Vaihto parempaan?

changeling.

Onko se oikein vai ei, vaihtaa parempaan tilaisuuden tullen?

Seurustelen miehen kanssa, joka on ihan ok, rakastaa minua, minäkin tunnen rakkautta häntä kohtaan ja seurustelu on etenemässä vakavampaan vaiheeseen. Kuitenkin on myös eräs toinen mies, josta olen ollut pitkään kiinnostunut. Hän on naimisissa, niin en ole kertonut hänelle kiinnostuksestani, enkä ajatellut hänen välittävän minusta ennen kuin paljastui että mies on myös ollut pitkään kiinnostunut minusta kun hän paljasti tunteensa hiljattain.

Mitä tällaisessa tilanteessa tekisi? Pysyisi suhteessa ihan ok miehen kanssa, vai vaihtaisi hauskempaan, komeampaan, nuorempaan, pidempään, kohteliaampaan, kiltimpään, ahkerampaan, eli parempaan mieheen?

Vaihtaisitko sinä kumppania tilaisuuden tullen, jos olisit varma, että vaihtaisit parempaan?

42

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi semmosenaan

En vaihtaisi. Jos alkaisin vaihtelemaan, niin joutuisin tekemään niin ainakin pari kertaa viikossa. Liian työlästä.

• changeling.

Sitä minäkin ajattelen, että se on työlästä erota, enkä halua loukata nykyistä miestä, mutta silti mietityttää.

Muutunkohan katkeraksi tai kaipaanko koko loppuelämäni menetettyä tilaisuutta, jos tyydyn nykyiseen?

• ____________________
        changeling. kirjoitti:

Sitä minäkin ajattelen, että se on työlästä erota, enkä halua loukata nykyistä miestä, mutta silti mietityttää.

Muutunkohan katkeraksi tai kaipaanko koko loppuelämäni menetettyä tilaisuutta, jos tyydyn nykyiseen?

Ehkäpä tyyppi edustaa kaikkia noita hyviä ominaisuuksia siksi, että hän on se "vihreämpi ruoho". Totuus kuitenkin ilmenee pian jos suhde alkaisi.
        Lisäksi hän ei selvästikään ole kovin uskollista tyyppiä.

• ____________________

On kuitenkin sikäli mustavalkoisia henkilöitä etteivät he petä kumppaniaan millään tavalla eivätkä koskaan.

• seitsemäntoista
        changeling. kirjoitti:

Mitä helvetin tilaisuutta?

• tinka ei jaksa kirj.
        ____________________ kirjoitti:

On kuitenkin sikäli mustavalkoisia henkilöitä etteivät he petä kumppaniaan millään tavalla eivätkä koskaan.

On tietysti, mutta koitan nyt ajatella siitä toisestakin näkökulmasta, kun niin usein tulee ajateltua vaan enemmän syyllistävästä näkökulmasta. Siis en nyt puhunut kaavamaisista/systemaattisista pettäjistä. Vaan niistä hairahduksista, musta niissä on hinoisia vivahde eroja vaikka teko olis kuinka tahansa väärin..pitäs ymmärtää syyt, vaikka ei niitä hyväksyiskään.

• ____________________ kirjoitti:

Ehkäpä tyyppi edustaa kaikkia noita hyviä ominaisuuksia siksi, että hän on se "vihreämpi ruoho". Totuus kuitenkin ilmenee pian jos suhde alkaisi.
        Lisäksi hän ei selvästikään ole kovin uskollista tyyppiä.

"Ehkäpä tyyppi edustaa kaikkia noita hyviä ominaisuuksia siksi, että hän on se "vihreämpi ruoho". Totuus kuitenkin ilmenee pian jos suhde alkaisi."

Jep, mutta ehkäpä tuo toinen mies edustaa noita hyviä ominaisuuksia siksi, että tämä nainen on hänestä kiinnostunut ja koittaa perustella kiinnostuksensa toiseen mieheen tuon miehen paremmuudella. Ihastuksia tulee ja menee ja jos haluaa juosta riskilläkin ihastusten perässä, niin kannattaa muistaa se, ettei paluuta välttämättä ole ja siinä saattaa päästä pitkälle vaihtamisen tielle. Ja onhan se toinen mies varattukin, joten riski on suuri menettää molemmat.

Jos aloittaja meinaa vaihtaa miehen tuossa tilanteessa, niin hänen tulisi tiedostaa se tilanne, että hän voi olla vaihtamassa vain omissa mielikuvissaan parempaan mieheen, mutta todellisuudessa ehkä pidempään toimivasta suhteesta pariin panoon.

• seitsemäntoista kirjoitti:

Mitä helvetin tilaisuutta?

Kirpelakin sieltä ilmoitti palanneensa Genion kanssa yhteen. Ei ole siis Genion kohdalla ollut kyse tilaisuudesta, vaan ikuisesta mahdollisuudesta...

• changeling. kirjoitti:

"Sitä minäkin ajattelen, että se on työlästä erota, enkä halua loukata nykyistä miestä, mutta silti mietityttää."

Riippuu tietysti miehestä, mutta minä ainakin olen hyvin herkkä ja tuo, ettet koe olevasi ihan täysillä mukana nyksäsi kanssa ja ajattelet olevan parempaakin, heijastuisi muhun tuossa miehen asemassa luultavasti siten, että pari kuukautta ihmettelisin, onko jotain vikana(kiukuttelua jne.), sitten pari kuukautta jaksaisin koittaa kaikkeni sun innostuttamiseksi ja sen jälkeen suhde alkaisi omalta osaltani hiljalleen kuolla pystyyn ja lopulta jättäisin.

Sun saattaisi olla viisaampaa antaa suhteenne kuolla pystyyn ensin ja vasta sitten pettää, tai vaihtaa kumppania, eikä särkeä kumppanis sydäntä salama kirkkaalta taivaalta-pettämisellä.

• tinka ei jaksa kirj. kirjoitti:

On tietysti, mutta koitan nyt ajatella siitä toisestakin näkökulmasta, kun niin usein tulee ajateltua vaan enemmän syyllistävästä näkökulmasta. Siis en nyt puhunut kaavamaisista/systemaattisista pettäjistä. Vaan niistä hairahduksista, musta niissä on hinoisia vivahde eroja vaikka teko olis kuinka tahansa väärin..pitäs ymmärtää syyt, vaikka ei niitä hyväksyiskään.

Njet! Ei kai kukaan vaan petä minkään epätoivon vuoksi? Epätoivo saada seksiä muiltakin? Epätoivo saada ylipäätään seksiä?
        Kyl mä sanoisin, että pettävä nainen pitää petettyä miestä idioottina, eikä arvosta tätä juurikaan ihmisenä, puhumattakaan, että miehenä.

Kyl se pettäminen tapahtuu ihastuksesta, tai kiimasta ja juuri ne, jotka hetken mielijohteitaan eivät hallitse, niitä perustelevat kaikenlaisilla epätoivoilla.
        Se on vähän sama, kuin sanoisi, että nuolaisin jäätynyttä liikennemerkkiä epätoivoissani. Kyl niitä omia tekoja voidaan aina perustella, mutta se se vasta todellista pahuutta onkin.

• changeling.
        dazu kirjoitti:

"Ehkäpä tyyppi edustaa kaikkia noita hyviä ominaisuuksia siksi, että hän on se "vihreämpi ruoho". Totuus kuitenkin ilmenee pian jos suhde alkaisi."

Jep, mutta ehkäpä tuo toinen mies edustaa noita hyviä ominaisuuksia siksi, että tämä nainen on hänestä kiinnostunut ja koittaa perustella kiinnostuksensa toiseen mieheen tuon miehen paremmuudella. Ihastuksia tulee ja menee ja jos haluaa juosta riskilläkin ihastusten perässä, niin kannattaa muistaa se, ettei paluuta välttämättä ole ja siinä saattaa päästä pitkälle vaihtamisen tielle. Ja onhan se toinen mies varattukin, joten riski on suuri menettää molemmat.

Jos aloittaja meinaa vaihtaa miehen tuossa tilanteessa, niin hänen tulisi tiedostaa se tilanne, että hän voi olla vaihtamassa vain omissa mielikuvissaan parempaan mieheen, mutta todellisuudessa ehkä pidempään toimivasta suhteesta pariin panoon.

Olin kiinnostunut tuosta toisesta miehestä jo ennen kuin aloin seurustella nykyisen miehen kanssa.

• changeling. kirjoitti:

Olin kiinnostunut tuosta toisesta miehestä jo ennen kuin aloin seurustella nykyisen miehen kanssa.

Se mies on kuitenkin naimisissa. Jos olisit älykäs ihminen, et ehkä edes harkitsisi asiaa, mitä ajattelet. Vai oletko valmis menettämään nyksäsi sen takia, että tämä kiinnostuksesi ja mielestäsi täydellinen mies pääsisi kerran vetämään kakkoseen ja tämän jälkeen molemmat miehet katoaisivat, kuin pieru saharaan?

Vinkki; koita tutustua kiinnostuksesi kohteeseen paremmin, mut pidä tunteesi kurissa, älkä mene lääpähtämään häneen kokonaan, äläkä mene pettämään hänen kanssaan. Tee selväksi, että jos hemmo ensin jättää vaimonsa, olet hänestä kiinnostunut.

• changeling.
        dazu kirjoitti:

Se mies on kuitenkin naimisissa. Jos olisit älykäs ihminen, et ehkä edes harkitsisi asiaa, mitä ajattelet. Vai oletko valmis menettämään nyksäsi sen takia, että tämä kiinnostuksesi ja mielestäsi täydellinen mies pääsisi kerran vetämään kakkoseen ja tämän jälkeen molemmat miehet katoaisivat, kuin pieru saharaan?

Vinkki; koita tutustua kiinnostuksesi kohteeseen paremmin, mut pidä tunteesi kurissa, älkä mene lääpähtämään häneen kokonaan, äläkä mene pettämään hänen kanssaan. Tee selväksi, että jos hemmo ensin jättää vaimonsa, olet hänestä kiinnostunut.

Noin mä varmaan tulen tekemäänkin eli en mitään.

• Kaikista vittumaisinta on nähdä pareja, joissa mies kaipaa naiselta paljon enemmän... nainen ei hoida suhdetta, kuin näennäisesti, eikä näe miestään... katsoo vaan ohi muita miehiä ja pettäessään perustelee pettämisen petetyn miehen haluttomuudella hoitaa suhdetta.

• Se on aika huono tilanne suhteen jatkuvuuden kannalta. Ite olen aika herkkä noissa tilanteissa ja noissa lyhyemmissä suhteissa, mitä itsellä on ollut, homma sais kuolla kokoon, jos huomaan, ettei toinen ole ihan kunnolla mukana.
        Pidemmässä suhteessa varmaan katselisin aikani ja jättäisin. Kyllä mä ymmärrän, mitä tarkoitat, vaikka olinkin noin ikävällä asenteella tässä liikkeellä. Just heräsin päikkäreiltä ennen palstalle tuloa. :)

• MIELENKIINTOISTA¤#!"
        dazu kirjoitti:

Kirpelakin sieltä ilmoitti palanneensa Genion kanssa yhteen. Ei ole siis Genion kohdalla ollut kyse tilaisuudesta, vaan ikuisesta mahdollisuudesta...

Kirpela kertoi ettei edes tunne Gentsua ja sulle uskottelee ihan muuta. Kuinka tyhmä oikeasti olet?

Hähä! :D

• Mietin vaan sitä, että keskimäärin hyvää ja ei niin hyvää on ihmisissä jokseenkin vakioidut määrät, yhdessä yhdet hyvät ja toiset huonommat, toisessa yhdet huonommat ja toiset paremmat. Ainoa erotteleva asia on se, että missä kombinaatiossa saat vähiten juuri sinulle sopivia ei niin hyviä juttuja ja enemmän niitä juuri sinulle sopivia hyviä juttuja.

Sanotaan, että parisuhteen ongelmat eivät paranun vaihtamalla, paitsi jos vaihtaa omaa ajattelutapaansa. En tiedä pitääkö tuo paikkaansa, toisinaan on kuulemma parantunut asiat vaihtamalla muutakin kuin vain ajattelutapaa.

Kannattaa kuitenkin miettiä mitä toivoo, koska sen voi myös saada :)

• "tärkeintä on tietää mitä haluaa ja mikä on se hyvän suhteen määritelmä"

Tuohan se on se tärkein parisuhdeasioiden taustalla. Ainakin jos puheita miettii, niin yllättävän usein tuntuu siltä ettei asiaa olla kauheammin ikinä mietitty, kunhan vaan ollaan suhteessa, kai siis tyydytään? Ja toki ihmisellä mieli muuttuu vuosien saatossa, olisi kai tarpeen tuonkin asian osalta pitää itselleen aika ajoin välitilinpäätöksiä. Toisaalta jos ei tiedä mitä itse elämältään yleisemminkin haluaa, niin voi olla vaikea tietää mitä parisuhteeltaan haluaa.

• Sitä mä tossa mietin viestini jälkeen, että kaipa too välintilinpäätös olis semmonen juttu, että ittensä kanssa sitä olis lie syytä tehä verrattain useinkin ja sitten myös kumppaninsa kanssa yhdessä riittävän usein, niin että molemmat tietäis missä toinen on menossa, mikä taas yhteenlaskettuna kertoo missä suhteen osapuolet on menossa ja lopulta myös minne suhde on menossa eli mahdollisesti riittävän ajoissa senkin, että sukset alkaa vinksottaan ja tarttis tehrä jottai, jos mielii. Vois ehkä myös paremmin valita (haluaako) kasvaa yhteen vai erilleen...

Jepulis, tiettävästi toiset tuntuvat tyytyvän ja vieläpä niin, että se riittää molemmille, on molemmille riittävän hyvä sellaisenaan. Kyllähän se on oikeastaan varsin hienoakin jos pääsee siihen tilaan missä molemmat kaikkinensa riittävät toisilleen, vaikka mahdollisesti voisivat "saavuttaa"(?) jotain enemmän/parempaa ottamalla riskiä parisuhdeasioissa.

• tinka ei jaksa kirj.

Jeps. Mikäs sinä sitten enää auttaa, jos toinen ei näe välitilinpäätöksessä mitään falskia ja toinen näkee. Se on mahdoton ja auttamaton paikka. Mut sisäistin sanomas, mä luulen. :-)

• tinka taaskin
        tinka ei jaksa kirj. kirjoitti:

Jeps. Mikäs sinä sitten enää auttaa, jos toinen ei näe välitilinpäätöksessä mitään falskia ja toinen näkee. Se on mahdoton ja auttamaton paikka. Mut sisäistin sanomas, mä luulen. :-)

Siinä ei sinä..alan olemaan taas väsy, kun ei onnistu kirjottaminen. Eli öitä. :-)

• frost-free

Sex=Love=Sex=Love=Sex=Love
        FrostyTheLoveDoctor

• Vaihdoin jo niin monta kertaa, että homma tuli lopulta mielestäni lakipisteeseen. Nyt ei enää vaihtamalla parane, mutta onneksi uskalsin aiemmin vaihtaa.

Tosin on aina riski, että vaihtaakin huonompaan. Johonkuhun, joka on olevinaan vain omassa mielikuvituksessa parempi. Mutta silloinhan voi taas vaihtaa...

• Mikään ei takaa, että mies olisi nykyistä parempi.

Hän voi olla kohtelias nyt, miten sitten kun alatte seurustelemaan?

Mikäli miehen käytös sinua kohtaan tuntuu liian täydelliseltä, hän saattaa olla narsisti.
      Toisekseen, hänellä voi liitossa mennä ihan hyvin ja jättäessäsi nykyisen miehen varatun vuoksi. Saattaa varattu todeta "En aio erota vaimostani ja jos niin uskoit, kuvittelit liikoja"

• changeling.

Olen tuntenut miehen jo kauan.

• viIi.

Ei se vaihtamalla parane..

Hähä! :D

• frost-free

Riippuu miehestä jonka kanssa olisin sillä hetkellä. Haluanko pitää hänet vai olenko valmis menettämään.

Vaihtaisin tottakai jos olisin varma!Miksi en? Mutta mikä on "parempi"?Onko se rikkaampi, komeampi, iso munaisempi, lahjakkaampi, älykkäämpi, suositumpi, mukavampi, rauhallisempi, taitavampi,karvaisempi, pidempi, paremmassa asemassa vai ONKO SEN HAMPAAT VAAN V***U YKSINKERTAISESTI SUOREMMASSA?!!!

HAHA!?!:D

• changeling.

