poliisin työajat

kyttäri

naapurissa asuu poliisijohtaja. ihmetyttää herran työajat. työpäivän pituus matkoineen jää normaalisti alle kuuden tunnin. siitä kun vähentää ruokatunnin ja kahvitauot, jää tehollinen työaika olemattomaksi. ilmeisesti näillä pomoilla ei ole minkäänlaista työaikaseurantaa?
näin eläkeläisenä ja veronmaksajana moinen lintsari suoraansanoen v.......aa!

29

3343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjllk

Eläkeläinen ja veronmaksaja? Ensimmäiseen uskon, tosin todennäköisimmin 30 vuotias ja " sairaseläkkeellä". Mutta veroja tuskin olet koskaan maksanut, "poliisijohtajaa" et asu lähelläkään ja kirjoitit tuon kyhäelmän samasta syystä, kun haukut täällä muutenkin poliiseja. Sinua vituttaa kun nuo puuttuvat rötöstelyysi.

• pol.palvoja, johtava

Ilmeisestikin ketjun aloittaja on juuri sellainen, kuten kirjoitit, mutta ei kuitenkaan palstan vakiovenkula. Sitten vähän faktaa.
        Jos tuo ´poliisijohtaja´ on ylikomisario tai tätä korkeammassa virassa oleva, niin tällaisilla viranhaltijoilla ei ole varsinaista työaikaa, koska heidät katsotaan työnantajan edustajiksi. Eli, he saavat periaatteessa itse valita tavan ja ajan, miten virkaansa hoitavat.

• Kyttäri
        pol.palvoja, johtava kirjoitti:

Ilmeisestikin ketjun aloittaja on juuri sellainen, kuten kirjoitit, mutta ei kuitenkaan palstan vakiovenkula. Sitten vähän faktaa.
        Jos tuo ´poliisijohtaja´ on ylikomisario tai tätä korkeammassa virassa oleva, niin tällaisilla viranhaltijoilla ei ole varsinaista työaikaa, koska heidät katsotaan työnantajan edustajiksi. Eli, he saavat periaatteessa itse valita tavan ja ajan, miten virkaansa hoitavat.

no työelämää on takana reilut 40 vuotta. veroja on tullut maksettua varmasti enemmän kuin kys. kaveri on tähän mennessä edes tienannut. vieläpä alalla ja ammatissa joka on lisännyt tuottavuutta ja yhteiskunnan vaurautta.
        johtajaksi häntä tituleeraa ainakin media.
        vastausten matalasta tasosta voi päätellä kirjoittajien olevan virkavallan jäseniä. ilmeisesti työpöydän ääressä?
        edelleenkin ihmettelen, miten valtion virkamies, jollainen poliisijohtajakin vain on voi selvitä töistään tekemällä hommia vain 5-6 tuntia päivässä? Palkkaa varmaankin maksetaan täyspäiväisestä suoritteesta?
        ei ole ihme, että rikollisuus rehottaa tietyillä aloilla, jos poliisipomo "saa itse valita tavan ja ajan, miten virkaansa hoitaa"!
        omalta kohdaltani päätän keskustelun tähän.

• pol.palvoja, johtava
        Kyttäri kirjoitti:

no työelämää on takana reilut 40 vuotta. veroja on tullut maksettua varmasti enemmän kuin kys. kaveri on tähän mennessä edes tienannut. vieläpä alalla ja ammatissa joka on lisännyt tuottavuutta ja yhteiskunnan vaurautta.
        johtajaksi häntä tituleeraa ainakin media.
        vastausten matalasta tasosta voi päätellä kirjoittajien olevan virkavallan jäseniä. ilmeisesti työpöydän ääressä?
        edelleenkin ihmettelen, miten valtion virkamies, jollainen poliisijohtajakin vain on voi selvitä töistään tekemällä hommia vain 5-6 tuntia päivässä? Palkkaa varmaankin maksetaan täyspäiväisestä suoritteesta?
        ei ole ihme, että rikollisuus rehottaa tietyillä aloilla, jos poliisipomo "saa itse valita tavan ja ajan, miten virkaansa hoitaa"!
        omalta kohdaltani päätän keskustelun tähän.

