Kun en löytänyt mistään keskustelua tästä naisesta niin tähän voisi kirjoittaa mitä mieltä olette tästä tapauksesta.
Itselläni ei empatiaa riitä kyseiselle naikkoselle.
Nadya Suleman
25
1141
Vastaukset
- naikkonen outo
Liekkö sivistyksessä nyt naisen mentävä aukko? :) En näin äkkiseltään tosiaan sa päähän kuka hän on....
- Äippä.
Kyllä sinulla on. Tuostahan kohistaan ympäri maailmaa. Telkussa Dr. Phil on tehnyt monta juttua jo tapauksesta ja jenkeissä on koko kansakunta pantu liikkeelle auttaakseen niiden vauvojen hoidossa ja rahallisesti. Kysymys siis kuuluu onko yksinhuoltajana olevalla naisella oikeutta istuttaa itseensä enää kuutta munasolua vaikka on yksinhuoltaja ja lapsia on ennestään jo kuusi, joista osa vammaisia. No, se on tehty ja nyt sitten seuraava kysymys kuuluu kuinka joku voi elätyttää koko katraansa yhteiskunnnan tuilla. Entä sitten moraalisesti. Ennestään hänellä on jo vammaisia lapsia ja tiedettiin jo raskausaikana että osa näistäkin tulee olemaan.
Jos ei tiedä asiasta niin Google auttaa. Sieltä minäkin tuon linkin hain ja lisää löytyy kun vain naputtelet nimen.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/843226?suleman_nadja - Äippä.
Äippä. kirjoitti:
Kyllä sinulla on. Tuostahan kohistaan ympäri maailmaa. Telkussa Dr. Phil on tehnyt monta juttua jo tapauksesta ja jenkeissä on koko kansakunta pantu liikkeelle auttaakseen niiden vauvojen hoidossa ja rahallisesti. Kysymys siis kuuluu onko yksinhuoltajana olevalla naisella oikeutta istuttaa itseensä enää kuutta munasolua vaikka on yksinhuoltaja ja lapsia on ennestään jo kuusi, joista osa vammaisia. No, se on tehty ja nyt sitten seuraava kysymys kuuluu kuinka joku voi elätyttää koko katraansa yhteiskunnnan tuilla. Entä sitten moraalisesti. Ennestään hänellä on jo vammaisia lapsia ja tiedettiin jo raskausaikana että osa näistäkin tulee olemaan.
Jos ei tiedä asiasta niin Google auttaa. Sieltä minäkin tuon linkin hain ja lisää löytyy kun vain naputtelet nimen.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/843226?suleman_nadjaEi siellä jenkeissäkään ilomielin oteta vastaan tuota pakettia. Jo pelkästään se että tämä nainen ei millään, ikinä pysty hoitamaan ja elättämään itsenäisesti koko liutaa. Ja just se että noin pienet keskoset saavat kokea ties millaista tuskaa ennenkuin ovat elämän syrjässä kiinni.
On saanut kyllä melkoisesti "fanipostia" tämä Nadia ja ihan syystä. - 6+6 vai 4+8 ?
Äippä. kirjoitti:
Ei siellä jenkeissäkään ilomielin oteta vastaan tuota pakettia. Jo pelkästään se että tämä nainen ei millään, ikinä pysty hoitamaan ja elättämään itsenäisesti koko liutaa. Ja just se että noin pienet keskoset saavat kokea ties millaista tuskaa ennenkuin ovat elämän syrjässä kiinni.
On saanut kyllä melkoisesti "fanipostia" tämä Nadia ja ihan syystä.Ei ainakaan hänestä kertovassa dokumentissa sanottu että hänen lapsensa ovat KEHIYSvammaisia. Ja ennestään hänellä oli NELJÄ lasta ja sen jälkeen hän sai kahdeksikot.
Oli hänelle ehdotttu selektiivisa (vai mikä olikaan) aborttia, eli osa lapsista abortoidaan pois.. Eikä hänellä ollut tarkoitus saada kahdeksikkoa.. Vain yksi lisää oli se idea, mutta minkäs teet jos tuleekin enemmän? Ehkä sinä voisit valita, että abortoit osan lapsistasi.. Itse en ainakaan siihen kykenisi.
Ehkä minulla on tuon dokumentin jälkeen hieman eri kuva ko naisesta kuin sinulla. Mutta en tuomitse ketään.. Vaikka tulisin nyt raskaaksi ja odottaisin kahdeksikkoa aikoisin pitää jokaisen, ei minusta ole päättämään, että joku lapsistani saa elää ja joku ei.
