Nimiä?

mammasss

Meidän perheeseen syntyi kauan odotetti pikkuinen tyttö ja nyt etsimme hänelle sopivia nimiä :) Haluaisimme "samanhenkiset" nimet, kuin isosisaruksilla on, mutta emme itse tunnu löytävän mitään sopivaa, ja niimpä kaipaamme vähän teidän apuanne! :)

Isommat lapset ovat:
Bruno Vincent Matias (10)
Frida Ines Elisa (7)
Greta Edit Alina (7)
Hugo Felix Julius (4)

Olemme miettineet nimiä Sandra tai Stella. Toinen nimi luultavasti on Ruth ja komas Ilona, muuta nekään eivät vielä varmoja. Ja piti vielä sanomani, että lasten isä siis ruotsinkielinen :)

12

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+16

Mun ehdotus on Olga Ruth Ilona :)

• Onnittelut pikku-prinsessasta! :) Noista omista mietinnöistänne molemmat sekä Stella että Sandra ovat oikein hyviä vaihtoehtoja :) Tässäpäs vielä joitakin etunimiehdotuksia pikku-neidille, jos niistä löytyisi jokin omalta tuntuva...

Amanda
      Stina
      Matilda
      Linda
      Fanni
      Erika
      Marie
      Josefina
      Sa(a)ga
      Signe
      Silva
      Sofie
      Tilda
      Klaara
      Carolina

• ...

Sandra ja Stella ovat oikein kivoja nimiä.. tässä muutama lisää. Näistä suosittelen eniten nimeä Wilma ja Vendla.
      Adele
      Aida
      Alice
      Beata
      Carla
      Diana
      Edit
      Edda
      Ebba
      Erika
      Elisa
      Elise
      Klara
      Krista
      Kiana
      Karla
      Kadri
      Kajsa
      Linda
      Lilia
      Lydia
      Lucia
      Minea
      Mandi
      Minda
      Mindy
      Minka
      Nadja
      Ronja
      Salme
      Saimi
      Selma
      Silva
      Sofia
      Starla
      Taina
      Tiana
      Tindra
      Tinja
      Tilda
      Thea
      Trina
      Vendla
      Verna
      Wilma
      Zaina
      Zena

• jenna.

tässä vielä muutama nimiehdotus Brunon,Fridan,Gretan ja Hugon siskolle:)

Felicia
      Ofelia
      Klaudia
      Hilda
      Myy
      Filippa
      Safira
      Carita

• ?????

Manda Sarah Helena
      Stina Angnes Ilona
      Sandra Ruth Helena
      Stella Linn Lovisa
      Sylvia Lilian Olivia

• ...

Viola
      Laura
      Liana
      tekla
      Telma
      Silja
      Senja
      Saila
      Sonja
      Tonja

• sibyllavon

Eikös Stella Ruth Ilona olisi hyvä tähtöselle? Uusi ehdotus Cilla Iris Ursula.

• Täti

Brita Agnes Irene
      Rakel Saga Ilona
      Ida Ruth Olive
      Beata Ruth Ilona
      Diana Isla Sofia
      Alva Lisbet Maria
      Sandra Ada Linnea
      Clara Kerstin Ilona
      Stella Margit Ilona
      Stina Birgit Olive

• ap

Kiirettä on pitänyt, enkä ole ollenkaan ehtinyt tietokoneen vieressä istua! Mutta nyt hengähdän heken :D

Kiitoksia kovasti kaikista nimiehdotuksista!

Eritysesti Clara kuullostaa hyvältä! Stella on edelleen mukana kärjessä, mutta Sandra on nyt tippunut, sillä mieheni ei pidä siitä. Beatakin on suloinen :) Mutta lausutaanko se ihan niin kui kirjoitetaan?

Toiseksi nimeksi olemme päättäneet Ruthin ja kolmannen nimen paikasta kamppailee Ilona ja Helena.

Itse pidän Beata- ja Beda-nimestä kovasti, mutta siskoni kysyi, olinko kännissä, kun keksin ne :DD Mutta eiät siskoni mielipiteet minua haittaa! Hänen oman poikansa nimi kun on Osmo, joka ei taas lukeudu omiin suosikkeihini :D

Oho, meni vähän ohi aiheen! Mutta siis lisää nimiä saa edelleen ehdottaa :)

• ...

Koulukaverini oli ahvenanmaata ja nimeltään Beata ja nimi lausuttiin myös ihan normaalisti Beata, niin kuin kirjoitetaan. Kiva nimi helppo taivuttaa ja suomenkielisetkin osaa lausua. Beda en tykkää kun minulle tulee heti mieleen petaaminen.

Clara on oikein kiva nimi, vaikka itse kirjoittaisin sen Klara...

Ja heh heh, kännissä voi joskus saada hyvänkin idean. Itse hain vahingossa kännissä sähköpostilla työpaikkaa, mitä en kuuna päivänä olisi uskaltanut selvänä, ja nyt olen ollut siinä viisi vuotta...hyvä palkka ja kiva työ, kaksi vuotta vielä luvattu, sit työ tulee tehdyksi. Ihan vaan pieni mainoskatko, ei ne kännit aina ole negatiivisia...heh heh

• Sofia/Inga

Stella Ruth Ilona on teidän suosikeistanne mielestäni paras valinta :)

Tässä vielä muutama ehdotus:

Sofia Ruth Helena
      Sofia Ada Alissa

Elin Nella Anniina

Linda Ruth Helena

Eva Ruth Helena (mutta etunimi taitaa olla liian lyhyt sisarusten nimiin verrattuna..)

SOFIA minusta kuitenkin ehdottomasti kaunein, sopii myös ruotsinkielisille ja yleinen molemmissa maissa. Vai onko makuunne liian yleinen, tai pidettäkö lainkaan koko nimestä?

Itse pidän myös "ruotsalaisen suuhun sopivista" nimistä näiden ehdottamieni lisäksi Fridasta ja Ingasta.

Miten olisi Inga Ruth Helena/Ilona?

• NimiTäti

Clara Ruth Helena, siinä kaunis nimi sopien ruotsin- kuin suomenkielistenkin suuhun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      31
      5119
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4101
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3676
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2728
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      158
      2534
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2388
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2199
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2185
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1705
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1548
    Aihe