Onko joku päässyt jo testaamaan tätä uutuutta, testin mukaan pitäisi olla hyvä,
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/products.php?&action=show&id=3825&show=all
Kite KSP 80 HD lintukaukoputki ??
8
1267
Vastaukset
- jahkaaja.
Ei ole testattu mutta taisi nyt kukkulan kuninkaille tulla haastaja. Harmi kun ei mistään löydy kunnon vertailuja ja testejä kaukoputkista. Alulassakin on ollut mutta siitäkin jo aikaa. Itse olen etsimässä myös laatuputkea (syksystä asti) ja nikon fieldscope ed 82 on mulla nyt tällä hetkellä ykkössijalla koska sopii vielä rimaa hipoen hintahaarukkaani. Siinä kylläkin zoomin kapea näkökenttä arveluttaa. Opticronin mallit ei jostain syystä sytytä.
- yöäääpö
Amerikkalaisella sivustolla birdwatching.com on reilu parin vuoden takaa kaukoputkitesti. testissä on kaikki nykyiset putket lukuunottamatta Zeissin uutta zoom okulaaria. Siinä testissä on ykkönen Kowa 883.
Sivuilla on muutenkin tietoa optiikasta.
- bormisjuss
Kävin hakemassa tämän Kiten villeltä, mielestäni se on tosi hyvä.
Sain sen jalustan kanssa 2250€ eli hinta oli mielestäni ihan kohtuullinen.
Pääsin testaamaan sitä zeiss 85 putken kanssa rintarinnan.- ccaha
Kierrä noi Nikonit kaukaa, niiden laatu on nykyisin todella huonoa.
Ainakin kaikki Nikonin kiikarit tehdään jo Kiinassa. - kiikarillinen
ccaha kirjoitti:
Kierrä noi Nikonit kaukaa, niiden laatu on nykyisin todella huonoa.
Ainakin kaikki Nikonin kiikarit tehdään jo Kiinassa.Hölynpölyä! Korkeamman hintatason kiikarit valmistetaan edellen Japanissa. Ainakin omassa HGL:ssäni lukee made in Japan, ostettu maaliskuussa Suomalaisesta kaupasta.
- tteqq
Täällä on 2010 tehty testi noista kalliimista kaukoputkista.
http://www.ksp80.com/testreport on 6 top scopes.pdf- eilottovoittaja
Mielestäni noi Nikon HGL sarjan kiikarit on silti ylihinnoiteltuja.
Jos ne tehdään japanissa niin varmasti silloin kamakuran tehtaalla.
Samassa tehtaassa tehdään mm. opticron ja kite
Olen katsellut ja vertaillut näitä kaikkia ja esimerkiksi Kite petrel ei häpeä yhtään tuolle nikon hgl kiikarille muussa kuin hinnassa. ( 10x42 nikon 1300€ ja kite 360€)
Takuu taitaa olla kummassakin sama 30 vuotta.
Tosin merkkilisä aina maksaa ja jos on rahaa niin eihän se silloin haittaa mitä ostaa.
Itse valitettavasti joudun aina vertailemaan tuotteita ja ostan sen missä hinta/laatu kohtaavat.
- lappiäijää
Pääsin testaamaan Oulun erämessuilla tuollaista Nikon ja Kite kiikaria.
Taitaa tosiaan olla, että ne tehdään samassa tehtaassa niin ainakin olin lukevinaan myyjän ilmeestä kun kysin missä nämä valmistetaan.
Kitessä se ainakin luki selkeästi, että on valmistettu Japanissa.
Eroa en vain löytänyt ja siinä samaan aikaan kiikareita vertailu noin 10 äijää jotka olivat samaa mieltä, että missä tuossa yli 1000€ kiikarissa maksetaan.
Joku tosin tokaisi siihen, että maksaahan se mersukin enemmän kuin volkkari.
Itselle jäi mukaan sellainen 8,5x50 Kitte Petrel tuolta messuilta ja aika moni kun kiikarilla on katsonut lintutornissa on sitä kehunut eli itse taisin tehdä hyvän kaupan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632123Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301604
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505