Mieleni tekisi aloittaa pistooliammunta. Minulla ei ole mitään lupia entuudestaan. Katsoin pohjoishämeen ampujien sivuja niin niillä on junnuille jotain kursseja talvella, mutta itsellä on ikää jo 35 ja turvallinen aseenkäsittely suht tuttua armeijasta sekä kotoa. Onko jotain sellaista seuraa jossa olisi kursseja aikuisille?
Pistooliammuntaa pirkanmaalla
4
582
Vastaukset
- -eSa-
Sinun pitää ensin määrittää mitä tarkoitat pistooliammunnalla.
Onko kyseessä:
1) ilmapistooli, lupavapaa voit ostaa oman pistoolin heti
2) pienoispistooli ja sillä nk. "olympialajit" tai kansalliset ratalajit
3) toiminnallinen pistooliammunta joko practical tai reserviläistoiminta
4) siluettiammunta pistoolilla, usein iso revolveri
Vaihtoehdossa 3) olevat lajit ovat ainoita joita harrastamalla saa luvan isompaan itselataavaan pistooliin. Samoin vaihtoehto 4) revolverien kohdalla.
Mielekäs ja myös lain vaatima pistooliammunta ja sen harjoittelu käytännännössä vaatii sinulta seuraan liittymistä ja siellä sen kahden vuoden ajan laina-aseella harjoittelua. Laki myöntää myös ilma-aseharjoittelun sopivaksi, mutta senkin on oltava seuran ampuma-asekouluttajan todistamaan.
Sinun tilanteesi en osaa sanoa kuin sen, että sinun on oltava yhteydessä sopivaksi katsomiin seuroihin ja kyseltävä sieltä lisää.
On myös hyvä ymmärtää, että jos seurassa halutaan KAIKKIEN IKÄÄN KATSOMATTA käyvän läpi esim. ilmapistooli-ammunnan periaatteet, niin valinta on sinun. Joko voit mennä muualle tai sitten toimia niinkuin seurassa halutaan.
Ideaali tietysti sinulle varmasti olisi, jos pääsisit ohjattuun harjoitteluun esim. suoraan pienoispistoolilla, mutta tämä voi olla useissa seuroissa kiven alla. Tällöin on joko jaksettava harjoitella se kaksi vuotta ampumakouluttajan todistamana omalla ilmapistoolilla tai sitten keksittävä jokin toinen harrastus. - Keihiaosd
Ilmapistoolikokemusta löytyy, mutta ei valitettavasti seuroista, olen ammuskellut omassa pihassa. Aluksi ajattelin että pienoispistooli jolla pääsisi alkuun ruutiaseammunnoissa ja siitä practicaliin, ehkä jos kiinnostaa.
- tappolajitpois
Valitse joku aikuisten ammuntalaji äläkä ainakaan mitään sotahullujen practicalia. Ihmisten ammunnan harjoittelulla ei vaan ole tulevaisuutta ja se on varma.
- Pelkään pahoin...
... että niitä kansainvälisiä kovapanosammuntoja sitten tulevaisuudessa mennään harjoittelematta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522