Miettikääpä vaikka palkkaa tekemästämme työstä! Yleensäkin nais-alojen palkkausta ja samasta työstä miesten kanssa saamaamme palkkaa.Törkeää riistoa! Me naiset kun yleensä hoidamme myös kodin ja lapset työpäivän päätteeksi...Niin,että eipä ole täällä Suomessakaan tasa-arvoista.
Naiset ja miehet eivät ole Suomessakaan tasa-arvoisia keskenään!
64
498
Vastaukset
- ...vähän ajatellut?
Kuuluuko todella työnantajalle millään tavalla, jos
- hoidat kodin ja lapset työpäivän jälkeen
- makailet sohvalla työpäivän jälkeen
- harrastat monipuolisesti työpäivän jälkeen
ja miksi työnantajan pitäisi missään näistä tapauksista maksaa muusta kuin työaikana tekemästäsi työstä? - Mies-Mies-7129
Älkää menkö niille "naisaloille". Kyllä ne palkat sielläkin nousevat kun on pakko houkutella palkallakin sinne joitain työt tekemään. Sillä aikaa odotellessa kouluttautukaa insinööreiksi, putkimiehiksi, veturinkuljettajiksi, poliiseiksi jne.
Ei mikään muutu jos olette vain kiltisti matalapalkka-aloilla ja marisette miten teitä sorretaan... - Töihin siitä.
Väitöstiedote: Naisen euro on 96 - 97 senttiä
http://www.deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=4460
...mutta kun te ette tee samaa työtä, ette yhtä paljon työtunteja ettekä etenkään samaa tulosta. - jnsjksedushjn
Mies työskentelee enemmän ja tehokkaammin kuin nainen, joten palkka on sen mukaisesti isompi.
Se, mitä tapahtuu työelämän ulkopuolella, ei liity mitenkään työsuhteeseen saati sitten palkkaan mitä saatte.
Mieti nyt jos sanoisit tuon työnantajallesi. Ei se palkkaasi nosta, jos hoidat kodin ja lapset, se ei kuulu työnkuvaan.
Sitäpaitsi, haluaisitko sitten kokeilla rakentaa itse talosi, remontoida sen sekä korjata ja huoltaa autosi ynnä muut mihin te naiset ette käsiänne likaa ettekä osaa.- Paljon nähnyt nainen
Ei pidä paikkaansa,että tehokkaammin työskentelet kuin nainen hoitoalalla(minä). Hoitoalalla tulee olla monitaitoinen ja vastuu,esim kotisairaanhoidossa on suuri. Kun te mokaatte väsyneinä, teiltä rikkoutuu kone. Kun me mokataan väsyneinä, meiltä kuolee ihminen tai vammautuu.Tuleppa hoitoalalle työskentelemään tehokkaammin kuin nainen!
- SUURI vastuu...
Paljon nähnyt nainen kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa,että tehokkaammin työskentelet kuin nainen hoitoalalla(minä). Hoitoalalla tulee olla monitaitoinen ja vastuu,esim kotisairaanhoidossa on suuri. Kun te mokaatte väsyneinä, teiltä rikkoutuu kone. Kun me mokataan väsyneinä, meiltä kuolee ihminen tai vammautuu.Tuleppa hoitoalalle työskentelemään tehokkaammin kuin nainen!
Kun me mokataan, tulee taloudellista vahinkoa ja me joudutaan siitä vastuuseen. Voipa jopa saada kenkää. Kun te mokaatte, minkäänlaista vastuuta ei ole.
Miten monta ihmistä muuten on jo kuollut ja vammautunut väsähtäneessä hoidossasi? - dsujnsdiusdujn
Paljon nähnyt nainen kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa,että tehokkaammin työskentelet kuin nainen hoitoalalla"
Jaa, alleviivasinko sitten jossain kohtaa hoitoala? Kun en missään kohtaa kirjoittanut erikseen jostain ammatista, vaan työelämästä yleensä.
No mikäpä ongelma minulle olisi tulla sinne hoitoalalle, jos minulla vain olisi koulutus siihen? Tuskin olisin yhtään epäpätevämpi.
Mutta tulepa sinä vastavuoroisesti tänne autoalalle. - blackswan82
Ei kantsi yleistää.
Minä ainaki korjaan oman autoni, hakkaan halkoni, lapioin pihani ja hoidan siihen vielä kotityöt päälle.
Jos on palkasta valittamista ni sehän on ammatinvalinnan varjopuoli. Olen myyntialalla ja päättänyt, että lähden opiskelemaan ja kouluttaudun sellaiselle alalle, missä rahantulosta ei tarvi valittaa :) myyntityö esim. on alhaisesti palkattua, vaikka se alhaisesti palkattu sakki on se lihas jota ilman mikään ei toimi.
Ja voin sanoa siitä miesten "paremmasta suorittamisesta", että useimmiten sen on sellaista laita-paska-asialle-ja-mene-itse-perässä- meininkiä.. miesten parempi palkka jollain alalla on kiinni vain siitä, että naisia kohtaan on ennakkoluuloja ja naiset ei oo vielä ottaneet niitä luuloja pois ;)
"Mies työskentelee enemmän ja tehokkaammin kuin nainen"
Salli mun nauraa :D - blackswan82
SUURI vastuu... kirjoitti:
Kun me mokataan, tulee taloudellista vahinkoa ja me joudutaan siitä vastuuseen. Voipa jopa saada kenkää. Kun te mokaatte, minkäänlaista vastuuta ei ole.
Miten monta ihmistä muuten on jo kuollut ja vammautunut väsähtäneessä hoidossasi?Vastuu ja vastuu..
Jos ihminen kuolee käsiin niin luuletko, että siinä tilanteessa ei normaalit tunteet omaava ihminen tunne syyllisyyttä?
Kyllä se, että sen joutuu näkemään ja kokemaan ja toinen lipuu pois vaikka yritetään pelastaa, on vastuuta tarpeeksi. Sen kanssa joutuu elämään loppuikänsä. - Gamala vastuu
blackswan82 kirjoitti:
Vastuu ja vastuu..
Jos ihminen kuolee käsiin niin luuletko, että siinä tilanteessa ei normaalit tunteet omaava ihminen tunne syyllisyyttä?
Kyllä se, että sen joutuu näkemään ja kokemaan ja toinen lipuu pois vaikka yritetään pelastaa, on vastuuta tarpeeksi. Sen kanssa joutuu elämään loppuikänsä.Vastuu tarkoittaa sitä, että ihan oikeasti joutuu vastaamaan tekemisistään. Moraalinen vastuu on asia erikseen.
Jos ihminen ei kestä ammattinsa realiteettejä niin voi voi sentään. - taatgatg
blackswan82 kirjoitti:
Ei kantsi yleistää.
Minä ainaki korjaan oman autoni, hakkaan halkoni, lapioin pihani ja hoidan siihen vielä kotityöt päälle.
Jos on palkasta valittamista ni sehän on ammatinvalinnan varjopuoli. Olen myyntialalla ja päättänyt, että lähden opiskelemaan ja kouluttaudun sellaiselle alalle, missä rahantulosta ei tarvi valittaa :) myyntityö esim. on alhaisesti palkattua, vaikka se alhaisesti palkattu sakki on se lihas jota ilman mikään ei toimi.
Ja voin sanoa siitä miesten "paremmasta suorittamisesta", että useimmiten sen on sellaista laita-paska-asialle-ja-mene-itse-perässä- meininkiä.. miesten parempi palkka jollain alalla on kiinni vain siitä, että naisia kohtaan on ennakkoluuloja ja naiset ei oo vielä ottaneet niitä luuloja pois ;)
Salli mun nauraa :DSallin.
Se on totta, miehet työskentelevät elämänsä aikana enemmän kuin naiset.
Aivan varmasti miehet ovat tehokkaampia työssään.
Sinä yksilönä et muuta valtaosaa. - blackswan82
Gamala vastuu kirjoitti:
Vastuu tarkoittaa sitä, että ihan oikeasti joutuu vastaamaan tekemisistään. Moraalinen vastuu on asia erikseen.
Jos ihminen ei kestä ammattinsa realiteettejä niin voi voi sentään.Vastuu kuin vastuu, oli sitten moraalinen tai "ihan oikea" vastuu. En näe niissä mitään eroa, kun työstä puhutaan.
Jos hoitoalan työntekijöitä ei olisi (koska joku neropatti päätti, että jokaiseen kuolemaan pitää löytää syyllinen), niin miten sinulle kävisikään puhjenneen umpisuolesi kanssa kun ole kalareissulla? Tuskallinen kuolema.
Kestäisitkö sinä hoitoalan realiteetit? Mistä sinä tiedät, kuinka nimim. "paljon nähnyt nainen" kestää ammattinsa realiteetit? Kuka sinä olet väheksymään hänen panostaan omaan työhönsä?
"Miten monta ihmistä muuten on jo kuollut ja vammautunut väsähtäneessä hoidossasi?" Tämä lause oli mielestäni todella ala-arvoinen.
Toisista ihmisistä ei ole hoitoalalle ja toisista ei ole autoalalle. Kaikilla meillä on omat vahvuutemme, mutta sukupuolen kanssa sillä asialla ei oikeasti ole mitään tekemistä. - blackswan82
taatgatg kirjoitti:
Sallin.
Se on totta, miehet työskentelevät elämänsä aikana enemmän kuin naiset.
Aivan varmasti miehet ovat tehokkaampia työssään.
Sinä yksilönä et muuta valtaosaa."Sinä yksilönä et muuta valtaosaa."
Piireissäni on aika monta kaltaistani yksilöä. Naisen asema kodin hengettärenä alkaa olla mennyttä kalua.
Millä mittapuulla miehet ovat tehokkaampia työssään? Kuluttavatko he enemmän kaloreita? Nostavat painavampia esineitä? Kävelevät enemmän kilometrejä? Ajattelevat enemmän? Kerro minulle oi viisas, minkä tutkimuksen perusteella sinä sanot, että miehet tekevät enemmän ja ovat tehokkaampia työssään kuin naiset?
Et voi vedota mihinkään muuhun työhön, kuin palkkatyöhön, ja siihen työn määrään, mitä mies tekee keskimäärin elämänsä aikana. Naiset ovat välillä raskaana, synnyttävät, ovat äitiyslomalla jne. Sen lisäksi ajatus siitä, että mies on perheen pää ja elättäjä, syö suuremman ikäluokan naiset vähän palkkatyötä tekeviksi.. ja miksei vähän pienemmänkin.
Työnantaja tuskin välittää paljonko nainen tekee sitä ns. ulkopuolista työtä, eikä tarvitse, eikä se hänelle edes kuulu. Palkkaa ei mielestäni saada työn määrästä, vaan toivotusta tuloksesta. Miehen ei siksi kuulu saada automaattisesti parempaa palkkaa kuin naisen, vaan hyvä palkka kuuluu niille, jotka tekevät parhaan tuloksen, sukupuolesta riippumatta.
Jos on tarkoitus valittaa marttyyrinä, kuinka ukko käy raksalla ja makaa illat ja muija käy töiden päälle kaupassa, tekee ruuan ja hoitaa muksut niin SE taas ei ole mikään muu kuin kumppanivalinnan varjopuoli... - Ala-arvoista?
blackswan82 kirjoitti:
Vastuu kuin vastuu, oli sitten moraalinen tai "ihan oikea" vastuu. En näe niissä mitään eroa, kun työstä puhutaan.
Jos hoitoalan työntekijöitä ei olisi (koska joku neropatti päätti, että jokaiseen kuolemaan pitää löytää syyllinen), niin miten sinulle kävisikään puhjenneen umpisuolesi kanssa kun ole kalareissulla? Tuskallinen kuolema.
Kestäisitkö sinä hoitoalan realiteetit? Mistä sinä tiedät, kuinka nimim. "paljon nähnyt nainen" kestää ammattinsa realiteetit? Kuka sinä olet väheksymään hänen panostaan omaan työhönsä?
"Miten monta ihmistä muuten on jo kuollut ja vammautunut väsähtäneessä hoidossasi?" Tämä lause oli mielestäni todella ala-arvoinen.
Toisista ihmisistä ei ole hoitoalalle ja toisista ei ole autoalalle. Kaikilla meillä on omat vahvuutemme, mutta sukupuolen kanssa sillä asialla ei oikeasti ole mitään tekemistä.Itsehän se kirjoitti "Kun me mokataan väsyneinä, meiltä kuolee ihminen tai vammautuu"
- Jokaisella
blackswan82 kirjoitti:
"Sinä yksilönä et muuta valtaosaa."
Piireissäni on aika monta kaltaistani yksilöä. Naisen asema kodin hengettärenä alkaa olla mennyttä kalua.
Millä mittapuulla miehet ovat tehokkaampia työssään? Kuluttavatko he enemmän kaloreita? Nostavat painavampia esineitä? Kävelevät enemmän kilometrejä? Ajattelevat enemmän? Kerro minulle oi viisas, minkä tutkimuksen perusteella sinä sanot, että miehet tekevät enemmän ja ovat tehokkaampia työssään kuin naiset?
Et voi vedota mihinkään muuhun työhön, kuin palkkatyöhön, ja siihen työn määrään, mitä mies tekee keskimäärin elämänsä aikana. Naiset ovat välillä raskaana, synnyttävät, ovat äitiyslomalla jne. Sen lisäksi ajatus siitä, että mies on perheen pää ja elättäjä, syö suuremman ikäluokan naiset vähän palkkatyötä tekeviksi.. ja miksei vähän pienemmänkin.
Työnantaja tuskin välittää paljonko nainen tekee sitä ns. ulkopuolista työtä, eikä tarvitse, eikä se hänelle edes kuulu. Palkkaa ei mielestäni saada työn määrästä, vaan toivotusta tuloksesta. Miehen ei siksi kuulu saada automaattisesti parempaa palkkaa kuin naisen, vaan hyvä palkka kuuluu niille, jotka tekevät parhaan tuloksen, sukupuolesta riippumatta.
Jos on tarkoitus valittaa marttyyrinä, kuinka ukko käy raksalla ja makaa illat ja muija käy töiden päälle kaupassa, tekee ruuan ja hoitaa muksut niin SE taas ei ole mikään muu kuin kumppanivalinnan varjopuoli...työpaikalla, missä olen ollut, miehet ovat aina tehneet raskaimmat työt ja naiset itse tai työnjohtaja ovat pyytäneet/käskeneet auttamaan vähänkin raskaammissa töissä.
Naiset käyttävät "heikommuuttaan" häikäilemättä hyväkseen pelkkää laiskuuttaankin, vaikka pystyisivätkin tekemään työn. Sama toistuu useimmissa kodeissakin.
Vähänkin raskaammissa hommissa naiset tekivät huomattavasti vähemmän, eivätkä ainakaan minulle pärjänneet kevyemmissäkään. - no no
blackswan82 kirjoitti:
Ei kantsi yleistää.
Salli mun nauraa :DHarva mies naisia sentään paskoiksi sanoo, edes työasioissa, mutta jos haluat sen noin ilmaista, niin niinhän se useinkin menee.
Ellei mies ole vierestä katsomassa/auttamassa, niin jäljet joutuu useinkin korjaamaan ja toisen aika menee hukkaan.
Kyllähän te monilla aloilla sentään pärjäätte kohtuullisesti itsenäisestikin, vaikka ne perinteisetkin naisten työn miehet hoitavat halutessaan tehokkaammin. - blackswan82
Ala-arvoista? kirjoitti:
Itsehän se kirjoitti "Kun me mokataan väsyneinä, meiltä kuolee ihminen tai vammautuu"
Ehkä hänen olisi pitänyt kirjoittaa "jos". Minä kyllä kykenin näkemään sen asian merkityksen tämänkin sanavalinnan takaa.
- blackswan82
Jokaisella kirjoitti:
työpaikalla, missä olen ollut, miehet ovat aina tehneet raskaimmat työt ja naiset itse tai työnjohtaja ovat pyytäneet/käskeneet auttamaan vähänkin raskaammissa töissä.
Naiset käyttävät "heikommuuttaan" häikäilemättä hyväkseen pelkkää laiskuuttaankin, vaikka pystyisivätkin tekemään työn. Sama toistuu useimmissa kodeissakin.
Vähänkin raskaammissa hommissa naiset tekivät huomattavasti vähemmän, eivätkä ainakaan minulle pärjänneet kevyemmissäkään.Laiskuus on eri asia kuin kyky tehdä jotain. Laiskoja ihmisiä on niin naisia kuin miehiäkin ja sitä lajiketta oon nähnyt kaikilla työpaikoilla. Jos mies pyydetään nostamaan naisen apuna jotain, koska se ei itse viitti niin siitä pitää heittää kunnon kuitti. Ei kysy toista kertaa.
Tehkää nyt miehet päivän asia työpaikoillanne niistä hommista, joita naiset ei hoida vaikka voisivatkin (ja päinvastoin). Työnantajan/johtajan velvollisuus on katsoa, että kaikki tekee ne hommat, joista palkka maksetaan. - blackswan82
no no kirjoitti:
Harva mies naisia sentään paskoiksi sanoo, edes työasioissa, mutta jos haluat sen noin ilmaista, niin niinhän se useinkin menee.
Ellei mies ole vierestä katsomassa/auttamassa, niin jäljet joutuu useinkin korjaamaan ja toisen aika menee hukkaan.
Kyllähän te monilla aloilla sentään pärjäätte kohtuullisesti itsenäisestikin, vaikka ne perinteisetkin naisten työn miehet hoitavat halutessaan tehokkaammin.Laita paska asialle ja mene itse perässä on sanonta, joka ilmeisesti ei ole sinulle tuttu eikä tarkoita miehiä vaan aikaansaamattomia ihmisiä yleensä.
Tiedän sekä saamattomia miehiä että naisia, näen heitä töissä joka päivä. Sitä vaan en siedä että kaikki naiset tai kaikki miehet niputetaan yhdellä lauseella huonoksi jossain asiassa, tässä tapauksessa naiset miehiä huonommiksi työnteossa.
Ei teillä vain ole tuollaiselle väitteille perustaa, tutkimuksia eikä edes mahdollisuuksia todistaa sitä muuten kuin nimeämällä pari laiskaa tai heikkoa naista. - . . . . . . .
blackswan82 kirjoitti:
Laita paska asialle ja mene itse perässä on sanonta, joka ilmeisesti ei ole sinulle tuttu eikä tarkoita miehiä vaan aikaansaamattomia ihmisiä yleensä.
Tiedän sekä saamattomia miehiä että naisia, näen heitä töissä joka päivä. Sitä vaan en siedä että kaikki naiset tai kaikki miehet niputetaan yhdellä lauseella huonoksi jossain asiassa, tässä tapauksessa naiset miehiä huonommiksi työnteossa.
Ei teillä vain ole tuollaiselle väitteille perustaa, tutkimuksia eikä edes mahdollisuuksia todistaa sitä muuten kuin nimeämällä pari laiskaa tai heikkoa naista.Ei kukaan ole lokeroinut sukupuolen mukaan, vaan pelkästään valtaosan mukaan, koska se nyt vain on totta mitä täällä sanotaan.
Miksi sinun pitää yrittää kumota nämä väitteet täysin perättömiksi ja samalla kääntää vaaka naisten eduksi että "ei asia näin ole vain päinvastoin". Taidat itse lokeroida ajattelemattasi nämä asiat, ja oikein haluat väitellä vastaan.
Mitä yrität todistaa? Mitä se sinua liikuttaa mitä muut sanovat, jos tiedät miten pärjäät ITSE. Ei sinun silloin tarvitsisi yrittää todistella mitään. Asia kuitenkin on niin että yrität kääntää tässä kaiken naisten eduksi, ja sitten myöhemmin toppuutella että "on miehiä ja naisia jotka ovat sitä ja tätä". On on, mutta valtaosa on silti sellaisia kuin täällä sanotaan. Miehet tekevät poikkeuksetta raskaammat työt, tehokkaammin ja osan naisten "kykenemättömyyden" takia.
Samaan olen törmännyt, aina jossakin fyysistä voimaa tarvitsevassa työssä hakee muutamat naiset jonkun miehen tekemään tämä raskas taakka heidän puolestaan, kun eivät muka kykene. Varmasti kykenevät jos se kerta heidän työnsäkin on.
"Minä ainaki korjaan oman autoni, hakkaan halkoni, lapioin pihani ja hoidan siihen vielä kotityöt päälle."
Taidat sitten asua yksin jos mahdollisesti liioitellun puheesi perusteella teet itsestäsi marttyyrin eli teet aivan kaiken, eikä näköjään "mies" tee yhtään mitään. Väitätkö tosiaan kuitenkin, että tiedät mitä autossasi on vikana, jos joku todella hajoaa, ja että sinulla on siihen välineet sekä ymmärrät sen tekniikan? Sellainen pieni näprääminen ja perushuollot eivät mielestäni täytä tätä "korjaamisen" perustetta. Sitten varmaan joka alan asiantuntijana olet talosikin itse rakentanut, vetänyt sähköt, lvi:n ynnä muut.
Sano mitä sanot mutta kuulostaa marttyyrilta. Vailla heikkouksia ja riippumaton muista. - Se on
blackswan82 kirjoitti:
Ehkä hänen olisi pitänyt kirjoittaa "jos". Minä kyllä kykenin näkemään sen asian merkityksen tämänkin sanavalinnan takaa.
oikeassa elämässäkin KUN, mutta syitä on väsymyksen lisäksi muitakin, kuten laiskuus, välinpitämättömyys, humala, krapula ja tahallinen tappaminen.
- Ja sitten
blackswan82 kirjoitti:
Laiskuus on eri asia kuin kyky tehdä jotain. Laiskoja ihmisiä on niin naisia kuin miehiäkin ja sitä lajiketta oon nähnyt kaikilla työpaikoilla. Jos mies pyydetään nostamaan naisen apuna jotain, koska se ei itse viitti niin siitä pitää heittää kunnon kuitti. Ei kysy toista kertaa.
Tehkää nyt miehet päivän asia työpaikoillanne niistä hommista, joita naiset ei hoida vaikka voisivatkin (ja päinvastoin). Työnantajan/johtajan velvollisuus on katsoa, että kaikki tekee ne hommat, joista palkka maksetaan.nainen menee työnjohtajalle lirkuttelemaan ja valittamaan ja miehelle tulee varoitus, nähty on. Valitettavasti työnjohtajissa on aivan liikaa noita tossusankareita.
Naiset alkaa työpaikoilla välittömästi juonittelemaan, jos joku mies ei suostu mielistelemään, mutta minuun ei tehoa koskaan. - blackswan82
Se on kirjoitti:
oikeassa elämässäkin KUN, mutta syitä on väsymyksen lisäksi muitakin, kuten laiskuus, välinpitämättömyys, humala, krapula ja tahallinen tappaminen.
Hoitoalan ihmiset ovat käsittääkseni suureksi osaksi kutsumustyössään, se ei todellakaan sovi kaikille.
Pakkohan sinunkin oli johonkin sanaan takertua. - blackswan82
Ja sitten kirjoitti:
nainen menee työnjohtajalle lirkuttelemaan ja valittamaan ja miehelle tulee varoitus, nähty on. Valitettavasti työnjohtajissa on aivan liikaa noita tossusankareita.
Naiset alkaa työpaikoilla välittömästi juonittelemaan, jos joku mies ei suostu mielistelemään, mutta minuun ei tehoa koskaan.Hienoa, ettei tehoa :)
En kyllä katselis pomoa, joka on lirkutukselle vaikutuksellinen...
Saako kysyä, että millaisessa työpaikassa voi olla tuollaista? - blackswan82
. . . . . . . kirjoitti:
Ei kukaan ole lokeroinut sukupuolen mukaan, vaan pelkästään valtaosan mukaan, koska se nyt vain on totta mitä täällä sanotaan.
Miksi sinun pitää yrittää kumota nämä väitteet täysin perättömiksi ja samalla kääntää vaaka naisten eduksi että "ei asia näin ole vain päinvastoin". Taidat itse lokeroida ajattelemattasi nämä asiat, ja oikein haluat väitellä vastaan.
Mitä yrität todistaa? Mitä se sinua liikuttaa mitä muut sanovat, jos tiedät miten pärjäät ITSE. Ei sinun silloin tarvitsisi yrittää todistella mitään. Asia kuitenkin on niin että yrität kääntää tässä kaiken naisten eduksi, ja sitten myöhemmin toppuutella että "on miehiä ja naisia jotka ovat sitä ja tätä". On on, mutta valtaosa on silti sellaisia kuin täällä sanotaan. Miehet tekevät poikkeuksetta raskaammat työt, tehokkaammin ja osan naisten "kykenemättömyyden" takia.
Samaan olen törmännyt, aina jossakin fyysistä voimaa tarvitsevassa työssä hakee muutamat naiset jonkun miehen tekemään tämä raskas taakka heidän puolestaan, kun eivät muka kykene. Varmasti kykenevät jos se kerta heidän työnsäkin on.
"Minä ainaki korjaan oman autoni, hakkaan halkoni, lapioin pihani ja hoidan siihen vielä kotityöt päälle."
Taidat sitten asua yksin jos mahdollisesti liioitellun puheesi perusteella teet itsestäsi marttyyrin eli teet aivan kaiken, eikä näköjään "mies" tee yhtään mitään. Väitätkö tosiaan kuitenkin, että tiedät mitä autossasi on vikana, jos joku todella hajoaa, ja että sinulla on siihen välineet sekä ymmärrät sen tekniikan? Sellainen pieni näprääminen ja perushuollot eivät mielestäni täytä tätä "korjaamisen" perustetta. Sitten varmaan joka alan asiantuntijana olet talosikin itse rakentanut, vetänyt sähköt, lvi:n ynnä muut.
Sano mitä sanot mutta kuulostaa marttyyrilta. Vailla heikkouksia ja riippumaton muista."te ette tee samaa työtä, ette yhtä paljon työtunteja ettekä etenkään samaa tulosta"
"Mies työskentelee enemmän ja tehokkaammin kuin nainen, joten palkka on sen mukaisesti isompi"
"haluaisitko sitten kokeilla rakentaa itse talosi, remontoida sen sekä korjata ja huoltaa autosi ynnä muut mihin te naiset ette käsiänne likaa ettekä osaa"
"Aivan varmasti miehet ovat tehokkaampia työssään"
Luettuasi nämä lainaukset aiemmista teksteistä seuraava lauseesi
"Ei kukaan ole lokeroinut sukupuolen mukaan"
on täyttä paskaa :)
"Miksi sinun pitää yrittää kumota nämä väitteet täysin perättömiksi ja samalla kääntää vaaka naisten eduksi että "ei asia näin ole vain päinvastoin""
En ole yrittänyt mitään sellaista. En pidä vihjailusta, että nainen olisi miestä tyhmempi ja kaiken lisäksi laiskempi. En tod aseta naisia millekään paremmuusjalustalle. Kyse on koko ajan ollut minun puoleltani siitä, että nainen kykenee siihen mihin mieskin. Kaikki on kiinni halusta ja siitä, että osataan vaatia.
"Mitä se sinua liikuttaa mitä muut sanovat, jos tiedät miten pärjäät ITSE. Ei sinun silloin tarvitsisi yrittää todistella mitään."
a) Kun asioin liikkeissä, joissa myydään mm varaosia autoihin, niin oletus on aina se, että koska olen nainen, en tajua mistään mitään. Yleensä se vähättelevä asenne helposti johtaa siihen, että pidetään myös tyhmänä. Sitten, kun osaan luetella kaikki osat mitä tarvitsen niin näytetään nyrpeää naamaa. Niin että WTF. En kai astunut kenenkään palleille, kun en ollutkaan niin tyhmä? Joillakin miehillä vaan on asennevika naisia kohtaan, enkä anna asialle aplodeja. Ja
b) ...ei minun tarvitse todistella yhtään mitään, tällaista on elämäni :) en ala edes luettelemaan mitä osaan ja tiedän, en voi kuitenkaan osata ja tietää KAIKKEA niin kuin ei kukaan muukaan.
"Taidat sitten asua yksin jos mahdollisesti liioitellun puheesi perusteella teet itsestäsi marttyyrin eli teet aivan kaiken, eikä näköjään "mies" tee yhtään mitään."
Minä en asu yksin vaan avopuolisoni kanssa. En todellakaan ole vailla heikkouksia, enkä aina jaksa tehdä kaikkea mahdollista, mutta laiska en ole ja pystyn myöntämään, jos kykyni ei johonkin riitä. Minulla on onnekseni mies, joka ei erittele naisten ja miesten hommia ja on vain iloinen, että sekä korjaamme auton yhdessä, että siivoamme kotimme yhdessä. Jos asuisinkin yksin, niin kuka piru ne hommat hoitaisi, jos en minä itse?
"Väitätkö tosiaan kuitenkin, että tiedät mitä autossasi on vikana, jos joku todella hajoaa, ja että sinulla on siihen välineet sekä ymmärrät sen tekniikan? Sellainen pieni näprääminen ja perushuollot eivät mielestäni täytä tätä "korjaamisen" perustetta."
Väitän, että tiedän suurella varmuudella, mikä on autossani vikana, jos se hajoaa ja mitä sen korjaamiseen tarvitsen. Mutta se johtuu siitä, että olen ajanut koko aikuisikäni samanmerkkisiä ja mallisia autoja ja mielestäni on hyvä ymmärtää omaa kulkupeliään. En väitä, että minulla on välineet ja taito saada mikä tahansa autoni vika korjattua, mutta joka remontissa olen ollut mukana ja joka remontissa olen oppinut uutta. Väitän kyllä myös ettei monen remontteja osaavienkaan miesten kotoa löydy nosturia/monttua ja vaativaan remonttiin tarvittavia työkaluja. Senkin voin sanoa, että niitä miehiä on paljon, jotka eivät ymmärrä autojen päälle sitäkään vertaa kuin minä. Ja kyse ei oikeasti ole sukupuolesta, vaan siitä mistä on kiinnostunut. Kaikilla ihmisillä on omat vahvuutensa. Minä olen jokapaikanhöylä ja satun nyt vain olemaan kiinnostunut "miehisistä" asioista. Vaadi minua valmistamaan perinteinen karjalanpaisti ja nostan kädet pystyyn.
"Sitten varmaan joka alan asiantuntijana olet talosikin itse rakentanut, vetänyt sähköt, lvi:n ynnä muut."
Talomme on rakennettu 80- luvulla. Remontit olemme tehneet putki- ja sähkötöitä lukuunottamatta itse. Suomesta ei montaa miestä (tai naista) löydy, joka pystyy tekemään sekä sähköt, että putkihommat :) kaiken hallitseminen kiinnostais, mutta ei taida aika riittää kaiken opettelemiseen, joissakin asioissa kun pitää olla viralliset paperit ja luvat, tai tulee ongelmia. Oletkos muuten itse rakentanut talosi, sähköineen päivineen? Kova jätkä on se, joka siihen täysin yksin pystyy. - Sinähän
blackswan82 kirjoitti:
Hoitoalan ihmiset ovat käsittääkseni suureksi osaksi kutsumustyössään, se ei todellakaan sovi kaikille.
Pakkohan sinunkin oli johonkin sanaan takertua.siihen tartuit, mutta kutsumustyöstä tuossa on hyvin harvan kohdalla kyse.
- Kahdessa
blackswan82 kirjoitti:
Hienoa, ettei tehoa :)
En kyllä katselis pomoa, joka on lirkutukselle vaikutuksellinen...
Saako kysyä, että millaisessa työpaikassa voi olla tuollaista?eri alan tehtaassa. Noilla lirkuttelijoilla on sen verran vaikutusvaltaa työntekijöiden keskuudessa, että työnjohtajat pelkäävät itse joutuvansa epäsuosituiksi.
- Sivusta .
blackswan82 kirjoitti:
"te ette tee samaa työtä, ette yhtä paljon työtunteja ettekä etenkään samaa tulosta"
"Mies työskentelee enemmän ja tehokkaammin kuin nainen, joten palkka on sen mukaisesti isompi"
"haluaisitko sitten kokeilla rakentaa itse talosi, remontoida sen sekä korjata ja huoltaa autosi ynnä muut mihin te naiset ette käsiänne likaa ettekä osaa"
"Aivan varmasti miehet ovat tehokkaampia työssään"
Luettuasi nämä lainaukset aiemmista teksteistä seuraava lauseesi
"Ei kukaan ole lokeroinut sukupuolen mukaan"
on täyttä paskaa :)
"Miksi sinun pitää yrittää kumota nämä väitteet täysin perättömiksi ja samalla kääntää vaaka naisten eduksi että "ei asia näin ole vain päinvastoin""
En ole yrittänyt mitään sellaista. En pidä vihjailusta, että nainen olisi miestä tyhmempi ja kaiken lisäksi laiskempi. En tod aseta naisia millekään paremmuusjalustalle. Kyse on koko ajan ollut minun puoleltani siitä, että nainen kykenee siihen mihin mieskin. Kaikki on kiinni halusta ja siitä, että osataan vaatia.
"Mitä se sinua liikuttaa mitä muut sanovat, jos tiedät miten pärjäät ITSE. Ei sinun silloin tarvitsisi yrittää todistella mitään."
a) Kun asioin liikkeissä, joissa myydään mm varaosia autoihin, niin oletus on aina se, että koska olen nainen, en tajua mistään mitään. Yleensä se vähättelevä asenne helposti johtaa siihen, että pidetään myös tyhmänä. Sitten, kun osaan luetella kaikki osat mitä tarvitsen niin näytetään nyrpeää naamaa. Niin että WTF. En kai astunut kenenkään palleille, kun en ollutkaan niin tyhmä? Joillakin miehillä vaan on asennevika naisia kohtaan, enkä anna asialle aplodeja. Ja
b) ...ei minun tarvitse todistella yhtään mitään, tällaista on elämäni :) en ala edes luettelemaan mitä osaan ja tiedän, en voi kuitenkaan osata ja tietää KAIKKEA niin kuin ei kukaan muukaan.
"Taidat sitten asua yksin jos mahdollisesti liioitellun puheesi perusteella teet itsestäsi marttyyrin eli teet aivan kaiken, eikä näköjään "mies" tee yhtään mitään."
Minä en asu yksin vaan avopuolisoni kanssa. En todellakaan ole vailla heikkouksia, enkä aina jaksa tehdä kaikkea mahdollista, mutta laiska en ole ja pystyn myöntämään, jos kykyni ei johonkin riitä. Minulla on onnekseni mies, joka ei erittele naisten ja miesten hommia ja on vain iloinen, että sekä korjaamme auton yhdessä, että siivoamme kotimme yhdessä. Jos asuisinkin yksin, niin kuka piru ne hommat hoitaisi, jos en minä itse?
"Väitätkö tosiaan kuitenkin, että tiedät mitä autossasi on vikana, jos joku todella hajoaa, ja että sinulla on siihen välineet sekä ymmärrät sen tekniikan? Sellainen pieni näprääminen ja perushuollot eivät mielestäni täytä tätä "korjaamisen" perustetta."
Väitän, että tiedän suurella varmuudella, mikä on autossani vikana, jos se hajoaa ja mitä sen korjaamiseen tarvitsen. Mutta se johtuu siitä, että olen ajanut koko aikuisikäni samanmerkkisiä ja mallisia autoja ja mielestäni on hyvä ymmärtää omaa kulkupeliään. En väitä, että minulla on välineet ja taito saada mikä tahansa autoni vika korjattua, mutta joka remontissa olen ollut mukana ja joka remontissa olen oppinut uutta. Väitän kyllä myös ettei monen remontteja osaavienkaan miesten kotoa löydy nosturia/monttua ja vaativaan remonttiin tarvittavia työkaluja. Senkin voin sanoa, että niitä miehiä on paljon, jotka eivät ymmärrä autojen päälle sitäkään vertaa kuin minä. Ja kyse ei oikeasti ole sukupuolesta, vaan siitä mistä on kiinnostunut. Kaikilla ihmisillä on omat vahvuutensa. Minä olen jokapaikanhöylä ja satun nyt vain olemaan kiinnostunut "miehisistä" asioista. Vaadi minua valmistamaan perinteinen karjalanpaisti ja nostan kädet pystyyn.
"Sitten varmaan joka alan asiantuntijana olet talosikin itse rakentanut, vetänyt sähköt, lvi:n ynnä muut."
Talomme on rakennettu 80- luvulla. Remontit olemme tehneet putki- ja sähkötöitä lukuunottamatta itse. Suomesta ei montaa miestä (tai naista) löydy, joka pystyy tekemään sekä sähköt, että putkihommat :) kaiken hallitseminen kiinnostais, mutta ei taida aika riittää kaiken opettelemiseen, joissakin asioissa kun pitää olla viralliset paperit ja luvat, tai tulee ongelmia. Oletkos muuten itse rakentanut talosi, sähköineen päivineen? Kova jätkä on se, joka siihen täysin yksin pystyy.pakko sanoa, että hyvältähän tuo kotielämä kuulostaa.
Keskimäärin miehet ovat kuitenkin vahvempia ja voimaa vaativissa töissä tekevät enemmän, mutta poikkeuksiakin on. Viimeisessä työpaikassa suurin mies ei tehnyt juuri mitään, nuoleskelun lisäksi.
Kovista jätkistä puheen ollen, sokea yli 80 vuotias mies rakensi yksin jopa kallion sisään räjäyttäenkin itse. - blackswan82
Sinähän kirjoitti:
siihen tartuit, mutta kutsumustyöstä tuossa on hyvin harvan kohdalla kyse.
Vähänpä sinäkin tiedät, herra "kun" :)
- blackswan82
Kahdessa kirjoitti:
eri alan tehtaassa. Noilla lirkuttelijoilla on sen verran vaikutusvaltaa työntekijöiden keskuudessa, että työnjohtajat pelkäävät itse joutuvansa epäsuosituiksi.
Oon kuullut jotain vastaavaa, itse ollut joskus elektroniikkatehtaassa töissä enkä sillon huomannut mitään mutta sitten ku siellä alko lomautukset niin aivan epäloogisesti laitettiin ihmiset pihalle, produktiivisimmat ensin... että kyllä tuossa varmasti perää on. Mutta arvaa miten suosittuja ne työnjohtajat nyt on? :) Kyllä ne ampuu sillä pelillä pitemmän päälle omaan jalkaansa. Ja semmosia naisia, jotka käyttää avujaan hyväkseen hyötyäkseen toisista.. niille on oma sanansa.
- blackswan82
Sivusta . kirjoitti:
pakko sanoa, että hyvältähän tuo kotielämä kuulostaa.
Keskimäärin miehet ovat kuitenkin vahvempia ja voimaa vaativissa töissä tekevät enemmän, mutta poikkeuksiakin on. Viimeisessä työpaikassa suurin mies ei tehnyt juuri mitään, nuoleskelun lisäksi.
Kovista jätkistä puheen ollen, sokea yli 80 vuotias mies rakensi yksin jopa kallion sisään räjäyttäenkin itse.Jos oikeasti mielenkiinto riittää niin miksi ei? Mulla ei sitten riitä se mielenkiinto rakennekynsiin ja pedikyyreihin.. ehkä se näkyy päällekin päin :)
En kiellä etteivätkö miehet olisi pääsääntöisesti fyysisesti vahvempia. Se johtuu ehkä osittain siitä että valtaosa naisista tykkää olla avuttomia pelastettavia neitoja pulassa.. vaikka sitte varastossa ku pitää nostaa 10kg pahvilaatikko ylähyllylle :P Mutta kyllä niitä fyysisesti heikkoja miehiäkin on.. ehkä niillä on sitte vahvempi pää... tai sitten ei.
Vai niin se pappa teki :) Luja tahto vei läpi harmaan kiven :D Siinä on sitten ainakin yksi kova jätkä. - Vai et näe
blackswan82 kirjoitti:
Vastuu kuin vastuu, oli sitten moraalinen tai "ihan oikea" vastuu. En näe niissä mitään eroa, kun työstä puhutaan.
Toisista ihmisistä ei ole hoitoalalle ja toisista ei ole autoalalle. Kaikilla meillä on omat vahvuutemme, mutta sukupuolen kanssa sillä asialla ei oikeasti ole mitään tekemistä.Ei siis ole mitään eroa sillä, jos saa kenkää, joutuu maksamaan korvauksia tai haastetaan oikeuteen verrattuna moraaliseen vastuuseen, joka yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että tulee paha mieli?
Ei minun tarvitse kestää hoitoalan arkea, kun en ole hoitoalalla. Minä hoidan oman alani hommat. Paljon nähneen naisen sopisi hoitaa omansa ennemmin kuin istua nyyhkimässä kaiken raskautta.
Raskaan työn raatajista puheen ollen, oletko koskaan nähnyt hikoilevaa hoitajaa? - blackswan82
Vai et näe kirjoitti:
Ei siis ole mitään eroa sillä, jos saa kenkää, joutuu maksamaan korvauksia tai haastetaan oikeuteen verrattuna moraaliseen vastuuseen, joka yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että tulee paha mieli?
Ei minun tarvitse kestää hoitoalan arkea, kun en ole hoitoalalla. Minä hoidan oman alani hommat. Paljon nähneen naisen sopisi hoitaa omansa ennemmin kuin istua nyyhkimässä kaiken raskautta.
Raskaan työn raatajista puheen ollen, oletko koskaan nähnyt hikoilevaa hoitajaa?Kyllä se moraalinen vastuu on "pikkuisen" enemmän, kuin että tulee paha mieli. Miksi se on niin vaikea ymmärtää? AP saa valittaa niin paljon kuin haluaa, jos hänellä on raskasta, hän on loman tarpeessa. Siitä nyt ei minun kirjoituksissani ollutkaan kyse enkä siihen puutu.
Hoitajien työn raskaus on henkisellä puolella.
He eivät hikoile, heidän kuuluu olla rauhallisia jo potilaan takia. Rauhallinen hoitaja saa yleensä potilaankin rauhoittumaan ja hoitaminen on helpompaa ja tuottaa sitä tulosta nopeammin ja tehokkaammin! :)
Itse en ole hoitoalan ihmisiä ollenkaan. Minulla on piikkikammo enkä pystyisi pistämään ihmistä. Ymmärrän hyvin heidän työtaakkansa kuten muidenkin ihmisten työtaakan, ja montaakaan työpaikkaa en tiedä joka olisi turha.. mutta palkkaukseen saattaisi olla montakin asiaa sanottavana. - Ihme ja kumma:
blackswan82 kirjoitti:
Kyllä se moraalinen vastuu on "pikkuisen" enemmän, kuin että tulee paha mieli. Miksi se on niin vaikea ymmärtää? AP saa valittaa niin paljon kuin haluaa, jos hänellä on raskasta, hän on loman tarpeessa. Siitä nyt ei minun kirjoituksissani ollutkaan kyse enkä siihen puutu.
He eivät hikoile, heidän kuuluu olla rauhallisia jo potilaan takia. Rauhallinen hoitaja saa yleensä potilaankin rauhoittumaan ja hoitaminen on helpompaa ja tuottaa sitä tulosta nopeammin ja tehokkaammin! :)
Itse en ole hoitoalan ihmisiä ollenkaan. Minulla on piikkikammo enkä pystyisi pistämään ihmistä. Ymmärrän hyvin heidän työtaakkansa kuten muidenkin ihmisten työtaakan, ja montaakaan työpaikkaa en tiedä joka olisi turha.. mutta palkkaukseen saattaisi olla montakin asiaa sanottavana.Hoitajat kuuluvat keskituloisiin palkansaajiin, eivät matalapalkkaisiin.
- Vähän enemmän
blackswan82 kirjoitti:
Vähänpä sinäkin tiedät, herra "kun" :)
kuin sinä.
Lakon aikaan hoitajat itse sanoivat, että tätä ei tehdä kutsumuksen vuoksi, vaan täytyy saada kunnon palkka.
Kutsumustyössä ei myöskään valiteta koko ajan työstä. - Moraaliton hoitsu
blackswan82 kirjoitti:
Kyllä se moraalinen vastuu on "pikkuisen" enemmän, kuin että tulee paha mieli. Miksi se on niin vaikea ymmärtää? AP saa valittaa niin paljon kuin haluaa, jos hänellä on raskasta, hän on loman tarpeessa. Siitä nyt ei minun kirjoituksissani ollutkaan kyse enkä siihen puutu.
Itse en ole hoitoalan ihmisiä ollenkaan. Minulla on piikkikammo enkä pystyisi pistämään ihmistä. Ymmärrän hyvin heidän työtaakkansa kuten muidenkin ihmisten työtaakan, ja montaakaan työpaikkaa en tiedä joka olisi turha.. mutta palkkaukseen saattaisi olla montakin asiaa sanottavana.Selitä tarkemmin, miksi moraalinen vastuu olikaan pikkuisen enemmän. Ei riitä, että pelkästään sinä sanot niin.
Hikoilusta jatkoa: miksi hoitajat sitten aina valittavat työnsä fyysistä raskautta? Satakiloisia pappoja ja mammoja kuulemma käänneellään päivät pitkät, mutta siviilissä ei jakseta kävellä sataa metriä hengästymättä. Kummallinen ristiriita. - blackswan82
Ihme ja kumma: kirjoitti:
Hoitajat kuuluvat keskituloisiin palkansaajiin, eivät matalapalkkaisiin.
En puhunut hoitoalan palkoista vaan palkoista yleensä.
- blackswan82
Moraaliton hoitsu kirjoitti:
Selitä tarkemmin, miksi moraalinen vastuu olikaan pikkuisen enemmän. Ei riitä, että pelkästään sinä sanot niin.
Hikoilusta jatkoa: miksi hoitajat sitten aina valittavat työnsä fyysistä raskautta? Satakiloisia pappoja ja mammoja kuulemma käänneellään päivät pitkät, mutta siviilissä ei jakseta kävellä sataa metriä hengästymättä. Kummallinen ristiriita."Selitä tarkemmin, miksi moraalinen vastuu olikaan pikkuisen enemmän. Ei riitä, että pelkästään sinä sanot niin."
Minä tulkitsen mitä näen, ja sanon mitä tulkitsen.
En ole kokenut hoito- enkä autoalan töitä, mutta kuvittelisin, että hoitoalalla rasite painottuu yleisesti ottaen sinne henkiselle puolelle --> yhtenä piirteenä moraalinen vastuu. Yksi ystäväni on myöskin hoitoalalla, lähinnä hän hoitaa vanhuksia, joka on fyysisesti todella raskasta, mutta hän itse sanoo ettei fyysinen puoli hänen työssään "rasita" vaan henkinen.
"Hikoilusta jatkoa: miksi hoitajat sitten aina valittavat työnsä fyysistä raskautta?"
Hoitajan tulee NÄYTTÄÄ siltä, ettei hän ole rasittunut. Se, onko hän rasittunut, on asia erikseen. En ole koskaan nähnyt hikoilevaa hoitajaa ainakaan julkisissa laitoksissa, kuten sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Ehkä he hikoilevat taukohuoneessa.
Minulta leikattiin silmät joku vuosi sitten, ja osastolla ollut hoitaja, joka huolehti minusta ennen ja jälkeen leikkauksen, sai minulta kiitos- kortin. En ole koskaan missään saanut niin hyvä hoitoa. Hän ymmärsi pelkoni ja huoleni ja osasi rauhoittaa ennen operaatiota.
Eri kerralla ja eri leikkauksessa olin päiväpolilla ja siellä olikin eri meininki. Mainintana oli, että minulle pitää piikkikammon takia antaa rauhoittava lääke ennen leikkaussaliin menoa. Tiesin aiemmasta kokemuksesta, että se pitää antaa hyvissä ajoin. Kuuntelin, kun ne kaikki 4 hoitajaa istuivat huoneessaan ja kovaan ääneen keskustelivat joistain häistä ja hatusta, joka sinne pitää ostaa. Yhtä äkkiä hoitaja tuli, antoi lääkkeen, istutti pyörätuoliin ja vei leikkaussaliin. Leikkaussalihoitaja tervehti ja kätteli ja totesi, että minulla on vain märkä käsi, johon totesin vain, että hikoilen kun hermostuttaa. Asiaa kun hetki selviteltiin, niin se minut saliin kärrännyt hoitaja sai siinä paikassa nuhteet, koska ei ollut ajoissa antanut sitä nappia. Ja ihan oikein!
Olen jossain vaiheessa keskustelua maininnut, että palkka tulee saada työn tuloksesta ja olen edelleen sitä mieltä. Miten sellainen ihminen on palkkansa ansainnut, joka ei työtään tee? Se on ihan sama mistä alasta puhutaan. - blackswan82
Vähän enemmän kirjoitti:
kuin sinä.
Lakon aikaan hoitajat itse sanoivat, että tätä ei tehdä kutsumuksen vuoksi, vaan täytyy saada kunnon palkka.
Kutsumustyössä ei myöskään valiteta koko ajan työstä.En voi sanoa tuntevani kaikkia hoitoalan ihmisiä, mutta ne jotka tunnen ja tiedän ovat pääasiallisesti kutsumusalallaan.
Olen sitä mieltä, että jos työssään ei viihdy niin on syytä vaihtaa alaa, koska tulee olleeksi rasite sekä työkavereille että kaikille muillekin perhettä myöten. - Eiköhän se
blackswan82 kirjoitti:
Laita paska asialle ja mene itse perässä on sanonta, joka ilmeisesti ei ole sinulle tuttu eikä tarkoita miehiä vaan aikaansaamattomia ihmisiä yleensä.
Ei teillä vain ole tuollaiselle väitteille perustaa, tutkimuksia eikä edes mahdollisuuksia todistaa sitä muuten kuin nimeämällä pari laiskaa tai heikkoa naista.alkuperäinen sanonta ole: Laita LAPSI asialle ja mene itse perästä.
- Niin se vaan on
blackswan82 kirjoitti:
En puhunut hoitoalan palkoista vaan palkoista yleensä.
Väitöstiedote: Naisen euro on 96 - 97 senttiä
http://www.deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=4460
Tiedätkö itsekään, mistä puhut? - Ja sitten tupakalle
blackswan82 kirjoitti:
"Selitä tarkemmin, miksi moraalinen vastuu olikaan pikkuisen enemmän. Ei riitä, että pelkästään sinä sanot niin."
Minä tulkitsen mitä näen, ja sanon mitä tulkitsen.
En ole kokenut hoito- enkä autoalan töitä, mutta kuvittelisin, että hoitoalalla rasite painottuu yleisesti ottaen sinne henkiselle puolelle --> yhtenä piirteenä moraalinen vastuu. Yksi ystäväni on myöskin hoitoalalla, lähinnä hän hoitaa vanhuksia, joka on fyysisesti todella raskasta, mutta hän itse sanoo ettei fyysinen puoli hänen työssään "rasita" vaan henkinen.
"Hikoilusta jatkoa: miksi hoitajat sitten aina valittavat työnsä fyysistä raskautta?"
Hoitajan tulee NÄYTTÄÄ siltä, ettei hän ole rasittunut. Se, onko hän rasittunut, on asia erikseen. En ole koskaan nähnyt hikoilevaa hoitajaa ainakaan julkisissa laitoksissa, kuten sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Ehkä he hikoilevat taukohuoneessa.
Minulta leikattiin silmät joku vuosi sitten, ja osastolla ollut hoitaja, joka huolehti minusta ennen ja jälkeen leikkauksen, sai minulta kiitos- kortin. En ole koskaan missään saanut niin hyvä hoitoa. Hän ymmärsi pelkoni ja huoleni ja osasi rauhoittaa ennen operaatiota.
Eri kerralla ja eri leikkauksessa olin päiväpolilla ja siellä olikin eri meininki. Mainintana oli, että minulle pitää piikkikammon takia antaa rauhoittava lääke ennen leikkaussaliin menoa. Tiesin aiemmasta kokemuksesta, että se pitää antaa hyvissä ajoin. Kuuntelin, kun ne kaikki 4 hoitajaa istuivat huoneessaan ja kovaan ääneen keskustelivat joistain häistä ja hatusta, joka sinne pitää ostaa. Yhtä äkkiä hoitaja tuli, antoi lääkkeen, istutti pyörätuoliin ja vei leikkaussaliin. Leikkaussalihoitaja tervehti ja kätteli ja totesi, että minulla on vain märkä käsi, johon totesin vain, että hikoilen kun hermostuttaa. Asiaa kun hetki selviteltiin, niin se minut saliin kärrännyt hoitaja sai siinä paikassa nuhteet, koska ei ollut ajoissa antanut sitä nappia. Ja ihan oikein!
Olen jossain vaiheessa keskustelua maininnut, että palkka tulee saada työn tuloksesta ja olen edelleen sitä mieltä. Miten sellainen ihminen on palkkansa ansainnut, joka ei työtään tee? Se on ihan sama mistä alasta puhutaan." En ole koskaan nähnyt hikoilevaa hoitajaa ainakaan julkisissa laitoksissa, kuten sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Ehkä he hikoilevat taukohuoneessa."
En ole minäkään. Silti työ on kuulemma fyysisesti NIIN raskasta. Ehkä superihminen ei vaan hikoile?
- Paaaaw0
Naiset on kyllä ihan yhtä älykkäitä kuin miehet, ja olisi kiva saada tasa-arvo kuntoon !! Ja varsinkaan työpaikoilla tämä eri arvoisuus ei saisi näkyä..
- tgabhyayh
Mitä te valitatte?
Tasa-arvolautakunnassa (tai mikä liekään) on 100% naisedustus. Jumalauta jos vielä on aihetta rutista naisten tasa-arvosta, kun kaikki tasa-arvopäätökset tekevät naiset, niin mitä vittua, mikä sitten kelpaa?
- tasa-arvoa kaikille
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/03/1304501/hovioikeus-hylkasi-vanhempien-syytteet-ymparileikkausjutussa
poikalapsia saa silpoa ihan lain voimalla, tyttöjä ei.
yleensä naiset hoitavat kodin... onko pakko??? naisilla on vain sisäärakennettu pakko "hoitaa" kotia. siittä voi oppia pois jos haluaa.- blackswan82
Voi herranen aika, ootko koskaan kuullu ympärileikatun miehen haikailevan menetetyn esinahkansa perään? Ootko koskaan kysyny ympärileikatulta häiritseekö se häntä?
Ja jos mietit oikein tarkkaan mitä tapahtuu kun ympärileikataan mies tai ympärileikataan nainen, niin kummalle luulet siitä olevan enemmän haittaa ja terveysriskejä?
Minun puolesta ympärileikkaus pitää kieltää kaikissa maissa ja kaikilta, mutta TASA-ARVON kans sillä ei ole mitään tekemistä Suomessa. - sadhas
blackswan82 kirjoitti:
Voi herranen aika, ootko koskaan kuullu ympärileikatun miehen haikailevan menetetyn esinahkansa perään? Ootko koskaan kysyny ympärileikatulta häiritseekö se häntä?
Ja jos mietit oikein tarkkaan mitä tapahtuu kun ympärileikataan mies tai ympärileikataan nainen, niin kummalle luulet siitä olevan enemmän haittaa ja terveysriskejä?
Minun puolesta ympärileikkaus pitää kieltää kaikissa maissa ja kaikilta, mutta TASA-ARVON kans sillä ei ole mitään tekemistä Suomessa.Vastaus kysymykseesi: "Olen."
- blackswan82
sadhas kirjoitti:
Vastaus kysymykseesi: "Olen."
Niin olen minäkin.
Se on yksilökohtainen juttu miten sen kokee.
Ja kuten sanottu, en kannata miesten enkä naisten silpomista, kuten en eläinten korvan ja hännän typistyksiä enkä turkistarhausta.
Mutta se ei vaikuta Suomessa tasa-arvoon. - Taas todistit
blackswan82 kirjoitti:
Niin olen minäkin.
Se on yksilökohtainen juttu miten sen kokee.
Ja kuten sanottu, en kannata miesten enkä naisten silpomista, kuten en eläinten korvan ja hännän typistyksiä enkä turkistarhausta.
Mutta se ei vaikuta Suomessa tasa-arvoon.naisten tyhmyyden.
Onneksi sinun kaltaistesi takia naisia tullaan silpomaan jatkossakin tasa-arvon vuoksi, koska sivlotaanhan miehiäkin. - blackswan82
Taas todistit kirjoitti:
naisten tyhmyyden.
Onneksi sinun kaltaistesi takia naisia tullaan silpomaan jatkossakin tasa-arvon vuoksi, koska sivlotaanhan miehiäkin.Mitä kohtaa lauseesta "en kannata miesten enkä naisten silpomista" sinä et ymmärrä?
Tämä keskustelu aloitettiin tasa- arvosta, ei silpomisesta.
Kenen tyhmyys tässä olikaan todistettu? - Mitä kohtaa
blackswan82 kirjoitti:
Mitä kohtaa lauseesta "en kannata miesten enkä naisten silpomista" sinä et ymmärrä?
Tämä keskustelu aloitettiin tasa- arvosta, ei silpomisesta.
Kenen tyhmyys tässä olikaan todistettu?näistä et ymmärrä tyhmyydeksi?
"Voi herranen aika, ootko koskaan kuullu ympärileikatun miehen haikailevan menetetyn esinahkansa perään?"
"TASA-ARVON kans sillä ei ole mitään tekemistä Suomessa."
"Mutta se ei vaikuta Suomessa tasa-arvoon." - blackswan82
Mitä kohtaa kirjoitti:
näistä et ymmärrä tyhmyydeksi?
"Voi herranen aika, ootko koskaan kuullu ympärileikatun miehen haikailevan menetetyn esinahkansa perään?"
"TASA-ARVON kans sillä ei ole mitään tekemistä Suomessa."
"Mutta se ei vaikuta Suomessa tasa-arvoon."Meinaatko ihan tosissaan, että tuon jutun takia pitäs silpoa yksi nainen Suomessa, että tasa- arvo toteutuu?
Ja jos minä vastustan kyseistä asiaa sekä naisten että miesten kohdalla, niin miten minunlaiseni tyhmä nainen aiheuttaa vastaisuudessakin sen, että ympärileikkauksia tehdään?
Oletko sinä edes tietoinen, miksi sellainen voidaan tehdä ja mitkä rajoitukset sillä on Suomessa?
Hohhoi.. - Jos naiset
blackswan82 kirjoitti:
Meinaatko ihan tosissaan, että tuon jutun takia pitäs silpoa yksi nainen Suomessa, että tasa- arvo toteutuu?
Ja jos minä vastustan kyseistä asiaa sekä naisten että miesten kohdalla, niin miten minunlaiseni tyhmä nainen aiheuttaa vastaisuudessakin sen, että ympärileikkauksia tehdään?
Oletko sinä edes tietoinen, miksi sellainen voidaan tehdä ja mitkä rajoitukset sillä on Suomessa?
Hohhoi..hyväksyvät poikien silpomisen, niin tottakai tasa-arvon vuoksi täytyy hyväksyä tyttöjenkin silpominen.
Naisten mielestä ei ole olemassa lievää raiskausta, miten voi olla lievä silpominen?
Et varmasti hyväksyisi, vaikka tytöiltä leikattaisiin kuinka pieni osa tahansa. - blackswan82
Jos naiset kirjoitti:
hyväksyvät poikien silpomisen, niin tottakai tasa-arvon vuoksi täytyy hyväksyä tyttöjenkin silpominen.
Naisten mielestä ei ole olemassa lievää raiskausta, miten voi olla lievä silpominen?
Et varmasti hyväksyisi, vaikka tytöiltä leikattaisiin kuinka pieni osa tahansa.Minä en hyväksy miesten enkä naisten "silpomista" ellei kyseessä ole lääketieteellinen operaatio, jolla helpotetaan ihmisen oloa eikä vaikeuteta. Varsinkin kun on kyse uskonnoista, niin ateistina olen vielä tuomitsevampi asiaa kohtaan. En usko, että edes aktiivifeministi sitä hyväksyy, jos kykenee yhtään tuntemaan empatiaa.
Yleensä koko ympärileikkaus tehdään jonkun uskonnollisen hölynpöly- tavan vuoksi ja jos sinulla on älliä niin tiedät kyllä, mitä kautta sellaiseen lakiin saadaan muutos, jolla kyseinen silpominen hyväksytään, jos puudutus ja kivunlievitys ovat kunnossa? Sinä saat täällä räyhätä ja tehdä asiasta tasa- arvo kysymyksen, mutta en usko, että ympärileikattujen lasten vanhemmat ovat mielestään rankaisemassa poikaparkaansa siitä asiasta, että hän on poika.
Kirjoita eduskuntaan: "Tasa- arvon nimessä, poikien silpomisen on loputtava!" - Läyhätä
blackswan82 kirjoitti:
Minä en hyväksy miesten enkä naisten "silpomista" ellei kyseessä ole lääketieteellinen operaatio, jolla helpotetaan ihmisen oloa eikä vaikeuteta. Varsinkin kun on kyse uskonnoista, niin ateistina olen vielä tuomitsevampi asiaa kohtaan. En usko, että edes aktiivifeministi sitä hyväksyy, jos kykenee yhtään tuntemaan empatiaa.
Yleensä koko ympärileikkaus tehdään jonkun uskonnollisen hölynpöly- tavan vuoksi ja jos sinulla on älliä niin tiedät kyllä, mitä kautta sellaiseen lakiin saadaan muutos, jolla kyseinen silpominen hyväksytään, jos puudutus ja kivunlievitys ovat kunnossa? Sinä saat täällä räyhätä ja tehdä asiasta tasa- arvo kysymyksen, mutta en usko, että ympärileikattujen lasten vanhemmat ovat mielestään rankaisemassa poikaparkaansa siitä asiasta, että hän on poika.
Kirjoita eduskuntaan: "Tasa- arvon nimessä, poikien silpomisen on loputtava!"aloiti sinä.
Juuri tyttöjen silpomisen te naiset olette halunneet estää uskonnosta välittämättä, mutta poikien kohdalla uskontoa täytyykin kunnioittaa, missä siinä tasa-arvo toteutuu?
Ensin vähättelit pokien silpomista, mutta nyt oletkin vastaan?
- Minulla
on mennyt täydellisesti kunnioitus oikeuslaitosta kohtaan miesten/poikien oikeuksien polkemisen takia. Jos tärkeiksi katsomissani asioissa oikeus ei tapahdu tapahdu virallista kautta, siihen on aina muita keinoja.
Toivottavasti nuo idiootti päätökset ruokkivat myöskin tyttöjen silpomista ja kaikkea muutakin kansalaistottelemattomuutta. Omiaan lisäämään myöskin rasismia.
Onhan vielä pieni mahdollisuus, että korkeimmasta oikeudesta löytyisi järkeä, kuten parkkivalvonta jutussa, jos päätöksestä valitetaan. Taitaa kuitenkin olla turha toivo, eihän miesten oikeuksilla ole ennenkään ollut mitään väliä.- Tasa-arvoa?
Johan sen näkee seuraamalla Poliisit -sarjaa: kun tulee keikka riitelystä, viedään AINA mies putkaan sen enempää miettimättä. Nainen on aina uhri.
- blackswan82
Tasa-arvoa? kirjoitti:
Johan sen näkee seuraamalla Poliisit -sarjaa: kun tulee keikka riitelystä, viedään AINA mies putkaan sen enempää miettimättä. Nainen on aina uhri.
Se johtuu siitä, että useimmat miehet ei pysty kuuntelemaan järkipuhetta edes selvinpäin saati humalassa. Miehet saa sen lisäksi useammin typeriä päähänpistoja ja kaiken lisäksi he ovat fyysisesti vahvempia.
Eiköhän se poliisikin kuitenkin kato tilanteen mukaan että kumpi osapuoli sitä rauhoitusta enemmän tarvitsee. Kysy vaikka Tuksulta, voi nainenkin joutua riehumisesta putkaan, helposti :) - Typerä Apina
blackswan82 kirjoitti:
Se johtuu siitä, että useimmat miehet ei pysty kuuntelemaan järkipuhetta edes selvinpäin saati humalassa. Miehet saa sen lisäksi useammin typeriä päähänpistoja ja kaiken lisäksi he ovat fyysisesti vahvempia.
Eiköhän se poliisikin kuitenkin kato tilanteen mukaan että kumpi osapuoli sitä rauhoitusta enemmän tarvitsee. Kysy vaikka Tuksulta, voi nainenkin joutua riehumisesta putkaan, helposti :)Kukas se nyt on ennakkoluuloinen ja lokeroi ihmiset sukupuolen mukaan?
- blackswan82
Typerä Apina kirjoitti:
Kukas se nyt on ennakkoluuloinen ja lokeroi ihmiset sukupuolen mukaan?
Ne miehet, jotka yleensä alkavat humalassa reuhaamaan, ovat perusluonteeltaan aggressiivisia. Eivät välttämättä selvin päin, mutta kuningas alkoholilla ei moniin ihmisiin positiiviseen kääntävää vaikutusta ole. Onneksi suurin osa tuntemistani miehistä ei edes ala nyrkit pystyyn- meininkiin.
Kuten sanoin, poliisi varmasti toteaa paikan päällä, kenet on syytä sinne putkaan laittaa. Voisivat tasa- arvon vuoksi ottaa sellasen "naiset putkaan"- kampanjan ja kattoa millaset tulokset sillä on eikä SIITÄ sitten tarvitse tehdä tasa- arvo kysymystä..
Poliisit- sarja tuskin antaa kaiken kattavaa kuvaa kenenkin putkaan joutumisesta. - Naiset läiskii
blackswan82 kirjoitti:
Ne miehet, jotka yleensä alkavat humalassa reuhaamaan, ovat perusluonteeltaan aggressiivisia. Eivät välttämättä selvin päin, mutta kuningas alkoholilla ei moniin ihmisiin positiiviseen kääntävää vaikutusta ole. Onneksi suurin osa tuntemistani miehistä ei edes ala nyrkit pystyyn- meininkiin.
Kuten sanoin, poliisi varmasti toteaa paikan päällä, kenet on syytä sinne putkaan laittaa. Voisivat tasa- arvon vuoksi ottaa sellasen "naiset putkaan"- kampanjan ja kattoa millaset tulokset sillä on eikä SIITÄ sitten tarvitse tehdä tasa- arvo kysymystä..
Poliisit- sarja tuskin antaa kaiken kattavaa kuvaa kenenkin putkaan joutumisesta.selvin päinkin, mutta tutkimusten mukaan naisilla juodessa erittyy mieshormonia jopa miehiä enemmän, mikä tekeekin naisista kännissä todella riidan haluisia. Huomattu on.
Kytäthän vievät putkaan mitään tutkimatta sen, jonka soittaja ilmoittaa ja naisethan sinne soittelee, vaikka itse riidat aloittaa.
- Taisteleva Persu2011
Hyvä keskustella Suomesta. OK,mutta älä anna itsesi tulla huijatuksi
poliittisessa mukatasa-arvokeskustelussa, jota vihreät ja demarit vetävät.
MIKSI FEMINISTIN KANNATTAA ÄÄNESTÄÄ PERSUJA suoraan ja kiertelemättä suomalaisuuden puolesta. VARO väärää kopiofeminismiä,
joka valittaa Suomessa mutta sulkee silmänsä kansainvälisesti.
Urpilainen ja Sinnemäki ovat olleet hiljaa Acehin sharialaista.
VIHREÄT JA DEMARIT halveksivat naista.
Acehissa on sharian laki ja
tässä TUOREESSA KUVASSA RÄÄKÄTÄÄN JULKISESTI NAISTA ACEHISSA
katso kuva piiskauksesta
http://www.thejakartaglobe.com/home/shariah-in-aceh-eroding-indonesias-secular-freedoms/391672
äöl
JA AHTISAARI NEUVOTTELI MUSLIMRAAKALAISILLE SHARIAN LAIN
VALLAN ACEHIIN
Halonen-Ahtisaari-Urpilainen ovat hiljaa tekosistaan.
YLLÄOLEVA PIISKAUSKUVA ON SIIS OTETTU AHTISAAREN NOBELIN JÄLKEEN eli asetelma ja naisten rääkkäys Ahtisaaren rauhassa
vain pahenee, eikä Suomessa keskustella asiasta.
Mainittakoon, että iltalehden mukaan Urpilainen kävi jouluna 2010 perhelomalla diktatuurimaassa Marokossa
jonka rikollinen SENSUURIjohtaja Muhammed 6 on käynyt 30 vuotta sotaa
miehittämäänsä länsi-Saharaa (Polisario) vastaan USA:n avustuksella
Esim. omega3-öljyä, joka ryöstetään miehitysalueen vesiltä, viedään
"marokkolaisena" Norjaan "pohjoismaiseksi" jalostettavaksi,
mutta Urpilainen silti matkustaa Marokkoon.
Nälän torjumiseksi tuodaan Saharaan kalaa Thaimaasta kun ruoka
on ryöstetty, näin voidaan aluetta kontrollida paremmin.
Siksi äänestämmekin suoraviivaisesti PERSUJA tekopyhien sijaan. - Mattx
Olen samaa mieltä, minustä on täysin epäoikeuden mukaista, että palkkiot jaetaan sukupuolen mukaan ja taistelen tasa-arvon puolesta.
Nainen ei myöskään ole automaattisesti velvollinen hoitamaan kotia tai lasta vaan siitä pitää laatia järkevä ja toimiva järjestely ja jos ei pidä rutiinista niin kumpikin hoitaa kun siihen on aikaa ja haluja, mutta niin, että jompi kumpi joutuu joustamaan tietyissä tilanteissa välttääkseen kaaoksen.
Ja olen muuten mies, joten on turha yleistää, että kaikki miehet ajattelevat vain omaa napaansa. - hgrjvgiphju
Totuus miehen ja naisen tasa-arvosta löytyy tästä linkistä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9725119
Siitäs saitte naiset :P
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama325125Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644101Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783686Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732728Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582534Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282195- 1381705
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401548