Nettipankki tuloste ei kelpaa enää

nelivetovekseli

Taas eräs keino hankaloitaa asiakkaan elämää, eikä edes mikään pieni, sillä eihän pienituloiselle edes tule virallista postin kautta lähetettävää tiliotetta. Ehkä sen erikseen tilaamalla saisi, lisämaksusta, entiedä.

Nyt vaaditaan virallista tiliotetta ja lisäksi virallista kuittia vuokranmaksusta, joten pitänee lähteä pankkiin kyselemään sellaisia ja mitä maksaa moiset laput.
Selvityspyyntö lähetettiin 12 päivää hakemuksen jättämisestä ja siinä ilmoitettiin selvästi ettei netistä tulostetut tositteet enää kelpaa. Sellaiset oli kyllä olleet hakemuksen liitteenä mukana ja niistä näki selvästi vuokran olleen maksettu.

Meneekö ihan oikein, vai onko tämä joku uusi kyykytysmetodi?

37

2140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+8

Valitettavasti en osaa auttaa, mutta kiinnostaisi tietää mikä kunta on kyseessä? Ei kai saman kunnan sisällä voi olla monenlaisia käytäntöjä? Valitusta peliin vaan, en usko, että tänä päivänä tuo päätös pysyisi hallinto-oikeudessa.

• nelivetovekseli

Missään ei muuten ilmoitettu muuttuneesta käytännöstä etukäteen, vaan se tuli kun salama kirkkaalta taivaalta.

• Petu...

Jos sossu vaatii "virallisia" tositteita ja otteita niin sossun pitää ne myös maksaa. Lisäksi noiden vaatimiseen pitää olla perusteltu syy, pelkkä "halutaan kyykyttää" ei riitä.

Asiakas voi aina ilmoittaa, että pyytää ratkaisemaan hakemuksen esitetyn selvityksen perusteella:
      http://www.toimeentulotuki.net/2010/toimeentulotuki/puutteellinen.php

P.S. Jos jollakulla on jaksotettu veronpalautusta helmikuulle niin ei kannata hyväksyä jos ylijäämä on enintään muutaman satasen luokkaa!

• nelivetovekseli

Aivan samanlaiset kun netistä tulostamani, mutta pankin logo on nyt erivärinen, johtuen ehkä yksiväritulostimesta. Pankkirouva sanoi itse tulostetun olevan kylläkin ihan yhtä virallinen, sillä eihän se edes onnisti ilman pankkitunnuksia, jotka netissä vastaavat henkkareita.
        Ihmetteli laillani vaatimusta kahdesta tositteesta, vaikka tiliotteelta näkyy toinen selvästi.
        Kysyin mitä nämä tulosteet sitten maksavat, johon vastasi ottavansa vaan yhdestä maksun jaa unohtavan toisen. No, sen yhden tositteen hinta oli 3,80,- joka oikeasti pitäisi siis tuplata, eli 7,60,- sossun oikusta tuli maksettavaa, eikä se turhanpäivänen pankissa asioiminenkaan niin hauskaa ollut, matkoineen kaikkineen.
        Täytynee ehkä hakea vielä tuosta palvelumaksusta erikseen hmm.. virallinen tosite, koska kuluhan se on, joka taas maksaa sen 3,80,- joten kierre on valmis ja saan juosta pankin-sossun väliä edestakaisin hamaan tulevaisuuteen.

Eikös vaan vaikutakin viisaalta päätökseltä vantaan virkamiesten/naisten vaatimus.

• pälälää
        nelivetovekseli kirjoitti:

Aivan samanlaiset kun netistä tulostamani, mutta pankin logo on nyt erivärinen, johtuen ehkä yksiväritulostimesta. Pankkirouva sanoi itse tulostetun olevan kylläkin ihan yhtä virallinen, sillä eihän se edes onnisti ilman pankkitunnuksia, jotka netissä vastaavat henkkareita.
        Ihmetteli laillani vaatimusta kahdesta tositteesta, vaikka tiliotteelta näkyy toinen selvästi.
        Kysyin mitä nämä tulosteet sitten maksavat, johon vastasi ottavansa vaan yhdestä maksun jaa unohtavan toisen. No, sen yhden tositteen hinta oli 3,80,- joka oikeasti pitäisi siis tuplata, eli 7,60,- sossun oikusta tuli maksettavaa, eikä se turhanpäivänen pankissa asioiminenkaan niin hauskaa ollut, matkoineen kaikkineen.
        Täytynee ehkä hakea vielä tuosta palvelumaksusta erikseen hmm.. virallinen tosite, koska kuluhan se on, joka taas maksaa sen 3,80,- joten kierre on valmis ja saan juosta pankin-sossun väliä edestakaisin hamaan tulevaisuuteen.

Eikös vaan vaikutakin viisaalta päätökseltä vantaan virkamiesten/naisten vaatimus.

tee kantelu oikeusasiamiehelle ja viittaa tuohon petun linkkiin niin oppivat ja on hyötyä muillekin!

• nelivetovekseli
        pälälää kirjoitti:

tee kantelu oikeusasiamiehelle ja viittaa tuohon petun linkkiin niin oppivat ja on hyötyä muillekin!

Luulen ensin katsovani, miten oma vastineeni puree ja keskustelulla saada ymmärtämään vaatimuksen epäloogisuus. Jos pysyvät kannassaan netistä tulostetun tiliotteen riittämättömyydestä, niin laitan valituksen Helsingin hallinto-oikeuteen.

Tuosta palvelumaksusta voi tulla vielä mielenkiintoinen juttu, jatkoa ajatellen.
        Tässä vaiheessa pyydän korvaamaan sen, katsotaan sitten miten käy, sillä huomenna vien "viralliset" tositteet toimistoon.

Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt pyytää saada maksaa täysi palvelumaksu kahdesta tositteesta, mutta aina ei ehdi ajatella niin pikaisesti.

Olisi mukava tietää, onko muillakin tullut vastaan tällaista virallisen tiliotteen ja kuittien vaatimusta, etenkin vantaalla, miksei muuallakin, vai olenko jonkinlainen koetapaus.

• nelivetovekseli

Luulen ensin katsovani, miten oma vastineeni puree ja keskustelulla saada ymmärtämään vaatimuksen epäloogisuus. Jos pysyvät kannassaan netistä tulostetun tiliotteen riittämättömyydestä, niin laitan valituksen Helsingin hallinto-oikeuteen.

Tuosta palvelumaksusta voi tulla vielä mielenkiintoinen juttu, jatkoa ajatellen.
        Tässä vaiheessa pyydän korvaamaan sen, katsotaan sitten miten käy, sillä huomenna vien "viralliset" tositteet toimistoon.

Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt pyytää saada maksaa täysi palvelumaksu kahdesta tositteesta, mutta aina ei ehdi ajatella niin pikaisesti.

Olisi mukava tietää, onko muillakin tullut vastaan tällaista virallisen tiliotteen ja kuittien vaatimusta, etenkin vantaalla, miksei muuallakin, vai olenko jonkinlainen koetapaus.

Vantaalla muuten ei netin kautta lähetellä mitään hakemuksia, vaan kaikki on joko vietävä itse, tai lähetettävä postitse ja sama pätee toisinpäin, sillä milloinkaan en ole saanut sähköpostilla mitään viestiä paikallisesta s-toimistosta.
        Vähän kateellisena sitä lukee muiden mahdollisuuksista toimia helpommin ja samalla järkevämmin, nopeuttakaan väheksyen.

• TokiYmmärrettävää

Vantaalla muuten ei netin kautta lähetellä mitään hakemuksia, vaan kaikki on joko vietävä itse, tai lähetettävä postitse ja sama pätee toisinpäin, sillä milloinkaan en ole saanut sähköpostilla mitään viestiä paikallisesta s-toimistosta.
        Vähän kateellisena sitä lukee muiden mahdollisuuksista toimia helpommin ja samalla järkevämmin, nopeuttakaan väheksyen.

Minun sossutäti pistää rahat kipin kopin tilille kun sähköpostilla kerron, että missä rahat viipyy ja luuraa.

Puhelimessa sitten kertoo, että kun on tuota työpainetta ja kolleegoiden poissaoloja, että ei aina muisteta painaa sitä nappia, että jo käsitellyn toimeentulotuen rahat myös lähtisivat pankkitileille.