Kyttäri oikein mainostaa palstalla, kuinka yksinkertainen ihminen hän on, hah, hah.
        Kyllä se poliisijohtaja selviää töistään delegoimalla tehtäviään alaisilleen. Ei ministeri tai kenraalikaan lähde alaisilleen kuuluvia tehtäviä itse tekemään, he käskevät ja valvovat, että ne tulevat lain mukaisesti ja määrätyllä tavalla tehdyiksi. Esimiesten kuuluu tietysti vastata alaistensa tekemisistä, ministereitä lukuunottamatta. He vastaavat vain äänestäjilleen.
        Ilman muuta kyttäri on maksanut veroja paljonkin enemmän, kuin poliisipäällliköt ikinä tienaavat, sehän nyt on päivänselvää.

• villapaita päällä

on työaika virka-aika, eli siis 8-16.

• bisnesman

olet tehnyt oikeita havaintoja näin se vaan menee. Omia liikeasioita hoiteleva.t

• myynti ammattilainen

Miellätkö asian niin, että 8h työpäivästä pitäisi käyttää 8h työn tekemiseen?

Mä voin kertoa sulle myyntialalla olevana toimistorottana, että ei muuten pidä paikkaansa, että 8h työpäivä merkitsee 8h duunin painamista päivässä. Otetaan ensin ruokatunti pois niin meillä on 7,5 h päivää jäljellä. Siitä otetaan vielä pois 2 x kahvitauko, niin meillä on 7h 10 min päivää jäljellä. Poistetaan tuosta luvusta eräiden tupakalla juokseminen ja yleinen paskanjauhanta toisten sermeihin nojaillen niin työpäivää on äkkiä jäljellä 5h 40 min. Otetaan tuosta pois päivän ajan palaverit ynnä muu työpaikan sisäinen asiointi joka ei ole työntekoa niin meillä on työpäivää jäljellä noin 4h. Otetaan tästä pois facebookissa tai muuten netissä roikkuminen niin työpäivää onkin alle 2h jäljellä.

Tehollinen työaika voi tosiaan monella alalla olla oikeasti aika olematon. Toisaalta jos päivän duunin saa hoidettu 8 minuutin neuvottelupuhelulla ja kaupat lukkoon, niin mikäs siinä. Työ on hoidettu hyvin.

Periaatteessa ketään ei kiinnosta onko työpisteeni tyhjä vai olenko paikalla ja teen töitä. Läsnäolopakkoa kun ei ole.

• liika on liikaa

nähden palkka on aivan kohtuuton. Kun otetaan huomioon, että työ ei ole ns. tuottavaa työtä vaan palkkarahat poliisille hankitaan oikeasti aivan muualta, niin tähän nähden mitä on todellinen työaika ja tulos niin ollaan isolla liksalla.

• työaikana osotksilla
        liika on liikaa kirjoitti:

nähden palkka on aivan kohtuuton. Kun otetaan huomioon, että työ ei ole ns. tuottavaa työtä vaan palkkarahat poliisille hankitaan oikeasti aivan muualta, niin tähän nähden mitä on todellinen työaika ja tulos niin ollaan isolla liksalla.

olin rautakaupassa omalla ajalla ja omilla rahoilla ostoksilla. Siinä kaupan edessä oli tunnuksilla varustettu poliisiauto ja kaksi virkapukuisita hampaisiin asti aseistettua pulipäätä tekemässä osoksia rak.tarvikepuolella. Ostivat erillaista tavaraa lähinnä työkaluja ja ilmeisesti itselleen kun itse maksoivat edessäni ostokset. Varmaan luuhasivat siinä kaupassa vajaan tunnin verran ja aivan selvästi käyttivät työaikaansa ko. omiin ostoksiin. Että kyllä se tosiasiallinen työpanos voi jäädä siitä normista. En ole kade, mutta tämän tosiasian itse totesin

• 4
        työaikana osotksilla kirjoitti:

olin rautakaupassa omalla ajalla ja omilla rahoilla ostoksilla. Siinä kaupan edessä oli tunnuksilla varustettu poliisiauto ja kaksi virkapukuisita hampaisiin asti aseistettua pulipäätä tekemässä osoksia rak.tarvikepuolella. Ostivat erillaista tavaraa lähinnä työkaluja ja ilmeisesti itselleen kun itse maksoivat edessäni ostokset. Varmaan luuhasivat siinä kaupassa vajaan tunnin verran ja aivan selvästi käyttivät työaikaansa ko. omiin ostoksiin. Että kyllä se tosiasiallinen työpanos voi jäädä siitä normista. En ole kade, mutta tämän tosiasian itse totesin

Koska olivat hampaisiin asti aseistettuja, niin olivat täydessä hälytysvalmiudessa. Sama näyttää olevan tapana palomiehilläkin. Letkut tosin ovat autossa, mutta hälytyksen tullessa syöksyvät autoonsa yhtä nopeasti, kuin poliisitkin. Kumpikaan ammattiryhmä ei voi etukäteen tietää, minne hälytys tulee, joten sijainnilla ei ole niin suurta merkitystä.
        Urputtaja varmaan edellyttäisi, että poliisit olisivat koko ajan ottamassa rosvoa kiinni ja palomiehet koko ajan sammuttaisivat tulipaloa, jolloin tosiasiallinen työpanos olisi molemmilla 100 %.

• toimistorotta

Voin minäkin kuitata itseni "kahvitauolle" ja lähteä K-rautaan ostamaan työkaluja. Esimiestä tuskin kiinnostaa.

• hapsutsep

On kai siinä nyt eroa onko valtion virkamies jonka palkka maksetaan verovaroista, vai yksityisellä sektorilla oleva kuulakärkikynien myyjä! Yksityisellä puolella kun tulosta ei synny, yleensä ulostetaan!
        Olisi kohtuullista olettaa näiden ensiksimainittujen viipyilevän siellä kustannuspaikalla edes sen 8 tuntia!
        Esimiehistä puhumattakaan! Koitapa tavoittaa jotain jeppeä kaupungin instanssista, tai valtion virastosta Perjantaina klo 14.00 jälkeen. Ei onnistu!

• Ylemmiltä tai Pp:ltä

Niin saat vastauksen että välitön kiireellisen tehtävän hoito oli täysvalmiudessa ostoksista huolimatta (vrt pol pysäköinnit kun ovat syömässä virka-aikana kuppiloissa) autohan oli käden ulottuvilla.

On tietysti mahdollisuus että putkasta oli kaatunut ovi karmeineen tai sihteerikön pöydästä irronnut jalka eli monia mahdollisuuksia joita me tavalliset duunarit emme voi tietää.

Asiasta toiseen ,(lainaus kirjoituksestasi) : " kaksi virkapukuisita hampaisiin asti aseistettua pulipäätä tekemässä osoksia rak.tarvikepuolella "...siitä tuli mielee näkemäni hyvin nuori konsta tehtävää suorittamassa,kävelytyyli valmiusasentoineen oli suoraan kuin John Wayne:n länkkäristä kun Johnsky oli koko aja ajan hermolla valmiina fully actioniin yllätysten varalta..ei huvittanut pelkästään minua vaan muitakin jälkikäteen kuultuna.

• niin!
        4 kirjoitti:

Koska olivat hampaisiin asti aseistettuja, niin olivat täydessä hälytysvalmiudessa. Sama näyttää olevan tapana palomiehilläkin. Letkut tosin ovat autossa, mutta hälytyksen tullessa syöksyvät autoonsa yhtä nopeasti, kuin poliisitkin. Kumpikaan ammattiryhmä ei voi etukäteen tietää, minne hälytys tulee, joten sijainnilla ei ole niin suurta merkitystä.
        Urputtaja varmaan edellyttäisi, että poliisit olisivat koko ajan ottamassa rosvoa kiinni ja palomiehet koko ajan sammuttaisivat tulipaloa, jolloin tosiasiallinen työpanos olisi molemmilla 100 %.

Palomiehet sammuttavt kaikki palot, mutta kytät selvittävät vain pienet osan rikoksista, luuhaavat vain pullakahvilla tai kyttäävät autoilijoita.

• kuten aina...
        niin! kirjoitti:

Palomiehet sammuttavt kaikki palot, mutta kytät selvittävät vain pienet osan rikoksista, luuhaavat vain pullakahvilla tai kyttäävät autoilijoita.

Suomessa kun sattuu kaikkien rikosten selvitysprosentti olemaan maailman kärkiluokkaa, joten vingu sä pentu vaan kun et mitään tiedä mistään...Ja vittuako se sulle kuuluu mitä poliisit tekee tauoillaan??? Ja jos et tiedä, niin se autoilijoiden kyttääminen on niiden työtä josta ne saa palkkaa:) Eikös olekin hirmuista??!!!! VITTU MIKÄ AIVOKÄÄPIÖ OLET!!!!!

• K2so4
        kuten aina... kirjoitti:

Suomessa kun sattuu kaikkien rikosten selvitysprosentti olemaan maailman kärkiluokkaa, joten vingu sä pentu vaan kun et mitään tiedä mistään...Ja vittuako se sulle kuuluu mitä poliisit tekee tauoillaan??? Ja jos et tiedä, niin se autoilijoiden kyttääminen on niiden työtä josta ne saa palkkaa:) Eikös olekin hirmuista??!!!! VITTU MIKÄ AIVOKÄÄPIÖ OLET!!!!!

Tuosta luulisi että et edes läpäissyt sisäänpääsykokeita. HÖHÖH

• olet ääliöpentu...
        K2so4 kirjoitti:

Tuosta luulisi että et edes läpäissyt sisäänpääsykokeita. HÖHÖH

Sä tuntusit olevan jo melkein läpäissyt peruskoulun viidennen luokan, joten ota kantaa sitten kun kasvat isommaksi...jooko...

• murhista
        kuten aina... kirjoitti:

läheskään kaikkia ja omaisuusrikoksista tai vahingonteoista hyvin pieni osa.

• ei tuottavuudelle
        liika on liikaa kirjoitti:

Miksi ihmeessä poliisin työn pitäisi olla tuottavaa? Eihän tieteellinen tutkimuskaan rahallisesti ole tuottavaa, vaan pelkkää menoa. Silti perustutkimusta täytyy tehdä ja kaikkia tieteen aloja täytyy tutkia tieteellisen tiedon saamiseksi ja ymmärryksemme lisäämiseksi. Tähän mennessä esimerkiksi tähtitiede ei ole tuottanut penniäkään kenellekään rahana, mutta on vienyt aivan hirvittävän määrän rahaa. Se mitä on satu takaisin, on valtava määrä tietoa ja uusia teorioita.

Voyager 1 ja 2 välittävät edelleen uutta tietoa aurinkokunnan ulkolaidalta. Aurinkotuulen nopeus niiden alueella on pudonnut nollaan, eli luotaimet ovat saavuttanee terminaatioshokin. Edessä on tähtienvälinen avaruus. Maksoi maltaita lähettää ne luotaimet, mutta rahalle saadaan tiedon muodossa jotain vastinettakin.

Poliisin työ tuottaa rahaa sakkotuloina, muuten poliisi on pelkkä menoerä yhteiskunnalle.

Nyky-yhteiskunnassa tuosta sanasta tuottavuus on alkanut tulla kirosana. Lentäjienkin työajat on kiristetty niin tiukalle tuottavuuden nimissä, että lentäjät nukahtavat lentorattinsa taakse koneessa kesken lennon. Olisi pikkuhiljaa aika käsittää, että tuottavuus ei saa eikä voi olla avainsana rajallisessa maailmassa jossa raaka-aineetkin ovat käymässä vähiin. Eikä tuottavuutta voida rajattomasti lisätä kuitenkaan, rajat on jo saavutettu. Seuraavaksi ihmiskunnan on pakko oppia elämään rauhallisempaa, hidastahtisempaa elämää kun öljykin loppuu. Sitten voidaan taas keskittyä tieteisiin ja kulttuuriin. Tämä hektinen nykyaika päättyy tämän systeemin lopulliseen romahdukseen.

• Osa-aikaisuutta

Joko osa-aika eläkettä tai jostain esim lisäopinnoista johtuva työajan lyhennys,lienee pomotasolla myös mahdollisuus etätyö ja valmiudessa olo.

• Nuija Pamppu

Tai mahdollisesti nämä kaikki yhtäaikaa!!
        Eikö esim. huume-, tai talousrikospuolen "johtajilla" luulis riittävän pelkästään "delegoitavaakin" ihan ylitöiksi asti?

• smersh

no joo, sillä on helppoa, johtavassa asemassa päällikkönä vaikkapa pienenäkin ja kyllä poliisin juoruämmät pitävät ajan tasalla päällikökönäkin olemisen tuomalla viestiä ja tulkuttamassa omia mielipiteitään.
      Ja juoruämmät tuovat sitten päällikön viestin alaspäin hieman muunnellen päällikön sanomaa lisäten omiaan ja juoruämmät samalla voivat korostaa omaa tärkeyttään siitä että voivat olla päällikön "oikeana kätenä".
      Se siitä virkatoimien hoitamisesta....

• sghj

..naapurikyttääjät ovat ihmiskunnan alinta kastia.

• ruttuvinossa

Alinta kastia ovat poliisit, vanginvartiat ja portsarit. Järjestysmiesten esinahoista kasvaa poliiseja.
        Näin se menee!

• PaskaaSakkia

Pahinta yhteiskunnan pohjasakkaa ,puku pitää paskaa kasassa veljeilyjöiden tukiessa

• poliisit ovat loisia

minä veronmaksajana olen poliisin työnantaja ja minun tulee myös saada hyvää asiakaspalvelua. Kun huomaa, että joku poliisi ei noudata työaikoja kannattaa siitä kirjelmöidä henkilön esimiehelle.

poliisit ovat yhteiskunnan pohajasakkaa loiseläjiä, jotka vaan kuluttavat suojatyöpaikassaan yhteiskunnan varoja.

• sdogj
        poliisit ovat loisia kirjoitti:

minä veronmaksajana olen poliisin työnantaja ja minun tulee myös saada hyvää asiakaspalvelua. Kun huomaa, että joku poliisi ei noudata työaikoja kannattaa siitä kirjelmöidä henkilön esimiehelle.

poliisit ovat yhteiskunnan pohajasakkaa loiseläjiä, jotka vaan kuluttavat suojatyöpaikassaan yhteiskunnan varoja.

..,kerropa vielä, että paljonko sinä veroja maksat.

Mikäli oikeasti olet poliisien työnantaja, niin eikö heidän pitäisi totella jokaista määräystäsi? Mitä luulet, toimiiko patrulli tai tutkija sinun käskyjesi mukaan?

• rommia pullo
        sdogj kirjoitti:

..,kerropa vielä, että paljonko sinä veroja maksat.

Mikäli oikeasti olet poliisien työnantaja, niin eikö heidän pitäisi totella jokaista määräystäsi? Mitä luulet, toimiiko patrulli tai tutkija sinun käskyjesi mukaan?

poliisi sätkii miten nikolai cauceskut haluavat sen sätkivän! narut ovat cauceskuilla ja niistä naruista nykimällä nikolai pistää poliisin hyppimään kuin harakan pyryllä.

• moro18

äläpäs valita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      32
      5145
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4128
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3706
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2738
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      158
      2554
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2388
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2245
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2199
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1725
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1558
    Aihe