Jokaisella on omat mielipiteensä.. Mutta itse en ymmärrä miksi jonkun toisen elämään on puututtva ja jatkuvasti kaiveltava toisten asioita.. - 6+8
6+6 vai 4+8 ? kirjoitti:
Ei ainakaan hänestä kertovassa dokumentissa sanottu että hänen lapsensa ovat KEHIYSvammaisia. Ja ennestään hänellä oli NELJÄ lasta ja sen jälkeen hän sai kahdeksikot.
Oli hänelle ehdotttu selektiivisa (vai mikä olikaan) aborttia, eli osa lapsista abortoidaan pois.. Eikä hänellä ollut tarkoitus saada kahdeksikkoa.. Vain yksi lisää oli se idea, mutta minkäs teet jos tuleekin enemmän? Ehkä sinä voisit valita, että abortoit osan lapsistasi.. Itse en ainakaan siihen kykenisi.
Ehkä minulla on tuon dokumentin jälkeen hieman eri kuva ko naisesta kuin sinulla. Mutta en tuomitse ketään.. Vaikka tulisin nyt raskaaksi ja odottaisin kahdeksikkoa aikoisin pitää jokaisen, ei minusta ole päättämään, että joku lapsistani saa elää ja joku ei.
Jokaisella on omat mielipiteensä.. Mutta itse en ymmärrä miksi jonkun toisen elämään on puututtva ja jatkuvasti kaiveltava toisten asioita..Eikun juu.. Korjaan, siis kuusihan niitä lapsia olikin etukäteen.. Pahoitteluni muistivirheestä :)
- Äippä.
6+6 vai 4+8 ? kirjoitti:
Ei ainakaan hänestä kertovassa dokumentissa sanottu että hänen lapsensa ovat KEHIYSvammaisia. Ja ennestään hänellä oli NELJÄ lasta ja sen jälkeen hän sai kahdeksikot.
Jokaisella on omat mielipiteensä.. Mutta itse en ymmärrä miksi jonkun toisen elämään on puututtva ja jatkuvasti kaiveltava toisten asioita..En abortoisi en mutta en todellakaan tekisi yksinäni! lisää lapsia entisten kuuden! lisäksi varsinkin tietäen ettei pysty teostaan huolehtimaan. Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on huolehtia että tällä naisella on kaikki kuin tarjottimella. Ja kyllä tuolla kerrotaan että on elänyt pääasiassa lastensa vammaistuilla joten ei kai niitä terveille lapsille myönnetä. Myös tuossa Dr Phil-ohjelmassa itse kertoi että osalla lapsista on vammoja.
Se että moraalisesti en hyväksy tuota tekoa, niin en todellakaan hyväksy lasten tahallista vahingoittamista ja mitä muuta tuo on kun tälle naiselle oli ennen raskautta jo selvillä että osa lapsista tulee olemaan vammaisia. Minulla ei ole mitään vammaisia vastaan, veljeni oli kehitysvammainen ja siksi olen nähnyt että vammaisena ei ole helppoa. Jos nyt joku älypää tuosta voi vetää moisen johtopäätöksen. Kyse on vain siitä että onko äidillä oikeus tietäen etukäteen tehdä lapsistaan vammaisia.
Ja mitä tulee toisten asioiden kaivelemiseen niin tämä nainen itse on tuonut itsensä julkisuuteen antamalla maksusta haastatteluja ja päästänyt toimittajat ihmettelemään aikaansaannoksiaan.
Mutta jotenkinhan sitä on yritettävä rahaa kaapia kasaan. Eri asia sitten onko se keino mikä hyvänsä.
Myös tuossa Dr. Philin ohjelmassa kaivettiin avustuksia ties mistä ja tämä nainen istui siinä tuppisuuna.
Ei sinun ole mikään pakko osallistua keskusteluun jos et katso haluavasi. Ehkä sinulla olisi varaa maksaa tuollaisten viulut, minulla ei eikä tahtoa. - o mores
Äippä. kirjoitti:
En abortoisi en mutta en todellakaan tekisi yksinäni! lisää lapsia entisten kuuden! lisäksi varsinkin tietäen ettei pysty teostaan huolehtimaan. Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on huolehtia että tällä naisella on kaikki kuin tarjottimella. Ja kyllä tuolla kerrotaan että on elänyt pääasiassa lastensa vammaistuilla joten ei kai niitä terveille lapsille myönnetä. Myös tuossa Dr Phil-ohjelmassa itse kertoi että osalla lapsista on vammoja.
Se että moraalisesti en hyväksy tuota tekoa, niin en todellakaan hyväksy lasten tahallista vahingoittamista ja mitä muuta tuo on kun tälle naiselle oli ennen raskautta jo selvillä että osa lapsista tulee olemaan vammaisia. Minulla ei ole mitään vammaisia vastaan, veljeni oli kehitysvammainen ja siksi olen nähnyt että vammaisena ei ole helppoa. Jos nyt joku älypää tuosta voi vetää moisen johtopäätöksen. Kyse on vain siitä että onko äidillä oikeus tietäen etukäteen tehdä lapsistaan vammaisia.
Ja mitä tulee toisten asioiden kaivelemiseen niin tämä nainen itse on tuonut itsensä julkisuuteen antamalla maksusta haastatteluja ja päästänyt toimittajat ihmettelemään aikaansaannoksiaan.
Mutta jotenkinhan sitä on yritettävä rahaa kaapia kasaan. Eri asia sitten onko se keino mikä hyvänsä.
Myös tuossa Dr. Philin ohjelmassa kaivettiin avustuksia ties mistä ja tämä nainen istui siinä tuppisuuna.
Ei sinun ole mikään pakko osallistua keskusteluun jos et katso haluavasi. Ehkä sinulla olisi varaa maksaa tuollaisten viulut, minulla ei eikä tahtoa.http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=2&thrdid=7675
- comment.
o mores kirjoitti:
http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=2&thrdid=7675
Ai että mikä kuohuttaa?!? Kysynkin kuinka voi olla puolusteltavissa ja hyväksyttävissä moinen lisääntyminen vaikka naisella ei ole mitään edellytyksiä selviytyä urakastaan.
Missäs kohdassa täällä ollaan väitetty etteikö keinohedelmöitys olisi hyvä keino hankkia lapsia, mutta vain ja ainoastaan pariskunnille jotka eivät todellakaan muuten pysty lapsia saamaan. Ei yksinhuoltajalle jolla on liuta lapsia ennestään ja joka selkeästi haluaa lisää vauvanukkeja antamalla piut paut sille että osa lapsista tulee olemaan vaikeasti vammaisia. Mut mitäs siitä, pitäähän aikuisella olla oikeuksia vaikka lapsella niitä ei näy olevankaan.
"Entö ovatko kaikki enemmän kuin kuusi lasta synnyttäneet naiset pakkomielteisiä hedelmöityjiä?"
Sinulla on pahasti puurot ja vellit sekaisin. Ei kukaan ole sanonut että kaikki suurperheelliset ovat pakkomielteisiä. Voi herranjestas! Pitääkö ihan rautalangasta vääntää?
Lapsella pitäisi lähtökohtaisesti olla molemmat vanhemmat heitä maailmaan pukattaessa. Jos yksi ihminen, yksinhuoltaja, jolla on jo kuusi, osittain vielä vammaista lasta, tekee tieten tahtoen 8 lisää niin kyllä silloin ei hissi kulje ylimpään kerrokseen. - roktorpilissä
Äippä. kirjoitti:
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/843226?suleman_nadjaollut juttua, eikä kaikki tunne kyseistä ihmistä!?!
Tuleeko mieleen, että joillakin on tärkeämpääkin tekemistä kuin katsoa tohtori pilleriä? - että silleen...
roktorpilissä kirjoitti:
ollut juttua, eikä kaikki tunne kyseistä ihmistä!?!
Tuleeko mieleen, että joillakin on tärkeämpääkin tekemistä kuin katsoa tohtori pilleriä?Onhan tuolla töllössä huonompiakin ohjelmia. Joku saattaa ihmetellä miten toinen viitsii katsoa Kauniita ja rohkeita ym. saippua soopaa. Kuulostaa että voisi olla sinun suosikkisarjasi kun ei vaadi liikaa älykkyyttä eikä realistisuutta, ajattelusta puhumattakaan. Kevyttä hömppäviihdettä joka ei liikuta onneksi kaikkia.
Mielestäni ihan aiheellinen ja palstalle kuuluva aloitus.
On niitä edelleen, huonompiakin aloituksia täällä. Kuinka asiaa auttaa esim. haukkua anoppiaan täällä. Haukkuisi anopille suoraan. - osunut.
että silleen... kirjoitti:
Onhan tuolla töllössä huonompiakin ohjelmia. Joku saattaa ihmetellä miten toinen viitsii katsoa Kauniita ja rohkeita ym. saippua soopaa. Kuulostaa että voisi olla sinun suosikkisarjasi kun ei vaadi liikaa älykkyyttä eikä realistisuutta, ajattelusta puhumattakaan. Kevyttä hömppäviihdettä joka ei liikuta onneksi kaikkia.
Mielestäni ihan aiheellinen ja palstalle kuuluva aloitus.
On niitä edelleen, huonompiakin aloituksia täällä. Kuinka asiaa auttaa esim. haukkua anoppiaan täällä. Haukkuisi anopille suoraan.En kommentoinut mitenkään aloitusta, vaan jotakin (sinua?) besserwisseriä, joka olettaa kaikkien katsovan Tohtori Pilleriä. Olen toki katsonut kyseistä ohjelmaa pari kertaa, mutta koska siinä eivät kaikki saa tuoda julki kantaansa, niin eipä jaksa kauaa kiinnostaa. Ainakin kummassakin katsomassani jaksossa DrPhil keskeytti erittäin mielenkiintoisen kommentin, joka ei vaan sattunut olemaan yhteneväinen hänen mielipiteensä kanssa. Se, jos mikä, ärsyttää! Luulisi, että tuollaisessa ohjelmassa saisi tuoda oman näkemyksensä julki. Jenkkilässä kun kaikki on yhtä draamaa niin siitä kärsivät asiallisenkin tuntuiset ohjelmat, esimerkiksi DrPhil.
Omia psykiatrin taitojasi voisit vielä hioa, koska arviosi minusta meni täysin metsään.
En todella kiellä, etteikö televisiossa olisi huonompiakin ohjelmia kuin kyseinen ohjelma. Miten tämä liittyy tähän?
Katson itse niin vähän telkkaria, enkä edes tiennyt siihen olevan jotakin kiintiötä. Vai mitä se tarkoittaa, että jollen katsele DrPhiliä niin sitten varmastikin katselen Kauniita ja rohkeita. Sorry, mutta sitä en ole katsonut yhtä ainutta jaksoa.
Onneksi minulla on ihan oikeaakin elämää! - ihme ja kumma...
osunut. kirjoitti:
En kommentoinut mitenkään aloitusta, vaan jotakin (sinua?) besserwisseriä, joka olettaa kaikkien katsovan Tohtori Pilleriä. Olen toki katsonut kyseistä ohjelmaa pari kertaa, mutta koska siinä eivät kaikki saa tuoda julki kantaansa, niin eipä jaksa kauaa kiinnostaa. Ainakin kummassakin katsomassani jaksossa DrPhil keskeytti erittäin mielenkiintoisen kommentin, joka ei vaan sattunut olemaan yhteneväinen hänen mielipiteensä kanssa. Se, jos mikä, ärsyttää! Luulisi, että tuollaisessa ohjelmassa saisi tuoda oman näkemyksensä julki. Jenkkilässä kun kaikki on yhtä draamaa niin siitä kärsivät asiallisenkin tuntuiset ohjelmat, esimerkiksi DrPhil.
Omia psykiatrin taitojasi voisit vielä hioa, koska arviosi minusta meni täysin metsään.
En todella kiellä, etteikö televisiossa olisi huonompiakin ohjelmia kuin kyseinen ohjelma. Miten tämä liittyy tähän?
Katson itse niin vähän telkkaria, enkä edes tiennyt siihen olevan jotakin kiintiötä. Vai mitä se tarkoittaa, että jollen katsele DrPhiliä niin sitten varmastikin katselen Kauniita ja rohkeita. Sorry, mutta sitä en ole katsonut yhtä ainutta jaksoa.
Onneksi minulla on ihan oikeaakin elämää!Siitä että sinulla vastoin saamaani käsitystä onkin ihan oikea elämä.
En ole edes yrittänyt leikkiä psykologia kuten sinä. En odota todellakaan kaikkien katsovan tuota ohjelmaa enkä itsekään sitä vakituisesti seuraa, kunhan nyt vaan sattui silmiini tuo aihe tästä bimbosta. Dr. on kieltämättä hyökkäävä päällepäsmäri ja jenkkeihin tuntuu uppoavan tuollainen mössö ja huvittaakin kuinka yleisö taputtaa ja elehtii kuin hurmiossa kuunnellen tämän herran pajatusta. Tässä asiassa kyseinen tohtori on kuitenkin oikeassa ja mielestäni hyvä että otti aiheen esiin.
En viitsi tuhlata aikaani selittääkseni sinulle asioita joita et näytä tajuavan kuitenkaan.
Kauniit ja rohkeat oli vain yksi esimerkki kuinka tyhjänpäiväistä moskaa sieltä tulee ja usein ihmiset jotka sen tyylistä katsovat, eivät edes jaksa muun tyylistä katsoa.
Itse tykkään katsoa paljon asiaohjelmia ja tuo Dr. Philin aihe nyt vain tuli katsottua ja kauhistuttua.
Jo pelkkä naurettava nimittelysi "Tohtori Pilleri" on niin typerä että se kertoo sinusta kaiken. - 1+10
ihme ja kumma... kirjoitti:
Siitä että sinulla vastoin saamaani käsitystä onkin ihan oikea elämä.
En ole edes yrittänyt leikkiä psykologia kuten sinä. En odota todellakaan kaikkien katsovan tuota ohjelmaa enkä itsekään sitä vakituisesti seuraa, kunhan nyt vaan sattui silmiini tuo aihe tästä bimbosta. Dr. on kieltämättä hyökkäävä päällepäsmäri ja jenkkeihin tuntuu uppoavan tuollainen mössö ja huvittaakin kuinka yleisö taputtaa ja elehtii kuin hurmiossa kuunnellen tämän herran pajatusta. Tässä asiassa kyseinen tohtori on kuitenkin oikeassa ja mielestäni hyvä että otti aiheen esiin.
En viitsi tuhlata aikaani selittääkseni sinulle asioita joita et näytä tajuavan kuitenkaan.
Kauniit ja rohkeat oli vain yksi esimerkki kuinka tyhjänpäiväistä moskaa sieltä tulee ja usein ihmiset jotka sen tyylistä katsovat, eivät edes jaksa muun tyylistä katsoa.
Itse tykkään katsoa paljon asiaohjelmia ja tuo Dr. Philin aihe nyt vain tuli katsottua ja kauhistuttua.
Jo pelkkä naurettava nimittelysi "Tohtori Pilleri" on niin typerä että se kertoo sinusta kaiken.Eihän asia minulle kuulu, mutta ehkä kuitenkin leikit psykologia, koska analysoit vastaväittelijääsi hänen kirjoitustensa perusteella....
Jos olet itsellesi rehellinen ja luet tekstinne niin huomaat, että se olit sinä, joka meni henkilökohtaisuuksiin.
Se, joka alentuu haukkumaan vastapuolta on hävinnyt muiden silmissä väittelyn... - mikä pointti tällä
1+10 kirjoitti:
Eihän asia minulle kuulu, mutta ehkä kuitenkin leikit psykologia, koska analysoit vastaväittelijääsi hänen kirjoitustensa perusteella....
Jos olet itsellesi rehellinen ja luet tekstinne niin huomaat, että se olit sinä, joka meni henkilökohtaisuuksiin.
Se, joka alentuu haukkumaan vastapuolta on hävinnyt muiden silmissä väittelyn...Olet oikeassa siinä että asia ei todellakaan sinulle kuulu, joten miksi siis sekaannut.
En aio tässä analysoida yhtikäs mitään. Mokoma hömppäpalsta ei ole sen arvoinen.
Tänne kun kuitenkin saa ja ymmärtääkseni pitääkin kirjoittaa mielipiteitään ja herättää keskustelua.
"Tuleeko mieleen, että joillakin on tärkeämpääkin tekemistä kuin katsoa tohtori pilleriä? "
Kirjoittajalla kuitenkaan ei ole tärkeämpää tekemistä kuin jatkaa sitkeästi tyhjän jauhamista nettipalstalla.
Ja ihan tiedoksi, en jaksa enää jatkaa tätä "keskustelua" joten ole hyvä ja jatka yksiksesi. Minulla kun on tärkeämpääkin tekemistä. Ja aihekaan ei ole se mistä alunperin piti keskustella. - 1+10
mikä pointti tällä kirjoitti:
Olet oikeassa siinä että asia ei todellakaan sinulle kuulu, joten miksi siis sekaannut.
En aio tässä analysoida yhtikäs mitään. Mokoma hömppäpalsta ei ole sen arvoinen.
Tänne kun kuitenkin saa ja ymmärtääkseni pitääkin kirjoittaa mielipiteitään ja herättää keskustelua.
"Tuleeko mieleen, että joillakin on tärkeämpääkin tekemistä kuin katsoa tohtori pilleriä? "
Kirjoittajalla kuitenkaan ei ole tärkeämpää tekemistä kuin jatkaa sitkeästi tyhjän jauhamista nettipalstalla.
Ja ihan tiedoksi, en jaksa enää jatkaa tätä "keskustelua" joten ole hyvä ja jatka yksiksesi. Minulla kun on tärkeämpääkin tekemistä. Ja aihekaan ei ole se mistä alunperin piti keskustella.Jos yleisellä palstalla kirjoittelet niin kyllä niihin voi kuka tahansa kommentoida. Vai kuvittelitko, että tämä keskustelu näkyy vain sinun ja kiistakumppanisi koneella? Tervetuloa todellisuuteen... Nyt kun olet hyökännyt minunkin kimppuuni niin jotenkin tuntuu, että sinähän se olet, joka jauhaa täällä tyhjää.
Onko "keskustelun herättäminen" sitten sinun yksinoikeutesi? Tokihan täällä voi keskustella aloituksenkin vierestä, mutta turha täällä on hernettä nenään vetää...
Oikein hyvä, että "keskustelu" jää osaltasi tähän, koska monenkaan mielestä tätä ei voi edes sanoa keskusteluksi. Lähinnä lapselliseksi tinkaamiseksi...
- enemmänkin
lääkärin vastuutonta toimintaa.
- karo kaara
miten kukaan voi etukäteen, ennen raskautta, tietää että "osa lapsista" on kehitysvammaisia. Kun ei tiedä tuleeko edes raskaaksi, tai montako sieltä tulee, niin miten voi tietää että "osa lapsista" olisi vammaisia..eihän sitä kukaan, luonnollisesti raskaaksi tulevakaan, tiedä raskautuuko, kuinka monelle ja onko ne terveitä.. ja jos tässä meinataan sitä, että nainen on raskaana ollessaan saanut tietää että osa lapsista on kehitysvammaisia niin en yhtään ihmettele sitä ettei halua abortoida. Joillekkin se ei vain ole ikinä vaihtoehto, oli lapsi terve tai ei.. ja varmasti on myös aika vaikeaa abortoida muutama yksilö, kahdeksan lapsen sekametelisopasta..siinä voi riskeerata myös nämä terveet lapset.. Jos itse odottaisi vaikka kolmosia ja yksi olisi kehitysvammainen..niin tuskin uskaltaisin riskeerata niiden kahden terveen elämää, omalla itsekkyydelläni, että halusin abortoida kehistyvammaisen. Luonto hoitakoon sen asian, jos niin on tarkoitettu. Ei sillä, en voi edes kuvitella kuinka rankkaa kehistyvammaisella itsellään tai läheisillä on..
Itse en kyllä siltikää pystyisi abortoimaan lasta, vaikkei olisikaan terve.
Mutta eihän tuo nainen silti ihan täysillä käy... - tuplaäiti
karo kaara kirjoitti:
miten kukaan voi etukäteen, ennen raskautta, tietää että "osa lapsista" on kehitysvammaisia. Kun ei tiedä tuleeko edes raskaaksi, tai montako sieltä tulee, niin miten voi tietää että "osa lapsista" olisi vammaisia..eihän sitä kukaan, luonnollisesti raskaaksi tulevakaan, tiedä raskautuuko, kuinka monelle ja onko ne terveitä.. ja jos tässä meinataan sitä, että nainen on raskaana ollessaan saanut tietää että osa lapsista on kehitysvammaisia niin en yhtään ihmettele sitä ettei halua abortoida. Joillekkin se ei vain ole ikinä vaihtoehto, oli lapsi terve tai ei.. ja varmasti on myös aika vaikeaa abortoida muutama yksilö, kahdeksan lapsen sekametelisopasta..siinä voi riskeerata myös nämä terveet lapset.. Jos itse odottaisi vaikka kolmosia ja yksi olisi kehitysvammainen..niin tuskin uskaltaisin riskeerata niiden kahden terveen elämää, omalla itsekkyydelläni, että halusin abortoida kehistyvammaisen. Luonto hoitakoon sen asian, jos niin on tarkoitettu. Ei sillä, en voi edes kuvitella kuinka rankkaa kehistyvammaisella itsellään tai läheisillä on..
Mutta eihän tuo nainen silti ihan täysillä käy...Tuossa viimeisessä hedelmöityksessä nyt olisi ollut sen vähänkin järjenhivenen käyttö sallittu, mikä EHKÄ tällä muijalla vielä oli, ettei olisi istuttanut niin paljon alkioita. Tai lääkärillä jollei naisella itsellään.
Ei kyllä minulle mene toisaalta jakeluun miksi joku pitää huolta että aikuisella on oikeus saada lapsi! vaan kukaan ei kysy onko lapsella oikeuksia, saada vain toinen vanhempi, millaisiin oloihin ja millaisella terveydellä varustettuna. Joo joo, tiedetään ettei se ole aina mahdollista "luonnollisella" keinollakaan lasta hankittaessa mutta lastapa ei tulekaan yksin hankkia eikä millaisiin oloihin hyvänsä. Eikä ainakaan kun perheessä on jo kuusi enemmän ja vähemmän tervettä/sairasta lasta. Tässä kun nyt selvästi oli vammautuneisuusriski tiedossa jo niin montaa alkiota istutettaessa. - ()()()()()()()
karo kaara kirjoitti:
Mutta eihän tuo nainen silti ihan täysillä käy...Tässä nyt ei ollutkaan kyse luonnollisesta hedelmöitymisestä, jolloin on ihan lähtökohtaisesti hyvät perusteet uskoa, että sieltä on tulossa vain yksi ja se on terve. Häneen istutettiin koeputkihedelmöityksellä kahdeksan alkiota, jolloin on käytännössä mahdotonta, että raskaus menee kaikin puolin ihan putkeen ja että kaikki vauvat ovat terveitä. Ihminen kun ei pysty juuri kolmosia enemmän terveenä maailmaan kantamaan ja kaksosetkin jo ovat jonkinlainen riskiraskaus.
Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että kun luonnollisella tavalla lapsia hankkii, niin mitä vain voi tulla vastaan ja ketään ei saa aborttiin pakottaa tai syyllistää sen ottamattomuudesta. Ja monet vammaisetkin elävät ihan onnellista elämää. - Äiti...
()()()()()()() kirjoitti:
Tässä nyt ei ollutkaan kyse luonnollisesta hedelmöitymisestä, jolloin on ihan lähtökohtaisesti hyvät perusteet uskoa, että sieltä on tulossa vain yksi ja se on terve. Häneen istutettiin koeputkihedelmöityksellä kahdeksan alkiota, jolloin on käytännössä mahdotonta, että raskaus menee kaikin puolin ihan putkeen ja että kaikki vauvat ovat terveitä. Ihminen kun ei pysty juuri kolmosia enemmän terveenä maailmaan kantamaan ja kaksosetkin jo ovat jonkinlainen riskiraskaus.
Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että kun luonnollisella tavalla lapsia hankkii, niin mitä vain voi tulla vastaan ja ketään ei saa aborttiin pakottaa tai syyllistää sen ottamattomuudesta. Ja monet vammaisetkin elävät ihan onnellista elämää.Tiedätkö tuon jonkinlaiseen kokemukseen perustuen että vammaiset elää onnellista elämää?
Itse kehitysvammaisen veljeni elämää seuranneena uskallan olla eri mieltä. Ja olen myös seurannut vanhempieni tuskaa lapsensa kärsimyksistä. Ja samassa perheessä eläessä tuo tilanne heijastuu kyllä muuhunkin perheeseen.
Toki voi olla onnellisiakin vammaisia mutta vammaisuuttakin on monen tasoista. Oletteko te kaikkitietävät koskaan edes käyneet laitoksessa jossa hoidetaan vuodepotilaana pikkulapsen tasolle jääneitä kehitysvammaisia? Aikamiehiä/naisia joita syötetään ja vaihdetaan vaipat. Se ei ole onnellista elämää ja en ymmärrä kuinka joku voi lapsensa siihen riskit tietäen ja niistä välittämättä tuomita.
Kyllähän täällä voi leikkiä kotipsykologia ja jakaa ymmärrystä äitien oikeuksista mutta muistakaa ne lastenkin oikeudet. Kuka niistä pitää huolta jos ei äiti.
Tänään Dr. Philin ohjelmassa käsitellään kyseistä asiaa, mikäli asia jotain kiinnostaa.
- awetaweet
Ite en jaksa käsittää miten jotku ihmiset jaksaa ees pohtia tätä asiaa näin paljo. Ne kersat on nyt tehty eikä sille enää mitään voi. Suurin huolenaihe on miten kaikista lapsista saadaan kasvatettua terveitä ja fiksuja, aikusia ihmisiä. Ite en usko sen olevan ees mahollista kaikkien kohalla, mutta mene ja tiedä. Tästä itse Nadyasta en ole oikein mitään mieltä. Hänellä on varmasti jotain psyykkisia ongelmia ollut aiemmin ja on tälläkin hetkellä, mutta en mitään vihausrinkiä lähtisi perustamaan. Hän ei ole millään tavalla paha ihminen, korkeintaan hieman yksinkertainen, enkä tajua miksi joku tuhlaa energiaa tämän naisen jatkuvaan sättimiseen. Mutta jenkit on jenkkejä, typeriä ja yksinkertasia ihmisiä hekin.
Henkilökohtasesti en ymmärrä miks kukaan haluaa yhtäkään lasta saattaa tähän maailmaa. Porukkaa on maapallolla ihan tarpeeks, enempää ei tarvita. But that's just me.- suleman ja suleman
samaa mieltä awetaweet:in kanssa. Mitä se hyödttää ensinäkin syytellä koko Sulemania, vaikka tässä miten paljon syytettäis sitä niin ei ne lapset tuu häviämään. Eikö tässä pitäis ehkäpä yrittää kehittää jonkulaista myötätuntoa edes niiden 14 lapsen takia... HALOO
- niin?
suleman ja suleman kirjoitti:
samaa mieltä awetaweet:in kanssa. Mitä se hyödttää ensinäkin syytellä koko Sulemania, vaikka tässä miten paljon syytettäis sitä niin ei ne lapset tuu häviämään. Eikö tässä pitäis ehkäpä yrittää kehittää jonkulaista myötätuntoa edes niiden 14 lapsen takia... HALOO
Ai miten se myötätunto Suomi 24-palstalla auttaa tuota naikkosta jenkeissä?
- Tätä mieltä tää olis
Minusta kyseisen immeisen ratkaisut ei välttämättä olleet fiksuja ja emännällä ei ihan kaikki intiaanit ole kanootissa, mutta minusta on myös lasten kannalta väärin pakottaa tuore äiti sanomaan kahdeksasta pienokaisestaan että he olivat virhe, että heidät olisi pitänyt jättää tekemättä, että päätös oli väärä... vaikka etukäteen ajaltetuna voisi ollakin noin, niin nämä kahdeksan ihmettä ovat nyt olemassa, ovat rakkaita ja ovat ainutlaatuisia ihmisiä, niin minusta on julmaa kailotaa telkkarissa illasta toiseen miten pohjattoman typerää heidän tähän maailmaan saattamisensa oli (vaikka ehkä olikin?). Että heidän elämänsä oli tyhmän ihmisen väärä päätös, ja olisi kaikille, koko Amerikalle, parempi jos eivät koskaan olisi syntyneet! Hyvä, jos tuolle naiselle saadaan jäitä hattuun lisääntymisasiassa, mutta edellyttääkö se sitä että hän alkaa pitää jo syntyneitä lapsiaan elämänsä suurimpana virheratkaisuna? Nuo lapset, joiden lähtökohdat ei muutenkaan ole parhaat mahdolliset, tulevat aikanaan tietämään sen, he tulevat kuulemaan tästä, näkemään näitä ohjelmia, heidän äidiltään lypsetyt lausunnot heitetään heidän naamalleen takaisin kunhan ikää on sen verran että tajuavat ne, ja ne syövät heidän koko olemassaolonsa oikeutusta.
Toisekseen... hmm... sosiaalituilla eläviä äitejä tai jossain määrin tukia saavia äitejä on mualma pullollaa, mihinkä lapsilukumäärään tai euro- tai dollarimäärään me vedetään se raja että se on väärin? Tuskin tälläkään palstalla kukaan on lapsilisistä kieltäytynyt. Vai onko se kiinni siitä onko raskaaksi hankiuduttu baari-illan päätteeksi typeryyttään vai lääkärillä hedelmöityshoidossa, onko ensimmäinen vaihtoehto hyväksyttävämpi? Enkä nyt tarkoita, että 14 lapsen tekeminen muiden elätettäväksi olisi oikein, mutta onko se enemmän väärin kuin yhden tai kahden? Hirtetäänkö kaikki nekin, jotka ovat tehneet yhden lapsen tietäen etteivät voi häntä ilman tukia elättää (eli useimmat meistä, ainakin äippärahat ottavat hyvillä mielin)? Jos ei, niin monenko lapsen kohdalla se muuttuu vääräksi, kolmen, kuuden? Vai riippuuko se etuuden luonteesta, lapsilisä ok ja kotihoidontuki ok, asumistuki ei?
Jokaisesta tervejärkisestä tuntuu, että tuohon tilanteeseen yhdenkin lapsen tekeminen lisää on aika järjetöntä, mutta miten ihmeessä kukaan ulkopuolinen voisi päättää mikä on oikea määrä terveitä tai sairaita lapsia yhdelle ihmiselle? Ihan oikeesti. Ajattele jos teille tulisi joku sanomaan, et sulla on nyt yks tollanen ja kaks tollasta niin mun mielestä sä et kyllä enää saa lisää tehdä, koska mä oon sitä mieltä et sä et pysty hoitaa niitä! Hän voi olla oikeassakin, mutta milloin päätäntävalta lisääntymisestä on annettu sivustaseuraajille. Ei tuo äiti ole maailman ainoa, joka yritti seitsemättä lastaan saada, joskin melkoisen riskin otti alkionsiirrossa.
Lääkärihän oli idiootti. Eikä äitikään minusta ihan fiksu. Mutta en minä koe, että minä voin osoittaa toista sormella, sanoa montako lasta hän saa tai ei saa tehdä ja ovatko hänen maailmaan saattamansa ihmisentaimet virhe. Tai jos sille linjalle lähtisin, niin sormi heiluisi monen muunkin suuntaan ;) Lapset on olemassa, lapset on arvokkaita, ja äiti ei käy kaikilla pytyillä: enemmän järkevää jeesustelematonta apua ja vähemmän sormella osoittelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1281571
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505