Kaikkea noita! Paitsi munan kokoa en tiedä :D

• komea_bodari

oletko kokeillut pelehtimistä kummankaan osapuolen kanssa ?!1!111!

• Onko se oikein vai ei, vaihtaa parempaan tilaisuuden tullen?

Mutkat suoriksi aluksi: tottakai se on oikein! Kannattaa vaihtaa, miksi et vaihtaisi?
      Kaikki ansaitsevat sen itselleen parhaimman, jos se on mahdollista saada. Ainakaan mihinkään tyytymissuhteeseen ei kannata jäädä. Itse olen ainakin sen verran itserakas tms. että en kestäisi, jos joku _tyytyy_ minuun. Siksipä en halua sellaista myöskään kellekään muulle tehdä. Enkä ole siis tehnyt.

Mutta sitten mietitään vähän syvemmin: Parempaan? Millä lailla parempaan?
      Onko toinen ihminen parempi kuin toinen ja juuri sinulle parempi? Mistä voit sen etukäteen tietää? Et mistään. Se vaatisi vuosien syvällisen tuntemisen, arjen jakamisen yhdessä. Oleellista omasta mielestäni hyvässä suhteessa on teot. Sanotaan, että ongelma olisi vaikka yhteisen ajan puute. Vain teoin pystyy järjestämään yhteistä aikaa. Ei esim. jutskailemalla ja/tai riitelemällä.

Sitten tämä sun tapaus:

"Seurustelen miehen kanssa, joka on ihan ok, rakastaa minua, minäkin tunnen rakkautta häntä kohtaan ja seurustelu on etenemässä vakavampaan vaiheeseen. Kuitenkin on myös eräs toinen mies, josta olen ollut pitkään kiinnostunut. Hän on naimisissa, niin en ole kertonut hänelle kiinnostuksestani, enkä ajatellut hänen välittävän minusta ennen kuin paljastui että mies on myös ollut pitkään kiinnostunut minusta kun hän paljasti tunteensa hiljattain."

Kysyt juuri oikeassa tilanteessa asiaa. Seurustelunne on etenemässä vakavampaan vaiheeseen. Siispä juuri nyt on sinun tehtävä päätös/valinta. Tämä on kivuttomin vaihe. Eli tunnistat omat tunteesi miehelle MUTTA et ala mihinkään hänen kanssaan koska hän on varattu. Jos hän eroaa, se on merkki siitä, että teistä voisi tulla jotain. Jos ei, unohda. Jos teette päätöksen yrittää yhdessä, viimeistään siinä vaiheessa (ennen mitään tekoja) kerrot poikaystävällesi. Ja eroat hänestä tietysti sitten. Tietysti sinun on ymmärrettävä, että paluuta entiseen ei enää ole hänen kanssaan. Se on lopullista, tuli teistä uuden miehen kanssa jotain tai ei.

Vaihtaisitko sinä kumppania tilaisuuden tullen, jos olisit varma, että vaihtaisit parempaan?

Niinkuin aluksi mainitsin, totta kai vaihtaisin periaatteessa parempaan, jos osaisin jonkun ihmisen paremmaksi määritellä ja tilanne olisi jossain määrin kuvailemasi kaltainen. Mutta luultavasti vain periaatteessa ja teoriassa, koska
      en ole tähän päivään mennessä vielä lennosta poikaystävää toiseen vaihtanut.
      Mieluiten olen eroon päätyneen suhteen jälkeen yksin. Se on minulle luontaisin ja omin olotila ja sillä tavoin voisin selkeyttää ajatuksia mitä mahdolliselta uudelta suhteelta, (jos sellainen vielä tulisi eteen), haluaisin.

• y.b. ei ehdi kirj.

Joo, no mä allekirjoitan aika pitkälti sun sanomiset tuolla ylhäällä. En tiedä tuliko se mun tosta kirjoituksesta esiin, mutta anyway. Toi oli lähinnä pitkä sepustus mun omaa napaa :)

Ja tuo neuvo ap.lle taas oli neuvo ihan lennosta ja omasta näkökulmasta, miten itse ehkä toimisin. Toivottavasti ap. ajattelee ihan itse, eikä pelkästään toimi muiden neuvojen mukaan. Tilanteet voi olla oikeasti ihan eri tyyppisiä, mitä niistä kirjoitettuna saa käsityksen.

• Mun neuvot:

1. Harkitse ja odota
      Ei ole kiire mihinkään. Olet varattu sinäkin ja mitä ilmeisimmin kyseessä on parisuhteet, joissa uskollisuutta pidetään arvossa eli kyse ei ole vapaista suhteista kummallakaan osapuolella. Ihastumisia ja kiinnostuksia tulee ja menee koko elämän ajan ja varmasti joku jossain vaikuttaa peräti paremmaltakin.

2. Keskustele kumppanin kanssa
      Ei tietenkään tarvitse kertoa mitään yksityiskohtia, eikä ehkä sitäkään, että on ihastunut toiseen, mutta selvää hiipumistahan suhteessa on, kun joku muu alkaa tosissaan kiinnostaa. ihan jotain yhteistä lomaa tai uutta tekemistä voisi kokeilla ja katsoa löytyykö kipinää vielä ja pohjaa sinne vakavampaan vaiheeseen.

3. Sinulla on vain mielikuvia
      Ei toisen paremmuudesta voi tietää. Pituus ja ikä voisi olla sellaisia seikkoja, jotka ovat totta. Tosin, voisihan kaveri käyttää piilokorkoja ja valehdella ikänsä, mutta kaikki muut ominaisuudet on pelkkää arvailua ja luulottelua ja haavekuvaa.

Ja jos odottelun ja pähkäilyn jälkeen yhä tuntuu, että se oma suhde ei ole hyvä, niin totta kai se pitää laittaa uusiksi.

• changeling.

Näin siinä sitten kävi. Valitsin pysyä suhteessa jossa olin ja olen edelleen. Tuo toinen mies on nyt eroamassa vaimostaan, ilman että välillämme on tapahtunut mitään. Hän sanoi rakastavansa minua ja jos olen itselleni rehellinen, minäkin rakastan häntä. Silti nykyinen suhteeni on edennyt niin pitkälle, etten voi enää perääntyä.

Ehkä rakkaus toista miestä kohtaan hiipuu aikanaan ja tunteeni nykyistä kohtaan syvenevät. Se voi viedä aikaa, koska vaikka olen vältellyt tuota toista miestä ja edes hänen ajattelemista, tuntuu että tunteeni häntä kohtaan vain voimistuvat.

Moni vastauksissaan oletti, että kuvittelen paremmuuden tai että se olisi vain haavekuvaa, mutta tunnen molemmat miehet hyvin ja läheisesti. Se tekee tämän vielä kipeämmäksi, mutta toivottavasti kipukin hiipuu joskus. Yritän parhaani tässä nykyisessä suhteessa, mutta välillä en voi sille mitään, että olen vihainen nykyiselle miesystävälleni tämän vuoksi. En voi koskaan kertoa hänelle, mitä olen tehnyt ja mistä luopunut hänen vuokseen, koska se olisi liian loukkaavaa. Tietenkin se vaikuttaa nykyiseen suhteeseen, että rakastan toista, mutta haluan silti tehdä oikein ja pitää lupaukseni. Toivottavasti se joskus palkitaan ja minäkin tulen onnelliseksi.

• Mun neuvot

Kas, mukavaa, että kerroit, kuinka asiat sitten sujuivat. Mielenkiintoista.

Paremmuus. Kyllä se vain on kuvittelua. Parisuhde on (tai ainakin sen pitäisi olla) ihan eri juttu kuin 'tunteminen hyvin ja läheisesti'.

Selityksesi kuulostavat aika ikäviltä: syytät miestäsi, olet hänelle jopa vihainen, koet uhraavasi jotain hänen vuokseen... Kaikki se on mielesi tuotosta. Se ei ole mitään oikeasti todellista. Kukaan ei voi sanoa, teetkö parhaalla mahdollisella tavalla jäämällä nykyiseen suhteeseesi. Sinusta saattaa hyvinkin tulla haavekuvia palvova katkera ämmä, kuka tietää. Tai sitten opit näkemään, mitä oikea elämä on.

Aivan eri asia sitten on, että haluaako miehesi olla kanssasi, kun koet hänet pelkäksi velvollisuudeksi ja oikeasti tunnet rakastavasi ihan toista miestä.

mutta joka tapauksessa: onnea matkaan!

• changeling.
        Mun neuvot kirjoitti:

Kas, mukavaa, että kerroit, kuinka asiat sitten sujuivat. Mielenkiintoista.

Paremmuus. Kyllä se vain on kuvittelua. Parisuhde on (tai ainakin sen pitäisi olla) ihan eri juttu kuin 'tunteminen hyvin ja läheisesti'.

Selityksesi kuulostavat aika ikäviltä: syytät miestäsi, olet hänelle jopa vihainen, koet uhraavasi jotain hänen vuokseen... Kaikki se on mielesi tuotosta. Se ei ole mitään oikeasti todellista. Kukaan ei voi sanoa, teetkö parhaalla mahdollisella tavalla jäämällä nykyiseen suhteeseesi. Sinusta saattaa hyvinkin tulla haavekuvia palvova katkera ämmä, kuka tietää. Tai sitten opit näkemään, mitä oikea elämä on.

Aivan eri asia sitten on, että haluaako miehesi olla kanssasi, kun koet hänet pelkäksi velvollisuudeksi ja oikeasti tunnet rakastavasi ihan toista miestä.

mutta joka tapauksessa: onnea matkaan!

Aika mielenkiintoisia väitteitä sinulla, että sä tiedät paremmin kuin minä itse, mikä elämässäni on todellista ja mikä ei. En sitäpaitsi syytä miestäni mistään, enkä ole hänen kanssaan pelkästä velvollisuudesta.

• *huokaus*
        changeling. kirjoitti:

Aika mielenkiintoisia väitteitä sinulla, että sä tiedät paremmin kuin minä itse, mikä elämässäni on todellista ja mikä ei. En sitäpaitsi syytä miestäni mistään, enkä ole hänen kanssaan pelkästä velvollisuudesta.

"olen vihainen nykyiselle miesystävälleni tämän vuoksi. En voi koskaan kertoa hänelle, mitä olen tehnyt ja mistä luopunut hänen vuokseen, koska se olisi liian loukkaavaa. Tietenkin se vaikuttaa nykyiseen suhteeseen, että rakastan toista, mutta haluan silti tehdä oikein ja pitää lupaukseni. Toivottavasti se joskus palkitaan ja minäkin tulen onnelliseksi."

Ihan vilpittömästi toivon, että jonain päivänä vielä ymmärrät, mikä on todellista ja mikä ei.

• changeling.
        *huokaus* kirjoitti:

"olen vihainen nykyiselle miesystävälleni tämän vuoksi. En voi koskaan kertoa hänelle, mitä olen tehnyt ja mistä luopunut hänen vuokseen, koska se olisi liian loukkaavaa. Tietenkin se vaikuttaa nykyiseen suhteeseen, että rakastan toista, mutta haluan silti tehdä oikein ja pitää lupaukseni. Toivottavasti se joskus palkitaan ja minäkin tulen onnelliseksi."

Ihan vilpittömästi toivon, että jonain päivänä vielä ymmärrät, mikä on todellista ja mikä ei.

Ihan vilpittömästi toivon, että jonain päivänä vielä ymmärrät, miten ihmisen psyyke todellisuudessa toimii ja miten ei.

• '
        changeling. kirjoitti:

Ihan vilpittömästi toivon, että jonain päivänä vielä ymmärrät, miten ihmisen psyyke todellisuudessa toimii ja miten ei.

:)

• roujgäpreghjrj

Ennen naivisti ajattelin voivani vaihtaa parempaan kumppaniin. Niinkuin auton. Sitten sain elämäni opetuksen enkä ole sen koommin parempaa kumppania nähnyt. Entisten kanssa kin on viileähköt asialliset välit.

• kundi.kundine

ei se vaihtamalla parane.

ihastumine o eri juttu ku rakastamine.

miäti viä toise keran ennenku alat säätään. tos on aika monta muutaki ihmist messis ku vaa te kaks- niitäki pitäis niinku miättii ehkä.

tai sitte ei. kahestaa vaa taunuksel kohti auringolaskuu. mitä sitä turhia miättimää.

• Jotta voisin olla varma, niin pitäis ensin asuu pari vuotta saman katon alla.....

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe