


      • Piia-Sisko
        turvonnut enkeli kirjoitti:

        kävin nyt toisen kerran karvanpoistossa ja ihan kamalaa oli, sattui tosi paljon ja nyt kolmatta päivää ylähuuli ja alaleuka ovat selvästi turvoksissa vieläkin ja sitten alaleuka on täynnä punaisia isompia näppylöitä jotka kutisevat ihan sairaasti, onko teillä tällaisia kokemuksia......mielestäni näin ei kyllä saisi olla toimenpiteen jälkeen.

        Kait sentään kerroit että sattuu? Laskiko tehoa sitten? Minulle tuli alkuun myös tuontyyppistä näppylöintiä, mutta kun karvat hoitojen myötä vähenivät, myös näppylöinti väheni. Ja lopputuloshan on tärkein!


    • ei ärtynyt iho

      Minä poistatin laseroinnillla karvoja sääristä. Hoidettu alue ei punoittanut käsittelyn jälkeen ollenkaan, mitä hoitajakin ihmetteli. Myös minä olin hämmästynyt, sillä sokeroinninkin jälkeen iho punoittaa sen puolpäivää. Eipä hoidosta sitten apua ollutkaan, joten kertaan jäi. :( (tiedän,. että säänöllisyys on kaiken ja o, mutta kun ensimmäinen käsittely ei tuottanut käytönnöässä mitään!! tuloksia, niin päätin olla heittämättä loppuja säästöjäni "kaivoon". Karvat kyllä ressaavat ja masentavat siiihen malliin, että jotain on kyllä niiden karkjoittamiseksi keksittävä, Ei se ikuinen sokerointikaan ole hyväksi.

      • Tuloksellinen hoito

        Kummassakohan oli syy, oliko karvat laserille liian vaaleita ettei laservalo tehonnut tai sitten laserlaitteen tehonsäätö oli liian pienellä eikä toivottua vaikutusta tullut. Yleensä laserilla haetaan sellainen teho että iho juuri kestää sen ja kärsii saman verran kuin olisi ollut liikaa auringossa (punoitusta muutaman tunnin) mutta tummat karvatupet kuumenevat niin paljon että ne kuolee.

        Laserkäsittelyä joutuu todellakin toistamaan 4-6 viikon välein 5-7 kertaa ennen kuin myös lepovuorossa olleet karvat on saatu tapettua. Käsittelyn aikana kasvuvaiheessa olleet kuolleet karvatupet (näkyviä karvojahan ei saa olla) puskevat ihosta ulos 1-2 viikon kuluessa.


      • takana pitkä kokemus

        Mikähän laser se oli? Oliko edes oikea laser? Kysy tuo asia vielä paikasta jossa sinua hoidettiin. Laseriksi sanotaan niin monenlaisia valovempaimia... Oliko laite aleksandriittilaser? Aleksandriitti on tällä hetkellä paras laser ihokarvojen poistossa.


    • Finnikäs

      Onko teillä tietoa vaikuttaako ihon kunto tehtäviin hoitoihin? Haluaisin kovasti laser-hoitoon, mutta pelkään että akne haittaa hoitojen antamista. Olenkin tästä syystä menossa ihotautilääkärille ensin hoidattamaan näppylät pois... En vain malttaisi enää odottaa karvojen kanssa!!

      • sunny day

        Akne ei haittaa laserhoitojen antamista. Laserhoito on paras menetelmä ihokarvojen poistossa, mutta karvojen on oltava riittävän tummia.


    • suosittelen

      Suosittelen että otat yhteyttä Lahden Mehiläiseen, siellä tehdään laserhoitoja. Laserhoidon voi tehdä myös sairaanhoitaja.

      Mehiläisessä on käytössä aleksandriittilaser, joka ainakin minulle on auttanut tosi hyvin. Sehän se kait on paras menetelmä, vaikka hoitoja tarvitaan useampi.

    • noumaninou

      kallista on, mut elämä on :( taidampa lähtee viettämään tunnin tuonne vessaan pinsettien kera :( Onnex en oo päijät hämeen ainut parrallinen nainen...vielä...

      • apua löytyy

        Elämä on kallista, ja laserointi hintansa arvoista. Tiedän kokemuksesta. Oma taloutenikaan ei laserhoitoja sallisi, ja siksi otankin niitä vain yhden tai kaksi vuodessa. Olen ollut niin tyytyväinen näihin hoitoihin, että en muita ratkaisuja enää mieti. Kenenkään naisen ei mielestäni tarvitse viettää aikaa vessassa ja tuntea häpeää. Ei minunkaan.


      • Jyväskylätär
        apua löytyy kirjoitti:

        Elämä on kallista, ja laserointi hintansa arvoista. Tiedän kokemuksesta. Oma taloutenikaan ei laserhoitoja sallisi, ja siksi otankin niitä vain yhden tai kaksi vuodessa. Olen ollut niin tyytyväinen näihin hoitoihin, että en muita ratkaisuja enää mieti. Kenenkään naisen ei mielestäni tarvitse viettää aikaa vessassa ja tuntea häpeää. Ei minunkaan.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Haluaisin kertoa kaikille aleksandriittilaserhoidon hyvistä tuloksisa, mutta parta-alueen karvankasvua ja sen hoitoa ei voi niin vain ottaa puheeksi.. - ongelma on kipeä. Silti toivoisin, että ihmiset löytäisivät tämän hoitomuodon. Itse kävin Epilaserin toimipisteessä Jyväskylässä.


    • nvds

      minulla sama ongelma säärissä ja leuassa eli partaa kasvaa ja karvat on tummia ja pitkiä...joten haluaisin kysyä tosta neulaepilaatio hommasta onko tehokas ja mitähä mahtaa hinnat olla ja montakohan kertaa sinne joutuu menee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe