Viikko 35 alkaa hyvin!

ts. Tulen töihin tai sanotaan ajamaan linjoja, sillä oikeat työt hoidan aina linjojen jälkeen. Anyway, asiakkaat varmaan odottavat jo että saavat sitä asiakaspalvelua, josta kuitenkin maksavat.

Onhan kolleegoilla kesä mennyt hyvin? Mulla kesä on mennyt erinomaisesti., jopa tuo ns. loma-aika on jakaantunut sopivasti, eli viikko lomaa ja 3 viikkoa duunia.

bamlataan! :D

40

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivusta seurannut

      Bamlaa sinä bulldogginaama mitä kuola suuhusi tuo ja oikeat työthän hoidat linjojen jälkeen , toisinsanoen se nuoleskelu.
      Mutta missä viipyy ne kahvit kun menit kihloihin miespuolisen pomosi kanssa.

    • -?-

      No onpas halveksuva suhtautuminen työnantajaansa, kun ei pidä sen tarjoamaa työtä oikeana. Tästähän pitäisi ottaa printti, viedä se varikolle ja näyttää mesuille mitä mieltä Kähärä on linja-auton kuljettamisesta!

      Tai siis, otettu on jo. Kikkura poistaa viestinsä kun tajuaa mitä on tullut kirjoitetuksi.

    • pöljät

      että teitä viedään ku pässiä narussa. Että voikin huvittaa tuo yksinkertaisuus mikä teissä elää. Teissä ei ole tippaakaan kykyä huomata elämän satiiria saati ironiaa. LOL :D !

    • kolleega a

      Siis mitä asiakaspalvelua sun asiakkaat odottaa.?
      Eiköhän ne matkustajat maksa siitä että pääsevät bussin kyydissä paikasta a paikkaan b.

    • mikko rantasalo

      samoilla linjoilla. Onneksi on keksitty tää katurin ajo. Tällasesta suffeli-hommasta saa vielä palkkaakin. On se ihme juttu! Sitten kun on ratissa levännyt voi mennä taas oikeisiin töihin.

      Mutta on toi katurin ratin takana lusmuaminen tosiaan sellsta joutenoloo, että oikein hävettää että siitä saa näin ison palkan. Puoletkin riittäisi. Ja tiedän nipun ay-apinoita jotka ei tarvisi edes viideosaa. Ei ne muuta tarvisi kun nyrkkiä

    • K.Oita kattoo

      Avaajan teksistä näkee, kuinka ylenkatsoo raskasta työtä tekeviä businkuljettajia, jotka kituvat pitkien päivien ja tiukkojen aikataulujen kanssa.
      Avaajalla itsellään on ilmeisesti ne helpommat hommat ja lyhyimmät päivät, harva jaksa 12 tunnin päivän jälkeen kehua vielä muilla töillään.
      Aika paksua tekstiä ja taitaa olla valhetta..
      Mikäli noin paljon tekisi töitä ja pyöritäisi vielä puheitena mukaan omaa yritystäkin, täytyisi olla rahaakin taskussa vaan missä se näkyy?
      Asuu kaupungin vuokra-asunnossa alueella, josta juuri mainittiin sanomalehdessä, että siellä on kaupungin halvimmat asuntojen hinnat ja alueella asuu pienituloisia kuten Bussikuskeja ja siivoojia.
      Avaaja on aiemmin kehunut bussinkuljettajan ansioita, jopa akateemista paremmiksi, mutta kuka akateeminen tekee töitä noin 2400 euro/kk bruttopalkalla, ylityöt, pyhätyöt ovat erikseen, ei paremmissa töissä olla töissä kuin konttoriaikana ja 7-8 tuntia päivä.
      Kuitenkin avaajan on paiskittava kahta työtä ja kesälomansakin käytettävä työntekoon, pistää miettimään!

      Bussinkuljettaja joutuu tekemään kaupunkiliikentessä 11-12 tunnin päiviä ja melko pienillä ansioilla ja niinkin itsestään selvä asia kuin Wc käynti tuottaa välillä tuskaa ja avaaja vähättelee niiden töitä, jotka joutuvat oikeasti kusisimmat vuorot ajamaan.

      • Raskasta työtä?

        Voi jösses teitä lusmuja. Joudutte reppanat ajamaan 2-4kertaa 2 viikkoon yli 8 tuntisen, ni jo teiltä on voimat ja hermot loppu. Ei oo edes totta, että minkälaiseksi rätiksi nykyset kuskit on menny. Ei teistä oo oikian työn tekijööksi ja ehkä te juuri siksi ootta bussinkuskeiksi ruvennet.

        Mitä tarkottaa melko pienillä ansioolla, ku kuskit vetää kuitenkin 35- 45000 euroo vuodes palkkaa. On monta ns. kouluu käynyttä, joka ei moiseen yllä, vaikka mikä ois. älkää kehatko lusmut heittää herjaa, sillä kyllä tietoo on mitä mikäkin tai kukakin oikeesti ansaittoo tai sanotaan ansaittee.

        Enneku taas joku rattireiska tai muu vastaava osaaja esittäytyy, ni sanotahan jotta on sitä kieretty muutakin kui talosta talohon.


    • Missä tapauksessa

      bussinajo on raskasta, kun sitä ei luokitella THL.n kautta edes keskiraskaaksi.
      Fyysisesti tuo ei ole mitenkään raskasta, sillä jo lehdenjaka tekee raskaampaa työtä ja saa kuitenkin huonompaa palkkaa.

    • Työ Kuormittaa

      Et ole sitten bussia ajanut tai istut siellä pomojen seurassa kun et tiedä missä mielessä työ on raskasta. No jos ymmärrät, niin fyysisesti siinä ei kanneta, muuta kuin rahareppua, mutta Kuumuus kesällä, kylmyys talvella, jatkuva veto, epäluonnolliset niskan ja selän liikeradat ja jatkuva tärinä, kireä ajoaika, rahastus, uhkailut yöbusseissa, kaikki tämä tekee businkuljettajan työstä raskasta, raskaampaa kuin taksin tai kuorma-autonkuljettajn työ.
      Lisäksi pitkät työvuorot 11-12 tunnin päivät tekevät työn kovin raskaaksi.
      Pelle hermannin on hyvä huudella työssä lepäämisestä, kun itse ei paljonkaan töitä tee.
      Mikäs se oli yrittäjän toimiala, kun yritysrekistereistä löytyy vain yksi yhden hengen yritys, tuolla nimellä ja se on veneenkorjausta ja sijatsee Loviisassa asti, joten tuulesta temmattuja juttuja kaikki.

    • Hyvin alkoi lomanjälkeinen elo. Linjat toimi kuin kello, ja loppupäivä meni uurastaessa omaan piikkiin. Nää on mukavia nää pehmeät laskut linjoille loman jälkeen, sillä ei tarvitse ottaa mitään paineita, joskaan ei noita tule ko. hommasta otettua muutonkaan. Työ kuormittaa aina jos sen antaa kuormittaa, vai mitä? Tuskin sinäkään NM. työ kuormittaa teet 5pv/viikko 11-12 tunnin päiviä. Ole rehellinen ja myönnä, että sullekkaan tuskin sattuu 2 viikko jaksoon enempää kuin 2-3 noita päiviä. tai jos sattuu, niin onhan sulla sitä enemmän sitten vapaata, eikö olekkin?

    • Työ Kuormittaa

      Ei kyllä noin mene, minulla kahden viikon jaksossa 5 pitkää päivää ja lyhet sitten iltavuoroja eli ei koskaan pääse ajoissa pois töistä.
      Vapaata ei kerry kyllä yhtään enempää, kun päiviä venytetään työaikaan kuulumattomilla tauoilla.

      Oikeasti on kyllä, kädet, niskat, selkä kuin tulessa kun veivaa bussia kaupungissa 10-11 tuntia, ehkä se on vain minun terveyteeni liittyvä ongelma.

      • Jokaisessa 2 viikko jasossako sulla on 5 pitkää päivää, kerros monta vapaata sulle sitten kertyy?

        Sun olisi varmaan hyvä ottaa yhteys työterveyden hoitajaan ja pyytää hältä jonkinsortin ergnomia ohjeet työskentelyyn, Tosin normaali tapauksessa niitä voi hyvin luoda toki itsekkin. Kun rahastat, käännä penkki, eli sun ei tarvitse vääntää itseäsi mutkalle. Teknisesti tuo helppoa, eli joko painat jalalla ns.kääntökahvaa, tai joissakin uusissa penkeissä painat nappulaa ni jo kääntyy.

        Eikä bussia tarvitse mitenkään veivata nykyisin, sillä ohjaustehostimet ovat niin tehokkaita, että jo yhdellä sormella pystyt rattia kääntämään, ei siihen hartiavoimia tarvita. Jokainen toki kokee asiat kuten kokee, mutta ei niitä pidä yleistää omien toimintarajoitteiden tai suhtautumisien kautta.