• lipin lapin

Kyllä Sossun on syytäkin olla tarkka kuittien väärinkäytösten estämiseksi. Yhteisiä varojamme keinoja kaihtamatta lypsävät VALOAIVOT osaavat skannata ja manipuloida kuitteja tietokoneella. He tarvitsevat niin kipeästi kalja- yms huvirahaa.

• nelivetovekseli

niin onnistuu se ns.. pankin tositteiden väärentäminen ihan yhtä helposti, ei siinä mitään eroa ole, joten en nyt ymmärrä mitä ajat takaa. Jokatapauksessa sellainen on virallisen asiakirjan väärentämistä, eikä siis mikään leikin asia, teki sen kumpaan tahansa, eli tässä tapauksessa pankin tositekin muuttuu yllättäen taas viralliseksi.

Paljon helpompaa olisi jos sossu saisi suoraan tiedot pankista, olisi yksi epäilys vähemmän ja samoin turha juoksu paperien perässä. Kyllä sellainen käytäntö meikäläiselle kelpaisi mainiosti, tuskin kaikille kuitenkaan.
        Tuskin vaatisi kummoista muutosta pankkien ohjelmointiin, jos asiakkaalle annettaisiin mahdollisuus lähettää suoraan pankin sivulta tiliote sossun virkailijalle. Vantaallahan sellainen on toistaiseksi mahdotonta, kun nettiyhteys on vain virkailijoiden yksityiskäyttöä varten.

• Väritulostimella

Vantaalla olen ja ovat käyneet ihan normaalisti tänä vuonna. Jos tulostimessasi on pelkkää mustaa saattaa sossu vähän älähtää kun se on hyvinkin pelkän kopion näköinen. Hommaa väritulostin niin ne väritkin siellä näkyy ja täten virallisemman oloinen :)

• 7+20

Meidän sossussa näyttää riippuvan virkailijasta, kenelle käy itse tulostettu. Ja kerran unohdin tulostaa vuokranmaksukuitin, niin sossun aulassa oli sitä varten tietsikka, jossa sain sen tulostettua ja kelpasi silloin. Sitä en ymmärrä, miksi tuen käsittelijä vaihtuu kolmen kuukauden välein. Nyt viimeiset 3 kk ollut joku uusi virkaintoinen käsittelijä, joka teki päätökset päin persettä. Itse sain niitä hänelle sitten oikoa, että tässä nyt on tullut virhe. Onkohan muualla tämmöistä systeemiä, että käsittelijä vaihtuu kolmen kuukauden välein.

• nelivetovekseli

Joten siitä ei ole kiinni.
        Vein ne "viralliset" tulosteet sinne tänään ja poislähtiessäni silmään pisti outo tapaus.
        Nimittäin vastaanottotiskin kaveri (ilmeisesti jonkinlainen vahtimestari) aukaisi suljetun kirjekuoreni, jossa oli eri henkilön nimi päällä.
        Onkohan tämäkään ihan luvallista toimintaa hmm.. no lähdin ja annoin asian olla, vaikka hieman se kummastuttaa kuitenkin.

Päätöksen tuosta "virallisesta" otteesta oli kuulemma tehnyt joku korkeampiarvoinen virkamies/nainen ja puhelussani käsittelijälle, hän totesi omasta mielestäänkin netistä kopioidun olevan täysin virallinen, mutta käsiensä olevan sidotut ylempien määräyksiin.
        Pyysin kuitenkin lähettämään ao henkilön yhteystiedot ja taidan soittaa hänelle pikku puhelun, jossa kysyn perusteita moiseen.

Hyvä kuulla kuitenkin että luultavasti toisaalla Vantaalla kelpaa nettitulostekin.
        Toisaalta käytännön pitäisi olla ehdottomasti yhtenäinen, sillä muuten olemme eriarvoisessa asemassa, minkä ei pitäisi olla mahdollista.

Allaolevaan vastaisin: Sama ongelma täälläkin, virkailija vaihtuu, tai oikeastaan etuuskäsittelijä, sillä päätökset tekee kuitenkin edelleen sama henkilö, joka on ihan asiallinen, kuten myös etuuskäsittelijäkin.

• Väritulostimella
        7+20 kirjoitti:

Meidän sossussa näyttää riippuvan virkailijasta, kenelle käy itse tulostettu. Ja kerran unohdin tulostaa vuokranmaksukuitin, niin sossun aulassa oli sitä varten tietsikka, jossa sain sen tulostettua ja kelpasi silloin. Sitä en ymmärrä, miksi tuen käsittelijä vaihtuu kolmen kuukauden välein. Nyt viimeiset 3 kk ollut joku uusi virkaintoinen käsittelijä, joka teki päätökset päin persettä. Itse sain niitä hänelle sitten oikoa, että tässä nyt on tullut virhe. Onkohan muualla tämmöistä systeemiä, että käsittelijä vaihtuu kolmen kuukauden välein.

Itselläni on ollut sama etuuskäsittelijä 2 vuotta. Kaikki lippuset ja lappuset aina kelvanneet, myös itse tulostetut tiliotteet, muita olekaan kun itsetulostetut kun et voi saada tiliotteita sekä postissa että verkkopankkiin. Sähkölaskut usein postitan suoraan etuuskäsittelijälle jos en viitsi laskun takia kävellä sossuun asti ja postilaatikko lähempänä. Veronpalautukset olen saanut 2 vuonna myös pitää kun olen sitä erikseen pyytänyt, summa tosin aina alle 100 euroa ei sen suuremmasta kyse. Ilmeisesti itselleni sattunut mukava virkailija täällä Vantaalla joka ei joka pilkkua ja senttiä nipota.

• ...

Joten siitä ei ole kiinni.
        Vein ne "viralliset" tulosteet sinne tänään ja poislähtiessäni silmään pisti outo tapaus.
        Nimittäin vastaanottotiskin kaveri (ilmeisesti jonkinlainen vahtimestari) aukaisi suljetun kirjekuoreni, jossa oli eri henkilön nimi päällä.
        Onkohan tämäkään ihan luvallista toimintaa hmm.. no lähdin ja annoin asian olla, vaikka hieman se kummastuttaa kuitenkin.

Päätöksen tuosta "virallisesta" otteesta oli kuulemma tehnyt joku korkeampiarvoinen virkamies/nainen ja puhelussani käsittelijälle, hän totesi omasta mielestäänkin netistä kopioidun olevan täysin virallinen, mutta käsiensä olevan sidotut ylempien määräyksiin.
        Pyysin kuitenkin lähettämään ao henkilön yhteystiedot ja taidan soittaa hänelle pikku puhelun, jossa kysyn perusteita moiseen.

Hyvä kuulla kuitenkin että luultavasti toisaalla Vantaalla kelpaa nettitulostekin.
        Toisaalta käytännön pitäisi olla ehdottomasti yhtenäinen, sillä muuten olemme eriarvoisessa asemassa, minkä ei pitäisi olla mahdollista.

Allaolevaan vastaisin: Sama ongelma täälläkin, virkailija vaihtuu, tai oikeastaan etuuskäsittelijä, sillä päätökset tekee kuitenkin edelleen sama henkilö, joka on ihan asiallinen, kuten myös etuuskäsittelijäkin.

Minä on yleensä vain copy pastella liittänyt tilin tiedot Wordin sivuille ja tulostanut, eli seuraavanlaisesti:

16.02.2011 Korttiosto Sale HatanpÄÄ 5,40-
        15.02.2011 Korttiosto K-CITYMARKET TRE PIRKKALA 14,20-
        15.02.2011 Korttiosto K-SUPERMARKET KUNINKAANKU 3,28-
        15.02.2011 Laina Nordea NORDEA LAINAT/LÅN 49,43-
        14.02.2011 Korttiosto LIDL 13,27-
        11.02.2011 Korttiosto korjaus FXYARD* FOREXYARD.COM 186,00
        11.02.2011 Korttiosto LIDL 15,36-
        10.02.2011 Itsepalvelu . 200,00-
        10.02.2011 Korttiosto Sale HatanpÄÄ 3,84-
        10.02.2011 Korttiosto ABC PIRKKALANTIE 57,01-

Saldo: 161,81 EUR
        Käytettävissä: 161,81 EUR

Ja ihan tuollaisenaan on kelvannut mm. Tampereella ja parissa muussa kunnassa.

• sehjlaaja
        ... kirjoitti:

Minä on yleensä vain copy pastella liittänyt tilin tiedot Wordin sivuille ja tulostanut, eli seuraavanlaisesti:

on hyvä että joku tiomii ja palittää homma kunnolla. ehkä joskus muullakin! Eteenpäin menoa.

• 8+10
        ... kirjoitti:

Enpä kyllä itse hyväksyisi tuollaista copy paste-listaa. Siinähän menee koko idea hommasta. Yhtä hyvin voisi vaan kysyä suoraan "onko sulla jotain ekstratuloja? Ai ei vai? No tässäpä toimeentulotukea". Itse tulostettu on tietysti oikein ja ihan yhtä virallinen kuin pankissa tulostettukin.

• ,,,,
        8+10 kirjoitti:

Enpä kyllä itse hyväksyisi tuollaista copy paste-listaa. Siinähän menee koko idea hommasta. Yhtä hyvin voisi vaan kysyä suoraan "onko sulla jotain ekstratuloja? Ai ei vai? No tässäpä toimeentulotukea". Itse tulostettu on tietysti oikein ja ihan yhtä virallinen kuin pankissa tulostettukin.

Pitää tuollainen listakin hyväksyä ja sen pohjalta tehdä laskelmat. Mutta sossu voinee aika ajoin pyytää tuomaan virallisen otteen kunhan sen maksaa ja.

• haluan tietää
        ,,,, kirjoitti:

Pitää tuollainen listakin hyväksyä ja sen pohjalta tehdä laskelmat. Mutta sossu voinee aika ajoin pyytää tuomaan virallisen otteen kunhan sen maksaa ja.

No ei kyllä pidä, tuolla lailla voi laittaa mitä puutaheinää haluaa, mut taisi tuo viesti olla provo muutenkin. Mikä pankki veloittaa erikseen tiliotteesta? Kannattaisiko vaihtaa pankkia. Sampo eikä OP pankki veloita erikseen tiliotteista ja ei mielestäni Nordeakaan.

• aku'''
        haluan tietää kirjoitti:

No ei kyllä pidä, tuolla lailla voi laittaa mitä puutaheinää haluaa, mut taisi tuo viesti olla provo muutenkin. Mikä pankki veloittaa erikseen tiliotteesta? Kannattaisiko vaihtaa pankkia. Sampo eikä OP pankki veloita erikseen tiliotteista ja ei mielestäni Nordeakaan.

Tottakai ne saa ilmaiseksi, mutta nettipankista ainoastaan itse tulostettavina ja sieltä ne muistaakseni löytyvät arkistosta nykyisin.
        Kuten ketjussa jo on kirjoitettu, niin pankista erikseen noudettuna maksaa sen 3,80,- kpl.

Ainakaan meitsille ei ole enää aikoihin tullut postitse.

• Sampon asiakas
        aku''' kirjoitti:

Tottakai ne saa ilmaiseksi, mutta nettipankista ainoastaan itse tulostettavina ja sieltä ne muistaakseni löytyvät arkistosta nykyisin.
        Kuten ketjussa jo on kirjoitettu, niin pankista erikseen noudettuna maksaa sen 3,80,- kpl.

Ainakaan meitsille ei ole enää aikoihin tullut postitse.

Höpö höpö. Sampo pankki lähettää tiliotteen veloituksetta JOKO verkkopankkiin TAI postitse. Molempiin et sitä ilmaiseksi saa. Et tietenkään saa sitä postissa jos saat sen verkkopankkiin ja sama toisinpäin. Odotellaan edelleen sen pankin nimeä joka ei lähetä tiliotetta ilmaiseksi vaan joudut siitä erikseen maksamaan.

• :D
        Sampon asiakas kirjoitti:

Höpö höpö. Sampo pankki lähettää tiliotteen veloituksetta JOKO verkkopankkiin TAI postitse. Molempiin et sitä ilmaiseksi saa. Et tietenkään saa sitä postissa jos saat sen verkkopankkiin ja sama toisinpäin. Odotellaan edelleen sen pankin nimeä joka ei lähetä tiliotetta ilmaiseksi vaan joudut siitä erikseen maksamaan.

Voiko sitten sossu määrätä asian paperitilioteasiakkaaksi jos asiakas haluaa olla sähköinentilioteasiakas?

Jos vain sossu tarvii paperitiliotteen niin maksakoon sen myös!

• Ilmanen sekin
        :D kirjoitti:

Voiko sitten sossu määrätä asian paperitilioteasiakkaaksi jos asiakas haluaa olla sähköinentilioteasiakas?

Jos vain sossu tarvii paperitiliotteen niin maksakoon sen myös!

Samaa paperia ne on postissakin tullut. Jos on aihetta epäillä tiliotteen virallisuutta eli käytännössä tarkoittaa epäilyä tiliotteen oikeellisuudesta, voivat vaatia postissa lähetettävää ja eihän se asiakkaalle mitään maksa jos vaihtaa palvelun paperiseksi tiliotteeksi, ainaostaan jää verkkopankkiin tuleva pois. Menee muutama päivä kauemmin se vaan saada postitse kun itse tulostettuna. Itselläni ainoa ero postitettuun ja kotona tulostettuun on, että postissa tulevassa on arkistointi reijät valmiina. Mikäköhän tässä nyt yleensä ongelma kellää, koska tiliote kuuluu tilisi palveluihin kaikissa tapauksissa ja siitä erikseen makseta.

• ???
        Ilmanen sekin kirjoitti:

Samaa paperia ne on postissakin tullut. Jos on aihetta epäillä tiliotteen virallisuutta eli käytännössä tarkoittaa epäilyä tiliotteen oikeellisuudesta, voivat vaatia postissa lähetettävää ja eihän se asiakkaalle mitään maksa jos vaihtaa palvelun paperiseksi tiliotteeksi, ainaostaan jää verkkopankkiin tuleva pois. Menee muutama päivä kauemmin se vaan saada postitse kun itse tulostettuna. Itselläni ainoa ero postitettuun ja kotona tulostettuun on, että postissa tulevassa on arkistointi reijät valmiina. Mikäköhän tässä nyt yleensä ongelma kellää, koska tiliote kuuluu tilisi palveluihin kaikissa tapauksissa ja siitä erikseen makseta.

Itselleni ainakin on ollut hyötyä siitä, että tiliotteen näkee missä vaan kun se on nettipankissa sähköisenä eikä paperisena kotona komerossa. Ja netissä oleva on aina ajan tasalla jne.

Toisaalta voihan sen paperisen kotiin tulleenkin skannata ja poistaa "väärät" tapahtumat jos sikseen on. Eli mitä ideaa on saada paperinen tiliote?

Sehän on vaan sossun ongelma jos sähköinen tiliote ei kelpaa kun lain mukaan sen pitää kelvata jopa sähköpostitse toimitettuna. Eli ssosuhan sen ongelman tekee!

• Kaksytkuus
        ??? kirjoitti:

Itselleni ainakin on ollut hyötyä siitä, että tiliotteen näkee missä vaan kun se on nettipankissa sähköisenä eikä paperisena kotona komerossa. Ja netissä oleva on aina ajan tasalla jne.

Toisaalta voihan sen paperisen kotiin tulleenkin skannata ja poistaa "väärät" tapahtumat jos sikseen on. Eli mitä ideaa on saada paperinen tiliote?

Sehän on vaan sossun ongelma jos sähköinen tiliote ei kelpaa kun lain mukaan sen pitää kelvata jopa sähköpostitse toimitettuna. Eli ssosuhan sen ongelman tekee!

Itse en nää verkkopankin tiliotetta missä vaan, koska en ota mukaan verkkopankki tunnuksia mukaani kotoa ja kuljettele niitä maailmalla ja huonolla tuurilla ne vielä hävitän ja se onkin tilin menoa sen jälkeen. Kotona käytän verkkopankkia ja kotona myös katselen tiliotetta ja sama tuleeko se verkkopankkiin (kotiin) vai postiluukusta sisään (kotiin). Sama tiliote se on siellä verkkopankissa kun kotiin tulleessa paperisenakin ja siihen turha vedota, että se verkkopankin tiliote olisi ajan tasalla sen enempää siellä kun kotiin tullutkaan. Lain mukaan voi tehdä sossuun sähköisen hakemuksen, mutta missään ei ole lain vaatimaa määritelmää myös tiliotteen oltava mahdollista laittaa sähköisesti eli voivat vaatia tiliotteen edelleen paperilla ja hakemuksen voi tehdä ennakkoon sähköisesti. Taitaa se ongelma olla tosi laiskoissa ja saamattomissa tuen hakijoissa jotka ei viitsisi toimittaa niinkin pientä toimitusta sossuun kun hakemuksen jättäminen vaan hoitaa kaikki työttömyydestä ja työttömäksi ilmoittautumisetkin ilman virastokäyntejä sähköisesti ja homehduttaa seitä persettä vielä enemmän sohvallaan. Onhan se iso homma saada se perse ylös sohvalta kerran kuukaudessa sossun takia ja joillakin kerran 2-3 kk. Itse käyn 2 kk välein hakemuksen sossuun viemässä ja mitään ongelmaa.

• Joku toinen vaan
        Kaksytkuus kirjoitti:

Itse en nää verkkopankin tiliotetta missä vaan, koska en ota mukaan verkkopankki tunnuksia mukaani kotoa ja kuljettele niitä maailmalla ja huonolla tuurilla ne vielä hävitän ja se onkin tilin menoa sen jälkeen. Kotona käytän verkkopankkia ja kotona myös katselen tiliotetta ja sama tuleeko se verkkopankkiin (kotiin) vai postiluukusta sisään (kotiin). Sama tiliote se on siellä verkkopankissa kun kotiin tulleessa paperisenakin ja siihen turha vedota, että se verkkopankin tiliote olisi ajan tasalla sen enempää siellä kun kotiin tullutkaan. Lain mukaan voi tehdä sossuun sähköisen hakemuksen, mutta missään ei ole lain vaatimaa määritelmää myös tiliotteen oltava mahdollista laittaa sähköisesti eli voivat vaatia tiliotteen edelleen paperilla ja hakemuksen voi tehdä ennakkoon sähköisesti. Taitaa se ongelma olla tosi laiskoissa ja saamattomissa tuen hakijoissa jotka ei viitsisi toimittaa niinkin pientä toimitusta sossuun kun hakemuksen jättäminen vaan hoitaa kaikki työttömyydestä ja työttömäksi ilmoittautumisetkin ilman virastokäyntejä sähköisesti ja homehduttaa seitä persettä vielä enemmän sohvallaan. Onhan se iso homma saada se perse ylös sohvalta kerran kuukaudessa sossun takia ja joillakin kerran 2-3 kk. Itse käyn 2 kk välein hakemuksen sossuun viemässä ja mitään ongelmaa.

Ainakin mun pankissa pankkitunnukset ovat muovinen luottokortin kokoinen kortti. Ja ovat aina lompakossani, niin ei tarvitse etsiä korttia. Jos se katoaa, niin katoaa silloin koko lompakko ja vaikka katoaisi, niin tunnuksilla ei tee mitään, sillä tarvitaan vielä käyttäjätunnus ja salasana.

Ja ainakin vanhassa pankissa oli paperillinen tiliote maksuullinen "lisäpalvelu", en tiedä miten nykyisessä, kun käytän sähköistä tiliotetta, kun on tottunut siihen.

• jep jep
        Kaksytkuus kirjoitti:

>Onhan se iso homma saada se perse ylös sohvalta kerran kuukaudessa sossun takia

Lähin sossu on yli 15 km päässä. Maksatko minulle matkakulut? Itse joudun toimittamaan lääkärilaskut sossun vähän väliä, joskus jopa useita kertoja kuukaudessa.

• Kuka maksaa?
        jep jep kirjoitti:

>Onhan se iso homma saada se perse ylös sohvalta kerran kuukaudessa sossun takia

Lähin sossu on yli 15 km päässä. Maksatko minulle matkakulut? Itse joudun toimittamaan lääkärilaskut sossun vähän väliä, joskus jopa useita kertoja kuukaudessa.

Ei mene jakeluun?

http://www.toimeentulotuki.net/2009/e-mail-hakemus.php

• Sossu maksaa
        jep jep kirjoitti:

Sossu varmasti maksaa sinulle postimerkki maksut jos sossuun matkaa ton verran niin saat laskut lähetettyä postitse ja onhan heillä olemassa myös vastausosoite joka kulkee veloituksetta. Oletko edes kysynyt mitään vaihtoehtoa sossusta? Veikkaa että et ja tulet loksuttamaan leukojasi tänne.

• zaqqu
        Sampon asiakas kirjoitti:

mulla tili osuuspankissa ja saan ilmaiseksi sekä paperisen tiliotteen kotiin ja myös verkkopankki ilmaiseksi käytössä. Piti kyllä erikseen pyytää virkailijalta, että haluan paperisen tiliotteen kotiin, kun aluksi sanoi että tulosta verkkopankista. Mulla ei oo tulostinta, enkä tuon takia viitsi sellaista ostaa.

Mulla on tällainen käsitys että kaikkien pankkien on toimitettava paperinen tiliote kotiin kuukausittain ilmaiseksi, jos asiakas niin haluaa. Maksu voidaan periä jos hakee tiliotteen suoraan pankista, siis haluaa sen tiliotteen heti käteen ja tietyltä aikaväliltä; silloin siitä pitää maksaa jokin käsittelymaksu, mutta tuollainen joka kuukausi kotiin postitettava tiliote pitäisi tulla ilmaiseksi.

• se siitä
        zaqqu kirjoitti:

mulla tili osuuspankissa ja saan ilmaiseksi sekä paperisen tiliotteen kotiin ja myös verkkopankki ilmaiseksi käytössä. Piti kyllä erikseen pyytää virkailijalta, että haluan paperisen tiliotteen kotiin, kun aluksi sanoi että tulosta verkkopankista. Mulla ei oo tulostinta, enkä tuon takia viitsi sellaista ostaa.

Mulla on tällainen käsitys että kaikkien pankkien on toimitettava paperinen tiliote kotiin kuukausittain ilmaiseksi, jos asiakas niin haluaa. Maksu voidaan periä jos hakee tiliotteen suoraan pankista, siis haluaa sen tiliotteen heti käteen ja tietyltä aikaväliltä; silloin siitä pitää maksaa jokin käsittelymaksu, mutta tuollainen joka kuukausi kotiin postitettava tiliote pitäisi tulla ilmaiseksi.

Nordeassa joutuu maksamaan jopa pankkitunnuksista. Joten internetissä maksaminenkin on tehty maksulliseksi.

• 16+17
        se siitä kirjoitti:

Nordeassa joutuu maksamaan jopa pankkitunnuksista. Joten internetissä maksaminenkin on tehty maksulliseksi.

No oliskohan aika vaihtaa pankkia...???

• 17+19

Olisikin mielenkiintoista tietää, kuinka yleistä vastaava vaatimus on muualla.
      Oletko itse joutunut samanlaisen vaatimuksen eteen?

• Vierailija_

Olimme pitkään toimeentulotuen varassa ja kyllä meillä aina kelpasi nettipankista tulostetut tiliotteet, mutta aina piti olla virallinen kuitti vuokranmaksusta.

• Minna*

Onko nettipankista tai konttorista mahdollista saada tiliote jossa ei nykyistä saldoa? Tililläni on hetken vuokravakuuden jotka menevät saman tien uudelle vuokranantajalle joten se antaisi väärän kuvan tilanteestani Sosiaalivirastolle?

• mixmax*

No niin. Tässä se nyt sitten tuli!!
        Tiliotteiden muutteleminen itse ei ole skannerilla ja kopioimalla vaikeaa ja muukin manipulointi.

Sosku kuuluu välillä tuumailevan mitähän tällekin tiloetteelle on tehty (huonosti liitelty kopio) => ovat kuulemma päättäneet siirtyä pyytämään kaikilta pankin tiliotteen. Mun pankista sen saa myös ilman maksua -kovasti kyllä pankissa silloin ehdottiovat tiliotteen lähettämisen lopettamista kuin hankin pankkitunnukset.
        Osa on epärehellisiä ja siitä sit kärsii kaikki.

• kjbakvb

Ei ole mahdollista saada sellaista otetta. Eikä siitä sitä paitsi olisi mitään hyötyä. Joudut joka tapauksessa viemään tiliotteet pidemmältä ajalta ja niistä se tilille tullut talletus näkyisi joka tapauksessa. Etköhän vaan selvitä sossulle mihin se raha on menossa, tai maksa sitä alta pois ennen hakemuksen jättämistä, ja toivo parasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      24
      5037
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4046
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      74
      3612
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2473
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      76
      2159
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2117
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1515
    Aihe