        Ihan näin ystävyydellä, asenne ja henkilökohtainen toiminta toteuttaa sen tysuoritteen, minkä päivittäin teet. ei niihin aina tarvita enempää AY.ä kuin mitään personaltreineriäkään.


      • Ratti.konkari
        AriKähärä kirjoitti:

        Jokaisessa 2 viikko jasossako sulla on 5 pitkää päivää, kerros monta vapaata sulle sitten kertyy?

        Sun olisi varmaan hyvä ottaa yhteys työterveyden hoitajaan ja pyytää hältä jonkinsortin ergnomia ohjeet työskentelyyn, Tosin normaali tapauksessa niitä voi hyvin luoda toki itsekkin. Kun rahastat, käännä penkki, eli sun ei tarvitse vääntää itseäsi mutkalle. Teknisesti tuo helppoa, eli joko painat jalalla ns.kääntökahvaa, tai joissakin uusissa penkeissä painat nappulaa ni jo kääntyy.

        Eikä bussia tarvitse mitenkään veivata nykyisin, sillä ohjaustehostimet ovat niin tehokkaita, että jo yhdellä sormella pystyt rattia kääntämään, ei siihen hartiavoimia tarvita. Jokainen toki kokee asiat kuten kokee, mutta ei niitä pidä yleistää omien toimintarajoitteiden tai suhtautumisien kautta.

        Ihan näin ystävyydellä, asenne ja henkilökohtainen toiminta toteuttaa sen tysuoritteen, minkä päivittäin teet. ei niihin aina tarvita enempää AY.ä kuin mitään personaltreineriäkään.

        Niitä on kuule vielä semmoisiakin penkkejä jotka ei käänny ja ergonomia pielessä, matkustajat tulee niskan takaa.
        Ne uudet penkit, joissa painonappi, ovat usein rikki, vikalappuja saa täytellä ja korjataan joskus... jalkapedaali oli idioottivarma, mutta piti muuttaa huonompaan.

        Kuule näkee, että sulla aikak vähäinen ajokokemus, kun ei sitä linja-auton rattia yhdellä sormella pyöritetä ei missään ja uusissa Volvoissakin ohjaus, jota saa kelata takaisinpäin ei palauta, Scaaniassa on kevyempi.

        Minä ajelin jo 70 luvulla rautarekkaa Bedfordia ilman tehostinta ja patanokka Viking volvolla pakasteita norjasta ja ilman tehostinta ja täysperävaunu oli perässä.

        Että onhan noita kokeiltu ja yhdellä sormella en ole pääsyt pyörittämään kuin ihan muissa jutuissa ja jenkki.letukan ratissa.
        Aika raskasta se lähiliikenteen kuskin homma on tänä päivänä, rahtipuolella pääsi aikanaan vähän löysemmällä.


      • AriKähärä kirjoitti:

        Jokaisessa 2 viikko jasossako sulla on 5 pitkää päivää, kerros monta vapaata sulle sitten kertyy?

        Sun olisi varmaan hyvä ottaa yhteys työterveyden hoitajaan ja pyytää hältä jonkinsortin ergnomia ohjeet työskentelyyn, Tosin normaali tapauksessa niitä voi hyvin luoda toki itsekkin. Kun rahastat, käännä penkki, eli sun ei tarvitse vääntää itseäsi mutkalle. Teknisesti tuo helppoa, eli joko painat jalalla ns.kääntökahvaa, tai joissakin uusissa penkeissä painat nappulaa ni jo kääntyy.

        Eikä bussia tarvitse mitenkään veivata nykyisin, sillä ohjaustehostimet ovat niin tehokkaita, että jo yhdellä sormella pystyt rattia kääntämään, ei siihen hartiavoimia tarvita. Jokainen toki kokee asiat kuten kokee, mutta ei niitä pidä yleistää omien toimintarajoitteiden tai suhtautumisien kautta.

        Ihan näin ystävyydellä, asenne ja henkilökohtainen toiminta toteuttaa sen tysuoritteen, minkä päivittäin teet. ei niihin aina tarvita enempää AY.ä kuin mitään personaltreineriäkään.

        Tässä kyllä taas Kähärän kanssa samaa mieltä; kannattaa esim. kokeilla hiukan erilaisia ajoasentoja, pienikin muutos voi vaikuttaa esim. selkä ja hartia kipuihin yllättävän paljon. Minullakin todettu selkävikaa jo alle 20 vuotiaana mutta koko 16 vuotisen linja-auton kuljettajana oloaikanani selkä ei ole vaivannut(paitsi lomilla). Nojaan selkänojaan reilusti(sitä varten se lienee?), sopivan rennosti kun ottaa eikä istu hartiat lukossa rystyset valkoisena, säästyy myös niska säryiltä.. tämä tietysti tapauskohtaista mutta kuitenkin. Raskaaksi en kyllä työtä saa tekemälläkään. Ja juu, ajan nykyään vähemmän mutta ehdin ajaa linjallakin päivittäin toistakymmentä vuotta. Nyt syysliikenteen alusta toivoin pääseväni taas linjalle enemmän, mutta siihen ei suostuttu.. :(


      • Keskustan jäsen
        helbkuski kirjoitti:

        Tässä kyllä taas Kähärän kanssa samaa mieltä; kannattaa esim. kokeilla hiukan erilaisia ajoasentoja, pienikin muutos voi vaikuttaa esim. selkä ja hartia kipuihin yllättävän paljon. Minullakin todettu selkävikaa jo alle 20 vuotiaana mutta koko 16 vuotisen linja-auton kuljettajana oloaikanani selkä ei ole vaivannut(paitsi lomilla). Nojaan selkänojaan reilusti(sitä varten se lienee?), sopivan rennosti kun ottaa eikä istu hartiat lukossa rystyset valkoisena, säästyy myös niska säryiltä.. tämä tietysti tapauskohtaista mutta kuitenkin. Raskaaksi en kyllä työtä saa tekemälläkään. Ja juu, ajan nykyään vähemmän mutta ehdin ajaa linjallakin päivittäin toistakymmentä vuotta. Nyt syysliikenteen alusta toivoin pääseväni taas linjalle enemmän, mutta siihen ei suostuttu.. :(

        Montakos 11 tunnin päivää teet kahdessa viikossa Helb kuski, veikkan että et ensimmäistäkään ja kuten jo oli sanottu, jos alla on bussi, jossa penkki ei käänny, on rahastusasento luonnoton. Viime talven eriittäin huonot tiet täristivät niin paljon, että oli selkä ja niska tosi lujilla. Turha vähätellä työn raskautta, kysykää semmoisilta, jotka sitä työtä oikeasti tekee ja ajaa niitä pitkiä päiviä.


      • Keskustan jäsen kirjoitti:

        Montakos 11 tunnin päivää teet kahdessa viikossa Helb kuski, veikkan että et ensimmäistäkään ja kuten jo oli sanottu, jos alla on bussi, jossa penkki ei käänny, on rahastusasento luonnoton. Viime talven eriittäin huonot tiet täristivät niin paljon, että oli selkä ja niska tosi lujilla. Turha vähätellä työn raskautta, kysykää semmoisilta, jotka sitä työtä oikeasti tekee ja ajaa niitä pitkiä päiviä.

        Osasit varmaan lukea, ainakin osan tekstistä... Selkä on kovilla jos et nojaa mihinkään, istut vain häntäluun päällä. Ja vauhtia pitää huonoilla teillä hiljentää jos tärinä tuntuu luissa ja ytimissä, kukaan ei pakota ajamaan samaa vauhtia kynnöspellolla kuin kesällä sileällä asfaltilla, pitäisi tuon jo järkikin sanoa. Ja seuraavaksi sanot että mutta kun aikataulut sitä ja tätä, myöhästyy jos ajaa rauhallisemmin;mitä sitten, ohjeaikoja mitä ennen ei saa lähteä. Samalla poistuu stressikin.Ja rahastusasennon saa säätämällä itselleen suht sopivaksi, yleensä rahastuspöydän ja buscomin paikkaa voi säätää! Ja kyllä minulla on rahastukseen riittänyt käden liikuttelu, ei koko kropan tarvitse liikkua(minulla ainakaan)... no edelleen tapoja on monia :)


      • Keskustan jäsen
        helbkuski kirjoitti:

        Osasit varmaan lukea, ainakin osan tekstistä... Selkä on kovilla jos et nojaa mihinkään, istut vain häntäluun päällä. Ja vauhtia pitää huonoilla teillä hiljentää jos tärinä tuntuu luissa ja ytimissä, kukaan ei pakota ajamaan samaa vauhtia kynnöspellolla kuin kesällä sileällä asfaltilla, pitäisi tuon jo järkikin sanoa. Ja seuraavaksi sanot että mutta kun aikataulut sitä ja tätä, myöhästyy jos ajaa rauhallisemmin;mitä sitten, ohjeaikoja mitä ennen ei saa lähteä. Samalla poistuu stressikin.Ja rahastusasennon saa säätämällä itselleen suht sopivaksi, yleensä rahastuspöydän ja buscomin paikkaa voi säätää! Ja kyllä minulla on rahastukseen riittänyt käden liikuttelu, ei koko kropan tarvitse liikkua(minulla ainakaan)... no edelleen tapoja on monia :)

        Kääntyykös sulla pää ollenkaan, se käy nimittäin niskoihin jos vain kääntää päätä eikä penkkiä. Karmeeta on ajaa autolla, jossa matkustajat tulee niskan takaa kyytiin, penkki ei käänny, selkä, niska kovilla, ei niillä tärisevillä teillä tarvinnut ajaa kuin 20/km /T niin otti ja pahasti, jokainen linjalla ollut tietää sen.


      • Keskustan jäsen kirjoitti:

        Kääntyykös sulla pää ollenkaan, se käy nimittäin niskoihin jos vain kääntää päätä eikä penkkiä. Karmeeta on ajaa autolla, jossa matkustajat tulee niskan takaa kyytiin, penkki ei käänny, selkä, niska kovilla, ei niillä tärisevillä teillä tarvinnut ajaa kuin 20/km /T niin otti ja pahasti, jokainen linjalla ollut tietää sen.

        Ei jaksa enää... sulla käy mulla ei... tasoissa ollaan


      • kerros nyt kaikille
        Keskustan jäsen kirjoitti:

        Kääntyykös sulla pää ollenkaan, se käy nimittäin niskoihin jos vain kääntää päätä eikä penkkiä. Karmeeta on ajaa autolla, jossa matkustajat tulee niskan takaa kyytiin, penkki ei käänny, selkä, niska kovilla, ei niillä tärisevillä teillä tarvinnut ajaa kuin 20/km /T niin otti ja pahasti, jokainen linjalla ollut tietää sen.

        kepun jäsen, että ajatko linjoja jollain -60 luvun vanajalla, vai 2000 luvun volvolla tai scanialla etc.. Todennäköisesti sulle matkustaja ei tule niskantakaa, vaan suoraan sua kohti, kun käytät senverta älyä, että käännät penkkiäsi ns. tulo suuntaan. Se helpottaa A) asiakkaan kohtaamista B) rahastuksen hoitamista ja C) näin varmistat ettei ketään ole enään tulossa saati jäämässä ovien väliin.


      • Keskustan Jäsen
        kerros nyt kaikille kirjoitti:

        kepun jäsen, että ajatko linjoja jollain -60 luvun vanajalla, vai 2000 luvun volvolla tai scanialla etc.. Todennäköisesti sulle matkustaja ei tule niskantakaa, vaan suoraan sua kohti, kun käytät senverta älyä, että käännät penkkiäsi ns. tulo suuntaan. Se helpottaa A) asiakkaan kohtaamista B) rahastuksen hoitamista ja C) näin varmistat ettei ketään ole enään tulossa saati jäämässä ovien väliin.

        Kiitos hyvästä neuvoooista, mutta en aja 2000 luvun Kanikalla, enkä Volvollakaan ja matkustajat tuloo sisään niskan takaa, kuljettajan penkki ei käänny, Kuljettaja kääntyy hivauttamallla kroppaansa väkisin ja kyllä so selkäään ja niskkahan käy.


      • toisinsanoen
        Keskustan Jäsen kirjoitti:

        Kiitos hyvästä neuvoooista, mutta en aja 2000 luvun Kanikalla, enkä Volvollakaan ja matkustajat tuloo sisään niskan takaa, kuljettajan penkki ei käänny, Kuljettaja kääntyy hivauttamallla kroppaansa väkisin ja kyllä so selkäään ja niskkahan käy.

        ajat vain person bilarilla, johoin anoppi ja akka menee takaovesta, ku ns. pelkääjän eli apumiehen ovi "ei toimi". ;D Se että ne tulee niskan takaa, on pieni paha, mutta ku nuo haaskat on myös niskan päällä jatkuvasti. Voi kepulais parkaa, otan osaa.


      • Ratti.konkari kirjoitti:

        Niitä on kuule vielä semmoisiakin penkkejä jotka ei käänny ja ergonomia pielessä, matkustajat tulee niskan takaa.
        Ne uudet penkit, joissa painonappi, ovat usein rikki, vikalappuja saa täytellä ja korjataan joskus... jalkapedaali oli idioottivarma, mutta piti muuttaa huonompaan.

        Kuule näkee, että sulla aikak vähäinen ajokokemus, kun ei sitä linja-auton rattia yhdellä sormella pyöritetä ei missään ja uusissa Volvoissakin ohjaus, jota saa kelata takaisinpäin ei palauta, Scaaniassa on kevyempi.

        Minä ajelin jo 70 luvulla rautarekkaa Bedfordia ilman tehostinta ja patanokka Viking volvolla pakasteita norjasta ja ilman tehostinta ja täysperävaunu oli perässä.

        Että onhan noita kokeiltu ja yhdellä sormella en ole pääsyt pyörittämään kuin ihan muissa jutuissa ja jenkki.letukan ratissa.
        Aika raskasta se lähiliikenteen kuskin homma on tänä päivänä, rahtipuolella pääsi aikanaan vähän löysemmällä.

        Rattikonkarille. 35 vuotta ammattiliikenteessä, joten eräitäkin km on takana, joskaa ei pakastekala kainalossa.

        Toisekseen jokseenkin jokaisen käytössä olevan penkin tunnistan, napilla tai pedaalilla. Kaikki toimii, kun nämä omatekoiset insinöörit eivät liikoja "säätöjä" tee ja siten riko paikkoja. Yhtään matkustajaakaan ei tule niskan takaa, sen jo etuovi takaa.

        Painonapitkin kestää kyllä käyttöä jos vaoin on järjelle, eikä pelkästään voimalla näyttöä. Suurinosa näistä toimimattomuuksista kun johtuu selkeitä käyttövirheistä. Eli kun äly loppuu, niin otetaan voima käyttöön. Sitten ollaan alahuuli lerpallaan kun vehkeet ei toimni ja valitetan että kun niitä ei saada kuntoon. Kuka piru niitä kerkee korjaamaan, jos joka toinen on mieleltään niin seko, ettei välitä siitä, että joku toinen tulee hänen jälkeensä ajamaan.

        Hyvä osoitus on mm. radion napit. Jos joku oikeesti väittää, että volumi nappula ei toimi ja siihen auttaa vain se, että se revitään ko. nappula irti, niin silloin on kyllä vahvasti otsanahan alla vikaa. Sama ongelma on monessa muussa ns tekniasessä asiassa jotka liittyy jokapäiväiseen auton käyttöön.

        Tai sitten on se tyypillinen aennoitumine. Eihän näissä vehkeissä ole euroakaan omia kiinni, joten so what! vittu antaa mennä ja valitetaan perään. Se on niin helppoa repiä ja tuhota toisen omaisuutta, vallankin kun sitä ei tarvitse pelätä, että joutuu jotain korvaamaan. Mutta tääon juuti tätä nykuyistä mentaliteettia, eli ntyö/omaisuus moraalia ei ole, ja mitä suuremmat vahingot tuottaa, sitä suurempi "sankari" kaltaistensa joukossa on.


      • Keskustan Jäsen kirjoitti:

        Kiitos hyvästä neuvoooista, mutta en aja 2000 luvun Kanikalla, enkä Volvollakaan ja matkustajat tuloo sisään niskan takaa, kuljettajan penkki ei käänny, Kuljettaja kääntyy hivauttamallla kroppaansa väkisin ja kyllä so selkäään ja niskkahan käy.

        Ajelee siis palveluautoa/joukoa... :) tuskin 11 tunnin päiviä kuitenkaan, no tiedä häntä. Mutta niitä pakettiautoja ei voi bussiin verrata hyvällä tahdollakaan..


      • Keskustan jäsen
        helbkuski kirjoitti:

        Ajelee siis palveluautoa/joukoa... :) tuskin 11 tunnin päiviä kuitenkaan, no tiedä häntä. Mutta niitä pakettiautoja ei voi bussiin verrata hyvällä tahdollakaan..

        Ajelen kyllä 11,5 metrisellä linja-autoolla, joka on tehty itä-euroopassa ja yli 20 vuotta vanha auto. Ajot on tätä nykyä ihan muualla kuun ruuhka-suomessa, pohjooseen päin mennään pitkästi. Tässä rotiskossa ei oo kääntyvää penkkiä ja ergonomiat päin pielessä. Helsingissäkiin oon ajanut bussia, vielä pari vuotta sitten, jotta tiedän senkin homman.


      • stonari
        Keskustan jäsen kirjoitti:

        Ajelen kyllä 11,5 metrisellä linja-autoolla, joka on tehty itä-euroopassa ja yli 20 vuotta vanha auto. Ajot on tätä nykyä ihan muualla kuun ruuhka-suomessa, pohjooseen päin mennään pitkästi. Tässä rotiskossa ei oo kääntyvää penkkiä ja ergonomiat päin pielessä. Helsingissäkiin oon ajanut bussia, vielä pari vuotta sitten, jotta tiedän senkin homman.

        Ettet vain ajaisi veljekset salmelan "uutta" autoa?

        Meillä on firmassa 3kpl 8metrisiä "ikaruksia" vm 2005 ja ei niidenkään ergonomiassa ole todellakaan kehumista...
        http://www.mvkzrt.hu/upload/articles/2/article185.jpg


    • 15

      Narsisti Kähärä jatkoi keskustelua kun se näytti jo tyrehtyneeltä, nimimerkillä "Missä tapauksessa". Ensin siis anonyymisti kepillä jäätä koettaen ja sitten jo oman pärstänsä näyttäen ilmaantui keskusteluun. Nyt ei ollut isoa tunnistustieoa, mutta pienikin riitti.

      Arissa on aina kaksi puolta, iso ego ja Kikkara itse. Vai voikohan niitä erottaa?

      • Sorry, järvenrantaan syntyneenä tietää milloin jää ritisee tai jää kantaa. Keppiä ei siihen kaipaa. Tosin näyttää siltä, että jos vaikka kuka eksyy näille palstoille, niin se on mun toimesta tehty. No tule onnelliseksi ajatuksesi kanssa.

        jk. Tosiallisesti Bussikuskin työtä ei kategorioida edes keskiraskaaksi työksi.Mutta kaikki työ on raskasta, jos siten asennoituu. Muista olla katkera ja mahdollisimman tylsistynyt , niin kaikki muuttuu paremmaksi.


      • alalla edelleen
        AriKähärä kirjoitti:

        Sorry, järvenrantaan syntyneenä tietää milloin jää ritisee tai jää kantaa. Keppiä ei siihen kaipaa. Tosin näyttää siltä, että jos vaikka kuka eksyy näille palstoille, niin se on mun toimesta tehty. No tule onnelliseksi ajatuksesi kanssa.

        jk. Tosiallisesti Bussikuskin työtä ei kategorioida edes keskiraskaaksi työksi.Mutta kaikki työ on raskasta, jos siten asennoituu. Muista olla katkera ja mahdollisimman tylsistynyt , niin kaikki muuttuu paremmaksi.

        Kyllä nyt joku raja sentään nosteen hakemisessakin kannattaisi pitää ! Haeppas kähhäräinen työnvaativuudesta faktaa ja ala sen jälkee taas omaa pesääsi haukkumaan julkisesti. Pyrky on näköjään kova kokoomuksen herrojen suosioon vähättelemällä kaikkea mitä duunari tekee. Mutta totuus on että munaat itsesi nyt täällä repostelemiselle kaikkien silmissä ja siitä johtuen itseään kunnioittavat puolueet alkaa noin julkeasta nuoleskelusta johtuen karttamaan moisia pellejä..! Tie on nyt kivinen tästä eteenpäin suomi24 palstalta suosiota hakeneelta takinkääntäjä/pyrkyriltä...!


    • 22

      Jauhat paskaa niin että tekohampaat lonksuu. Tänne pitäisi saada kaikkien näkyville ip-osoitteet, näkyisi Käden eri persoonat kaikille.

      • Kelokalle

        Kyllä sen pitäisi jo saada sakot yleisellä paikalla maiseman rumentamisesta buldoggipärstänsä kanssa ja bamlaamisesta häiriten vapaapäiviään viettäviä pomojansa kun vikittelee.
        Sen on sairaalloinen pakko saada itsensä näytille ja esille jalustalle joka paikassa. Persoonallisuushäiriö. Ei pysy puolueissakaan mihin on ängennyt. Onneksi tunnusti sentään maalaisuutensa kun sanoi järven rannalla syntyneensä. Yleensähän se mölli briljeerailee stadilaisuudellansa mikä nyt on yhtä lailla totta kuin että lehmä lentäisi. Mutta Käden vedot aina käden vetoja.


      • Kelokalle kirjoitti:

        Kyllä sen pitäisi jo saada sakot yleisellä paikalla maiseman rumentamisesta buldoggipärstänsä kanssa ja bamlaamisesta häiriten vapaapäiviään viettäviä pomojansa kun vikittelee.
        Sen on sairaalloinen pakko saada itsensä näytille ja esille jalustalle joka paikassa. Persoonallisuushäiriö. Ei pysy puolueissakaan mihin on ängennyt. Onneksi tunnusti sentään maalaisuutensa kun sanoi järven rannalla syntyneensä. Yleensähän se mölli briljeerailee stadilaisuudellansa mikä nyt on yhtä lailla totta kuin että lehmä lentäisi. Mutta Käden vedot aina käden vetoja.

        Kelo ota issisti, kun kerran et mistään mitään tiedä. Älä luo ittees tykö, sillä aina se vaatii jotain todellista. Se todellisuus, sulle taas on jokseenkin absurdi asia.


      • Debatit Formioon
        AriKähärä kirjoitti:

        Kelo ota issisti, kun kerran et mistään mitään tiedä. Älä luo ittees tykö, sillä aina se vaatii jotain todellista. Se todellisuus, sulle taas on jokseenkin absurdi asia.

        Kelon teksteissä on ironian jyvää, taitaa olla havainnut Depatit..
        Kihura puhuu ja koittaa tuoda itseään esille, halventaa linja-autonkuljettajan ammattia, vähättelemällä työn vaativuutta ja kehumalla ansioita, ihka selvästi puolueensa isojen pamppujen asialla.
        Kihkura toimii porvari puolueessa apulaisena, samoin kuin työpaikallaan esimiesten apulaisena, keittää kaffeeta ja tuo pullaa, näin saa tehdä lyhyempiä ja mieleisiään työvuoroja.


    • Joukkoliikenne

      Aikuisten palsta! :D LOL

      • kelokalle

        Niin olisi mutta kun kaikenmoiset bultsit lättänaamoinensa kanssa tänne tulevat soopaa kirjoittelemaan. Debatteja ja absurdeja sekä kihlajaiskahvikutsuja.


      • Talkoo-Taavetti

        No niin , Kähärä , miten olis ne kihlajaiskaljanne tai kahvinne siellä Helmigrillissä Juhanan kanssa ? Voin tulla Partajugin kanssa virallisiksi todistajiksi kihlauksestanne.
        Lahjaksi saatte ikiomaksi yhden sankoruiskun.


      • Kelikalle

        On se tämäkin vuosi alkanut varmaan iloisissa merkeissä kun saanut duunia Taksikuljetukselta palveluautoja kuljettaen.
        Älä nyt ryyppää korttiasi Kähärä !!!


      • Partajugi

        Totta se on. Laihtunut se porsas kyllä on huomattavasti, mutta tyylistä ja siitä homoille tunnusomaisesta korvakorusta ei voinut erehtyä.
        On näköjään vähentänyt kaljottelua kun korttikin on.


      • Demarijugi

        Ehdotuksia päivämäärälle ja kellonajalle Helmigrilliin sovinnon kaljoille !


      • Ammattimies88

        En päässyt vaalityöni takia ja olin 88 numerolla ehdokkaana ja nyt pidän lomaa tässä rankan vaalityön jälkeen. Miesystäväni Juhanakin jarrutteli kaljoille lähtöä, samoin vävy joka houkutteli minuakin sinne matuteltoille minne meninkin. Hienoja ihmisiä matut ja heidän suvakit. Lisää pitäis saada tänne ja köyhät duunarit kyykkyyn.
        t. ketjun aloittaja.


      • Partajugi

        No tuota nyt saattoi jo odottaakin Kähärältä.
        Miesystävä Juhana ja kurdivävy, niin tietäähän tuon.
        Lomaa tuskin kun olen nähnyt kurvailemassa mummoja kyytimässä pikkubussilla korvarengas vilkkuen ja housut lököttäen päättärillä seisoskellen.
        Se sukupuolenvaihdosleikkaus laihdutusleikkaukse yhteydessä sai vaatteetkin näyttämään kuin kepin nenässä roikkuisivat.
        Eikö jo kokoomuspuolue puutu kun kaltaisensa irvikuva puolueen mandaatilla heiluu ja retostelee ?
        Mutta kutsu on edelleen voimassa, Käkkyrä !
        Helmi Grilli Kontula ja sopivana aikana ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe